וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22:00, ישיר בוואלה!: גמר היורוליג, אולימפיאקוס-ריאל

אלופת אירופה תנסה לשמור על תארה מול הספרדים (ישיר בוואלה! ובאפליקציות האייפון והאייפד של וואלה!). אף אחד משחקני הבלאנקוס לא היה במעמד ופרננדס מפתיע: "לאולימפיאקוס אין מה להפסיד". פרינטזיס: "ריאל פייבוריטית"

אימג'בנק GettyImages

צפו בשלושת המהלכים היפים ביותר מחצאי הגמר

עונת היורוליג הנהדרת תגיע הערב (ראשון, 22:00, שידור ישיר בוואלה! ספורט ובאפליקציות האייפון והאייפד של וואלה!) לסיומה, כאשר ריאל מדריד ואולימפיאקוס ייפגשו בגמר. האדומים מפיראוס, שהדהימו את צסק"א עם 52:69 אדיר בחצי הגמר, מחפשים תואר אירופי שני ברציפות, אך יקוו שהתוצאה הסופית לא תהיה זהה לזו מ-1995 - הפעם האחרונה ששתי קבוצות הפאר הללו נפגשו בגמר, אז ידם של הבלאנקוס היתה על העליונה. ריאל, מצידה, מגיעה כפייבוריטית ברורה, לאחר שטיאטאה ברבע הגמר את מכבי תל אביב ובחצי הגמר שרדה את המותחן מול ברצלונה בדרך ל- 67:74 על היריבה השנואה.

שחקני אולימפיאקוס חוגגים זכייה ביורוליג 2012. רויטרס
כך זה נגמר בשנה שעברה. והפעם? אולימפיאקוס חוגגת גביע אירופה ב-2012/רויטרס

מה מספרים המספרים?

* 26 משחקים התקיימו בין הקבוצות לאורך השנים. המאזן? בדיוק שווה: 13 נצחונות לאולימפיאקוס, 13 לריאל מדריד.

* כמובן שהמפגש הזכור ביותר היה בגמר של עונת 1994/95, אז ריאל ניצחה 61:73 עם 23 של ארווידאס סאבוניס הגדול ו-16 של ג'ו ארלאוקאס.

* זהו הגמר השישי של אולימפיאקוס והשלישי בארבע השנים האחרונות (2010, 2012, 2013). גם בשנות התשעים הגיע המועדון המפואר הזה לשלושה גמרים תוך שלוש שנים (ב-1994, 1995 ו-1997). רק פעמיים זה נגמר בגביע.

* ריאל מחפשת אליפות אירופה מספר תשע. אלא שמאז 1981, הבלאנקוס זכו להניף את הגביע פעם אחת בלבד (1995, וגם אז, כאמור, היריבה היתה אולימפיאקוס).

* האדומים מפיראוס מנסים להצטרף לשלוש קבוצות בלבד בתולדות המפעל ששמרו על תארן בעידן הפיינל פור. האחת היא אולימפיה מילאנו (1987, 1988), השניה KK ספליט (1989, 1990, 1991), והשלישית - מכבי תל אביב (2004, 2005).

* גיורגי שרמדיני כבר זכה באליפות אירופה עם פנאתינייקוס ב-2009. מחר הוא יוכל להצטרף לואסיליס ספאנוליס, לזארוס פפאדופולוס ודימיטריס פפאניקולאו כשחקנים היחידים שזוכים ביורוליג עם שתי היריבות הגדולות הללו.

* מהסגל של אולימפיאקוס שזכה ביורוליג אשתקד נותרו לא פחות מעשרה שחקנים.

* מנגד, עבור כל שחקני הסגל של ריאל מדריד ומאמנה, פבלו לאסו, יהיה זה גמר יורוליג ראשון.

* זהו הגמר האירופי ה-15 של הבלאנקוס - יותר מכל קבוצה אחרת ביבשת. במקום השני: מכבי תל אביב עם 14.

* ערב המשחק, רק שחקן אחד בתולדות הכדורסל האירופי זכה בארבעת התארים הגדולים - יורוליג, יורוקאפ, אליפות העולם והיורובאסקט. לשחקן הזה קראו דיאן בודירוגה. מחר גם רודי פרננדס וגם פליפה רייס יוכלו להצטרף אליו.

* אם ריאל תנצח, רייס ורודי אף יצטרפו לרשימה יוקרתית של 22 שחקנים שזכו ביורוליג, יורובאסקט ואליפות העולם. רק שחקן אחד מתוך הרשימה הזו - חואן קרלוס נבארו - לא הגיע מברית המועצות לשעבר או ארצות הבלקן.

* ריבאונד התקפה אחד יסייע לרייס להפוך לריבאונדר ההתקפה המצטיין בתולדות המפעל, כשיעקוף את מירסאד טורצ'אן (385).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פליפה רייס שחקן ריאל מדריד. Ulf Duda, GettyImages
נלחם גם על המורשת. פליפה רייס/GettyImages, Ulf Duda

השוואה סטטיסטית עונתית

נקודות: ריאל מדריד 79.1, אולימפיאקוס 76.3

אחוזים ל-2: ריאל מדריד 51.3, אולימפיאקוס 50.1

אחוזים ל-3: ריאל מדריד 33.2, אולימפיאקוס 35.1

אחוזים מהעונשין: ריאל מדריד 75.2, אולימפיאקוס 72.7

ריבאונדים: ריאל מדריד 36.9 (12.5 בהתקפה), אולימפיאקוס 36 (10.4 בהתקפה)

אסיסטים: ריאל מדריד 15.1, אולימפיאקוס 15.4

חטיפות: ריאל מדריד 6.7, אולימפיאקוס 5.1

חסימות: ריאל מדריד 3.6, אולימפיאקוס 3.2

איבודים: ריאל מדריד 11.4, אולימפיאקוס 12.2

ואסיליס ספאנוליס שחקן אולימפיאקוס. Luca Sgamellotti, GettyImages
באחוזים מחוץ לקשת לו ולחבריו יש יתרון. ספאנוליס/GettyImages, Luca Sgamellotti

מה הם אומרים?

מאמן ריאל מדריד פבלו לאסו: "יהיה משחק קשה מאוד. ההגעה של אולימפיאקוס לגמר העונה מראה שהזכיה אשתקד לא היתה במקרה, הם מאוד חזקים ועמוקים. אולימפיאקוס שלטה מהדקה הראשונה ועד האחרונה במשחק חצי הגמר שלה, ושיחקה כמו שהיא משחקת כל השנה: הניעה מהר את הכדור והציגה הגנה מאוד חזקה. אנחנו יודעים שאם נרצה לקחת את התואר, נהיה חייבים לשחק משחק מצוין. עם שתי קבוצות כל כך עמוקות ושחקנים כל כך מוכשרים, קשה לדעת איזה מאץ'-אפ יהיה גורלי. מי שתשחק כקבוצה, תנצח".

שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס: "אולימפיאקוס היא קבוצה טובה מאוד שמשחקת ביחד. לפי איך שהם שיחקו בחצי הגמר, אפשר היה לראות שהם מכירים אחד את השני טוב מאוד. לדעתי מדובר ביריבה קשה יותר מאשר צסק"א, כי אין להם מה להפסיד והם יודעים איך לשחק במעמדים האלה. אני לא זוכר את הגמר של 1995 כי הוא היה לפני הרבה זמן, אבל יש לנו כאן הזדמנות להיות חלק מההיסטוריה של ריאל מדריד עם זכיה תשיעית בגביע. זה יהיה אתגר גדול עבורי, כי זהו הפיינל פור הראשון שלי. ננסה ליהנות מהרגע ולנצח".

קפטן ריאל מדריד פליפה רייס: "זה יהיה משחק קשה מאוד, נגד קבוצה נהדרת שהביסה בחצי הגמר את הפייבוריטית עם הגנה מאוד אגרסיבית וכדורסל יפהפה. אנחנו שמנו את הלחץ על עצמנו, ואנחנו רוצים להגשים את החלום הזה ולהניף את הגביע".

מאמן אולימפיאקוס גיאורגיס ברצוקאס: "ריאל היא הקבוצה הכי מעוטרת בכדורסל האירופי, זהו מועדון ענק ומצפה לנו משחק אחר לגמרי מחצי הגמר. לריאל יש שחקנים שיכולים לעשות הכל. שלושת הגארדים שלהם - רודי פרננדס, סרחיו יול וסרחיו רודריגס הם מאוד חשובים, אבל יש להם גם שחקני פנים מאוד חשובים. לאף אחד משני המאמנים אין נסיון בגמר, אבל אין כאן הפתעות - הם יודעים איך אנחנו משחקים ואנחנו יודעים איך הם משחקים. העובדה שהגענו לכאן היא הישג גדול בפני עצמו, ואני אופטימי".

שחקן אולימפיאקוס גאורגיוס פרינטזיס: "זה כבוד גדול להגיע שוב לגמר אחרי עונה לא קלה. ליריבה שלנו יש קבוצה טובה יותר, עם שחקנים טובים יותר, וגופות גדולים. אם אנחנו רוצים להשאיר לעצמנו סיכוי, נהיה חייבים להראות את הריכוז והכוח שהראנו בחצי הגמר. הנסיון מאוד חשוב, שחקני ריאל לא שיחקו בגמר, אבל הם כן שיחקו במשחקים גורליים בנבחרות".

מאמן ריאל מדריד בכדורסל, פבלו לאסו. Francesco Richieri, GettyImages
"ההגעה של אולימפיאקוס לגמר העונה מראה שהזכיה אשתקד לא היתה במקרה, הם מאוד חזקים ועמוקים". פבלו לאסו/GettyImages, Francesco Richieri

צפו בכיכר טרפלגר עושה הכרה עם ענף הכדורסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully