וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן שמיר התפטר

24.4.2008 / 21:07

דני קליין ביקש משמיר להישאר בתפקידו כמאמן ירושלים, אך נעתר לבקשתו: "הוא הבין שהוא לא יכול כבר להשפיע". זיו ארז מונה במקומו

מאמן הפועל ירושלים, דן שמיר, הודיע הבוקר (חמישי) על התפטרותו מהתפקיד. שמיר שוחח עם הנהלת הקבוצה, וכבר נפרד מהשחקנים. בימים הקרובים תדון ההנהלה במועמדים להחלפה, כשבינתיים עוזר המאמן של הקבוצה, זיו ארז, ימלא את מקומו ויעביר כבר הערב את אימון הבכורה שלו. כרגע המטרה היא למצוא מחליף קבוע לשמיר, אך אם זה לא יימצא, זיו יישאר בתפקידו עד תום העונה.

הנהלת ירושלים לא התכוונה לפטר את שמיר, והמהלך נעשה על דעתו בלבד. הקבוצה הפסידה ביום שלישי האחרון בבית לאחרונה בטבלה מכבי ראשון לציון, הפסד ליגה חמישי ברציפות, המשיכה את הידרדרותה בטבלה וכרגע נמצאת מחוץ לתמונת הפיינל פור.

כזכור, הקבוצה זכתה העונה בגביע המדינה, אבל הפגינה חוסר יציבות לאורך כל השנה. בימים האחרונים דווח מירושלים על חוסר אמון בין שמיר לשחקנים, על חוסר תקשורת ואווירה ממורמרת. כמו כן, גם מכיוון הקהל החלו להישמע קריאות להתפטרותו של המאמן, שנכנע ללחצים והחליט להתפטר.

למרות המצב של הקבוצה, בהנהלה מעריכים כי עדיין קיים סיכוי רב להגיע לפיינל פור, ומקווים שהשינוי שיבוא בעקבות ההתפטרות יעזור לקבוצה לחזור לתמונת ארבע הראשונות, חמישה מחזורים לסיום העונה. דן שמיר סירב להגיב.

בתוך כך אוריאן גרין, שהגיע לקבוצה לפני כחודשיים, אמור להיות משוחרר מהקבוצה. גרין מצטרף לשורה ארוכה של זרים ששוחררו במהלך העונה, והבשורה הגיעה במהלך היום לאחר שהקבוצה לא הייתה מרוצה מתפקודו, כשגם גרין לא היה מרוצה מדקות המשחק שקיבל.

זיו ארז, היורש

זיו ארז החל את הקריירה שלו במחלקת הנוער של מכבי ראשון לציון, אותה הוליך לאליפות. כמאמן ראשי אימן ארז את אליצור רמלה, מכבי גבעת שמואל, הפועל רמת השרון ועוד קבוצות בליגות הנמוכות. את העונה שעברה פתח כמאמן אליצור רמלה מהליגה הלאומית, אבל מונה למשרת עוזר המאמן אחרי עזיבתו של עוזר המאמן הקודם, דניאל ששר.

ההחלטה למנות את ארז לא הפתיעה, מאחר שארז מקובל מאוד על ידי הנהלת הקבוצה, שרואים בו דמות מייעצת, ובעיקר מוערך על ידי השחקנים הזרים, כמו נואל פליקס וג'ייסון וולס, שלא זכו להזדמנויות רבות בתקופתו של שמיר.

גם זיו ארז העדיף בינתיים שלא להגיב לדברים.

אמרתי לו: "'אתה לא צריך ללכת, אתה חייב להישאר'"

יו"ר הפועל ירושלים, דני קליין, סיפר על השתלשלות העניינים ל"עושים ספורט" בגלי צה"ל: "אתמול דן ביקש להיפגש איתי. הוא שם את הדברים על השולחן ואמר שהוא רוצה להתפטר. אמרתי לו 'אתה לא צריך ללכת, אתה חייב להישאר', אבל היום בבוקר הוא הודיע שהוא חייב לעזוב.

"דן הוא אדם שמאמין, בטוח בדרך שלו, אבל הוא חבר לקבוצה שלא האמינה בדרך שלו. ההפסדים בשבועות האחרונים חלחלו. ככל שחלף הזמן והתקרבנו לסיום העונה, ראינו שהדברים לא הולכים לכיוון הנכון. אומנם זכינו בגביע בתחילת העונה, אבל היו לנו עוד יעדים. הפיינל פור מאוד חשוב עבורנו, וברגע שדן הבין שהוא לא יכול להשפיע על הקבוצה, הוא החליט ללכת.

"סיכומים נעשה רק בסוף העונה, אני האחרון שיילך ויאשים. כולנו ראינו את מה שקורה לקבוצה. אחרי כל הפסד הוא עבד יותר קשה וניסה לשנות, אבל זה לא עזר. לכן כיבדתי את ההחלטה של דן, ועכשיו אנחנו צריכים לראות איך נמשיך קדימה".

לגבי הטעויות שעשה שמיר העונה, אמר קליין: "הוא מאמן צעיר, שיצטרך לקחת את העונה הזאת וללמוד ממנה לקראת המשך הקריירה שלה. זה שהודחנו מאירופה מוקדם לא עשה טוב לקבוצה, ואחרי הזכייה בגביע הייתה מין תחושת רפיסות, כאילו כבר עשינו את שלנו.

"דן הוא אומנם מאמן צעיר, אבל הוא כבר השיג הישגים מדהימים יחסית לגיל שלו. הוא עוד יצליח, ואין לי ספק שבאחד מהימים הוא יחזור אלינו".

לגבי המשך העונה של הקבוצה אמר קליין: "רק בהמשך אשב עם עוזרי המאמן. לדעתי להפקיד את הקבוצה בידיים של זיו ארז ומתן חרוש יהיה הדבר הנכון, הם מכירים הכי טוב את הקבוצה".

שמיר אף התייחס לחוסר תמיכתו של ארקדי גאידמק: "הוא לא איתנו בזמן האחרון, וזה עוד דבר שלא מוסיף שקט למועדון שלנו. בזכות ההזרמה הכספית שלנו הצלחנו לבנות תקציב טוב בתחילת העונה, אבל עדיין לא קיבלנו את שני השלישים הנותרים שהוא הבטיח (כשני מיליון דולר). אנחנו עדיין מחכים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully