וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר אמון

23.4.2008 / 13:17

חוסר החיבור בין דן שמיר לשחקניו גורם להפועל ירושלים להיראות כבויה. גורם בקבוצה: "אפשר לראות ששחקנים אולי עושים דווקא"

בהפועל ירושלים לא יודעים כיצד להתרגל למצב החדש אליו נקלעה הקבוצה לאחר ההפסד אמש (שלישי) 82:75 למכבי ראשון לציון, האחרונה בטבלה, באולם מלחה, ההפסד החמישי ברציפות של הקבוצה שהרחיק את הקבוצה של דן שמיר משמעותית מהפיינל פור ושלח אותה אל המקום השביעי. גם אתמול נראתה ירושלים רע מאוד ונתנה ליריבתה הנחותה ממנה להוליך משלבי הפתיחה, ובדקות הסיום למרות ניסיון קאמבק, לא הצליחה הקבוצה להפוך את התוצאה.

"אין ספק שחלק מהשחקנים לא מחויבים מספיק לקבוצה, ובטח שלא למאמן", אומר היום גורם בקבוצה, "אם מסתכלים על המשחק של אתמול רואים שראשון באה וקפצה על כל כדור וגם זכתה כמעט בכל ריבאונד בעוד השחקנים שלנו לא בדיוק התאבדו כדי להשיג את הניצחון. מהיום כדי לנצח כל שחקן יצטרך לפרק את המגרש, כמו שאמר המאמן של ראשון והשחקנים שלו ביצעו".

אותו גורם מנסה להצביע על בעיה נוספת, "יש שחקנים בקבוצה שחתומים על חוזה לעונה נוספת, בעוד המאמן לא. כשלא מצליחים והכבוד וההדדיות בין המאמן לשחקנים מתחילה להתפורר, אפשר לראות ששחקנים אולי עושים דווקא".

"חלק מהשחקנים לא לוקחים ללב"

המאמן דן שמיר נמצא בלב הסערה, אחרי שהוביל את הקבוצה לזכייה בגביע המדינה לא הצליח להרים אותם להישגים גם בליגה, אך למרות זאת בהנהלת הקבוצה לא יפטרו את שמיר. הסיבה לאי הפיטורים של שמיר נעוצה בעובדה שנותרו חמישה מחזורים עד לסיום העונה וכרגע כל המאמנים שבירושלים מחשיבים למועמדים לעונה הבאה, נמצאים תחת חוזה. אם זאת בהנהלת הקבוצה לא ידחו הצעת התפטרות של המאמן, ובמקרה כזה מי שצפוי לקבל את שרביט אימון הקבוצה עד לסיום העונה הוא עוזר המאמן זיו ארז.

שחקני הקבוצה נראו במהלך המשחק עצבניים מאוד על הספסל והרבו להתלונן על השיפוט. "כשלא מנצחים כל כך הרבה ונראים כמו שאנחנו נראים בטוח שאנחנו עצבניים", אומר היום שחקן בקבוצה, "הבעיה היא שרק חלק מהשחקנים לוקחים את המצב ללב. אני מקווה מאוד שזה לא נכון אבל אתמול במהלך המשחק ראיתי לא מעט שחקנים שלא נראו בדיכאון מהמצב של הקבוצה. זה נראה כאילו חלק מהשחקנים פשוט לא עצובים שהקבוצה, ובמיוחד המאמן, לא מצליחים".

הזרים מתייבשים

יוני ניר, ששיחק בירושלים בעונת 2004/5, קלע אתמול את אחד הסלים המשמעותיים ביותר במהלך הרבע האחרון של המשחק. ניר, שמרגיש מחובר למועדון האדום, כואב את כאבו, "אני מאוד מקווה שירושלים תצא מזה ותגיע למקום אליו היא שייכת", הוא אומר יום אחרי חגיגות הניצחון המפתיע שהחזיר את קבוצתו הנוכחית לחיים, "לירושלים יש שחקנים מעולים, גם ישראלים וגם זרים. אין לדעתי שחקנים שלא מחויבים, זה המקום עבודה שלהם, אין שחקן כדורסל שלא נותן את הכל בעבודה שלו".

הבעיה העיקרית של ירושלים אתמול הייתה בתרומה המועטה של הזרים שלה שקלע בסך הכל 12 נקודות מתוך ה75 שקלעה הקבוצה, "זה לא חדש שהזרים של הקבוצה לא תורמים את חלקם בצורה הטובה ביותר", אומר אותו גורם במועדון, "אבל זה בעיה, אם אתה מצביע על 12 נקודות של אתמול תסתכל כמה דקות שיחקו אותם שחקנים ותבין שקשה מאוד לקלוע מהספסל. חוץ מטימי באוורס אף אחד מהשחקנים לא שיחק יותר מדי כדי להכנס למשחק". ואכן הזרים של ירושלים שיחקו אתמול בסך הכל 64 דקות מתוך ה-200 האפשריות, קצת יותר מ30 אחוז מהדקות האפשריות.

אחד השחקנים שלא מקבל צ'אנס באופן מובהק הוא נואל פליקס, שהגיע באמצע העונה לקבוצה וכבר בעבר הביע מרמור על אי שיתופו במשחקים. "אתה רואה על הפרצוף של נואל שהוא רק מחכה להכנס ולתת את הכל. אתמול הוא שיחק רק 5 דקות בערך ולא החזירו אותו, אני בטוח שהוא יתן יותר", אומר שחקן בקבוצה, "אבל זה לא רק הוא גם ג'ייסון (וולס) לא מקבל הזדמנות במשחקים שהוא יכול לתת. אתמול אם ג'ייסון היה משחק, ברנדון קורץ לא היה חוגג כמו שהוא חגג".

השאלה הנותרת היא האם ירושלים תשיג בסופו של יום את הכרטיס המיוחל לפיינל פור. לקבוצה נותרו שלושה משחקי בית, כששניים מהם (מול רמת גן ונהריה) הם מול יריבות באופן ישיר על הכרטיס האחרון לפיינל פור. כדי לעשות את העבודה תצטרך ירושלים לנצח שני משחקים יותר מאליצור אשקלון, שעוד אמורה לשחק מול שלושת מוליכות הליגה במחזורי הסיום. כבר במחזור הקרוב תפגוש ירושלים את בני השרון, ומחזור לאחר מכן את הפועל חולון באולם הפחים, כשהפסדים בשני המשחקים, יביאו לסיום את חלום הכניסה לפיינל פור, "אני מאמין בחברים שלי למרות הכל", אומר אותו שחקן, "אני מאמין שברגעים האחרונים שאנחנו עם הגב אל הקיר אף אחד לא ירצה את העונה הזאת שלא נכנסנו לפיינל פור רשומה ברזומה שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully