וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיירן מינכן העפילה לגמר ליגת האלופות

הבווארים ניצחו 0:3 את ברצלונה והשלימו 0:7 בסיכום שני המשחקים אחרי הופעה מצוינת בקאמפ נואו. רובן (49) בבעיטה אופיינית, פיקה (72, עצמי) ותומאס מולר (76) בנגיחה שלחו את הבווארים למפגש גרמני מסקרן ב-25 בחודש

מי שחשב שאירועי השבוע שעבר באליאנץ ארינה היו מקרה חד פעמי וברצלונה רק נקלעה ליום רע, קיבל הערב (רביעי) הוכחה נוספת עד כמה באיירן מינכן היא קבוצה אימתנית. הבווארים שהגיעו ביתרון של 0:4 מהמשחק הראשון לא הורידו את הרגל מהגז, וסיפקו עוד הופעה יוצאת דופן, הפעם בקאמפ נואו והשפילו עם 0:3 את הקטאלנים בדרך לגמר ליגת האלופות. עכשיו אפשר רק להתחיל ולספור את הדקות עד הגמר ב-25 במאי למפגש הגרמניות של באיירן ובורוסיה דורטמונד.

שחקני באיירן מינכן אריאן רובן, מריו מנדז'וקיץ' חוגגים. GettyImages
הוציא לבארסה את הרוח מהמפרשים. רובן חוגג/GettyImages

זה היה אמור להיות משחק שבו ברצלונה צריכה לשחק משוחררת, שכן כולנו ידענו שיהיה לה קשה לחזור מפיגור של ארבעה שערים. אלא ששוב הוכח שהתלות בליאונל מסי גדולה עליה. הכוכב הארגנטינאי נשאר על הספסל ובלעדיו ברצלונה אמנם המשיכה להחזיק בכדור כפי שהרגילה אותנו בשנים האחרונות, אבל היצירתיות הייתה ממנה והלאה. במהלך המחצית הראשונה ססק פברגאס ודויד וייה לא הראו ניצוצות של כדורגל מלהיב, והשאירו את 45 הדקות הראשונות על 0:0.

באיירן מינכן, שהכתיבה את הקצב בפתיחת המחצית השנייה, שלחה איתות נוסף לכולם עד כמה היא קנדידטית רצינית להשתלט על הכדורגל האירופי. בדקה ה-49 היה זה אריאן רובן, שכמו במשחק הראשון, הצליח לכבוש אחרי שקיבל כדור ארוך מדויד אלאבה. ברצלונה ההססנית לא הצליחה לתת פייט, וחטפה את השני בדקה ה-72 אחרי שפרנק ריברי עשה צחוק מההגנה ושיחרר כדור למרכז הרחבה, ולצערו של ג'רארד פיקה, שירצה לשכוח מצמד המשחקים הללו, הוא הבקיע שער עצמי. ארבע דקות בלבד חלפו עד השלישי של באיירן, ושוב ההגנה של טיטו וילאנובה חלמה, כשהפעם תומאס מולר נגח פנימה את השער השלישי שלו בצמד המפגשים.

שחקן ברצלונה ג'רארד פיקה מאוכזב. רויטרס
180 דקות שהוא ירצה לשכוח כמה שיותר מהר. ג'רארד פיקה/רויטרס

עם סיום שני המשחקים הללו, לא מעט שאלות נותרו פתוחות. ברצלונה אמנם טיילה לאליפות קלה בספרד, אבל פערי הרמות כפי שבאו לידי ביטוי במפגש עם באיירן מינכן מעלים שוב תהיות לגבי השליטה בכדורגל האירופי, במיוחד לאחר שגם דורטמונד שלחה הביתה את ריאל מדריד. אגב, הפעם האחרונה שברצלונה הפסידה באירופה שני משחקי נוקאאוט הייתה ב-1987 כאשר היא נכנעה מול דאנדי יונייטד. עכשיו וילאנובה יצטרך להרים את הראש לבחורים שלו, שמזמן לא נראו כל כך כבויים. ובאיירן? נראה שהאתגרים של פפ גווארדיולה בעונה הבאה יהיו גדולים הרבה יותר ממה שחשב כשחתם אצל הבווארים.

שחקני באיירן מינכן חוגגים. רויטרס
ניצלו הגנה מחוררת, והציגו התקפה משובחת. שחקני באיירן חוגגים/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 76 - גול! מה תגידו על ההגנה המחוררת של ברצלונה, כשריברי טייל באגף השמאלי והקדים את אלכס סונג בדרך לשחרור כדור למרכז, תומאס מולר הסתנן היטב בין שניים ונגח פנימה. 0:3 לבאיירן מינכן.

דקה 74 - אלבס הגביה כדור טוב לעברו של דויד וייה, שסיים עם נגיחה מקרוב, אבל הכדור היה לא מדויק ויצא החוצה.

דקה 72 - גול! ריברי נשלח בכדור גדול על ידי לואיז גוסטבו המחליף ושחרר כדור רוחב מצד ימין. ג'רארד פיקה ניסה להרחיק, אבל לרוע מזלו הבעיטה שלו חדרה פנימה. 0:2 לבאיירן מינכן.

דקה 72 - ברצלונה נראתה חיוורת, אבל מי שעוד ניסה להוציא הזדמנות מהרגליים שלו הוא פדרו, שבעט לשער מתוך הרחבה, אבל נוייר ירד ועצר בקלות.

דקה 61 - באיירן מינכן ממשיכה להפעיל לחץ ודוהרת קדימה, אלאבה עם ניסיון מעניין ובעיטה מ-20 מטרים שלא ממש סיכנה את ואלדס.

דקה 55 - טיטו וילאנובה מחליט לבצע חילוף התקפי כאשר צ'אבי פינה את מקומו לטובתו של אלכסיס סאנצ'ס.

דקה 49 - גול! אלאבה העביר כדור ארוך לרובן מצד לצד והקשר ההולנדי עשה את הסיבוב על אדריאנו בדרך לבעיטה חדה לפינה השמאלית. 0:1 לבאיירן מינכן. במצב הנוכחי, ברצלונה זקוקה לשישה שערים כדי לעלות לגמר.

שחקן ברצלונה אנדרס אינייסטה מאוכזב. GettyImages
הפעם האחרונה שברצלונה הפסידה בשני משחקי נוקאאוט: ב-1987. אנדרס אינייסטה/GettyImages

מחצית ראשונה

דקה 40 - אדריאנו גנב כדור מרובן באיזור מחצית המגרש ודהר קדימה, אבל הוא מיהר לבעוט מ-25 מטר, בעיטה שלא ממש סיכנה את נוייר.

דקה 27 - הגבהה נהדרת של אלבס מצאה את צ'אבי בתוך הרחבה, אבל הלחץ של בואטנג גרם לקפטן של ברצלונה לבעוט מחמישה מטרים מעל השער ולפספס הזדמנות טובה לשער ראשון.

דקה 24 - פדרו ניסה להפתיע את שוער באיירן עם בעיטה מרחוק, אבל שוער של הבווארים לא לקח סיכון והדף את הכדור לקרן.

דקה 18 - רובן הכניס מצוין לשווינשטייגר שהשאיר בעקב ללאהם, אבל הקפטן של באיירן מינכן נעצר ובזבז הזדמנות מצוינת לסיים עם בעיטה לשער.

שחקן ברצלונה צ'אבי בועט מול באיירן מינכן. GettyImages
יכול היה להבקיע מקרוב. צ'אבי אחרי ההחמצה בדקה ה-27/GettyImages

דקה 12 - בסטיאן שווינשטייגר העביר כדור עומק מצוין לאריאן רובן שדהר קדימה, אבל במקום לסיים עם בעיטה, הוא התעקש להתקדם ונעצר על ידי ג'רארד פיקה.

דקה 5 - ניסיון ראשון של ברצלונה לאיים על השער של באיירן מינכן כאשר דני אלבס הגביה כדור פשוט מצד ימין שהתעופף היישר לידיים של מנואל נוייר.

דקה 1 - השופט דאמיר סקומינה הסלובני הוציא את המשחק בקאמפ נואו לדרך.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי. AP
בלעדיו ברצלונה פשוט אנמית. מסי/AP

הרכבים

ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, ג'רארד פיקה, מארק ברטרה (מרטין מונטויה 87), אדריאנו, צ'אבי (אלכסיס סאנצ'ס 55), אלכס סונג, אנדרס אינייסטה (טיאגו 65), ססק פברגאס פדרו, דויד וייה.

באיירן מינכן: מנואל נוייר, פיליפ לאם (ראפיניה 77), דניאל ואן בויטן, ג'רום בואטנג, דויד אלאבה, חאבי מרטינס (אנטולי טימושצ'וק 74), בסטיאן שווינשטייגר (לואיז גוסטבו 67), אריאן רובן, תומאס מולר, פרנק ריברי, מריו מנדז'וקיץ'.

שחקן ברצלונה ססק פברגאס מול שחקן באיירן מינכן חאבי מרטינס. רויטרס
קיבל את ההזדמנות מוילאנובה, ואיכזב. פברגאס עם חאבי מרטינס/רויטרס
מאמן באיירן מינכן יופ היינקס. GettyImages
מסיים קדנציה משובחת בבאיירן מינכן. יופ היינקס מתקשה להישאר מאופק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully