וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל תל אביב הביסה את הפועל אשקלון 1:5

האדומים חגגו על חשבון האשקלונים האומללים. זהבי (5 ו-20), ורמוט (23 ו-76) ושבחון (16) כבשו, קנדה עם שלושה בישולים

ישנם לא מעט מקרים בהם מגיעה קבוצה לאחר הישג גדול במסגרת אירופאית, ואז מתרסקת בליגה. ממקרה שכזה חששה הפועל תל אביב, אחרי שהבטיחה השבוע את העלייה שלה לליגת האלופות, וחששה מאופוריה או מנפילת מתח. לשמחתו של אלי גוטמן, הפעם זה נראה אחרת. כבר אחרי 23 דקות שחקניו עלו ל-0:4 מבטיח על הפועל אשקלון, אחרי 90 דקות חגגו ניצחון מוחץ 1:5, ורמזו שהם רחוקים מלזלזל בליגה המקומית למרות האתגר האירופי.

האדומים ידעו שאשקלון גברה בשבוע שעבר על הפועל פתח תקוה 1:3 במחזור הפתיחה, ומול בלומפילד ריק מאוהדים (בגלל זריקת האבוקות של אוהדי הפועל בדרבי בעונה שעברה), אין פלא שגוטמן חשש. אלא שבפועל ההפך הגמור קרה: האדומים מחצו את האורחים, הביסו אותם עם צמדים של ערן זהבי וגילי ורמוט, ואם מישהו פקפק בחשיבות של בלומפילד עבור שחקני הפועל, היום הם הראו שהם מנצחים בבית שלהם גם בלי תמיכת הקהל.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. קובי אליהו
חגיגה של שערים ב-23 דקות. הפועל משפילה את אשקלון/קובי אליהו

אשקלון דווקא נראתה לא רע בדקות הראשונות, וגיא עזורי העלה הרכב התקפי שהגיע במטרה להוציא נקודות בבלומפילד השומם, אבל מהר מאוד הוא נענש על כך, כשעמרי קנדה הרים כדור מצוין מהאגף הימני ומצא את ערן זהבי כבר בדקה ה-5. משם והלאה היו יכולים האוהדים הספורים ביציעים לחשוב שהם צופים בהילוך חוזר: הפועל תל אביב ביצעה את התרגיל הזה פעם אחר פעם, והוא הניב שער בכל התקפה. בדקה ה-16 היה זה יוסי שבחון שנהנה מהבישול של קנדה, ובדקה ה-20 הזה זה שוב זהבי שהשלים צמד. החגיגה של האדומים נמשכה גם 3 דקות מאוחר יותר, אז כבש ורמוט את השער היפה במשחק, בבעיטת וולה מחוץ לרחבה.

הסקאוטר של ליון שהגיע לצפות ביריבה העתידית של הצרפתים בליגת האלופות הבין שעשה טעות מרה, כשהמארחים פשוט לא מצאו יריבה מולם, והמשיכו לשלוט ללא עוררין על המגרש. גוטמן המרוצה החליט להוציא את זהבי וסהר בשלב מוקדם כדי לא להעמיס עליהם, בעוד האדומים הורידו הילוך, והסתפקו ביתרון הגדול שלהם. במחצית השניה פגע כדור אשקלוני בידו של מרעי ברחבה, וערן לוי ניצל זאת כדי לכבוש עבור האורחים, אבל הפועל לא אמרה את המילה האחרונה, והענישה בפעם האחרונה בדקה ה-76, כשורמוט כידרר ברחבה, וכבש את השני שלו. בסיומו של יום יכולה הפועל להיות מרוצה מהפרש השערים שגדל, אך ברור כי לא היה מדובר בהכרח ביכולת גדולה של האדומים, כי אם באשקלון שכלל לא הגיעה אל המשחק, והפכה אותו לגארבג' טיים אחד ארוך.

מהלך המשחק

דקה 5: שער! התקפה מתפרצת נהדרת של הפועל תל אביב, הכדור הולך אל האגף הימני אל עמרי קנדה, זה מרים כדור מדויק שמוצא את ראשו של זהבי שלא נשמר, ומקרוב נגח בקלילות, 0:1 להפועל תל אביב.

דקה 15: כדור קרן של אשקלון מוגבה לרחבה, ערן לוי לא מצליח להגיע להזדמנות בעיטה ושולח לאחור, יניב אלול מנסה בעיטה מ-18 מטרים אבל היא טסה אל מעל לשער.

דקה 16: שער! ההגנה האשקלונית שוב כושלת באגף הימני, ורמוט מצוא את קנדה, שכמעט כמו בשחזור מרים כדור אל הרחבה, כשהפעם שבחון פנוי לגמרי, וזה בעט נהדר מהאוויר היישר אל הרשת, 0:2 הפועל תל אביב.

דקה 20: שער! מה קורה פה? הפועל תל אביב מפרקת את אשקלון בדיוק באותו מהלך: ורמוט שולח כדור לקנדה הפנוי באגף הימני, וזה שוב שלח כדור אל הרחבה, שוב מוצא את זהבי, וזה שוב שולח כדור אל הרשת, 0:3 להפועל תל אביב.

דקה 23: שער! לפחות הפעם אשקלון איפשרה להפועל להבקיע בצורה אחרת. סהר מהאגף השמאלי ראה את ורמוט מחוץ לרחבה, שלח לו כדור טוב, ו-ורמוט בבעיטת יעף נהדרת הדביק את הכדור אל הרשת, 0:4 להפועל תל אביב.

דקה 45: אשקלון חגגה שער כשערן לוי ירה כדור טוב, אניימה הדף כדור שעלה אל המשקוף ואז נכנס פנימה, אבל הקוון קבע כי הכדור עבר את השער לפני שהסתובב וירד בחזרה, והאורחים קיבלו רק כדור קרן.

דקה 46: אשקלון ניסתה לאותת על חזרה למשחק כשכבר בפתיחת המחצית השניה הגיעה גאוו למצב טוב מול אניימה, אבל הבעיטה שלו היתה חלשה ולא למסגרת.

דקה 52: עוד הזדמנות לאדומים כשאבוטבול שלח כדור נהדר אל הרחבה שם מצא את ראשו של מרעי, אבל הנגיחה של האחרון מצאה את המשקוף.

דקה 57: שער! הרמה של עבאס אל הרחבה פגעה בידו של מרעי והשופט הורה על פנדל. ערן לוי שלח טיל אל הפינה הימנית, אניימה קפץ נכון אבל לא הצליח לעצור, 4:1 להפועל תל אביב.

דקה 61: ויקטור מרעי התרומם גבוה לכדור חופשי ונגח לרשת, אבל השופט וקסברגר בחר לפסול את השער.

דקה 76: שער! דווקא כשהיה נדמה שהפועל מסתפקת בארבעה שערים, לקח ורמוט את הכדור מהאגף הימני, פרץ אל הרחבה, כדרר בין המגינים ואז שלח בעיטה חדה ושטוחה אל הרשת, 1:5 להפועל תל אביב.

הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, עומרי קנדה, ביוואן פרנסמן, דגלאס דה סילבה, דדי בן דיין, אביחי ידין (גל שיש, 66), רומן רוקי, גילי ורמוט, יוסי שבחון, ערן זהבי (ויקטור מרעי, 28), בן סהר (שי אבוטבול, 46).

הפועל אשקלון: סטפן אהורלו, קובי מוסא, יניב אלול, דרקו לובריץ', אדיר טובול, זוראב מנטשאשווילי (מאג'ד יונס, 46), מחמוד עבאס, אריק ניירקו, ערן לוי, אריק גאוו, חנן פדידה (שי פטלק, 26).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully