וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל הדילים של הפיינל פור: אוהדי מכבי ת"א זועמים

12.4.2011 / 16:29

חברות התעופה חמדניות (2,000 יורו לסופ"ש בברצלונה), הספסרים משתוללים (800 יורו לכרטיס!), היורוליג מזניחה והאנרכיה חוגגת ("המעמד הגבוה השתלט על הכרטיסים"). אוהדי מכבי ת"א בהל

אחרי שמכבי תל אביב זכתה במאבק על הזזת השעה בפיינל פור, ניתן אות הפתיחה למאבק לא פחות קשה ואמוציונלי: רכישת הכרטיסים לפיינל פור. אוהדי הקבוצה אולי שמחו לשמוע כי המשחק יתקיים לפני כניסת יום הזיכרון, אבל מיד קיבלו בשורה מדאיגה אחרת: אם ירצו לחזות בקבוצתם במשחקים בברצלונה, הם ייאלצו להוציא מכיסם בין 1,300 ל-2,000 יורו, לא כולל כרטיס למשחק.

אם אין די במחירים השערורייתיים, הרי שהאוהדים הצהובים ייאלצו גם להילחם על הכרטיסים למשחק. באולם יש 16 אלף מקומות, ולא מעט כרטיסים נמצאים בידיהם של אוהדי ברצלונה המאוכזבים, שמנסים לספסר בכרטיסים. לאוהדים הישראלים נדרש מחיר של פי שלושה (!) מהמחיר המקורי, ועל אף שבמכבי כבר הצהירו כי אין בכוונתם לשתף פעולה בספסרות שכזו - טרם ננקטו צעדים מעשיים.

במצוקתם הרבה פנו בימים האחרונים חלק מהאוהדים לשמעון מזרחי ולחברי הנהלה נוספים במכבי בטלפונים נסערים. האוהדים שאלו את מזרחי ושאר הבכירים לדעתם על מסע החתחתים שהם נאלצים לעבור בדרך ליציעי העידוד, וביקשו את עזרתם.

מי ידאג לאוהדים השרופים?

הנהלת היורוליג, כידוע, צפויה להעביר למכבי אלף כרטיסים, בהתאם למכסה שנקבעה מראש, אך במשרדי מכבי נרשמו כבר כ-4,500 אוהדים הממתינים גם הם לכרטיסים, מה שיוצר גם מחסור אדיר וגם ניצול ציני של המצב מצד סוכני הנסיעות.

קובי חן, 31, מראשון לציון, מהגרעין הקשה של האוהדים, שוחח עם שמעון מזרחי ביום שישי. "הצגתי את עצמי כאוהד מכבי תל אביב משער 11. אמרתי לו שלא הגיוני שכאוהד אני צריך לשלם 1,800-1,700 יורו בלי כרטיס למשחק אפילו", הוא מעיד.

חן, כמו רבים אחרים, יודע שלא מגיע לו יחס של פרה נחלבת. "אני מהאוהדים שמלווים את מכבי, ולא מאלו שבורחים שתי דקות לפני משחק בשביל לצאת בנוחות מהחנייה", הוא מספר, "מתוך אלף הכרטיסים שמכבי קיבלה, הם יכלו לשריין 400-300 לאוהדים משער 11 ולאוהדים השרופים של מכבי, כדי שיוכלו להשיג כרטיסים ולהגיע לברצלונה במחיר שפוי. הייתי מצפה לדבר כזה מההנהלה של הקבוצה שלי".

חן מצפה שמכבי תל אביב תנצל את השפעתה כדי לסדר לאוהדיה הנאמנים מחירים ריאליים. "אולי מכבי הייתה צריכה להתנות תנאי לחברות התיירות: לנקוב מחירים שפויים לאוהדים כמוני", הוא סבור, "לבדוק מי המנויים והאוהדים שהולכים איתם, ולעשות את זה למענם. מכבי יכלה להשפיע על חברות תעופה שלא ינצלו את המצב. הרי אני מאמין שמכבי היו רוצים שבספרד יהיו איתה האוהדים האמיתיים, ולא 'טרמפיסטים' שפתאום לובשים חולצה צהובה ומשלבים את המשחק באיזה טיול משפחתי לברצלונה. אבל אני מקווה שיהיה בסדר. עד עכשיו לשמעון לא היה זמן להתעסק עם זה".

800 יורו לכרטיס?!

יוסי אקרמן, 52, עובד הייטק במקצועו, עובר מסלול דומה בדרך לכיסא בברצלונה. "המחירים בשמים", הוא מאשר, "הייתי בכמה וכמה פיינל פורים, ותמיד המחירים היו גבוהים, אבל עכשיו זה מטורף. אם בעבר שילמתי בין 1,200 ל-1,400 דולר, כולל כרטיס כניסה למשחק, השנה דורשים בין 1,800 ל-2,100 יורו. לא יודע איך הגיעו למחירים האלו. זה גועל נפש".

גם יניב, 25, סטודנט לכלכלה מראשון לציון, מיואש מהמצב. "אני מתקשר לכל חברה אפשרית, מנסה להשיג כרטיס ודיל ריאלי, אך לשווא", הוא אומר, "אוהדי ברצלונה מחזיקים ברוב הכרטיסים וכעת מספסרים בהם. גם אם ניסע, נגיע בלי הוודאות שיהיו כרטיסים. באי-ביי אפשר למצוא כרטיסים ב-800 יורו! זה לא הגיוני. לא ייאמן איזה מחירים רצים שם".

"לא הגיוני שהציעו למכבי רק אלף כרטיסים", קובל יניב, "מה עם האוהדים האמיתיים שהולכים עם הקבוצה לכל מקום, גם למשחקי ליגה בגן נר או אשדוד? הם לא יהיו בברצלונה?". לטענתו, האשמה היא הגדולה היא של הנהלת היורוליג. "הוקצו מעט מדי כרטיסים, וכמו תמיד, גם הפעם אנשים מהמעמד הגבוה הצליחו להשתלט על הכרטיסים. ייאמר לזכותה של מכבי שהיא עושה הכל בשביל האוהדים. מניסיון העבר אני יודע שמכבי תדאג לנו גם השנה, ומאמין שהכל יהיה בסדר".

לא כולם מפסידים

כמו תמיד, גם הפעם חברות הנסיעות חוגגות על חשבון האוהדים. אם רק לפני שבוע ניתן היה למצוא דיל לברצלונה בכ-400 דולר, בשבוע הפיינל פור המחירים נסקו ל-1,400 יורו במקרה הטוב, ועד 2,000 יורו במקרה הנפוץ יותר. זאת, כאמור, מבלי לדבר בכלל על כרטיס כניסה למשחק.

עידו ווג, מנהל השיווק של איסתא ספורט מסביר: "יש לנו כרטיסים למשחק והם נמכרים כחלק מהחבילות שלנו. הביקוש הוא ממש עצום, יש מחסור בכרטיסים. הקהל של מכבי הולך לצבוע את ברצלונה בצהוב, ולהערכתי יהיו שם כ-5,000 אוהדים".

אומנם מדובר בעניין טבעי של היצע וביקוש, אך הפעם הדבר יצא מפרופורציות. "המחירים פשוט מופקעים", אומר קובי חן, "יש כמה חברות נסיעות שגוזרות קופון מוגזם. האנשים שם לא טיפשים, הם רואים את הלחץ של האוהדים ומנצלים את זה לרעה. הם שמים אותנו במלונות זולים ומטיסים אותנו בעלות מינימלית, אבל מצפים שנשלם על זה מחיר מקסימלי".

עידן ווג מאיסתא מודה ש"זה לחלוטין עניין של היצע וביקוש. ברגע שיש אירוע כל כך גדול, חברות התעופה חוגגות. כרטיס טיסה לברצלונה, שביום רגיל עולה 500 דולר, עולה פתאום 800 דולר או יותר. אנחנו מנסים לאו דווקא לתת את המחירים הזולים ביותר, אבל לתת מענה ומוצר איכותי, וזה חשוב. חשוב לראות מאיפה אתה קונה את החבילה. מניסיון אישי, באירועים גדולים יש בעיה גדולה של כרטיסים מזויפים".

אומנם המערבולת הכספית הזו חוזרת על עצמה לפני כל פיינל פור – ולמעשה לפני כל אירוע ספורטיבי מרכזי שמסקרן את חובבי הספורט בישראל (תשאלו את חובבי הכדורגל מה עושים להם בכל משחק של קבוצתם באירופה), ובכל זאת, זה עדיין מרגיז. "דווקא בגלל שזה חוזר על עצמו, מכבי הייתה צריכה לדעת את זה", אומר קובי חן, "בכל פעם יש מלחמה עם הכרטיסים של היורוליג. אני מצטער שיש את השיטה הזאת של הפיינל פור, שהאוהדים סובלים בסוף, שמי שמרוויח עליה הן חברות הנסיעות - ולא סדרות כמו ב-NBA".

תגובת מכבי תל אביב: "אנחנו לא מרפים"

המנכ"ל אלי דריקס הגיב לדברים: "היורוליג הקצה לכל קבוצה שעלתה לפיינל פור 1,000 כרטיסים בתשלום. למכבי יש 300 מנויים שרכשו כרטיסים לפיינל פור מראש, באמצעות אופציות, דרך חברת ticket2final, וגם ה-300 האלה יורדים ממכסת ה-1,000 שלנו. בפועל נותרנו עם 700 כרטיסים שאמורים להתחלק בין מנויים, ספונסרים, משפחות השחקנים וכו'. מכבי הקצתה כמות נכבדה של כרטיסים מתוך אלה העומדים לרשותה לכל ארגוני האוהדים, וממשיכה ללא הרף לנסות לרכוש עוד כרטיסים עבור אוהדיה הנאמנים דרך היורוליג ודרך גופים אחרים שרכשו כרטיסים רשמיים. אנו מנסים להשיג כרטיסים במחיר נקוב ולא נשתף פעולה עם ספסרים.

"לצערנו, אין לנו דרך לרצות את כולם. יש למכבי אלקטרה ת"א עשרת אלפים מנויים ומאות אלפי אוהדים, וכל כמות שנשיג לא תהיה מספקת, אך חשוב לדעת שאנו לא מרפים. היו"ר שמעון מזרחי ואני נצא בקרוב לברצלונה כדי לנסות להשיג עוד כרטיסים. בינתיים הצלחנו לרכוש עוד 120 כרטיסים מאולימפיאקוס. כאמור, אנו עושים ונמשיך לעשות הכל כדי להשיג כמה שיותר כרטיסים. לגבי חבילות התיור, אנו לא קובעים את המחירים ואין לנו שליטה עליהם. אנו נגד הפקעת מחירים ומנסים להילחם בכך, ומקפידים מאוד על מחירים אמיתיים ושפויים בכרטיסים שאנו רוכשים למען הקהל שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully