וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לעתיד

22.2.2010 / 13:59

מאור בוזגלו יכול הערב לקום מהספסל בדרבי ולהתחיל במסע החזרה לעמדת שחקן העתיד של הכדורגל הישראלי, למעמד בו היה לפני הפציעה. האבא יעקב בטוח בכך (”מאור הוא הכספי של הכדורגל”, ”מאור היה צריך מזמן לשחק הרבה יותר”), אבל נמני מעדיף קודם לחמם את האס

מאור בוזגלו, מכבי תל אביב. יותם רונן
בוזגלו חייב להאיץ את הנסיקה שלו לפסגה אליה הוא תכנן להגיע. מאור בוזגלו/יותם רונן

ביום שישי האחרון, באימון הטקטי לקראת הדרבי, ספג מאור בוזגלו, כניסה ברגלו מאיביצ'ה אילייב. בוזגלו דידה ואף פנה אל המאמן איציק עובדיה, ששימש כשופט במשחק, ושאל: "מה קורה? לא שורקים פאולים היום?". "תמשיך לשחק, הכל בסדר", ענה לו עובדיה. בחלקו השני של אותו אימון, היתה קבוצתו של בוזגלו בפיגור של חמישה שערים במשחקון שסיים את האימון. בוזגלו השתלט על המשחק, כבש שער בבעיטה מצוינת מרחוק, בישל שני שערים נוספים, אחד מהם במספרת מרהיבה ועל הדרך גם הצליח להעיף כמה אנשים באוויר בלי לדפוק חשבון. הקבוצה שלו ניצחה ואת החגיגות שלו ושל השוער גיא סולומון אפשר היה לשמוע היטב. במכבי תל אביב הבינו: בוזגלו חזר.

למרות היכולת באימונים, נמני בחר בסופו של דבר להשאיר את בוזגלו על הספסל לקראת הדרבי, לעלות עם אותו הרכב שהביא אותו מרחק נגיעה מהפועל תל אביב, אבל גם נמני יודע שבסופו של דבר הוא יצטרך את האס מהספסל. את השחקן שיעשה את ההבדל. גם בוזגלו מחכה לרגע הזה. הוא הרי הגיע למכבי תל אביב בתור הכדורגלן הישראלי הטוב ביותר, יוסי בניון הבא, אבל היום, אחרי הפציעה הקשה שעבר בברך ושנתיים בהן לא התקדם מספיק בקבוצה ששילמה עליו 2.4 מיליון יורו, בוזגלו חייב להאיץ את הנסיקה שלו לפסגה אליה הוא תכנן להגיע. בסופו של דבר, הוא יכול להיות התשובה של מכבי לורמוט ושכטר, ואין כמו הדרבי כדי להתחיל מומנטום חדש בקריירה. בטח כשאתה כבר בן 22.

"אני לא מסכים שמאור צריך לבנות את השם שלו מחדש עכשיו", אומר אביו, יעקב בוזגלו. "לראייה, בשני משחקים וחצי בהם הוא שיחק יש לו כבר שלושה בישולים. מאור הוא אחד השחקנים הכי יעילים בארץ. לדעתי הוא היום שחקן טוב יותר, חזק יותר, רעב יותר, נלהב יותר מכפי שהוא היה בעבר. להגיד לך שאני שלם במאה אחוז עם האופן שבו נמני מחזיר אותו לשחק, אז לא. זו הרגשה רעה. אני רק מקווה שהמצב הוא זמני, כי מאור הוא לא שחקן ספסל. אני לא חובב של כדורסל ובלי להכיר אישית את הכדורסלן עומרי כספי, אני אומר לך שאני מאוד גאה בשחקן הזה, באדם הזה ולי אין ספק שהוא מקצוען אמיתי. אני רואה את מאור הופך להיות הכספי של הכדורגל כי הוא מתמודד עם דברים קשים מנשוא. מאור עבר את כל התהליך בענק".

עמרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס. AP
קנה מידה להשוואה. עמרי כספי/AP

מאור בוזגלו קרוע

לא סתם כספי הוא הדימוי. את מה שמאור בוזגלו עבר מאז הפציעה במשחק מול אשדוד בעונה שעברה, אפשר לתאר במילה אחת: גיהינום. לא הרבה יודעים שהשעות הרבות שהשקיע, גרמו למשבר בחיי הנישואין שלו עם אישתו הטרייה, מירן. לא מפעם היה מתעורר באמצע הלילה מכאבים או לחצים נפשיים, ולוקח את כלבתו לטיול על מנת להזרים דם באיזור הפגיעה, מה שהקל על הכאבים.

האופן שבו שיקם את עצמו לימד המון על החומר ממנו הוא עשוי. מספר שבועות אחרי הניתוח החל בוזגלו לעבוד על פי תוכנית השיקום המיוחדת שנבנתה עבורו על ידי הפרופסור הספרדי רמון קוגט, הרופא שניתח אותו וניתח לא מעט כוכבים מברצלונה, ובהנחיית ד"ר בוקי ירון, פיזיולוג הקבוצה. הרבה שחקנים שעברו פציעה דומה בברך אמרו לבוזגלו שהם לא חזרו אותם שחקנים, אבל התחזיות הפסימיות לא מנעו ממנו לעבוד בין 8-6 שעות ביום. תרגילי השיקום היו סיזיפיים ומתסכלים ביותר, כאשר הוא נאלץ לבצע שוב ושוב תרגילי שיווי משקל, גמישות, כוח ואתלטיות. בוזגלו השקיע את כל כולו והתוכנית גם כללה עבודה בבריכת המים בקאנטרי בקרית שלום, בתרגילים מיוחדים שרק המים מספקים את ההתנגדות המיוחדת שמסייעת לחיזוק הברך. התוכנית הוכנה בהתאמה מדוקדקת ובכל פעם שבוזגלו חרג ממנה, בדרך כלל בשל התלהבות יתר ורצון להתקדם, הוא נאלץ לקחת כמה ימי מנוחה כי הכאבים הכריעו אותו.

אבי נמני קיים איתו המון שיחות אישיות וסיפר לו כיצד פעם הוא חזר מוקדם מדי מפציעה דומה, דבר שהוביל אותו לפציעה חוזרת. בוזגלו הוכיח בהקפדה שלו כמה הוא רעב לחזור לעמדה בה הוא היה טרם הפציעה, וכמה הוא נחוש להגשים את מה שטובי הפרשנים חזו לו עוד כששיחק בבני סכנין. לאחרונה סיפר לשחקנים בקבוצה כמה עומק נפשי התהליך הזה נתן לו, וגם כמה חוכמת משחק הוא הרוויח מישיבה ביציע. הוא זיהה, למשל, שטחים במגרש שפחות ניצל אותם בעבר.

"מאור עבד קשה ולא זלזל בכלום, ואלו סימנים של מישהו שרוצה לחזור לעצמו ולהתגבר על מה שהוא עבר כאילו לא היה כלום", אומר מוטי איוניר, מאמן הצעירה, שזימן השבוע את השחקן לסגל שלו. "אלו סימנים טובים מאוד. מאור לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד, הוא צריך רק להוכיח לעצמו שהוא בריא ושלם. אין לי שום ספק שהוא אכן יחזור לעצמו".

אבי נמני מאמן מכבי תל אביב בכדורגל. ברני ארדוב
מחזיר את בוזגלו לעניינים בקצב שלו. אבי נמני/ברני ארדוב

אבי נמני נחוש

לפני כשבועיים ביקש יעקב בוזגלו להיפגש עם אבי נמני, אבל המאמן התחמק מכך. הוא לא רוצה להחזיר את בוזגלו מהר מדי לעניינים. בוזגלו מרגיש מוכן לחזור, קשה לו עם העיכוב, אבל נמני בשלו. "התקשורת מציירת אותי בצורה לא נכונה", אומר יעקב בוזגלו. "חשוב לי להדגיש: מעולם לא אתערב בשיקולי המאמן. לדעתי הפרטית והיא דעתי שלי בלבד: מאור היה צריך מזמן לשחק הרבה יותר, אבל זה רק אני ומי אני בכלל. זו דעה שלי ואף אחד לא חייב לקבל אותה. זכותו של נמני לעשות את מה שהוא רוצה וכמובן כשהקבוצה מצליחה ומנצחת, אז מי אנחנו? אני רק לא חושב שזה יכול להימשך לאורך זמן".

מה שבעיקר קשה לבוזגלו היה להפוך לשחקן ספסל. אבל מצד שני: בוזגלו חוזר לא רק שחקן מעוצב יותר, אלא גם לקבוצה מעוצבת יותר. מכבי החדשה והבריאה מורידה ממנו המון עומס והיא ודאי כבר לא תלויה בו. "אני חושב שמאור חוזר בתנאים נוחים במכבי", אומר איוניר. "הקבוצה היא קבוצה טובה ואין עליו לחץ גדול מדי, הוא לא צריך להציל אף אחד ולא להושיע אף אחד. הקבוצה יכולה לתת לו את הזמן הדרוש. אני מעריך שייקח קצת זמן עד שהוא יחזור לנבחרת הבוגרת, ובשביל להיות בבוגרת הוא יצטרך להיות מאור בוזגלו שהוא היה לפני שנה-שנתיים".

"אני ממש לא חושב שמאור חזר אחורה בשנתיים האלה", אומר האב, יעקב. "אם לוקחים את הנתונים היבשים שלו בעונה שעברה במכבי, הם היו טובים יותר מבחינת הבישולים והשערים בכל המסגרות לעומת העונה בסכנין. והיו גם בישולים שלקחו ממנו ונתנו לאחרים. היתה בעיה במכבי של העונה שעברה, היו שם מחנאות ופילוג וזה היה נראה שאין לו עם מי לשחק. העונה חייבים להגיד לשבחו של אבי נמני שהכל מתחבר, אבל אני חושב שלקבוצה חסר קצת ברק ואת זה יכול להביא רק שחקן אחד בארץ. יותר לא אוסיף בנושא הזה".

אלישע לוי מאמן מכבי חיפה. יותם רונן
האיש שרצה לקחת אותו איתו למכבי חיפה, אבל נאלץ לוותר. אלישע לוי/יותם רונן

אלישע לוי משקיף

בוזגלו ודאי ישתלב היום בדרבי כמחליף, כשהוא שחקן קצת שונה מזה של העונה שעברה: הוא מחובר יותר למערכת, אחרי שראה כמה מכבי השקיעה בו במהלך הפציעה (בכיר בקבוצה: "כל מה שהיה צריך, הוא קיבל. מימון הבדיקות, הניתוח אצל הרופא הכי טוב, הקצאת הרופא שלנו שליווה אותו לאורך כל הדרך. מאור עבד מאוד קשה וגם המשקמים של מכבי עבדו קשה לא פחות"). הוא התחבר טוב יותר לאוהדים, אחרי שעות רבות ביציע והרגישות שהוא מגלה כלפי השחקנים הפצועים בקבוצה לימדו אותו כמה שיעורים חשובים על החיים.

מי שמשקיף על האופן שבו הסיפור הזה יסתיים ובטח על הדרבי, הוא אלישע לוי - המאמן שרצה לקחת איתו את בוזגלו למכבי חיפה, אבל החלוץ בחר ללכת למכבי תל אביב. היום בוזגלו רואה המון צעירים שאף אחד לא שמע עליהם בתקופתו פורחים, והוא נחוש לשוב ולהיות הכישרון הישראלי הגדול ביותר. "אני לרגע אחד אפילו לא מצטער שלא בחרנו במכבי חיפה", אומר יעקב בוזגלו. "חד משמעית לא. אמרתי על גופתי המתה, מאור בוזגלו במכבי חיפה לא ישחק יותר. ואני לא מתחרט ואפילו מאוד מבסוט שמאור נמצא כיום במכבי תל אביב. אני מקווה שעד סוף העונה עוד נראה ממנו דברים יפים כי יש עוד ליגה ארוכה. אם מאור יכנס להרכב הפותח יהיה מאוד קשה להוציא אותו משם. המטרה כמובן בסופו של דבר להוציא את מאור לאחת הליגות הבכירות באירופה, וכמה שיותר מהר. אם לא השנה אז זה בטח יקרה בעונה הבאה. תג המחיר של מכבי על מאור הוא ארבעה מיליון יורו ואני אספר לך שכבר היתה הצעה בגובה הזה, אבל אז באה הפציעה ועצרה הכל. אני מקווה שהוא יספק את הסחורה ושהכל יסתדר בעתיד".

מאור בוזגלו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הכול יסתדר בעתיד? מאור בוזגלו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully