וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס: "הגיע הזמן, זה הרגע המאושר בחיי"

כוכב מיאמי התפרק אחרי האליפות הראשונה בקריירה: "הדבר הכי טוב שקרה לי בשנה שעברה היה ההפסד לדאלאס בגמר"

"זה היום המאושר בחיי", אמר לברון ג'יימס מספר שניות לאחר שזכה באליפות הראשונה בקריירה שלו, וקשה להתווכח איתו. תשע שנים נאלץ השחקן הגדול בתבל לשמוע שהוא לא מספיק טוב, לא מספיק מנהיג, לא מספיק מייקל ג'ורדן, ובסופו של דבר לברון עשה זאת. ה-MVP המכהן של הליגה הוליך את מיאמי ל-106:121 ענק על אוקלהומה סיטי במשחק החמישי והמכריע של סדרת הגמר, תוך שהוא מעמיד טריפל דאבל אופייני של 26 נקודות, 11 ריבאונדים ו-13 אסיסטים. הופעה לא רעה כדי לסיים את אחת העונות המרתקות, המוזרות והמרגשות בתולדות ה-NBA, אה?

מיאמי היט חוגגת אליפות. AP
עונה משוגעת מהרגיל מסתיימת עם חגיגות ענק במיאמי/AP

"זה אומר פשוט הכל", אמר לברון הנרגש עם תום המשחק. "קיבלתי החלטה קשה לעזוב את קליבלנד, אבל הבנתי איפה נמצא העתיד שלי. ידעתי שיש לנו עתיד מזהיר במיאמי, וזה חלום שמתגשם עבורי. הגיע הזמן, פשוט הגיע הזמן".

קינג ג'יימס הוא השחקן החמישי בהיסטוריה שמספק טריפל דאבל במשחק שמוביל לאליפות, ומצטרף לרשימה מכובדת שכוללת את מג'יק ג'ונסון, לארי בירד, ג'יימס וורת'י וטים דאנקן. כמו כן, הכוכב הגדול של מיאמי נכנס עמוק יותר אל היסטוריית הליגה לאחר שהפך לשחקן השמיני אי פעם עם לפחות שלושה תארי MVP וטבעת אליפות.

"בשנה שעברה, נתתי להכל להשפיע עלי", אמר לברון במסיבת עיתונאים מרגשת במיוחד. "הייתי משחק כדי להוכיח לאנשים שהם טעו. אנשים אמרו שאני אנוכי, וזה השפיע עלי. זה השפיע עלי הרבה. בסופו של דבר, פשוט נלחמתי נגד עצמי. הדבר הכי טוב שקרה לי בשנה שעברה היה ההפסד לדאלאס בגמר, זה הדבר הכי טוב שקרה לי בקריירה. ידעתי שאצטרך להשתנות כשחקן וכאדם. הדבר הכי גדול שלמדתי היה שאתה לא יכול לשלוט במה שאנשים אומרים עליך, אתה פשוט צריך להיות נאמן לעצמך".

שחקן מיאמי היט לברון ג'יימס. רויטרס
כל הרגש פשוט התפרץ החוצה. לברון ג'יימס/רויטרס

גם חבריו של קינג ג'יימס לקבוצה התרגשו בשבילו עד מאוד. דווין וויד אמר: "אני מסתכל על לברון ג'יימס, ורואה את השחקן הכי טוב ודומיננטי במשחק. הוא פשוט כל כך ממוקד. יש לו מטרה, והוא רוצה להשיג אותה. הוא רוצה לסיים משחק או סדרה ולהיות יכול להגיד שהוא עשה הכל. אני לא יודע אם היינו יכולים לדבר ככה אחרי העונה שעברה".

כריס בוש, החלק השלישי בטריו הגדול של ההיט, הוסיף: "הוא עבר פשוט גיהינום בשנתיים האחרונות, ואלה דברים שמחזקים אותך. העובדה שהוא הצליח לבוא ולשחק ולהראות כמה הוא טוב, כמה הוא רוצה לנצח, זה מאוד חשוב - לא רק עבור השחקנים, אלא עבור כל האנשים שצופים במשחק בטלוויזיה ומבינים כמה נחישות יכולה להיות לבנאדם, וכמה הוא יכול לגדול לאורך הקריירה".

אריק ספולסטרה, אחד האנשים הקרובים ביותר ללברון בשנתיים האחרונות, גם כן מצא זמן לסגור חשבון עם כל אותם מבקרים: "חבל שמישהו עם האיכויות שלו מושך כל כך הרבה ביקורת ושליליות, כי הוא מייצג את כל הדברים הטובים באתלט מקצועני. הוא מעולם לא נכנס לצרות. הוא שחקן קבוצתי, שקודם כל חושב למסור. הוא שומר, הוא חבר אדיר לקבוצה, ויש לו חלום אחריו הוא הלך בשנים האחרונות. כנראה שככה עובד העולם הזה - אתה לא יכול לנצח, אלא אם אתה מנצח".

שיין באטייה סיכם את זה היטב: "הוא אחד ויחיד, פשוט אחד יחיד. ואם אתה רוצה להיחשב כאחד הגדולים אי פעם, אתה צריך לזכות באליפות".

לארי בירד אמר לרשת ESPN: "הוא שחקן מיוחד, ואני חושב שככל שהזמן יעבור, הוא ימשיך להשתפר ויהיו יותר אנשים בצד שלו מנגדו". מג'יק ג'ונסון הוסיף: "הכל משתנה עכשיו, ראינו את הרגשות של מייקל ג'ורדן אחרי האליפות הראשונה שלו. עכשיו לברון יכול להרגיש שהוא השחקן הכי טוב בעולם, כי הוא זכה בטבעת. הטבעת אומרת את זה, לא התקשורת, לא השיווק. הולך להיות עכשיו טירוף-לברון כפי שאף פעם לא ראינו".

שחקני מיאמיי היט דווין וויד, לברון ג'יימס חוגגים אליפות. רויטרס
החיבור המיוחד הזה סוף סוף מוכיח את עצמו. וויד ולברון/רויטרס

אריק ספלוסטרה כבר היה בסיפור הזה. כשההיט זכו באליפות הראשונה בתולדותיהם, עם דווין וויד ושאקיל אוניל ב-2006, המאמן הנוכחי שימש כאחד מעוזריו של פאט ריילי. אז איך הזכיה הזו שונה? "יש לי הרבה יותר שיערות לבנות. היו עלינו המון לחץ, אבל האליפות הזאת יותר מספקת", אמר ספולסטרה. "המשכנו להגיד לכל אורך השנה שזה יהיה הדבר הכי קשה שנעשה בקריירה שלנו".

אחד הגיבורים הגדולים של מיאמי היה דווקא מייק מילר, האקס פקטור האולטימטיבי, שחווה פלייאוף לא פשוט כלל על חיפה על כך עם ערב ענק של שבע קליעות מחוץ לקשת ו-23 נקודות. "אוקלהומה סיטי היו אגרסיביים בהגנה על לברון ו-וויד, כמובן, אז זה פתח עבורי הזדמנויות. פשוט זרקתי, ונהניתי מזה.

מאמן מיאמי היט אריק ספולסטרה. רויטרס
אף אחד כבר לא יכול לבקר אותו עכשיו. ספולסטרה/רויטרס

עוד קצת סטטיסטיקות מהלילה ההיסטורי:

* מיאמי הפכה לקבוצה הראשונה בתולדות הליגה שמפגרת בשלוש סדרות פלייאוף שונות, ובכל זאת זוכה באליפות: ההיט פיגרו 2:1 מול אינדיאנה, 3:2 מול בוסטון, ו-1:0 מול אוקלהומה סיטי בגמר

* קצת קשה להאמין, אבל הטריפל דאבל הלילה היה הראשון של לברון ג'יימס העונה

* הממוצעים של לברון בפלייאוף: 30.3 נקודות, 9.7 ריבאונדים ו-5.6 אסיסטים למשחק. זוהי הפעם השניה בקריירה של קינג ג'יימס מעמדים מספרים שכאלה בפלייאוף, כאשר עד שלברון עשה זאת לראשונה ב-2009, היה שחקן אחד בלבד בהיסטוריה עם ממוצעים של 30/9/5 בפלייאוף: אוסקר רוברטסון, בשנת 1963

* הערב המדהים של מיאמי מחוץ לקשת הכניס גם את ההיט להיסטוריה: 14 השלשות שמייק מילר וחבריו קלעו הלילה השוו שיא למשחקי גמר. אורלנדו ויוסטון עשו זאת ב-1995. בסך הכל מיאמי קלעה 14 מ-26 מחוץ לקשת, אחרי 14 מ-39 במשחקים 3 ו-4

* מייק מילר נכנס להיסטוריה כמחליף עם הכי הרבה שלשות במשחק גמר (7)

* לברון הוא השחקן העשירי בהיסטוריה שזוכה בתואר ה-MVP של העונה הסדירה וסדרת הגמר

* קינג ג'יימס הוא גם השחקן השלישי אי פעם שמוליך אלופה בטבלת הנקודות, הריבאונדים והאסיסטים במקביל

שחקן מיאמי היט מייק מילר. רויטרס
גם הוא נכנס ישירות לספרי ההיסטוריה. מייק מילר/רויטרס

והנה מה שהיה למספר דמויות מה-NBA להגיד על האליפות בחשבונות הטוויטר שלהם:

קארים עבדול ג'באר: "תמיד כיף לראות מישהו שהיה צריך להתמודד עם כל כך הרבה ביקורת, מתמודד איתה בצורה כל כך קלאסית ויוצא מנצח. כל הכבוד, לברון!"

דן גילברט, הבעלים של קליבלנד שלא חסך בביקורת כלפי לברון אחרי שקינג ג'יימס עזב את קליבלנד בקיץ 2010 לא ציין את לברון בציוץ שלו: "עונה גדולה. נהניתי מהפלייאוף. מזל טוב למיאמי ואוקלהומה סיטי על גמר מצוין. עכשיו חוזרים לעבוד על הדראפט של קליבלנד".

ג'מאל קרופורד: "צריך להוריד את הכובע בפני אוקלהומה סיטי, הם הולכים להילחם על האליפות בשנים הבאות. קווין דוראנט יהיה אחד הגדולים בהיסטוריה".

קווין לאב: "עונה גדולה ללברון. הוא יצא ווינר, בכל המובנים".

כריס פול: "כל הכבוד למיאמי ולאוקלהומה על הריצה הגדולה שלהם. היתה סדרה מרגשת עם שחקנים גדולים וקבוצות גדולות".

ג'ף גרין, שהועבר מהת'אנדר אשתקד תמורת קנדריק פרקינס: "גאה באח שלי, קווין דוראנט. עונה גדולה, אוהב אותך, אתה אח שלי".

ברנדון ג'נינגס: "לברון עבר את כל הדברים האלה ובכל זאת ניצח. חייבים לתת כבוד".

קורי מגטי: "מזל טוב למיאמי ולאיש שלי, ג'ואן הווארד, על אליפות אחרי 18 שנה".

מו וויליאמס: "הם הוכיחו מי הקבוצה הכי טובה, וזה מגיע להם".

אנתוני טוליבר: "עכשיו כשלברון זכה באליפות הראשונה שלו, התקשורת יכולה סוף סוף לדבר על משהו אחר מלבד ההפסדים שלו!"

לאבוי אלן: "שמח בשביל לברון, לא חושב שאי פעם היה שחקן שנאלץ להתמודד עם כל כך הרבה ביקורת לא מוצדקת".

סי ג'יי מיילס: "אי אפשר לנצח קבוצה ששומרת ככה וקולעת שלשות ככה".

כריס בוש, לברון ג'יימס, דווין וויד חוגגים אליפות עם מיאמי היט. רויטרס
מחמאות מכל כיוון, וזה מגיע להם. מיאמי חוגגת אליפות גדולה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully