וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "התוצאות האחרונות שלהם רק מדאיגות אותי"

איתן נוח

23.2.2010 / 18:12

מאמן מכבי ת"א חושש מהמומנטום השלילי של פילזן לקראת המפגש החשוב (20:15, 5+). 800 שוטרים יאבטחו את המשחק

מכבי תל אביב נחתה היום (שלישי) בצהריים באיסטנבול לקראת המשחק מחר מול אפס פילזן (20:15, שידור ישיר ב-5+). הצהובים מגיעים למשחק אחרי שניצחו את הטורקים 62:72 לפני שבועיים ביד אליהו, מה שאומר שגם אם שחקניו של פיני גרשון יפסידו, המטרה תהיה למזער את הנזק ולרדת מנוצחים בפחות מעשר נקודות הפרש. כידוע, בסיבוב הראשון של משחקי הטופ 16 בבית של מכבי, כל המארחות ניצחו, מה שמגביר את האפשרות שהבית יוכרע עם הפרשי סלים בין הקבוצות. כמובן שניצחון של הצהובים יקרב אותם מאוד לשלב הבא ואפילו אל המקום הראשון בבית.

בזמן שמכבי מגיעה למשחק אחרי הזכייה בגביע המדינה, שממשיך חודש מוצלח למדי עבור מכבי תל אביב, בפילזן דווקא מגיעים בתקופה לא טובה במיוחד. אחרי ההפסד למכבי, שהסתיים בטונים צורמים בעקבות הוויכוח בין מאמנה, ארגין עתמאן, לבין כוכב הקבוצה, איגור ראקוצ'ביץ', בשבוע שעבר הפסידה פילזן בחצי גמר הגביע לפנרבחצ'ה, שזכתה בסופו של דבר בגביע. עם לא מעט לחץ מגיעה פילזן למשחק, כשהפסד יכול לסיים עבורה באופן מעשי את העונה האירופאית ולהשאיר אותה רק עם המאבק על האליפות.

גרשון: "לא מגיעים כדי לשמור על ההפרש מיד אליהו"

עם סיום המשחק הקודם בין שתי הקבוצות, הבטיח עטמאן שההפרש לא יספיק למכבי באולם הטורקי ובאותה נשימה אף הבטיח אווירה עוינת לצהובים. 12.5 אלף המקומות שמכיל האבדי איפקצ'י של פילזן לא היו תפוסים עד אפס מקום בתקופה האחרונה ולא בטוח שזה יקרה מול מכבי. הציפייה באיסטנבול היא שלפחות 10 אלף אוהדים יגדשו את ההיכל ויעשו הכול בשביל להוציא את מכבי משיווי המשקל. בתוך כך, במשטרה המקומית לא לוקחים סיכונים ו-800 שוטרים יאבטחו את ההתמודדות, מתוכם 600 מהיחידה לפיזור הפגנות.

לקראת המשחק התייחס פיני גרשון לקהל המשולהב שהוא עתיד להתמודד איתו: "כשאתה משחק מול קהל מסור כמו זה של אפס פילזן, אתה יודע שהלחץ יכול לפעול גם לרעת הקבוצה שלהם, אם העניינים לא יסתדרו עבורם. המטרה שלנו היא לחבל בתוכנית המשחק שלהם ולהישאר מרוכזים במשך 40 דקות".

"אנחנו מגיעים לאיסטנבול אחרי שזכינו בתואר הראשון שלנו העונה ועם מומנטום חיובי שאנחנו רוצים לשמור עליו", הוסיף גרשון. "הניצחון שלהם על סיינה באיסטנבול הראה כמה פוטנציאל יש בקבוצה שלהם, כך שהתוצאות האחרונות רק מדאיגות אותי בגלל שברור לי שבמוקדם או מאוחר הם יראו את היכולת האמיתית שלהם שוב".

על מערכת השקלולים שאיתה מכבי תתמודד בנוגע להפרשים, אמר גרשון: "בשלושת המשחקים הראשונים רצינו לנצח, אבל גם חשבנו על ההפרש עם שריקת הסיום. השבוע זה שונה בגלל שגם ניצחון בנקודה יהיה מספק עבורנו, בזמן שבפילזן יודעים שהם חייבים לנצח אותנו בהפרש מסויים. אנחנו לא מגיעים למשחק במטרה לשמור על ההפרש מתל אביב, למרות שנצטרך להתחשב גם בזה בדקות האחרונות של המשחק בהתאם לאיך שהוא יתפתח".

אנדרו ויז'נייבסקי מודע אף הוא לחשיבות המשחק, ואמר: "כל משחק הוא משחק גדול כעת, וזה כמובן אחד החשובים. אנחנו צריכים להיות מפוקסים ולשחק חזק במשך 40 דקות. יש לנו עוד שלושה משחקים להיות מרוכזים בהם, אבל זו ההזדמנות הראשונה שלנו לשבור אותם. בטח תהיה אווירה ביתית שם, אנחנו יודעים לקראת מה אנחנו הולכים, אבל אנחנו מתכוננים לזה. אם אנחנו רוצים לנצח, אסור לנו להביא למצב שהאווירה תפריע לנו, נצטרך לשחק יחד כקבוצה, להפגין הגנה חזקה והכל יהיה בסדר".

עתמאן: "מצפים שהאוהדים יבואו לעודד אותנו יותר מבעבר"

מאמן פילזן, ארגין עתמאן, מתייחס גם הוא ברצינות למכבי ולא פוסל אפשרות לעקוץ את הצהובים במשחק הבית שלהם. "אנחנו משחקים משחק נוסף שנחשב לגמר עבורינו. היינו מעט מאוכזבים מההפסד בתל אביב. תכננו לנצח שם, אבל הטעויות ברבע האחרון שביצענו עלו לנו בהפסד. אין שום סיכוי לאף קבוצה בבית הזה להעפיל לשלב הבא עם הפסד ביתי, כך שזה יהיה גורם מפתח במשחק מבחינת המוטיבציה שלנו".

אלא שלעתמאן יש מחשבות גם על הפרשים: "מצד שני, אנחנו קודם כל צריכים לחשוב על ניצחון ולנצח בהפרש גבוה ככל האפשר. מבחינה פיזית ומנטלית אנחנו מוכנים למשחק. כל השחקנים שלי יודעים שזה אחד מהמשחקים האחרונים לעשות מאמץ להעפיל לרבע הגמר. אנחנו מצפים שהאוהדים יבואו לעודד אותנו יותר מבעבר".

קרם טונצ'רי קלע עד כה רק 3.7 נקודות בממוצע למשחק בטופ 16, וגם במשחק בתל אביב הוא לא בלט עם שלוש בלבד ב-21 דקות. "אני חושב שזה אחד האתגרים הקשים ביותר בטופ 16 בכל ההיסטוריה של היורוליג", סיפר טונצ'רי. "כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה אחרת וזה דבר טוב כדי להגביר את הטעם של הכדורסל האירופי. אין לנו שום ברירה אלא לנצח את מכבי תל אביב. אנחנו מוכנים לנקום ומאמינים בעצמינו שנוכל להשיג את מה שאנחנו צריכים. הדבר הכי חשוב הוא להפחית את כמות הטעויות שלנו, במיוחד בדקות האחרונות החשובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully