וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקהל שלנו מסית? בן זקן מסית את דעת הקהל"

בהפועל באר שבע באו בטענות לבעלים של אשדוד שמנסה, כך לטענתם, לטפול את אשמת פיצוץ המשחק על אוהדיהם. רפי נידם: "לא ראינו בסרטי האבטחה חפץ שנזרק על הקוון. לא ייתכן שאוהדי באר שבע ישתוללו והקבוצה שלהם תקבל פרס"

קובי אליהו

השופט זיו אדלר והמשקיף משה אגייב הגישו הבוקר (שני) ללשכה המשפטית של ההתאחדות לכדורגל את הדוחות בעקבות אירועי המשחק בין מ.ס אשדוד להפועל באר שבע במסגרת המחזור השישי בליגת העל. כזכור, המשחק פוצץ שניות לפני תום המועד החוקי (כולל תוספת זמן) לאחר שהקוון אורן בורנשטיין נפגע מחפץ שנזרק לעברו מהקהל והתפתל מכאבים על הדשא. בתוספת הזמן, במצב של 3:3 דרמטי לאחר שער שוויון של עופר ורטה שניות לפני, שרק השופט זיו אדלר לסיומו.

ההתאחדות הודיעה היום רשמית כי אשדוד תועמד לדין בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, בעוד הפועל באר שבע תעמוד לדין בגין התפרעות אוהדים. שני הדיונים יתקיימו ביום רביעי בשעה 16:00.

בדוח המשקיף, שנמצא בעדיפות שנייה מבחינת הלשכה המשפטית, לא צוין דבר בנוגע לחפץ שהושלך על הקוון. המשקיף התייחס לאירוע כאילו מדובר בעדות שמיעה בלבד. לגבי דוח השופט, שהועבר מוקדם יותר למנכ"ל האיגוד יריב טפר, מצוין כי "אוהד אשדוד ירק לכיוונו של אבי יחיאל". כמו כן מצוין בתחילת הדוח כי: "הייתה הפרדה מוחלטת בין הקהלים של באר שבע ואשדוד", אך לא צוין מאיזה יציע בדיוק נזרק החפץ.

בהתאחדות לכדורגל טוענים כי נראה שהשופט זיו אדלר ניסה לרמוז כי החפץ נזרק מכיוון היציע של אשדוד הממוקם מאחורי הקוון. אדלר ציין גם כי: "הקוון אורן בורנשטיין נפגע משלט ברזל שנזרק לעברו ולכן נאלצתי לסיים את המשחק לפני תום מועד הזמן החוקי". בהתאחדות לכדורגל טוענים הבוקר כי יטפלו במלוא חומרת הדין נגד האוהדים שהשליכו את החפץ. "ניתן להבין מהדוח כי מדובר באוהדי אשדוד", אמר גורם בהתאחדות לכדורגל. באיגוד השופטים החליטו לגבות את צוות השופטים וסיפרו הבוקר כי הפסקת המשחק הייתה מוצדקת. האיגוד גיבה את ההחלטה של השופט זיו אדלר ששרק לסיום המשחק בדקה ה-93', בעת שהושלך חפץ לעברו של הקוון.

תובע ההתאחדות שלום אבן עזרא מתכוון להעמיד את אשדוד לדין בגין מספר סעיפים, זאת לאחר שדוח השיפוט יונח לפניו היום. "מלבד פגיעה בשופט והתפרעות אוהדים, יש עוד כמה סעיפים שניתן עליהם את הדעת", אמרו בלשכה המשפטית. יש לציין כי בורנשטיין לא נזקק כעת לטיפול רפואי, אך הדבר לא אמור לגרוע מהעונש אותו תספוג אשדוד, אם יתברר כי אוהדיה הם אלה שפגעו בקוון. באיגוד אמרו הבוקר: "אנחנו עומדים מאחורי הקוון".

על פי התקנון, אשדוד עשויה לספוג משחק ביתי ללא קהל וקנס שלא יפחת מעשרת אלפים שקל. "יש כאן אחריות שילוחית של הקבוצה כלפי אוהדיה", הסבירו בלשכה המשפטית. עו"ד משה אביבי אמר: "צריך לבדוק את הדוח ורק אחר כך נחליט מה לעשות".

בבאר שבע תוקפים: "ג'קי בן זקן צריך להתבייש"

"באשדוד מנסים לצייר תמונה כאילו אוהדי באר שבע אשמים. זאת בושה וחרפה, בן זקן צריך להתבייש", הגיב הבוקר גורם בבאר שבע על דבריו של בן זקן, כאילו הקהל האדום הסית. "הוא אומר שהקהל שלנו מסית, אבל כנראה שהוא מסית את דעת הקהל. בבאר שבע רוצים לצאת בזול, עם קנס, העובדה שאוהדים פגעו בשופט חמורה יותר ממה שכולם חושבים. צריך להוריד להם נקודות ולתת להם עונש אמיתי. העובדה ששופט נפגע מערערת את ההנחה של ההתאחדות לפיה לא צריכים שוטרים במגרשים. זה מקרה חמור מאין כמוהו".

ארגון "קאמלס", אוהדי הפועל באר שבע, שלח מכתב ליו"ר ההתאחדות אבי לוזון: "אנו, אוהדי הפועל באר שבע אשר נוכחנו במשחק אמש, מצאנו לנכון לפנות אליך כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, והגוף המוסמך לניהול ענייני הכדורגל במדינה, לנוכח האירועים הקשים אמש במשחק. לכל אורך המשחק, הופגנה אלימות קשה מצד אוהדי מ.ס אשדוד כלפינו האוהדים,וכלפי השחקנים והשופטים, כדור לפנים לאבי יחיאל, תנועה מגונה של מקרייב לאוהדים, השלכת אבנים וכדומה. לאור זאת, מצאנו לנכון להאיר את תשומת ליבך ולבקש ממך לפעול למיגור תופעות מסוג זה בכל חומרת הדין, על מנת שמעשים מסוג זה לא ישנו ולא יחזרו למגרשי הכדורגל.

"האירוע אתמול באשדוד היה אירוע חמור ביותר וההתאחדות לכדורגל (לא בית הדין) חייבת להגיב עליו בחומרה הראויה. הכתובת היא ההתאחדות לכדורגל (לא אשדוד ולא בית הדין). מיותר לציין כי אנחנו, אוהדי הפועל באר-שבע, למדנו מהעבר ופעלנו רבות בתוכנו למנוע מקרים דומים והפקנו לקחים. "נאה דורש נאה מקיים" - אנחנו קיימנו, ועל סמך זה אנו דורשים את הטיפול שלך באופן אישי בנעשה. כי מול האירוע החמור יש לפעול בדיוק על פי התקנון. כל פעולה אחרת עלולה להתפרש ככניעה של תקנון ההתאחדות, לאלימות הקשה שראינו אמש במשחק מול מ.ס אשדוד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

באשדוד טוענים: "בסרטונים לא רואים שחפץ נזרק על הקוון"

במ.ס אשדוד טוענים שיש בידיהם את סרטי האבטחה של המשחק אמש, וכי לא רואים בהם שום חפץ שנזרק לכיוונו של הקוון אורן בורנשטיין. מהבוקר ישבו ראשי המועדון על סרטי האבטחה של האצטדיון ובדקו האם ניתן לראות על פי הסרט שצולם על ידי מספר מצלמות שפרוסות באצטדיון איך וממה נפגע הקוון בורנשטיין בסיום המשחק.

"אנחנו שוקלים להטיס מומחי וידאו מאירופה על מנת לפענח את ממצאי סרט האבטחה", אמר מנכ"ל מ.ס אשדוד רפי נידם לוואלה! ספורט. "במצלמות הטלוויזיה וגם בכל מצלמות האבטחה לא רואים שום חפץ שנזרק לכיוון הקוון בורנשטיין, וצריך להבין שהאצטדיון מרושת במצלמות מכל הכיוונים.

"הקוון טוען שהוא ראה שנזרק עליו שלט מאזור היציע אבל על פי הסרטונים הוא אפילו לא סובב אחורה את הראש לאלפית שנייה", הוסיף נידם. "בכל מקרה, משעות הבוקר אנחנו עושים תחקיר פנימי בתוך המועדון וזה כולל את ראשי חוג האוהדים, אנשי צוות האבטחה וגם את מנהל האירוע כדי לראות האם מישהו ראה או שמע או היה עד לזריקת חפץ כזה או אחר. אם זה אכן נכון נמצה את הדין עם אותו אדם. אנחנו לא מחכים לדיון של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, אלא כבר עושים את התחקיר שלנו.

"אני בטוח שבהתאחדות ובבתי הדין יושבים אנשים חכמים שידעו כיצד לנהוג ולטפל במה שקרה", המשיך נידם. "צריך לזכור שאוהדי הפועל באר שבע הגיעו מאוד טעונים למשחק, הם השתוללו בחוץ עוד לפני כניסתם פנימה. בנוסף, כ-300 מהם פרצו את שער הכניסה לאצטדיון ונכנסו ללא כרטיס, ואפשר היה לראות בבירור את ההשתוללות שלהם גם במגרש עצמו. אז נכון שיש תקנון, אבל צריך להפעיל שיקול דעת מאוד ברור, ואם אשדוד תיענש בסופו של דבר אז המסר יהיה שאפשר להשתולל במגרשי הכדורגל ולהתפרע בתוך היציע כי בסוף הקבוצה שלך עוד תקבל פרס. לא יכול להיות שאוהדי באר שבע יהיו אלה שיחממו את האווירה ובסופו של דבר הקבוצה שלהם תקבל פרס".

דוברת הפועל באר שבע ציפורה חלפון מסרה בשם המועדון: "חבל מאוד שגורמים בהנהלת אשדוד בוחרים לצאת לתקשורת בדרך של האשמות. הפועל באר שבע מגנה כל דרך של אלימות. אנחנו רואים כערך עליון את ביטחונם של שחקנים ואוהדים, שופטים ומאמנים, ושוללת לחלוטין כל פגיעה אפשרית בהם. חבל שהנהלת אשדוד מסיטה את את האירוע אמש בהאשמות נגד האוהדים של באר שבע בלי להתייחס לעובדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully