וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה ניצחה את שוויץ 1:3 במוקדמות היורו

ווין רוני שם את הבעיות בצד וכבש, בניצחון האנגלי בבאזל. בוסניה - צרפת 2:0, הולנד - פינלנד 1:2, נורבגיה - פורטוגל 0:1

מחזור הפתיחה של קמפיין מוקדמות יורו 2012 היה דרמטי ומלא הפתעות. יש היאמרו שמדובר בצמצום פערים ויש שיטענו כי הגדולות עדיין חלודות ועייפות מהמונדיאל. כך או כך, פייבוריטיות כמו צרפת ופורטוגל הגיעו למחזור השני עם הגב לקיר כשהן חייבות תוצאה טובה שתחזיר אותן לעניינים. החבורה המוכה של לורן בלאן דווקא הצליחה להתאושש עם 0:2 בבוסניה, אבל פורטוגל יצאה לנורבגיה ושוב איכזבה, הפעם עם הפסד 1:0.

במשחק המרכזי אנגליה, עם ווין רוני, ניצחה את שוויץ 1:3 בחוץ כשחלוץ מנצ'סטר יונייטד מתאושש מהפרשיות האישיות וכובש שער גדול. איטליה פרקה תסכולים על איי פארו החלשה עם 0:5 וגרמניה שיפרה את הפרש השערים על חשבון אזרבייג'אן עם 1:6. באותו בית כבר גברה טורקיה על בלגיה 2:3 במשחק מרתק ובהתמודדות אחרת גברה הולנד על פינלנד 1:2, אבל לא שכנעה. בסך הכל, 20 משחקים שוחקו ברחבי היבשת וזאת כמובן, להוציא את שלושת המשחקים בבית הישראלי.

בית א'

גרמניה - אזרבייג'אן 1:6

הגרמנים שוב אירחו את ברטי פוגטס והנבחרת החלשה שלו ובדיוק כמו במוקדמות המונדיאל, גם הפעם לא התקשו להשיג ניצחון קל. הייקו וסטרמן כבש מקרוב את הראשון בדקה ה-28 ואחר כך הגיע השיטפון. לוקאס פודולסקי הכפיל בדקה ה-45, מירוסלב קלוזה כבש את ה-54 שלו במדים הלאומיים כעבור דקה וגרמניה ירדה עם 0:3 למחצית. רשאד סאדיגוב כבש לשערו הוא בדקה ה-53 כדי לקבוע 0:4 למארחת, לפני ש-ואגיף דז'וואדוב צימק בדקה ה-57 אחרי שגיאה של מנואל נוייר (ועוד בשורה לאוהדי שאלקה והפועל ת"א). כאן נפתחה בצורת מסוימת של שערים, אותה שבר הולגר באדשטובר בדקה ה-86. קלוזה חתם את התוצאה בדקה ה-90.

טורקיה - בלגיה 2:3

שתי הנבחרות שרואות בעצמן מועמדות לסיים לפחות במקום השני, סיפקו משחק מלא אירועים באיסטנבול, כשבסיום הנבחרת המקומית אוספת את מלוא הנקודות. כזכור, גם בקמפיין מוקדמות המונדיאל טורקיה פגשה את בלגיה, אבל אז הוציאה נקודה בודדת מהמפגש הכפול איתה. הפעם זה נראה אחרת. דניאל ואן בויטן העלה הערב את האורחים ליתרון בדקה ה-28 עם נגיחה מדויקת אחרי כדור קרן, אבל האמיט אלטינטופ הישווה שלוש דקות בתוך המחצית השנייה. בדקה ה-64 ספג וינסנט קומפאני צהוב שני והורחק והטורקים ניצלו זאת עד תום עם שער של סמיח סנטורק בדקה ה-66. הנבחרת של חוס הידינק עשתה מהפך מצוין, אבל לא ידעה לשמור על היתרון וכעבור שלוש דקות ספגה פעם נוספת מראשו של ואן בויטן, 2:2. יחד עם זאת, המילה האחרונה הייתה שייכת לארדה טוראן, שכבש שער ניצחון בדקה ה-78.

אוסטריה - קזחסטן 0:2
לאוסטריה: רולאנד לינץ (90), ארווין הופר (90+2)

בית ב'

רוסיה - סלובקיה 1:0

דיק אדבוקאט פתח את הקמפיין עם ניצחון 0:2 על אנדורה, אבל כבר במבחן הראשון האמיתי שלו נכשל. שער פנטסטי של מירוסלב סטוך בדקה ה-27 הכריע את המשחק. הקשר הצעיר קיבל את הכדור דווקא מרגליו של השוער הרוסי איגור אקינפייב, חתך מימין לשמאל ושלח בעיטה חזקה מחוץ לרחבה, לחיבור של המארחת. הסלובקים, שהגיעו לשמינית הגמר במונדיאל האחרון, ממשיכים לעשות חיל.

אירלנד - אנדורה 1:3

בזמן שרוסיה איבדה נקודות, אירלנד המשיכה לצבור כאלו נגד יריבות חלשות, ואחרי ניצחון על ארמניה, גברה גם על אנדורה הפצפונת. קווין קילביין (15), קווין דויל (41) ורובי קין (54) כבשו בדאבלין, כריסטיאן מרטינז היה חתום על השער של אנדורה בדקה ה-45.

מקדוניה - ארמניה 2:2
למקדוניה: מריו גיורובסקי (42), אילצ'ו נאומוסקי (90+4). לארמניה: יורה מובסיסיאן (41), אדגר מנוכריאן (90).

בית ג'

סרביה - סלובניה 1:1

רדומיר אנטיץ' הצליח לשמור על כיסא המאמן למרות האכזבה במונדיאל, אבל למרות שהערב ישב ביציע בגלל הרחקה, הנקודה המאכזבת בבלגרד שוב תיקשר בשמו. מיליבוייה נובאקובי'ץ' כבש בדקה ה-63 וסלובניה הייתה קרובה דקות ספורות מניצחון חשוב ובעיקר יוקרתי על השכנה המאיימת, אלא שניקולה זיגיץ' הישווה ארבע דקות לסיום המשחק והציל את נבחרתו ממבוכה.

איטליה - איי פארו 0:5

צ'זארה פראנדלי חזר לאצטדיון בפירנצה, בו אימן את פיורנטינה בשנים האחרונות, ולא התקשה להשיג עם נבחרתו ניצחון על יריבה חלשה בהרבה. בליץ, שכלל שלושה שערים מהירים של אלברטו ג'ילרדינו (11), דניאלה דה רוסי (22) ואנטוניו קאסנו (27), הספיק לאזורי בשביל לצבור ביטחון במחצית הראשונה, פאביו קוואליירלה (81) ואנדראה פירלו (90) השלימו את המלאכה, וסימנו וי על מטרה נוספת, אולי בדרך להשבת הכבוד האבוד ביורו 2012.

בית ד'

בוסניה - צרפת 2:0

ריימונד דומנק עזב, גם אירועי המונדיאל כבר נסגרו, אבל כשחשבנו שצרפת הגיעה לנקודת השפל, בא ההפסד הביתי לבלארוס. עכשיו, הטריקולור ידעו שהם לא יכולים לחזור הביתה בלי תוצאה מחמיאה והפעם סופסוף הצליחו. קרים בנזמה, שחזר מפציעה, הבקיע בדקה ה-72, פלורן מאלודה הכפיל כעבור שש דקות ובלאן ושחקניו אולי עלו על דרך המלך. ניצחון חוץ במגרש לא פשוט עשוי לעשות את השינוי לצרפתים, ובתור התחלה ייתן לבלאן משהו שהוא זקוק לו הנואשות: שקט.

בלארוס - רומניה 0:0

אלבניה - לוקסמבורג 0:1
לאלבניה: חמדי סליחי (37)

בית ה'

הולנד - פינלנד 1:2

ההולנדים לא שיכנעו ברוטרדם, הציגו משחק הגנה נרפה והיו זקוקים ליכולת גבוהה של מורטן סטקלנבורג כדי לא להיות מופתעים בבית. הפתיחה של האורנג' הייתה טובה, כשקלאס יאן הונטלאר כבש שני שערים בדקות 7 ו-16 בפנדל, אבל מיקאל פורסל צימק בדקה ה-18 ודווקא אז פינלנד נראתה בכלל לא רע. פורסל קיבל הזדמנות לקבוע 2:2 כעבור זמן קצר, אבל החמיץ וכך עשו גם חבריו בהמשך. הולנד הצליחה להשתלט על המשחק מחדש בהמשך, אבל יחד עם זאת הציגה יכולת לא משכנעת, לא הגיעה למצבים אמיתיים נוספים וסיימה עם שלוש נקודות, אבל גם עם סיבות לדאגה.

שבדיה - סן מרינו 0:6

השבדים סבלו מפציעות של מספר שחקני מפתח, אבל כל הרכב שלהם צריך לנצח את סן מרינו. זלאטן איברהימוביץ' דווקא היה בריא והעלה את הנבחרת הביתית ליתרון כבר בדקה השביעית. אחר כך הגיע תורם של התאומים סימונצ'יני לפעול לרעתה של נבחרתם. הבלם דווידה כבש שער עצמי בדקה ה-12 והשוער, אלדו, עשה זאת כעבור 14 דקות, כשבתום 26 דקות משחק מורה לוח התוצאות על 0:3 לשבדים. אולוף מלברג הורחק בדקה ה-34, אבל זה היה רחוק מלהיות הדבר שימנע מהסקנדינבים ניצחון קליל. אנדראס גרנקוויסט הצטרף לחגיגה בדקה ה-51, זלאטן השלים צמד בדקה ה-77 ומרכוס ברג השלים בתוספת הזמן.

הונגריה - מולדובה 1:2
להונגריה: גרגלי רודולף (50), ולדימיר קומאן (66). למולדובה: אלכסנדר סובורוב (79).

בית ז'

שוויץ – אנגליה 3:1

למרות הספקולציות, פאביו קאפלו הבהיר חד משמעית: ווין רוני ישחק. החלוץ שעומד במרכזה של פרשת בגידה חדשה זכה לקרדיט מלא מהאיטלקי, והחזיר בריבית דריבית. כבר בדקה העשירית פרץ תיאו ווקלוט באגף הימני ומסר לגלן ג'ונסון, שהעביר כדור רוחב אותו סיים בנגיעה אחת חלוץ מנצ'סטר יונייטד כדי לקבוע 0:1 לנבחרת שלוש האריות. איזו התאוששות מרשימה לכוכב. שתי דקות מאוחר יותר נפצע וולקוט והוחלף על ידי אדם ג'ונסון, שנראה פשוט מצוין בהמשך המשחק. בדקה ה-66 נותרו השוויצרים בעשרה שחקנים לאחר שסטפן ליכשטיינר הכשיל את ג'יימס מילנר וספג צהוב שני.

האנגלים מיהרו להעניש: רוני העביר לסטיבן ג'רארד, שהמשיך מצוין לאדם ג'ונסון, והקשר המוכשר של מנצ'סטר סיטי קבע 0:2 בדקה ה-69, עם שערו השני ברציפות בנבחרת הבוגרת. אלא ששוויץ לא ויתרה, ודקה מאוחר יותר שלח ילד הפלא של המארחת, שרדן שאקירי המחליף, פצצה אדירה מחוץ לרחבה שלא הותירה לג'ו הארט שום סיכוי. פאביו קאפלו החל להיכנס ללחץ, אלא שבדקה ה-88 כבש דארן בנט את שערו הראשון בנבחרת, לאחר בישול של אשלי קול מהאגף השמאלי. האנגלים משיגים 1:3 חשוב ומשכנע.

בולגריה - מונטנגרו 1:0

אחרי שגברה על ווילס, השיגה מונטנגרו ניצחון שני ברציפות וכרגע היא נראית כמי שתנסה להפוך להפתעת הבית על חשבון בולגריה החלשה. אלסד זברודיץ' הפציץ כדור שטוח מחוץ לרחבה בדקה ה-35 והעניק לנבחרתו שלוש נקודות חשובות. בסיום המשחק התפטר מאמן הנבחרת הבולגרית סטנימיר סטוילוב. "רציתי שנגיע ליורו, אבל אחרי שני הפסדים, אחד מהם בבית, הסיכויים שלנו כבר לא גבוהים", אמר המאמן אחרי המשחק, "כבר הודעתי להתאחדות על ההחלטה שלי". בולגריה, כזכור, הפסידה 4:0 לאנגליה ביום שישי במשחק שפתח את הקמפיין.

בית ח'

נורבגיה - פורטוגל 0:1

פורטוגל הייתה אחת המאכזבות של המחזור הראשון עם 4:4 ביתי ומלא טעויות מול קפריסין, וגם הערב הפורטוגלים לא תיקנו את הרושם. נורבגיה הגיעה עם מאזן של שישה ניצחונות משמונת המפגשים את הנבחרת האיברית ולא התכוונה לקלקל הערב את המאזן. אריק הוסקלופ הגיע ראשון לריבאונד אחרי ניסיון של ג'ון קארו בדקה ה-21 וכבש את שער הניצחון החשוב. פורטוגל בצרות.

דנמרק - איסלנד 0:1

אחרי מונדיאל מאכזב, שכלל הדחה כבר בשלב הבתים, דנמרק הצליחה לפתוח את הדרך ליורו 2012 עם שלוש נקודות, למרות שלא הייתה רחוקה מאכזבה גדולה. תומאס קאלנברג כבש בתוספת הזמן של המשחק כדי להעניק לנבחרתו ניצחון דרמטי ולהעלות את המאזן שלה נגד איסלנד ל-15 ניצחונות מול שלוש תוצאות תיקו ואפס הפסדים.

בית ט'

צ'כיה - ליטא 1:0

הנבחרת הצ'כית יצאה לדרך עם המאמן מיקאל בילק והמנג'ר ולדימיר שמיצר, ולמרות שהיא מקווה להעפיל בפעם החמישית ברציפות לאליפות מאז היא מתמודדת כמדינה עצמאית, המשחק הערב דווקא היווה המשך ישיר לקמפיין מוקדמות המונדיאל הגרוע שלה. דרוידאס שרנאס, שהיה מועמד להפועל תל אביב ואף נבחן במדיה במחנה האימונים שלה באוסטריה, כבש בדקה ה-26 את השער היחיד במשחק והעניק לנבחרתו ניצחון מפתיע ומצוין.

סקוטלנד - ליכטנשטיין 1:2

האורחים מליכטנשטיין הריחו סנסציה מדהימה כשעלו ליתרון 0:1 משער של מריו פריק (46), אבל הסקוטים השוו משער של קני מילר (63), וכשהאורחים פנטזו על נקודה מתוקה, בא סטיבן מקמנוס בתוספת הזמן (95) וקבע 1:2 לסקוטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully