וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בהפסד של הראל לוי ונבחרת הדייויס לאוסטריה

הראל לוי איכזב במשחק המכריע והפסיד 3:1 למרטין פישר ברגע האמת, ונבחרת הדייויס הפסידה 3:2 לאוסטריה. על פי מצבו העגום של הענף בישראל, נדמה כי שבנו למקומנו הטבעי: הבית האפריקאי-אירופאי

קובי אליהו

וידאו: ספורט5

אכזבה גדולה לטניס הישראלי. נבחרת הדייויס הפסידה היום (ראשון) 3:2 לנבחרת אוסטריה במסגרת מאבק ההישרדות בבית העליון בגביע דייויס, וירדה לבית האירופאי-אפריקאי. ישראל פתחה את יום ההתמודדויות עם יתרון 1:2, אבל דודי סלע הפסיד ליורגן מלצר, ובמשחק המכריע, במצב של 2:2, הראל לוי נוצח בהיכל נוקיה על ידי מרטין פישר והשלים הפסד 3:2 במצטבר.

מרטין פישר האוסטרי (מימין) מול הטניסאי הישראלי הראל לוי. קובי אליהו
לא עמד בלחץ. לוי נפרד מפישר/קובי אליהו

לוי דווקא פתח היטב את המשחק, ונדמה היה שהוא עומד לנצל את חוסר הניסיון של האוסטרי בגביע דייויס (משחק ראשון של פישר במסגרת), אבל האוסטרי בן ה-24, המדורג 134 בעולם (89 שלבים מעל לוי), השתחרר מהלחץ, התעלה על יריבו והשלים ניצחון 1:3 בארבע מערכות.

על אף האכזבה מהנבחרת, חשוב לזכור כי אין מדובר בהפתעה גדולה. בעוד אצלנו סלע ולוי אינם נמצאים בכושר משביע רצון, האוסטרים מתהדרים בשחקן המדורג 13 בעולם. מצבו של הטניס הישראלי אינו מבשר טובות, כרגע לא מסתמן באופק עתיד ורוד לענף, ועל אף הפופולריות של הענף והנסים בקמפיינים האחרונים, חשוב לזכור כי עד עתה ההישגים של הנבחרת היו סנסציה גדולה ובניגוד לכל הציפיות. נדמה שעכשיו אנחנו חוזרים למימדינו האמיתיים, ונקווה להתחיל בקרוב שוב את המסע מעלה, שאמור להתחיל בשינויים מלמטה, מהבסיס ומהתשתיות.

כזכור, ב-2007 חזרה נבחרת ישראל לבית העליון בפעם הראשונה אחרי 14 שנה, אחרי ניצחונות על לוקסמבורג, איטליה וצ'ילה. לאחר מכן, ב-2008, הפסדנו לשבדיה בבית, אך ניצחון על פרו הותיר אותנו בבית העליון. ב-2009 רשמנו שנת שיא, עם העפלה מדהימה לחצי הגמר אחרי ניצחון בחוץ על שבדיה וניצחון מדהים בבית על רוסיה. העונה, ב-2010, הפסדנו בצ'ילה, ועתה, אחרי ההפסד לאוסטריה, ירדנו לדרג ב'.

נבחרת הדייויס של אוסטריה חוגגת מול ישראל. קובי אליהו
התוגה שלנו, השמחה שלהם/קובי אליהו

מהלך המשחק

מערכה 1
פישר נראה המום ולחוץ כבר בפתיחה, לוי ניצל זאת היטב, וכבר במשחקון הראשון שבר את מכות ההגשה של האוסטרי. בהמשך לוי המשיך ללחוץ, והשיג שבירה שנייה מהירה בדרך ל-0:4 מהיר. הישראלי המשיך להיות יעיל ליד הרשת, ושמר על היתרון ועלה ל-1:5. אחרי 32 דקות לוי השלים ניצחון 2:6 במערכה, ויתרון 0:1.

מערכה 2
האוסטרי המשיך להראות סימני התאוששות, צבר ביטחון ועלה ל-0:1, 1:2 ו-2:3 ואף לא נבהל מנקודות שבירה של לוי. הישראלי, מנגד, המשיך לשמור על אחוזים מצוינים בנקודות שבהן עלה לרשת, אך התקשה מול היוזמה ההתקפית של פישר. האוסטרי ניצל את המומנטום, שבר את הסרבים של לוי, עלה ל-3:5 והגיש למערכה. בסיום 3:6 לפישר, 1:1 במערכות.

מערכה 3
פישר פתח מצוין גם את המערכה השלישית, ושבר במשחקון הראשון ועלה ל-0:2. לוי נראה עצבני, גם הקהל החל לאבד סבלנות, אבל כל זה לא שינה את המצב על הלוח, כשפישר שבר פעם שנייה ועלה ל-0:4. לוי עדיין נראה חסר אונים, פישר המשיך להפגיז אייסים, והמערכה השלישית הסתיימה בבייגל מביך, 0:6. 1:2 לאוסטרים במערכות.

מערכה 4
גם המערכה הרביעית לא נפתחה טוב מבחינת הישראלי, שאומנם השיג את הנקודה הראשונה, אבל אחרי הפסיד ארבע רצופות, והפסיד את ההגשה שלו. 0:1 לפישר, עם שבירה מהירה. לוי עשה כל שביכולתו על מנת לחזור מהפיגור, אך פישר המשיך להגיש היטב ולא נבהל מהלחץ שניסה להפעיל עליו הקהל המקומי. במצב של 2:4 האוסטרי אף השיג שבירה נוספת ועלה ל-2:5. לוי הראה סימני קאמבק ושבר בדרך ל-5:3, אבל פה זה נגמר. פישר השלים ניצחון 3:6 במערכה ו-1:3, והאוסטרים החלו את החגיגה.

מה משמעות ההפסד?

אחרי ההפסד החלו כבר המחשבות על השלב הבא, כשהנבחרת תחל את שנת 2011 בבית האירופאי/אפריקאי, בו לא הייתה בשלוש השנים האחרונות. השחקנים של אייל רן יחזרו לבית הזה במטרה להשתחל שוב אל הבית העליון בגביע הדייויס, כשזה לא הולך להיות פשוט עבור הנבחרת, שתצטרך לעבור שתי נבחרות (רובן טובות מאוד ברמתן) כדי לשוב ולהימנות בין אחת מ-16 הנבחרות הטובות בעולם בטניס.

משמעות ההפסד לאוסטריה היא שהנבחרת תחל את דרכה ככל הנראה בסיבוב השני של הבית האירופי/אפריקאי, כשהגרלת המשחקים (שני הסיבובים) תתקיים ביום רביעי הקרוב. במסגרת ההגרלה אמורה הנבחרת לקבל כרטיס אוטומטי לסיבוב השני בשל הדירוג הגבוה שצברה בארבע השנים האחרונות (עוד לפני ההפסד לאוסטריה, הנבחרת דורגה שמינית). הסיבוב הראשון יתקיים במהלך חודש פברואר, כאשר העולות ימשיכו לסיבוב השני (שיתקיים באפריל), שם יתקיימו ארבעה משחקים. ארבע הנבחרות תעפלנה לסיבוב הפלייאוף, הזהה לזה שהפסידה היום ישראל לאוסטריה. הסיבוב הזה יתקיים בעוד כשנה.

בין הנבחרות שעשויה ישראל לפגוש בסיבוב השני נמצאות סלובקיה, הולנד, פינלנד, אוקראינה, דרום אפריקה, איטליה ושוויץ, אך השיבוץ המלא של הנבחרות יתקבל לאחר סיום שלב הפלייאוף. כזכור, ב-2007 הנבחרת צלחה את הבית האירופי/אפריקאי אחרי שפתחה את דרכה בסיבוב הראשון עם 0:5 קל בבית על לוכסמבורג, המשיכה עם ניצחון 2:3 על איטליה, כשבסיום אותה שנה חגגה הנבחרת את הניצחון הסנסציוני 2:3 על צ'ילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully