וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיירן מינכן ניצחה 0:3 את ליון ועלתה לגמר האלופות

הבווארים הציגו משחק מצוין בסטאד דה ז'רלאן ושייטו לעבר גמר אלופות ראשון מאז 2001 בזכות שלושער מרשים של אוליץ'

כאשר באיירן מינכן חלפה על פני מנצ'סטר יונייטד ברבע הגמר, נזכרו האוהדים הבווארים כי קבוצתם עשתה זאת גם ב-2001. אז זה נגמר עם זכייה רביעית בתואר האירופי. מישהו מוכן להמר שההיסטוריה לא תחזור על עצמה גם הפעם? באיירן מינכן, בדיוק כמו במשחק הראשון של חצי גמר ליגת האלופות, הייתה עדיפה הערב (שלישי) על ליון שחלמה על גמר ראשון בתולדותיה והשלימה את העבודה עם ניצחון 0:3 משכנע בסטאד דה ז'רלאן. הכרטיס הראשון לגמר בסנטיאגו ברנבאו הגיע לידיים הנכונות. עכשיו נותר לראות אם תהיה זו ברצלונה שתגן על התואר מול באיירן, או שמא אינטר תשלים את המשימה בקאמפ נואו.

איביצ'ה אוליץ' שחקן באיירן מינכן חוגג כיבוש שער. רויטרס
הווינר הקרואטי של באיירן. אוליץ' חוגג עם מולר ואלטינטופ/רויטרס

הרבה ביקורת נמתחה בצרפת על שיטת המשחק ההגנתית עימה הגיע קלוד פואל למשחק הראשון במינכן, כשהמבקר הראשי היה דווקא החלוץ הארגנטינאי שלו, ליסנדרו לופז. הטענות לא ממש הועילו, כשגם הערב, למרות שמאוד רצתה, ליון הציגה משחק חלש מבחינה התקפית ואכזבה את אוהדיה הרבים שהרשימו במפגן אהדה יוצא דופן במונחים שלהם. בזמן שליון לא הצליחה להיכנס למשחק וסבלה מההחלטה המוזרה של קלוד פואל להשאיר את מיראלם פיאניץ' על הספסל, באיירן עלתה נינוחה ומשוחררת ונהנתה ממשחק מלא ביטחון של שני הווינרים הגדולים שלה העונה, אריאן רובן המוכשר ואיביצ'ה אוליץ' הקטלני שגנב את ההצגה. הקרואטי סידר לתומאס מולר הזדמנות פז שהוחמצה בדקה השנייה, אבל בדקה ה-26 כבר ביצע סיבוב נהדר ברחבה ומצא את הרשת בעצמו אחרי אסיסט של אותו מולר, שכמו בשבוע שעבר היה האיש החופשי בהתקפות של האורחים.

שער החוץ היקר הזה הוציא את הרוח מהמפרשים של ליון, שידעה כי אין לה את הכלים להבקיע שלושה שערים לרשת של האנס יורג בוט. ליון של העונה היא קבוצה מוגבלת הבנויה על שני שחקנים גדולים - אחד בשער (הוגו לוריס) ואחד בהתקפה (לופז) - אך הם עדיין לא מסוגלים לנצח לבדם משחקים ברמות הגבוהות ביותר. באיירן, מנגד, הציגה את המנטליות הגרמנית המפורסמת עליה דיבר לואיס ואן חאל לפני המשחק, לא התרגשה מהחיסרון של פרנק ריברי והשינויים בהרכב ושייטה בבטחה לעבר הניצחון המוצדק עם תצוגת כוח יעילה ומרשימה. לאחר ההרחקה המטופשת של כריס (59) אוליץ' ניצל את המרחבים הפנויים כדי לנעוץ את השני (67) ולנגוח את השלישי (78) כדי להשיג תוצאה המציגה בדיוק את הבדלי הרמות בין שתי הקבוצות. ליון יכולה להתנחם בקמפיין היסטורי מבחינתה, אבל למקום בגמר ראויה רק אחת - באיירן מינכן.

מהלך המשחק

דקה 2: ליון נרדמה בהגנה כבר בפתיחה. אוליץ' הוציא כדור רוחב מצד ימין לעבר מולר הפנוי, אבל הגרמני הצעיר בעט בימין החוצה. החמצה אדירה של באיירן.

דקה 26: גול! רובן הכניס כדור עומק למולר שהמשיך במסירת רוחב. אוליץ' קיבל את הכדור, הסתובב ושלח נגד כיוון התנועה של לוריס ולרשת. שער חוץ יקר לבאיירן שמוליכה 0:1. ליון צריכה עכשיו שלושה שערים.

דקה 31: לאהם הפקיר את באסטוס בצד שמאל של הרחבה, אבל הברזילאי בעט מהאוויר החוצה.

דקה 33: רובן התקדם לבדו ומ-20 מטרים בעט כדור שטוח שחלף ליד הקורה של לוריס.

דקה 53: רובן תעתע בבאסטוס בצד שמאל והעביר לעבר שווינשטייגר, שהניף את רגל ימין ומהאוויר ירה כדור אדיר מעל השער.

דקה 57: רובן נותר חופשי בקצה השמאלי של הרחבה, אבל הבעיטה שלו נעצרה על ידי לוריס.

דקה 59: כריס קיבל צהוב מהשופט בוסאקה ובמקום לחזור לעמדה שלו בהגנה הגיב במחיאות כפיים מקניטות וראה אדום. ליון ב-10 שחקנים.

דקה 67: גול! אלטינטופ שלח את אוליץ' לרחבה בכדור עומק מתוחכם, והחלוץ הקרואטי לא התקשה להכניע את לוריס עם בעיטה ברגל שמאל. שער שישי העונה לאוליץ' בליגת האלופות, 0:2 לבאיירן מינכן.

דקה 71: עוד עימות בין רובן לבין לוריס, ושוב השוער מצליח להדוף את הטיל ששלח ההולנדי ברגל שמאל.

דקה 78: גול! לאהם הגביה מצד ימין, אוליץ' החופשי נגח נגד כיוון התנועה של לוריס, מצא את הרשת ורץ לחגוג שלושער הירואי. 0:3 מרשים לבאיירן מינכן.

דקה 90: אלטינטופ יכול היה להבקיע את הרביעי, אבל ניסה להתחכם ובסופו של דבר בעט החוצה.

הרכב ליון: הוגו לוריס, אנתוני רבייר, כריס (הורחק, 59), ז'אן אלן בומסונג, עלי סיסוקו (בפטימבי גומיס, 46), מקסים גונאלון, ז'אן מאקון, סזאר דלגאדו (מיראלם פיאניץ', 67), סידני גובו, מישל באסטוס, ליסנדרו לופז (אדרסון, 79).

הרכב באיירן מינכן: האנס יורג בוט, פיליפ לאהם, דניאל ואן בויטן (מרטין דמיקליס, 46), הולגר באדשטובר, דייגו קונטנטו, אריאן רובן (מירוסלאב קולזה, 76), מארק ואן בומל, בסטיאן שווינשטייגר (דייויד אלאבה, 79), חמיט אלטינטופ, תומאס מולר, איביצ'ה אוליץ'.

שחקני באיירן מינכן חוגגים כיבוש שער. רויטרס
גמר ראשון מאז 2001. שחקני באיירן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully