וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג העשור: ההישג האישי הגדול ביותר

גל נבו או איתן אורבך. שחר צוברי או מיכאל קלגנוב. מדליה בענף זניח או גמר בענף מכובד. מהו ההישג הכי גדול של העשור?

5. לי קורזיץ

הילדה הקטנה והחצופה, הגולשת הצנומה ממכמורת, גרמה לכולנו קורת רוח וגאווה כשזכתה במדליית הזהב באליפות העולם בגלישת רוח בדגם מיסטרל ב-2003 בספרד. לפני כן היא בכלל עסקה בשיט קטמראן, אך בגיל 18 החלה להתאמן עם גל פרידמן בגלישת רוח, וכבר אחרי שנה הביאה את המדליה שהפכה אותה לזוכה הצעירה ביותר באליפות העולם. בהמשך אומנם קורזיץ סבלה מחוסר יציבות ופרשה עקב סכסוך עם האיגוד וראשי הענף, אבל אנחנו נעדיף לזכור את ההישג המרשים, שיצר המשכיות בענף המצליח והיה עוד חוליה בשרשרת הישגים לגולשינו.

4. יוני ארליך ואנדי רם באוסטרליה

נכון, מדובר בטניס זוגות, תחום שנחשב לתת התמחות בעולם הטניס ואינו זוכה ליוקרה רבה, ובכל זאת, זכייה בגראנד סלאם היא הישג נהדר עבור הצמד הישראלי והספורט המקומי, וללא ספק מהמרשימים בתולדות הטניס המקומי. רם כבר זכה לפני כן בטורנירי גראנד סלאם (על אף שעשה זאת בתחום אף יותר איזוטרי כמו הזוגות מעורבים), אך כשטובי הזוגות בסבב הגברים מתקבצים בטורניר כל כך יוקרתי, ודווקא הזוג הישראלי הוא זה שמניף את הגביע, אין לנו ברירה אלא להריע לאנדיוני, ששמרו על מקומם בצמרת הזוגות לאורך תקופה ארוכה ומרשימה.

3. שחר צוברי בבייג'ינג

מעולם לא האמנו שנעקוב בכזו אדיקות אחר מקצי הגלישה בדגם ניל פרייד במסגרת האולימפיאדה, אבל באוגוסט 2008 המדינה כולה עצרה את נשימתה במעקב אחר שחר צוברי, הצבר האילתי, שזכה בסופו של דבר במדליית הארד בבייג'ינג ומנע מאיתנו אולימפיאדה נטולת הישגים. צוברי, כזכור, השיג גם מדליית ארד באליפות העולם ב-2008 ומדליית זהב באליפות אירופה שנערכה השנה, כך שהבחירה בהישג הספציפי הזה של צוברי היא בעיקר בזכות ההמשכיות המרשימה שהוא יוצר בענף הגלישה, שבעשור האחרון הביא לישראל את הרצף הכי מרשים של הצלחות.

2. איתן אורבך בגמר אולימפי

אם באיתן אורבך עסקינן, אזי אין ספק שדווקא במהלך העשור הקודם השחיין הנהדר נהנה משנות הפריחה שלו, אבל הישג השיא שלו בקריירה הושג בשנת 2000, באולימפיאדת סידני, אז העפיל לגמר ב-100 מטר גב וסיים במקום השביעי. אומנם ספורטאים אחרים מישראל זכו במדליות אולימפיות במהלך העשור, אך אף אחד מהם לא עשה זאת בענף יוקרתי כמו שחייה, שדורש אימונים סיזיפיים ומשמעת קפדנית לאורך שנים ארוכות, ובו מתחרים מאות ספורטאי על מכל רחבי העולם, מאימפריות שחייה עם מסורת והיסטוריה מפוארת. אורבך, שמעולם לא נודע בחיבתו למשמעת ועבודה קשה, ניצל את כישרונו הטבעי ונתוניו הפיזיים כדי לסיים במקום השמיני בעולם, בהישג שעלינו לקוות שישוחזר בעתיד הרחוק על ידי אחד משחיינינו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איתן אורבך. אביב חופי
בענף יוקרתי כמו שחייה. אורבך/אביב חופי

1. עמרי כספי ב-NBA

כמה שנים חיכינו ליום הזה. נדמה שכולנו הזלנו דמעה עם משפחת כספי בליל הדראפט המרגש, שבסופו הפייטר מיבנה, עמרי כספי שלנו, הפך לישראלי הראשון ב-NBA, ליגת הכדורסל הטובה בעולם. עדיין לא ברור לכמה דקות משחק יזכה כספי במדי סקרמנטו, ספק אם יהפוך לכוכב או לחוליה משמעותית בסגל של הקינגס, אבל ההישג של הכדורסלן הנחוש עשה היסטוריה בספורט הישראלי, במהלך שעשוי לעשות תפנית בענף המידרדר. אנשים יכולים ללגלג ולהזכיר שמדובר בדראפט חלש במיוחד, אחרים ישבחו בעיקר את הבחירות הנכונות שעשה כספי בכל הנוגע לסוכנים ומחנות אימונים, אבל עם השורה התחתונה קשה להתווכח: לפני הכל, כספי נבחר בזכות יכולותיו האתלטיות המרשימות, בזכות התשוקה שלו למשחק, וכמובן בזכות נחישותו הבלתי מתפשרת במרדפו אחר החלום הגדול. הישגו העצום נבחר על ידינו להישג הספורטיבי של העשור בעיקר בזכות ההשראה שהוא יעורר בכל ספורטאי צעיר בישראל, ובתקווה לעתיד טוב יותר.

שחקן מכבי תל אביב עמרי כספי מול עירוני אשקלון. ברני ארדוב
הישגו העצום נבחר על ידינו להישג הספורטיבי של העשור בעיקר בזכות ההשראה שהוא יעורר בכל ספורטאי צעיר בישראל, ובתקווה לעתיד טוב יותר/ברני ארדוב

כמעט נכנסו

ראשית יש להבהיר כי חלק מההישגים הגדולים של הספורט הישראלי בעשור האחרון מוזכרים בדירוג שדן ב"חמשת ספורטאי העשור" (שם מוזכרים גיבורינו הגדולים אריק זאבי, גל פרידמן, אלכס אברבוך, יוסי בניון ושאר חבריהם המוכשרים) ובדירוג שדן ב"קבוצות העשור" (שם מוזכרות מכבי חיפה, הפועל תל אביב ומכבי תל אביב בכדורסל).

כמו כן, ראוי לציין את ספורטאינו המצוינים שלא הצליחו להיכנס לרשימת ההישגים, כמו אודי גל וגידי קליגר, שזכו שלוש פעמים ברציפות במדליית הארד באליפות העולם בשיט ופעמיים במדליית הכסף באליפות אירופה; מיכאל קלגנוב, שגרף בסידני מדליית ארד בחתירה אך לא הותיר איזשהו חותם או המשכיות בענף; המתעמל אלכס שטילוב, שזכה במדליית ארד באליפות אירופה בהתעמלות בתרגיל הקרקע וסיים שמיני בגמר הקרב רב; השחיין גל נבו, שעלה השנה לגמר אליפות העולם בהישג נהדר; נמרוד משיח, שזכה במדליית כסף באליפות העולם בגלישה; ואת נבחרת ההתעמלות האמנותית, שדורגה במקום השישי באליפות העולם. בנוסף, על אף שאין מדובר בספורטאים, ראוי להזכיר את זכייתו של דייויד בלאט עם רוסיה באליפות אירופה בכדורסל, ואת העפלתו של אברהם גרנט עם צ'לסי לגמר ליגת האלופות. יישר כוח לאחינו בגולה.

גידי קליגר ואודי גל שייטים מראים את המדליה מאליפות אירופה. יותם רונן
לא שכחנו. אודי גל וגידי קליגר/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully