וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רגילים שמספידים אותנו. נשחק באדריאטית או בליגה"

29.3.2012 / 7:24

אחד מבעלי מכבי תל אביב מרוצה מהתשובות שהקבוצה סיפקה מול פאו לתקשורת, ומעלה שוב את סוגיית האדריאטית לעונה הבאה: "זה לא פגע בצד המקצועי"

כשהיא רחוקה ניצחון אחד מהעפלה נוספת לפיינל פור, מכבי תל אביב תתייצב הערב (חמישי, 21:05, שידור ישיר בערוץ 10 ו-5HD) לקרב נוסף מול ז'ליקו אוברדוביץ' ופנאתינייקוס. מכיוון שהצהובים מודעים לעובדה שאוברדוביץ' ופאו עטורי ההישגים לא יגישו את ראשם בהתנדבות, הם עושים כל מאמץ שלא לשקוע בתענוגות שני הניצחונות הרצופים על הירוקים.

שי רקנאטי, מבעלי מכבי תל אביב ומי שמחזיק בתפקיד סגן יושב ראש הדירקטוריון, נכח בניצחון השני על היוונים. שיחה עימו מבטאת את התחושות הקיימות במכבי, ועד כמה הקבוצה בצהוב הולכת על חבל דק - בין ביטחון עצמי לזהירות מפני השאננות. "אני חושב שהמשחק האחרון היה מדהים", הוא מספר. "קשה מאוד, לא ציפינו למשהו אחר. יש עכשיו את המשחק הרביעי החשוב. אין שאננות במכבי. כמו שעשינו להם אחרי המשחק הראשון, הם יכולים להגיב באותה צורה ואף גרוע מכך", הוא מספר בראיון לוואלה! ספורט.

רקנאטי התייחס לניצחונה של הקבוצה שלשום: "זה היה מאוד קשה, זה נכון שבהתחלה המשחק זרם. הצגנו ברבע הראשון הגנה מדהימה וזה מה שנתן לנו הפרש די גדול למחצית השנייה. קשה לשמור על אותה רמה לאורך כל המשחק, אבל הצלחנו לנצח עם זה".

שי רקנאטי מבעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אני חושב שהיום אף אחד לא יכול להגיד שזה מה בכך לנצח פעמיים את אלופת אירופה". שי רקנאטי/ברני ארדוב

ליצור חוזה בשתי דקות

- ספגתם לא מעט ביקורת לאחר ההפסד הראשון בסדרה. רבים לא נתנו לכם סיכוי

"קודם כל, אני שמח שהתבדיתם, אבל לאורך השנים אנו רגילים שמספידים את מכבי, ומכבי מגיעה. במשחק האחרון הוכחנו הרבה מאוד אופי. אני מקווה שזה ימשיך למשחק הבא. בכל מקרה, עד עכשיו שיחקנו מדהים, חוץ מבמשחק הראשון, ואני שמח שזו התוצאה כרגע, ושכתבים שהספידו בערך כל אחד במכבי ולא קיפחו אף אחד במכבי – טעו".

- היתה תחושה בשני המשחקים האחרונים ששחקני מכבי פשוט רוצים יותר.

"הם רוצים מאוד. אני חושב שכל שחקן פה עוזר לשחקן אחר, שחקנים עולים מהספסל, נלחמים ונותנים את כל מה שיש להם. יוגב עלה לשחק חולה במשחק האחרון, והוא הציג משחק מצוין".

- אם מכבי תעפיל לפיינל פור, זה יהיה מבחינתך הישג גדול יותר מההעפלה לפיינל פור בעונה שעברה?

"לנצח את אלופת אירופה פעמיים ברציפות זה דבר גדול לכל קבוצה ביורוליג. העקשנות והרצון של השחקנים ומה שדייויד בלאט הטמיע בהם עשו את שלהם. אני חושב שהיום אף אחד לא יכול להגיד שזה מה בכך לנצח פעמיים את אלופת אירופה. להעפיל לפיינל פור זה תמיד דבר אופיטמלי ומשמח, אבל לנצח את אלופת אירופה פעמיים – רק זה הביא לנו הרבה גאווה ושמחה".

- ובכל זאת, אם וכאשר תעפילו, זה יהיה הישג גדול יותר מאשר בעונה שעברה?

"זה לא נגמר, הכול יכול להתנפץ במשחקים הבאים. אך גם אם נפסיד את שני המשחקים הבאים, זה ללא ספק הישג שלא הרבה עשו קודם".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"אם שני הצדדים מרגישים שהם רוצים להמשיך בהתקשרות, אז אפשר גם ליצור את זה בשתי דקות". דיוויד בלאט/קובי אליהו

- לפני חודש, מיהרה מכבי תל אביב לסכם עם בלאט לשנתיים נוספות, אף שטרם היה ידוע היכן בדיוק תמוצב מכבי על סקלת ההצלחה ביורוליג ובליגות הנוספות. מדוע היה חשוב לכם לסכם עם בלאט לשנתיים נוספות כבר לפני חודש, בטרם ידעתם אפילו מה קורה איתכם ביורוליג?

"אנחנו מאוד מאמינים בדיוויד בלאט, ובכלל, בכל הצוות המקצועי, וראינו שזה דבר שמאוד מתאים למכבי בשנתיים האחרונות. חשוב לנו ליצור מסורת וגם המשכיות, גם בעמדת המאמנים. לא צריך לחכות לסוף העונה: אם שני הצדדים מרגישים שהם רוצים להמשיך בהתקשרות, אז אפשר גם ליצור את זה בשתי דקות. הכוונה הייתה להראות שההנהלה נותנת בבלאט אמון מלא, ואת זה ניתן להראות לו כשמחתימים אותו לפני סיום העונה, ללא קשר לתוצאות שיושגו".

- זה לא סוד שהיו בין ההנהלה לבין בלאט חילוקי דעות לגבי המשך ההשתתפות בליגה האדריאטית. האם מכבי תנכח באדריאטית גם בעונה הבאה?

"זה דבר שעוד לא ישבנו עליו. אם היה או לא היה עומס גדול על הצוות המקצועי ועל השחקנים? אני סבור בדיעבד שזה לא כל כך פגע בצד המקצועי. אני חושב שהגענו מספיק רחוק לעומת שנים קודמות, וזה נתן המון לקהל, אז הסיפוק שזה נתן היה שווה. מובן שהדבר האופטימלי ביותר זה לשחק בשתי ליגות. אילו שתי ליגות? אני לא יכול להגיד לך כרגע אם זו תהיה הליגה האירופית המשוריינת למכבי והליגה האדריאטית, או הישראלית".

- דייויד בלו לא שלל את האפשרות שיפרוש, והודה לפני יומיים לוואלה! ספורט שקיים סיכוי שזה יקרה, ובכל מקרה הוא יקבל את ההחלטות בקיץ משום שהוא מתגעגע למשפחה שלו . מה ההתייחסות שלך לדבריו?

"בדרך כלל שחקנים אוהבים להגיע לסוף העונה ולקבל את ההחלטות. כרגע זה הכל מקצועי נטו והם מרוכזים במה שהם יודעים לעשות".

- בכלל, נראה שעמדה מספר ארבע בעייתית. יש את ליאור אליהו, יש את בלו שעתידו לא ברור ומן הסתם אם יישאר יקבל שדרוג כספי משמעותי. יש את ריצ'רד הנדריקס שעדיין לא הושג איתו סיכום סופי ומחירו לא נמוך כלל וכלל, ובלאט מאוד רוצה אותו. זה הרבה כסף על אותה עמדה. איך תקבלו את ההחלטות?

"לגבי בלו, אני לא חושב שזה עניין כספי. כמו שאמרת, זה עניין של החלטה שהשחקן צריך לקבל. אני מקווה שבסופו של דבר הוא יישאר. נשתדל שבלו יישאר, אבל אני לא יכול לנבא כי הרבה תלוי בשחקן עצמו כי לא מדובר בכסף, אלא קודם כל ברצון של השחקן. זה נכון שזו עמדה יקרה אך זו גם עמדה מאוד משמעותית. לגבי הנדריקס, אני רוצה לקוות שהוא יהיה גם בעונה הבאה. כמו בכל משא ומתן יש תמיד דברים קטנים שמעכבים את המו"מ".

- יש ליוגב אוחיון סעיף יציאה ויש בהנהלה רצון להאריך לו את החוזה?

"נראה לי שיוגב יהיה איתנו עוד הרבה שנים".

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"נשתדל שבלו יישאר, אבל אני לא יכול לנבא כי הרבה תלוי בשחקן עצמו כי לא מדובר בכסף, אלא קודם כל ברצון של השחקן". דייויד בלו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully