וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א - הפועל ת"א: "המשחק הזה שונה מכל הדרבים"

מכבי תל אביב באה לדרבי הגדול נגד הפועל (19:30, ערוץ 1) בהרגשה שונה. אלי גוטמן לשחקניו: ”תשחקו כמו קאזאן”

הכול כבר מוכן לדרבי התל אביבי הגדול כשמכבי והפועל ערכו הערב (ראשון) את האימונים וההכנות האחרונות לפני המשחק. הפסדה של מכבי חיפה ביום שבת למכבי נתניה העצים עוד יותר את חשיבות המשחק, שגם כך תמיד נחשב להכי גדול בכדורגל הישראלי. מאזן הדרבים עומד כרגע על 41 ניצחונות לכל אחת מהן, כך שהקבוצה המנצחת תשלוט בעיר, לפחות עד הדרבי הבא, כנראה בפלייאוף העליון.

הבעלים הקנדי של מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר, נחת היום (ראשון) בישראל לביקור בזק בין כמה ימים, כשהסיבה המרכזית לביקור החפוז היא כמובן המשחק (שני, שידור ישיר בערוץ הראשון החל מהשעה 19:30), שיינעל את המחזור ה-23 בליגת העל. גולדהאר יהיה נוכח הערב באימון הקבוצה ויצפה במשחק מהיציע בבלומפילד.

כזכור, ביום שבת הגיעו כ-1,000 אוהדים למתחם האימונים בקרית שלום ודאגו להטריף את השחקנים בחגיגה שארכה כשעה, במהלכה נכנסו האוהדים אל כר הדשא, הניפו את השחקנים על הכתפיים וערכו מופע פירוטכניקה שכלל רימוני עשן וחזיזים.

לקט הווידאו של מכבי כלל את השערים שהפועל ספגה מקאזאן

לפני האימון נערכה אסיפה בה נכחו כל ראשי הקבוצה וגם גולדהאר. באימון עצמו תרגל הצוות המקצועי את ההרכב הפותח, ונראה שלאחר התלבטויות רבות הוחלט לפתוח עם ליאור ז'אן וגיז'רמו ישראלביץ' בקישור האחורי, כשבקישור הקדמי תורגלו תמיר כחלון, יוסי שבחון ויובל אבידור. איליה יבוריאן יפתח כחלוץ בודד בחוד. עמנואל מאיוקה סיים אימון מלא ויפתח על הספסל, כמו גם מאור בוזגלו שימתין להזדמנות להשתלב במהלך המשחק.

איביצ'ה אילייב לא יהיה בסגל. בקבוצה לא רוצים לסכן את מצב ברכו הפצועה, והקשר עדיין לא החלים לחלוטין מהפציעה במיניסקוס.

באסיפת הווידאו שנערכה לפני האימון צפו השחקנים בקטעים ערוכים ממשחקיה האחרונים של הפועל תל אביב. הלקט כלל גם את השערים שספגה הקבוצה בקאזאן ביום חמישי האחרון.

"אם האוהדים אתמול לא הטריפו את השחקנים מספיק, אז הגיע ההפסד של מכבי חיפה ועכשיו הדרבי הזה באמת יהיה אש", אמר גורם בקבוצה לוואלה! ספורט. "לדרבי הזה לא צריך לעשות שום דבר בכדי להטריף את השחקנים, כי הוא שונה משאר הדרבים. עברנו העונה תהליך של התבגרות וגם החזרת כוח ההרתעה הוא חלק מתהליך ההתבגרות של הקבוצה הזו. אנחנו מסתכלים רק על עצמנו ולא על אף קבוצה אחרת", הוסיף הגורם.

גם שחקני הקבוצה כבר סופרים את הדקות לקראת המשחק. "אנחנו יודעים את חשיבות המשחק הזה, עבורנו ועבור האוהדים", אמר שחקן בקבוצה. "היה תענוג לראות את האוהדים אתמול וזו הייתה חוויה מחשמלת. אין שחקן בקבוצה שלא מבין את חשיבות המשחק בשביל מכבי. אנחנו מגיעים חזקים למשחק ומאמינים מאוד שזה אפשרי לנצח, אבל נצטרך להוכיח את זה על הדשא ולא בדיבורים".

יו"ר הצהובים אביב בושינסקי פנה במכתב לאוהדי הקבוצה, בו פיאר את מדיניות שילוב הצעירים במועדון: "השנה, אנו רואים את שחקני הבית של המועדון, אלה שינקו את המכביזם עוד מקבוצות הילדים והנוער, נותנים את הטון על כר הדשא. הנוסחה המנצחת לדעתנו היא בסיס רחב, מוכשר ומחויב של שחקני בית, בשילוב שחקני רכש בעלי יכולות מוכחות ובמילים אחרות: חבורה שנלחמת על הדשא כפי ששנים לא ראיתי", כתב בושינסקי. לסיום, ציין היו"ר שהדרבי ייערך שבע שנים אחרי התמוטטותו של שחקן הקבוצה מני לוי. "לא נשכח לרגע את שאירע. משפחת מכבי תל אביב תמשיך ללוות ולחבק את מני והמשפחה שעושה ללא לאות למען החלמתו".

הרכב משוער: לירן שטראובר, יובל שפונגין, ניסו קפילוטו, רונאלד ראלדס, רוני גפני, ליאור ז'אן, גיז'רמו ישראלביץ', תמיר כחלון, יוסי שבחון, יובל אבידור, איליה יברויאן.

ערן זהבי יפתח בהרכב, שכטר בחוד עם לאלה

שלושה ימים לאחר התבוסה לרובין קאזאן הרוסית בליגה האירופית ויממה לפני הדרבי התל אביבי הגדול ערכה הערב (ראשון) הפועל תל אביב את האימון המסכם שלה למשחק. אמש הגיעו כ-1,000 אוהדי מכבי תל אביב לאימון קבוצתם, ואוהדי הפועל תל אביב לא הכזיבו כאשר כ-500 מתוכם הגיעו לאימון האדומים במתחם חודורוב במטרה להחדיר התלהבות בשחקנים. האוהדים תלו שלטים ועודדו, כשגולת הכותרת הייתה: "הדרבי הוא מעל הכל".

במהלך השבוע שעבר התלבט המאמן אלי גוטמן לגבי ההרכב שפתח במשחק נגד קאזאן, כשערן זהבי לא נכלל בסופו של דבר בו מכיוון שגוטמן העדיף הרכב הגנתי וגם בגלל שהקשר לא הגיע לסיכום עם הנהלת הקבוצה על חוזה עתידי. לאחר שזהבי סיכם לשלוש שנים נסללה דרכו להרכב בחזרה, והוא יפתח בדרבי, על חשבונו של הקשר הגיאורגי זוראב מנטשאשווילי, שישוב לספסל.

מלבד ההחלטה להחזיר את זהבי להרכב, גוטמן החליט גם להמשיך עם החלוץ מהראן לאלה בחוד, והוא יפתח לצידו של איתי שכטר, כשדניאל דה רידר, שהיה אמור לפתוח בהרכב, יפתח על הספסל וישולב במהלך המשחק. לגבי איוש עמדת המגו הימני, הרי שעדיין לא נפלה ההחלטה בקרב הצוות המקצועי האם לפתוח עם עמרי קנדה או דני בונדר. על פי האימון האחרון מסתמן כי קנדה נמצא בעדיפות, אך רק לפני המשחק יחליט גוטמן מי מהשניים יהיה ב-11. בצידו השני של המגרש יחליף גל שיש, שהיה מצוין בשלושת המשחקים האחרונים, את דדי בן דיין הפצוע, שכרגע לא ברור מתי ישוב לפעילות מלאה.

גם החלוץ קרואטי בויאן ורוצ'ינה, שלא יצא עם הקבוצה לכפור של רוסיה, אמור אף הוא לקבל דקות בדרבי, כאשר לאחרונה הוא נראה בכושר משחק כמעט מלא.

שחקן בהפועל: "לא רוצה לחשוב על מצב שלא מנצחים"

גוטמן שם דגש עיקרי ביומיים האחרונים על הצד הטקטי והראה וידאו של הדרבי הקודם והמשחק מול קאזאן וביקש משחקניו: "אני רוצה שתלמדו מקאזאן. תראו את המרחקים הקטנים בין כל השחקנים. ככה אני רוצה שתשחקו. כל קשר ייצמד לשחקן הגנה. תעלו באותה אגרסיביות שהראתם בדרבי הקודם". על מכבי לא דיבר כלל המאמן ולא נתן הוראות מיוחדות על שמירות או שחקנים.

אחד השחקנים אמר לאחר האימון המסכם: "אני לא רוצה לחשוב על מצב שלא מנצחים. זה יכול להפוך את העונה המצוינת לכישלון. ניתן הכל בדרבי, קודם כל למען האוהדים הנפלאים ורק אחרי זה נחשוב על צמצום הנקודות מחיפה".

הרכב משוער: וינסנט אניימה, עמרי קנדה (דני בונדר), וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, גל שיש, ביברס נאתכו, אביחי ידין, גיל ורמוט, ערן זהבי, איתי שכטר, מהראן לאלה.

עדכון ראשון 16:06 21/2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully