וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן זקן: ”אוהדי ב”ש חיממו את האווירה”

ג’קי בן זקן הגיב להחלטה הצפויה להטיל על אשדוד הפסד טכני לבאר שבע, אחרי שהמשחק ביניהן פוצץ בתוספת הזמן במצב של 3:3, לאחר שלכאורה נזרקו חפצים מהיציע על הקוון אורן בורנשטיין. ליאור אסולין: ”ראיתי שלושה אירועים חריגים, מגיע לנו ניצחון טכני”. צפו בדרמה

קובי אליהו

משחק כדורגל תוסס ודרמטי, שכלל מהפך מרשים, שישה שערים ושער שוויון בדקה ה-92, הסתיים הערב (ראשון) במפח נפש גדול באשדוד, במשחק בו אירחה הקבוצה המקומית את הפועל באר שבע במסגרת המחזור השישי בליגת העל.

לכל אורך המשחק נרשמו תקריות בין מחנות האוהדים, ובמשך דקות ארוכות הושלכו לכיוונו של הקוון אורן בורנשטיין כוסות שתייה מכיוון היציע שאיכלס את אוהדי אשדוד. כמו כן, הקוון התלונן שחלק מהאוהדים יורקים עליו. בנוסף, אוהד של אשדוד השליך כדור שהגיע ליציע היישר על פרצופו של שחקן באר שבע אבי יחיאל, שהגיב באיפוק.

בדקה ה-92, במצב של 2:3 לבאר שבע, כבש עופר ורטה שער שוויון דרמטי, אולם מיד לאחר מכן נפגע הקוון בורנשטיין, לכאורה לאחר ששלט שניצב בתחומי המגרש לפני כן הגיע ליציע והושלך עליו. למרות שנותרו שתי דקות לסיום תוספת הזמן, השופט זיו אדלר החליט לשרוק לסיום המשחק לפני תום המועד החוקי. השופט הרביעי, אלי חכמון, הסביר אחרי המשחק: "בדקה ה-93 אורן בורנשטיין נפצע משלט שהיה על כר הדשא לאחר שאוהד זרק אותו מהיציע. המשחק הסתיים לפני הזמן החוקי שלו".

אגב, אוהדים של הפועל באר שבע ידעו לספר שגם אחרי המשחק המשיכו המהומות מחוץ לאצטדיון, שם הם הותקפו על ידי אוהדים של אשדוד.

בהתאחדות לכדורגל הסבירו: "נלמד את המקרה אחרי שנקבל מחר את דוחות השופט והמבקר. במידה שיימצא כי החפץ נזרק מהיציע של אשדוד, הקבוצה עלולה לספוג עונש רדיוס או משחק ללא קהל".

עו"ד משה אביבי, היועץ המשפטי של ההתאחדות, מסר הערב: "לאחר בחינה של דו"ח השופט נחליט מה העונש שיוטל על מבצעת העבירה. מזמן לא היה מקרה כזה, אבל ברור שהקבוצה הפוגעת מסתכנת במספר עונשים ההקבועים התקנון, כמו עונש רדיוס, משחק ללא קהל וכיו"ב".

חשוב לציין כי לפי התקנון המשמעתי, לאשדוד יש אחריות שילוחית לקהל האוהדים שלה ואם היא תרצה להימנע מהעונש היא תצטרך להוכיח שהאוהד שהשליך את החפץ הוא לא אוהד שלה. נראה שהעונש הצפוי מעבר להפסד טכני הוא קיום משחק ביתי אחד ללא קהל וקנס של 10,000 ש"ח או יותר.

בן ציון סלמן, יו"ר איגוד השופטים, הרחיב יותר: "במידה שהייתה פגיעה באחד מהשופטים או הקוונים, חייב השופט לשרוק לסיום המשחק. שמענו את הודעתו של השופט הרביעי אלי חכמון וחד משמעית - המשחק פוצץ בדקה ה-93 ולא הגיע לסיומו. כעת הדברים ייבדקו בבית הדין ושם יקבלו את המשמעויות וההחלטות. מוקדם עדיין לומר שבאר שבע זוכה בניצחון טכני, כי הכל יוחלט אך ורק בבית הדין".

סלמן הוסיף: "צוות השיפוט פעל על פי החוקה, חבל שאוהדים מגיעים חמים למשחק ועושים את מה שהם עושים. חובה לשמור על בריאותם ובטחונם של השופטים שלא יפגעו במהלך משחק. כעת הדברים עוברים להכרעת בית הדין".

בן זקן: "דברים כאלה לא קורים באשדוד"

"צריך לבדוק את הדברים", אמר ג'קי בן זקן, "אני חושב שהשופט היה צריך להפעיל שיקול דעת ולא להפסיק את המשחק. לגבי האירוע עצמו, הקוון טוען ששלט פגע בו. אף אחד לא זרק על הקוון, אולי מהשמחה אחרי השער. אני לא מאמין שמישהו הרים שלט כזה וזרק על הקוון. דברים כאלה לא קורים באשדוד, אנחנו כבר 10 שנים זוכים תמיד בתואר הקבוצה ההוגנת".

בן זקן הוסיף על האווירה המתוחה ששררה לכל אורך המשחק: "מתחילת המשחק היו הקנטות וזרקו חפצים. כשראיתי שהמצב יוצא מפרופורציות, חובתי לבוא ולהרגיע. היה משחק חם ואני מקווה שבית הדין וההתאחדות יפעילו שיקול דעת. לא מגיע לנו להפסיד הפסד טכני. בכל מקרה, אנחנו נסיק מסקנות ונעשה בדק בית. נראה איך אנחנו מתמודדים עם המצב. אנחנו עושים הכל כדי לחנך את השחקנים והאוהדים. כדורגל זה ספורט וספורט צריך להיות הוגן וללא אלימות. אני מצפה מהקהל שלי שיתנהג אחרת, כמו שהתנהג לאורך כל השנים. אסור להם לתת פרסים לקבוצות אחרות. אני מציע לא לקפוץ למסקנות, אולי השלט פשוט נפל עליו".

אחר כך הוסיף בן זקן: "ראיתי את הקטע בטלוויזיה, ורואים שם את השופט שוכב על הדשא, אבל לא רואים לידו שום חפץ"

הקפטן משה אוחיון, הוסיף: "השופט קיבל איזו מכה. אמרו שמהקהל של אשדוד, אבל קשה לי להאמין. אם זה באמת מה שקרה, זה חמור מאוד. יש מי שיבדוק ויחליטו מה שיחליטו. אני מקווה שנקבל את הנקודה הזו, אבל זה לא תלוי בנו".

קלינגר: "מאוכזב שלא לקחנו את שלוש הנקודות על הדשא"

"המשחק הופסק שלוש דקות לפני הזמן. לפי מה שהבנתי הקוון נפגע. אני מניח שהיו שם אוהדים של אשדוד, אבל זה פחות מעניין אותי. ההשלכות המשפטיות ברורות. אני מאוכזב שלא לקחנו את שלוש הנקודות על הדשא", אמר מאמן באר שבע, ניר קלינגר.

המאמן הבאר שבעי התייחס לאווירה שהייתה סביב המגרש: "אני לא חושב שהמשחק עצמו היה אלים. היה משחק גברי, מעניין. לא משחק שאני אוהב, כי אני לא אוהב שקבוצות שלי רודפות אחרי פיגור. ברגע שהשופט שרק לסיום, מה יש לנו לחפש על המגרש? מה, שנהיה יפי נפש?"

בהפועל באר שבע אמרו הערב: "איגוד השופטים והמחלקה המשפטית של ההתאחדות חייבים להתערב לא אחר מאשר ניצחון טכני", והחלוץ ליאור אסולין הוסיף: "ראיתי לפחות שלושה ארועים חריגים במשחק. כוס שתייה שנזרקה על אבי יחיאל וחפצים שהושלכו על אביתר אילוז ועל הקוון. ברור שמגיע לנו ניצחון טכני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully