וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגרים חשבון: כל המספרים לקראת משחק 6 בגמר ה-NBA

האם נוביצקי בדרך להצטרף לרשימה בלעדית שכוללת בין היתר את ג'ורדן, מג'יק ובירד? איך מתפקד וויד במשחקי הכרעה? ומה לעזאזל קורה עם לברון וקו העונשין? לקראת הנקמה האפשרית של דאלאס במיאמי, קבלו את כל המספרים שעשויים להרכיב היסטוריה

למי שפספס, זה מה שהיה לנו עד כה באחת מסדרות הגמר המרתקות ביותר שידע ה-NBA בשנים האחרונות:

משחק 1: מיאמי - דאלאס 84:92
משחק 2: מיאמי - דאלאס 95:93
משחק 3: דאלאס - מיאמי 88:86
משחק 4: דאלאס - מיאמי 83:86
משחק 5: דאלאס - מיאמי 103:112

וכעת, לקראת המשחק השישי (3:00, ספורט 5) שמאיים להיות מרתק ומשוגע מכל קודמיו, הנה כמה מספרים שיעזרו לכם להתכונן כראוי לקרב הגדול שעשוי להביא לנו אלופה חדשה. כמה גדול נוביצקי? כמה קטן לברון? האם וויד, קרלייל וג'ייסון טרי בדרך לספרי ההיסטוריה? בהחלט יכול להיות. שיהיה לכולנו יופי של משחק שישי.

דווין וויד שחקן מיאמי היט עולה לסל מול שון מריון שחקן דאלאס מאבריקס. Pool, GettyImages
מה הגמר הנהדר הזה מכין לנו הפעם? וויד מול מריון/GettyImages, Pool

הכי צמוד שיש

* עד כה, שבע קבוצות חוץ הוליכו 2:3 בסדרת גמר בשיטה של 2-3-2. ארבע מהן ניצחו. האחרונה שעשתה זאת היתה - נו, כן... מיאמי של 2006, מול דאלאס.

* מצד שני, לא חסרים מקרים בהם הקבוצה הביתית ניצחה פעמיים, הפכה את הסדרה וחגגה באולמה הביתי. הלייקרס של העונה שעברה, למשל, עשתה זאת לבוסטון.

* סדרת הגמר הנוכחית היא אחת הצמודות ביותר שידע הפלייאוף מאז 2003. רק גמר המזרח בין דטרויט וקליבלנד, שהוכרע בפער ממוצע של 3.34 נקודות למשחק, היה צמוד יותר מהסדרה המרתקת שיש לנו כעת (3.62).

* מתוך 22 הפרשנים של רשת ESPN, רק שניים (מארק סטיין וג'ון בארי) הימרו על ניצחון של דאלאס בשישה משחקים.

שחקני לוס אנג'לס לייקרס חוגגים אליפות. רויטרס
גם החבר'ה האלה חזרו הביתה בפיגור 3:2. ככה זה נגמר: הלייקרס חוגגים אליפות ב-2010/רויטרס

נוביצקי: משהו אחר

* אם דאלאס תזכה באליפות ודירק נוביצקי יזכה בתואר ה-MVP, הוא יהיה השחקן ה-11 בהיסטוריה עם עשר הופעות אולסטאר או יותר, תואר ה-MVP של העונה הסדירה ותואר ה-MVP של סדרת הגמר. וכל אותם אנשים שעדיין לא בטוחים באשר לגדולתו של הגרמני במונחים היסטוריים, שימו לב לשאר השמות ברשימה מכובדת זו: מג'יק ג'ונסון, לארי בירד, מוזס מאלון, קארים עבדול ג'באר, ווילט צ'יימברלין, האקים אולג'וואן, מייקל ג'ורדן, טים דאנקן, שאקיל אוניל וקובי בריאנט. לא רע.

* כך או כך, למשחק הערב נכנס דירק עם ממוצע מדהים של 10.4 נקודות ברבעים האחרונים בגמר - הכי גבוה מאז ששאקיל רשם 11.5 נקודות בסדרת הגמר של 2000.

* הסטטיסטיקה הזאת כבר הופיעה לא מעט בימים האחרונים, אך היא כל כך מדהימה ששווה לחזור עליה שוב: נוביצקי מוליך על לברון 11:52 בנקודות ברבע האחרון עד כה בגמר.

* ועוד קצת נוביצקי: הגרמני הנפלא עומד על מאזן של 43 מ-44 מהעונשין עד כה בגמר (97%).

* עד הלילה, לאורך שלושת הסיבובים הראשונים, רק שחקן אחד מהיריבות של מיאמי הצליח לסיים כקלע הבולט ב-15 המפגשים עם ההיט. זה היה קווין גארנט (28 נקודות בחצי גמר המזרח). דירק נוביצקי עשה זאת כבר שלוש פעמים (משחק 1, עם 27 נקודות, משחק 3, עם 34 נקודות, ומשחק 5, עם 29 נקודות).

* המאזן של נוביצקי במשחקי הכרעה (כלומר, עם הגב אל הקיר או עם הזדמנות להדיח יריבה) עומד עד כה על 12 נצחונות (שישה מהם ברציפות) ושבעה הפסדים. הממוצע שלו באותם משחקים: 25.7 נקודות, 50.8 אחוז מהשדה, 41.3 אחוז מחוץ לקשת, 92.5 אחוז מהקו ו-11 ריבאונדים.

שחקן דאלאס מאבריקס דירק נוביצקי מול שחקן מיאמי היט ג'ואל אנתוני. Mike Ehrmann, GettyImages
תתחילו להתרגל: יכול להיות שמדובר פה באחד הגדולים בהיסטוריה. נוביצקי/GettyImages, Mike Ehrmann

לברון, זה קו העונשין. תכיר

* כדי לנצח הערב ואולי גם במשחק השביעי, ברור לגמרי שמיאמי תהיה חייבת את לברון ג'יימס אגרסיבי יותר. עד כה בגמר הגיע קינג ג'יימס לקו העונשין רק 3.2 פעמים בממוצע למשחק (לעומת לא פחות מ-8.4 בעונה הסדירה), תוך שהוא לוקח 4.6 זריקות מחוץ לקשת (לעומת 4.2 בעונה הרגילה). גם כמות העבירות שלו בגמר (18) גבוהה יותר מסך זריקות העונשין עד כה (16).

* וזה לא כאילו האחוזים ל-3 הם משהו לכתוב עליו הביתה: 7 מ-23 (30.4%).

* ואולי לברון לא מגיע לקו כי הוא עייף: ג'יימס שיחק 40 דקות או יותר בכל 18 משחקי הפלייאוף האחרונים. מדובר ברצף השני באורכו בהיסטוריה (אייברסון של 2001 ראשון).

* בשלושת המשחקים האחרונים, לברון שיחק 45, 46 ו-46 דקות.

* לברון היה שותף עד כה לשבעה משחקים בהם הפסד, פירושו היה הדחה מהפלייאוף. המאזן שלו ושל קבוצותיו: 5:2. ממוצעיו האישיים: 31 נקודות, 10.1 ריבאונדים ו-7.5 אסיסטים. מיאמי בוודאי תקנה את זה הלילה.

לברון ג'יימס, מיאמי היט. Tom Pennington, GettyImages
עייף? זה בסדר, אולי זה המשחק האחרון שלך העונה. לברון/GettyImages, Tom Pennington

בוש לא משוגע על משחקי הכרעה

* דווין וויד קלע 30 נקודות או יותר בארבעת משחקי ההכרעה האחרונים של ההיט. רק שני שחקנים נוספים יכולים להתגאות בהישג שכזה ב-30 השנים האחרונות: הראשון הוא האקים אולג'וואן (כולם בפלייאוף של 1995). השני - דירק נוביצקי, בין השנים 2001 ו-2004.

* פלאש, קלעי של 77 אחוז מהעונשין בקריירה, עומד בגמר הזה על 69 אחוז בלבד (29 מ-42).

* במשחקי ההכרעה להם היה שותף בטורונטו, אחוזי השדה של כריס בוש עמדו על 35.

* ג'ייסון טרי הוא השחקן השני בלבד ב-24 השנים האחרונות שעולה מהספסל וקולע 10 נקודות או יותר בחמישה משחקי גמר רצופים. הקודם שעשה זאת? אוסטין קרוז'ר, בגמר של 2000.

* פז'ה סטויאקוביץ' שותף עד כה ב-25 דקות גמר בלבד, שווה ערך ל-6.5 דקות למשחק, לעומת 23.5 בסיבוב הראשון, 25.3 בסיבוב השני, ו-16.4 בגמר המערב.

* וברנדן הייווד, שדווקא יכול היה לעזור מאוד במשחקים הללו אך פצוע, שיחק גם כן 25 דקות בלבד. גם למשחק הלילה הוא בספק.

שחקן מיאמי היט דווין וויד. רויטרס
על הבחור הזה אפשר לסמוך ברגעי האמת. וויד/רויטרס

סוכנויות ההימורים הולכות עם מיאמי

* ריק קרלייל עומד על מאזן מצוין של עשרה נצחונות ושלושה הפסדים בלבד במשחקי הכרעה של קבוצותיו.

* אגב, אם יזכה הלילה באליפות, יצטרף קרלייל לרשימה של עשרה אנשים עד כה שזכו באליפות ה-NBA גם כשחקנים וגם כמאמנים (קרלייל עצמו היה שותף לאליפות של בוסטון ב-1986).

* בסוכנויות ההימורים האמריקאיות, מיאמי פייבוריטית לניצחון (דאלאס עם יתרון של 4.5+).

* ואם אתם אנשים מהמרים ותוהים לגבים הימור האובר/אנדר האהוב, מדובר ב-187 נקודות.

* וסתם ככה, לסיום, ועל רקע השפעת של נוביצקי וההסתלבטות של לברון ו-וויד: בדיוק היום לפני 14 שנה המטיר מייקל ג'ורדן החולה 38 נקודות על יוטה בגמר של 1996/97.

לברון ג'יימס, מיאמי היט, מול ההגנה של דאלאס מאבריקס, ג'ייסון טרי. רויטרס
יאללה, בואו נקווה לעוד קלאסיקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully