וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבת המנהלת: האנשים שיחליטו איך ייראה הכדורסל

31.5.2011 / 12:56

מי מתנגד להגדלה, כמה עולה מקום בליגה, כמה זרים ישחקו, מה יהיה עם החוק הרוסי ועד מתי פיינל פור. תמונת מצב לשנה הבאה

ביום שני הקרוב יתכנס דירקטוריון מנהלת ליגת העל בתל אביב על מנת לדון במספר סוגיות לקראת עונת 2011/12. השאלה העיקרית הראשונה שתעלה בדיון נוגעת למספר הקבוצות בליגה. אחת ההצעות היא הגדלת ליגת העל ל-12 קבוצות, כששתי הקבוצות שיצטרפו הן הפועל תל אביב, שסיימה במקום השני בלאומית, ועירוני אשקלון, שאמורה הייתה לרדת מליגת העל.

כמו כן יידון המשך החוק הרוסי לעונה הבאה. מספר חברי הדירקטוריון שיוכלו להשפיע בדיון הם 10 או 12 נציגי קבוצות ליגת העל (כולל אשקלון) יחד עם נציג איגוד הכדורסל דוד פריש ויו"ר מנהלת ליגת העל אבנר קופל.

נושא נוסף שעשוי לעלות על הפרק, אך גם עשוי להידחות לדיון מאוחר יותר, הוא נושא שיטת המשחקים והפיינל פור. אם ליגת העל תגדל ל-12 קבוצות, השיטה שמוצעת על ידי המנהלת היא שיטה של שני סיבובים, בסיומם הולכים הקבוצות במקומות 1 עד 8 לסיבוב שלישי ביניהן, והקבוצות 12-9 הולכות על סיבוב שלישי ביניהן. בסיום הסיבוב ייערך רבע גמר פלייאוף עליון, ולאחר מכן פיינל פור. על אף התנגדותה של מכבי תל אביב, כמעט כל חברי הדירקטוריון תומכים בהמשך הפיינל פור, והוא צפוי להמשיך גם לעונה הבאה.

כמה שווה מקום בליגת העל

לגבי הגדלת הליגה צפוי להתפתח דיון סוער, כאשר נכון לשלב זה, לא ברור איזו החלטה תתקבל. מי שמתנגדים להגדלה ומנסים לפעול נגדה הם שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב, אלדד אקוניס, יו"ר בני השרון, וחיים אוחיון, בעלי גלבוע/גליל. מנגד מתייצבים אבנר קופל ונציגי מכבי חיפה ועירוני אשקלון, שצפויים לתמוך בכל מקרה בהגדלת הליגה.

דוד פריש, נציג איגוד הכדורסל, לא צפוי להצביע אם הדיון יגיע לכדי הצבעה, מאחר שהנושא יועבר להחלטת הנהלת האיגוד לאחר מכן. נציגי הפועל ירושלים, מכבי ראשון לציון, מכבי אשדוד, ברק נתניה והפועל חולון טרם גיבשו עמדה, או ששומרים את החלטתם לעצמם, ומופעל עליהם לחץ משני הכיוונים.

במידה שהתוכנית להגדלת הליגה תעבור את המלצת הדירקטוריון, ינסו במנהלת להמליץ על שיטת עולות ויורדות חדשה. על פי ההצעה, כל קבוצה שתיכנס לליגת העל, כולל הקבוצות שנמנות כיום על הליגה הראשונה, תשלם סכום מסוים, שכרגע מסתמן שיעמוד על חצי מיליון שקל, בנוסף לתקציב המינימום שיעמוד על 5 מיליון שקל.

הקבוצה שתעלה מהלאומית בסיום העונה תוכל לעשות זאת רק במידה שתשלם את הסכום, והקבוצה שירדה מליגת העל תוכל להישאר בה בכל מקרה (ובכך להגדיל את מספר הקבוצות) אם תשלם שוב את הסכום שיבטיח את השתתפותה בליגה.

יש לציין כי הנושאים הללו נידונו בשיחות פנימיות בין חברי הדירקטוריון וטרם עלו לדיון רשמי. ביום שני צפויים חברי הדירקטוריון להציג את עמדתם הרשמית בנושא, כשלא מן הנמנע שדעות של מספר אנשים ישתנו לאחר הדיון.

בנוגע להמשך החוק הרוסי, מסתמן כי קיים רוב לביטולו ומעבר למשחק עם ארבעה זרים. החלטה זו מסתמנת לפני שנעשה דיון מעמיק עם ארגון השחקנים, כפי שהתחייב אליו אבנר קופל בדיוניו עם ניר אלון באמצע חודש אפריל.

ביום חמישי בצהריים יפגשו קופל וניר אלון, בניסיון להגיע להבנות על מבנה הזרים עוד לפני הדיון. אם לא תהיה החלטה, זה יגיע למנהלת. בכל מקרה, הדיון ביום שני צפוי להיות ארוך, ובסיומו ייקבע, כך לפחות מקווים אנשי הדירקטוריון, איך תיראה ליגת העל בשנה הקרובה לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully