וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ'באן ימשיך את המסורת? אור שקדי מסכם מחזור

14.4.2011 / 13:01

סופו נפצע, מצ'באן צובר ביטחון, ואולי ימשיך את מסורת הג'וקרים של מכבי ת"א ביורוליג. שקדי מסכם מחזור, ומחפש גיבוי לקטש

1. המבחן של דני קליין

בעונת 2008/9, אחרי התבוסה המשפילה של הפועל ירושלים מול עירוני רמת גן, תפס אותי אחד מאנשי המועדון לשעבר ואמר על המאמן גיא גודס: "דינו נחרץ, דני קליין כבר לא ייתן לו גב". אותו גורם הסביר זאת בכך שקליין סבר שגודס, שהגיע לירושלים היה ההישג הגדול עם מכבי ראשון לציון הקטנה וההגעה לפיינל פור, פשוט לא בנוי לעמוד בלחצים של הפועל ירושלים וקורס ברגעי האמת. כמה חודשים אחרי זה שלח קליין את גודס הביתה בשיחת טלפון, והחזיר אותו אחרי שעודד קטש עשה לו סיבוב פרסה ונשאר בגלבוע/גליל.

בקיץ הנוכחי חלומו של דני קליין התגשם: עודד קטש נחת במלחה עם חוזה לשלוש שנים, וליו"ר כביכול נשאר רק לשבת בצד ולתת לטאלנט להביא למועדון אליפות ראשונה. בפועל, רק אדם תמים יכול היה להאמין שמול תקציבי הענק של מכבי תל אביב, הבאתו של עודד קטש תשנה משהו דרסטי בהפועל ירושלים עד כדי קריאת תיגר אמיתי על התואר. גם כשאימן את גלבוע/גליל, עד שמכבי תל אביב לא נאכלה מבפנים על ידי מלחמות שיצר פיני גרשון, לא היה לקבוצתו סיכוי של ממש. אך למרות זאת, קטש הגיע לירושלים במטרה להצעיד את הקבוצה קדימה.

שלא יהיה ספק, עד כה העונה של הפועל ירושלים היא כישלון גדול. ההדחה המוקדמת מאירופה ומהגביע, העובדה שהקבוצה תסיים במקום השלישי ככל הנראה (לראשונה מאז עונת 2007/8), שרשרת ההפסדים הביתיים המביכים - הכל מצביע על כישלון. בשיטה של ליגת העל אין משמעות למקום השלישי בנוגע למאבק האליפות, אבל אם האי שקט והשמועות לגבי סיום תפקידו האפשרי של קטש בקיץ ימשיכו, אין סיכוי שהעונה הזו תיגמר עם תואר. דני קליין חייב לעמוד מאחורי המאמן שלו, להודיע חד משמעית שהוא יאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה, ולתת לו את השקט, ולו רק כדי לנקות את עצמו מאחריות לכישלון הזה.

2. לא לזלזל בכבוד של אלופים

במחצית המשחק מול מכבי ראשון לציון ירדו שחקני גלבוע/גליל בפיגור 8 נקודות, אחרי שהוא כבר עמד על 15 הפרש. ליאור ליובין נכנס לחדר ההלבשה במטרה להעיר את שחקניו, אבל לפני שהספיק לגעור בהם, הוא שמע אותם מתנצלים ולוקחים אחריות. "השארנו את האנרגיות באוטובוס, אנחנו עולים שונה למחצית השנייה", אמרו השחקנים למאמן, שמצדו שיחרר מבט מרוצה. למחצית השנייה עלתה קבוצה אחרת, לוחמת, כזאת שניצחה בשבוע וחצי האחרון את בני השרון והפועל ירושלים. גליל חזרה לעניינים, וניצחה את ראשון לציון.

בקבוצה מסבירים את כל השינוי של הסיבוב השלישי (במהלכו ניצחה הקבוצה שישה משחקים והפסידה רק פעם אחת בהארכה לאשדוד) בשינוי בחדר ההלבשה. העזיבה של טיילר ווילקרסון ורודני גרין, שני שחקנים שלא קיבלו את העובדה שהם יושבים על הספסל, והגעתם של קורטני פלס, טיירל ביגס ומרקו קילינגסוורת', שלושה שחקנים שהגיעו מסיטואציות שלא היו נוחות להם, הפכה את גלבוע/גליל למכונה. מהצד נראה כי האגו בקבוצה ירד, ואת הכדורים הקריטיים מקבלים דווקא הישראלים, גל מקל וגוני יזרעאלי, שליובין נותן להם את המושכות.

המהלך הגדול של ליובין, שמי שהספיק לשכוח היה חלק אינטגרלי מעונת האליפות, היה לא לדבר על המשחק בשבוע הבא מול הפועל חולון, שכנראה תעמוד מול גלבוע/גליל בפלייאוף. ליובין יודע שניצחון אחד יספיק לו כדי להבטיח את המקום השני, להפוך אותו למועמד לגיטימי לתואר מאמן העונה, והוא רוצה לעשות את זה בסטייל, כבר ביום ראשון מול מכבי תל אביב בגן נר. עם איך שהקבוצה שלו נראית, והמאמן שלה מתנהל לאחרונה, אל תופתעו אם זה גם יקרה.

3. אלי רבי מפרק קבוצות בזמן?

מה עושה מאמן שמרגיש שהקבוצה שלו בדרך לקריסה שתכתים את קריירת האימון שלו? בדרך כלל מתפטר. אם תשאלו את אלי רבי, מאמן עירוני אשקלון, יש לנקוט בצעד דרסטי יותר: ללכת עם השחקנים שאתה מאמין בהם, להוריד את מי שאתה מרגיש שפוגע בך, ולהחזיק אצבעות. בעונה שעברה, כשהפועל עפולה הייתה בדרכה ללאומית ובפיגור 2:0 מול עירוני רמת גן בפלייאוף, הוא החליט לקצץ את דקות המשחק של הזרים ג'ייקס והול, נתן את המפתחות לזרים האחרים, ניצן חנוכי, גור פורת וניר כהן, והשאיר את הקבוצה בליגה.

יש שיטענו שמדובר במקריות, אבל מסתבר שרבי נוהג להשעות שחקנים או להעלימם בדיוק בדקות המפתח כדי לחבר את הקבוצה שלו. קטיה אברמזון הושעתה במהלך סדרת הגמר כששיחקה באליצור רמלה בשל עבירת משמעת, ורמלה לקחה אליפות בלעדיה. גם באשקלון רבי החליט שהגיע הזמן לעשות צעד דרסטי. הוא שלח את דזמון פארמר וראשון טרנר ליציע בשל פציעות, ג'ונתן גיבסון לא שיחק כלל, ועם שני זרים בלבד, רודני גרין ותומאס טרל, בצירוף משחק גדול של אותו גור פורת (יחד עם דרור חג'ג', ארז מרקוביץ' המושמץ וליאור ליפשיץ) הוא חזר לנצח בחולון. האם זה יספיק להישארות? ימים יגידו. אם כן, לרבי יש פטנט רשום על שמו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

4. הפציעה של סופו באה למצ'באן בזמן

שני דברים טובים יצאו לדיוויד בלאט מהפציעה של סופוקליס שחורציאניטיס מול מכבי אשדוד. הראשונה, והלגיטימית ביותר, היא הידיעה שהפציעה אינה חמורה, והשחקן הגדול שלו זוכה לדקות מנוחה בדיוק לפני המשחקים הגדולים שלו במדים הצהובים. השנייה, והקצת מפתיעה, היא שילובו של מילאן מצ'באן. הסנטר הסרבי, שרבים כבר דיברו על השאלתו בעונה הבאה, השתלב ברוטציה והפך לבורג יעיל במערכת בדיוק במאני טיים. בינתיים מצ'באן ענה בשני משחקים של 25 ו-16 נקודות בהתאמה, והתחושה היא שהוא מתחיל להראות חלק מהפוטנציאל שלו.

למכבי תל אביב יש היסטוריה של שחקנים שהגיעו משום מקום בזמן הפיינל פור והיו הגורם המפתיע. הזכורים יותר הם דיוויד בלו בגמר פיינל פור מדהים ב-2004, נסטורס קומאטוס היווני שנה לאחר מכן קלע 13 נקודות בגמר אחרי עונה נוראית, אלכס גארסיה בחצי הגמר בשנת 2008 שהתפוצץ על ראשה של סיינה עם 19 נקודות, וגם טל בורשטיין היה שם בפיינל פור ב-2006 אחרי עונה סבירה ולא יותר. מצ'באן הוא בדיוק השחקן שיכול להיכנס לרשימה הזאת: כישרון גדול שעולה מהספסל ונותן את הכל. אם הוא ימשיך במגמה של המשחקים האחרונים, דיוויד בלאט ירשום עוד הצלחה גדולה העונה, עם אחת ההחתמות שכבר הושמצו לא מעט מאז שבוצעה.

שחקן מכבי תל אביב מילאן מצ'באן. ברני ארדוב
עכשיו תורו. מצ'באן/ברני ארדוב

5. מנסים לעשות סדר בבלאגן

בשבוע הבא תסתיים העונה הסדירה בליגת העל, כשרק שלוש קבוצות יודעות שהם סיימו את העונה. מכבי תל אביב תסיים במקום הראשון, הפועל חולון במקום השביעי וברק נתניה במקום השמיני. כל שאר הקבוצות עוד יכולות להחליף מקומות ברגע האחרון, לקבל קרבות פלייאוף קשים, או לחלופין לחגוג בדרך לפיינל פור או להישארות בליגה. להלן האפשרויות על רגל אחת.

הקרב הראשון הוא על המקומות 2 עד 4. גלבוע/גליל עליון תסיים שנייה אם תנצח באחד משני המשחקים הקרובים שלה (משחק ההשלמה מול מכבי תל אביב בבית, או במחזור האחרון מול הפועל חולון). במידה שתפסיד בשניהם, היא תסיים שנייה רק אם הפועל ירושלים ובני השרון יפסידו במחזור האחרון, אחרת תסיים שלישית. הפועל ירושלים תסיים שנייה, אם תנצח את ברק נתניה בחוץ, ובמקביל גלבוע/גליל תפסיד פעמיים. אם ירושלים תפסיד, ובני השרון תנצח, ירושלים תסיים רביעית. בני השרון תלויה בירושלים, ואם האדומים ממלחה ינצחו, בני השרון תסיים רביעית. אם ירושלים תפסיד, ניצחון של בני השרון באשדוד ישלח אותה אל המקום השלישי על חשבונה.

קרב נוסף הוא על המקומות 6-5 בין מכבי ראשון לציון למכבי אשדוד, שנמצאות בשוויון נקודות. אם שתי הקבוצות ינצחו - ראשון לציון בחיפה ואשדוד בביתה את בני השרון - ראשון לציון תסיים חמישית ואשדוד שישית, וכך גם אם שתיהן יפסידו. אשדוד תסיים חמישית רק אם היא תנצח, ובמקביל ראשון לציון תפסיד.

הקרב האחרון הוא על יתרון הביתיות בפלייאוף התחתון. מכבי חיפה תבטיח את המקום התשיעי אם תנצח את ראשון לציון בנשר, אך הפסד של הירוקים, וניצחון מדהים של עירוני אשקלון בבית על מכבי תל אביב, יקבע שאשקלון תשיעית וחיפה עשירית. מה שבטוח, המחזור האחרון הולך להיות מותח עד לרגע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully