וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלם גדול, מטרד ענק: נמניה וידיץ' מתכונן למשחק העונה

2.5.2011 / 11:45

לקראת המפגש מול צ'לסי, למנצ'סטר יונייטד יש סיבה לחשוש מהתפקוד של נמניה וידיץ' במשחקים גדולים. מיכאל יוכין מסכם סוף שבוע אירופאי, ומתכונן לפיניש מטורף בהולנד

זה אמיתי – יורגן קלופ ודורטמונד

האליפות של דורטמונד, שהובטחה לא רשמית כבר בניצחון 1:3 במינכן בסוף פברואר, היא האירוע המרגש ביותר העונה בכדורגל האירופי. רבות נכתב על הקבוצה של יורגן קלופ, אשר סחפה את גרמניה עם האנרגיות החיוביות שלה, אבל שימו לב לנתון המדהים הבא. על אף שבורוסיה דוגלת בסגנון התקפי מובהק ומהמרת תמיד על משחק פתוח במטרה להשיג שלוש נקודות, גם כאשר התמודדה בחוץ מול באיירן, לברקוזן, שאלקה ומיינץ, הרי שיש לה סיכוי נהדר לסיים עם המאזן ההגנתי הטוב ביותר בכל 48 שנות הבונדסליגה. זה פשוט בלתי נתפס – דורטמונד ספגה 19 שערים ב-32 משחקים באחת הליגות ההתקפיות ביבשת. לשם השוואה, בשתי העונות הקודמות לא הייתה אף קבוצה שהוציאה פחות מ-31 כדורים מהרשת, ולפני שנתיים הוכתרה וולפסבורג לאלופה עם 41 שערי חובה. נכון לעכשיו שייך השיא לבאיירן מינכן בעונת 2007/08 – עונתו האחרונה של אוטמר היצפלד במועדון, אז ספגו אוליבר קאן ומיכאל רנסינג 21 שערים בלבד. רומן ויידנפלר יכול להרשות לעצמו לקבל גול אחד בשני המשחקים שנותרו, בברמן ומול פרנקפורט, כדי להיכנס להיסטוריה.

ההגנה של קלופ מורכבת ממאטס הומלס בן ה-22, נבן סובוטיץ' בן ה-22, מארסל שמלצר בן ה-23 ולוקאש פישצ'ק הפולני, שירד בעונה שעברה ליגה עם הרטה ברלין (הוא כבר "זקן" ויחגוג ביוני 26). אם לוקחים בחשבון את מאריו גוצה (18), נורי שאהין (22), קווין גרוסקרויץ (22) ולארס בנדר (21) בקישור, מקבלים את האלופה הצעירה בתולדות גרמניה. הגיל הממוצע של ההרכב האופטימלי, פרט לשוער, עומד על 22 וחצי. למרות זאת דורטמונד גילתה חוסן מנטלי בכל המבחנים, והתבגרה בקלילות אפילו על המכה שספגה באמצע העונה עם פציעתו של השחקן המצטיין בסיבוב הראשון, שינג'י קגאווה היפני, באליפות אסיה. כעת המטרה המרכזית היא לשמור על הקיים ולא להתפתות למכור את הכוכבים שערכם בשוק האמיר פלאים. דמותו של המאמן תסייע בכך רבות.

עם כל הכבוד לאלכס פרגוסון, פפ גוארדיולה ויתר השמות הגדולים בקבוצות הפאר, קלופ הוא המועמד הבכיר לתואר מאמן העונה באירופה, לצידו של אנדרה וילאש בואש הפנומנלי מפורטו. קלופו האמוציונלי והכריזמטי הוא הכוכב הגדול של האלופה הכיפית, האיש שיצר את פצצת האנרגיה הצהובה-שחורה והחדיר בשחקניו הצעירים אמונה שהם יכולים ללכת עד הסוף. ההתאמות הטקטיות שעשה במהלך העונה הצליחו מעבר לציפיותיו, והוא יוסיף המון צבע לליגת האלופות בעונה הבאה.

בנוסף לקלופ, גם הסטטיסטיקה תרמה לא מעט לאמונה של דורטמונד. כאשר מיינץ פתחה את העונה עם שבעה ניצחונות רצופים, נזכרו בגרמניה כי בפעמיים הקודמות בהן סיפקו קבוצות רצף כזה (באיירן ב-95/96' וקייזרסלאוטרן ב-2001/02) סיימה בורוסיה עם צלחת אליפות ביד. המסורת ההזויה חזרה על עצמה בפעם השלישית.

זוהי סדום – הרגעים הביזאריים של נמניה וידיץ'

כאשר מסתכלים על העונה כולה, חייבים לקבוע נחרצות כי נמאיה וידיץ' היה הבלם המצטיין בפרמיירליג. הוא אפילו היה שחקן ההגנה היחיד שנכנס לרשימת המועמדים המצומצמת לתואר שחקן העונה מטעם העיתונאים, אם כי נאני נעדר מאותה רשימה וגארת בייל זכה בסופו של דבר בכבוד, ועובדות אלה מותירות את הבחירה בגדר בדיחה מגוחכת. הבלם הסרבי שכח מזמן משאיפותיו לעבור לליגה הספרדית והיה לרוב אי של יציבות בהגנת השדים האדומים. אם וכאשר תסיים יונייטד במקום הראשון, המניות שלו בהישג יהיו עצומות. עם זאת, חוסר האחריות שלו ברגעים מסוימים מותיר גם את האוהדים השרופים במנצ'סטר נדהמים. נגיעת היד של וידיץ' ברחבה במשחק מול ארסנל, שנעלמה באופן מסתורי מעיני הקוון, לא מתאימה אפילו לשחקן חובב מהליגה הרביעית. כיצד יכול אחד הבלמים הטובים בעולם לעשות שטויות כאלה במשחק כל כך חשוב? ובכן, האמת היא שזו לא הפעם הראשונה.

במונדיאל ביצע וידיץ' עבירה דומה מאוד, עם נגיעת יד ברורה ולא נחוצה ברחבה במשחק מול גרמניה. השופט לא התבזה אז, אבל לוקאס פודולסקי החמיץ את הפנדל, וסרביה ניצלה בדרך לניצחון 0:1 מפואר. זה לא עזר לה כי במשחק שלאחר מכן פישל וידיץ' בגדול ואיפשר לטים קייהיל האוסטרלי לנגוח מעליו בתיקו 2:2 ששלח את הסרבים הביתה. על חשיבות המשחק הבא של יונייטד, מול צ'לסי באולד טראפורד ביום ראשון, מיותר להרחיב את הדיבור. אוהדיה צריכים לקוות שהכוכב לא יאבד את הריכוז, וגם לא יבצע עבירות שיגרמו, כמיטב המסורת, להרחקתו כאשר הוא פוגש את הקבוצות של פרננדו טורס. בשלוש השנים האחרונות ראה הסרבי לא פחות מארבעה כרטיסים אדומים כשהתמודד מול הספרדי בפרמיירליג, כולל בהפסד 2:1 בסטמפורד ברידג' לפני חודשיים, אך הרצף נשבר בשתי הופעות נהדרות שלו נגד הכחולים ברבע גמר ליגת האלופות. פרגי מתפלל שהסיוט לא יחזור על עצמו.

זה מתחמם – ז'וליו בפטיסטה מצא בית

את שתי העונות הטובות ביותר בקריירה סיפק ז'וליו בפטיסטה בתחילת דרכו באירופה, כאשר סביליה החתימה אותו על תקן קשר אחורי מסאו פאולו בקיץ 2003. המאמן חואקין קפארוס החליט להסיט אותו לעמדת החלוץ, ו"החיה הרעה" הפציץ 47 שערים בכל המסגרות תוך שנתיים בלבד. שמו הפך ללהיט בשוק ההעברות, וריאל מדריד שילמה תמורתו 20 מיליון יורו, אך מאז הברזילאי רק הלך ודעך. הוא הוכתר לכישלון מהדהד בברנבאו, ולא הבריק בלשון המעטה גם בארסנל וברומא. דונגה כלל אותו באופן תמוה ביותר בסגל למונדיאל האחרון, ובפטיסטה גמל לו במשחק גרוע במיוחד מול פורטוגל, בו שימש מעין קריקטורה ביזארית של אמיל הסקי. לדעת רוב הפרשנים, חזרתו לברזיל הייתה בלתי נמנעת.

אלא שבפטיסטה מצא פתרון טוב יותר וחתם בינואר לשנתיים וחצי במלאגה שהוציאה עליו 2.5 מיליון יורו בלבד. לפתע מתברר שמדובר באחת העסקאות הטובות של חלון ההעברות. כמו בסביליה, חבל אנדלוסיה עושה רק טוב לברזילאי החסון שמצא בית חם בקבוצה בה הוא משמש כוכב על ולא צריך להיאבק על מקומו על הספסל. הביטחון העצמי חזר, ואיתו השערים המרהיבים. מלאגה של מנואל פלגריני נלחמת על חייה בליגה, ושלושה ניצחונות רצופים במחזורים האחרונים הקפיצו אותה מעל הקו האדום בדרך להישארות. בפטיסטה כבש בשלושה משחקים אלה חמישה שערים. זה התחיל עם צמד לרשתו של דודו אוואט ב-0:3 על מיורקה, כולל טיל נדיר לחיבורים, המשיך עם כיבוש ב-1:2 בסנטאנדר, ואתמול הבקיע "החיה" צמד נוסף ב-1:3 על הרקולס השוקעת.

פלגריני אולי הפסיד 7:0 לז'וזה מוריניו בברנבאו, בחזרתו המתוקשרת לאיצטדיון ממנו פוטר בקיץ, אבל נכון לעכשיו מעמדו נראה יציב יותר מזה של הפורטוגלי. המשחקים של מלאגה מרתקים – ההגנה שלה הכי גרועה בספרד, אך היא חתומה גם על 47 שערי זכות, והאוהדים הניטרליים מייחלים להצלחתה. איך אפשר שלא, אם באיצטדיונה משמיעים "Viva La Vida" של קולדפליי אחרי כל שער? עם הכסף של הבעלים מקטאר, עשויה מלאגה להפוך לכוח משמעותי בעונה הבאה, ולבאפטיסטה, רק בן 29, תפקיד חשוב בעתידה. כושרו בחודש הקרוב יהיה קריטי, כי לקבוצה מצפים משחקים קשים מול אתלטיקו מדריד, בילבאו וברצלונה.

זה מתקרר – הנקמה של ניל וורנוק מחכה לקרח

הנקמה מתוקה במיוחד כשהיא מוגשת קרה, והסיפוק של ניל וורנוק יהיה גדול שבעתיים אם אברהם גרנט ייכשל במאבקו. למנג'ר קווינס פארק ריינג'רס אין שום דבר אישי נגד הישראלי, אבל החשבון שלו עם ווסטהאם פתוח כבר ארבע שנים. הפטישים החתימו באופן לא חוקי את קרלוס טבז וחאבייר מסצ'ראנו באוגוסט 2006, והחלוץ הארגנטיני הציל אותם מירידה עם סדרת משחקים גדולים בסיום העונה, כולל שער הניצחון באולד טראפורד במחזור האחרון. הנקודות שהשיגה ווסטהאם גרמו לירידתה של שפילד יונייטד, אותה הדריך וורנוק במשך שמונה שנים, והביאו להרס מפעל חייו. שפילד דרשה תחילה להוריד את ווסטהאם במקומה, ולאחר מכן נאבקה בלונדונים בבית המשפט וזכתה בפיצוי של 20 מיליון ליש"ט. לוורנוק זה כבר לא עזר – הוא התפטר מהקבוצה מיד עם סיום עונת הירידה הלא צודקת, כשלבו שבור.

שלשום הובטחה רשמית חזרתו של וורנוק בן ה-62 לפרמיירליג, כאשר ק.פ.ר שלו ניצחה בווטפורד ופתחה בחגיגות אדירות אחרי 15 שנות גלות. אם במקביל תעשה ווסטהאם את דרכה בכיוון השני, יהיה המנג'ר הוותיק מאושר עד הגג. אלא שלסיפור יש גם צד שלישי, משמח הרבה פחות. שפילד יונייטד נשרה בסוף השבוע רשמית מליגת המשנה בתום עונה מזעזעת. לפני עשור וחצי התפארה העיר מדרום יורקשייר בשתי קבוצות בפרמיירליג, אבל בעונה הבאה ייערך הדרבי בין שפילד יונייטד לשפילד וונסדיי, אחד הלוהטים והמסקרנים באנגליה מבחינה היסטורית, בליגה השלישית. קצת עצוב.

זה המשחק – סדרת הקלאסיקו ההולנדית

סוף העונה מתקרב, משחקים רבים הופכים להיות חשובים במיוחד, ולאוהדים צפויות חוויות לא מבוטלות. בסוף השבוע הקרוב לא מדובר רק ביונייטד-צ'לסי, אלא גם, בין היתר, בקרב ישיר בין אודינזה ללאציו על מקום בליגת האלופות, בניסיון של רומא לדחות את חגיגות האליפות של מילאן, ובמאבק איתנים בין ליון למארסיי שהסתיים בעונה שעברה בתיקו 5:5. הרשימה עוד ארוכה, אבל אל תחמיצו בשום אופן את הדרמה האדירה בהולנד. אייאקס וטוונטה עורכות סדרת שני משחקים בהם יוכרעו שני התארים במדינה.

ביום ראשון הקרוב יתמודדו השתיים בגמר הגביע שייערך ברוטרדאם. כעבור שבוע, ב-15 במאי, תארח אייאקס את טוונטה במחזור האחרון בליגה, כאשר היא מפגרת אחריה בנקודה. ניצחון יכתיר אז את הקבוצה מאמסטרדם, תיקו ישאיר את התואר באנסחדה. כדי להוסיף פלפל למאבק, צפויה המפסידה בקרב על האליפות לנשור למקום השלישי ולאבד את מקומה בליגת האלופות אם איינדהובן תנצח בכרונינגן. אז אולי פרנק דה בור ומישל פרודום הם לא גוארדיולה ומוריניו, אבל זה מרתק לא פחות, ובהולנד נראה שערים רבים יותר מאשר בקלאסיקו הספרדי.

ורק עוד משהו קטן לסיום

מהבוקר יש לארסנל אוהד אחד פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully