וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל בלונדון: ארה"ב השפילה את ניגריה 73:156

מפגן קליעה מדהים של הפייבוריטית לזהב, שרשמה את נצחונה הגדול אי פעם. 10 שלשות ו-37 נקודות לכרמלו ב-15 דק' בלבד

ערוץ 1 - אולימפיאדה

התקציר באדיבות הערוץ הראשון

עריכה: מיכאל ברגמן

בחלומות הורודים שלה, נבחרת ארצות הברית ייחלה להיראות בדיוק כפי שנראתה הלילה (בין חמישי לשישי) מול נבחרת ניגריה. הפייבוריטית הברורה למדליית זהב אולימפית בטורניר הכדורסל מחצה את האפריקאיים המסכנים 73:156 עם מפגן קליעה נדיר, שמרה על מאזנה המושלם, ועשתה צעד נוסף אל עבר הבטחת בית א'. ביום שבת תפגוש הנבחרת של מייק ששבסקי את ליטא, שעד כה די אכזבה בטורניר, ואולי היא זו שתעניק לאמריקאים פייט כלשהו.

כאמור, המשחק הלילה היה אחד הגדולים של ארצות הברית בתולדות האולימפיאדה, ובין כל הכוכבים הגדולים שנצצו היה אחד שנצץ בצורה בוהקת מכולם: כרמלו אנתוני. שחקן ניו יורק ניקס, שהיה מצוין גם מול טוניסיה, הפציץ 37 נקודות בלתי רגילות ב-15 דקות (!) ושבר את שיא הקליעות לשחקן אמריקאי במשחקים האולימפיים (השיא במשחקים בינלאומיים שייך לקווין דוראנט, עם 38). מיותר לציין כי גם עשר השלשות (!) של מלו מהוות שיא חדש, וכנראה שמיותר גם לציין כי הניצחון המוחץ הלילה היה הגבוה ביותר של נבחרת ארצות הברית בכל הזמנים על הבמה האולימפית, והמשחק הכי חד-צדדי בתולדות המשחקים האולימפיים. וואו.

שחקן נבחרת ארצות הברית לברון ג'יימס מטביע מול ניגריה. Christian Petersen, GettyImages
בשתי מילים: לא כוחות. לברון מטביע/GettyImages, Christian Petersen

מהלך המשחק

רבע ראשון:

מייק ששבסקי העלה את החמישיה הקבועה שלו עם כריס פול, קובי בריאנט, לברון ג'יימס, קווין דוראנט וטייסון צ'נדלר, וארצות הברית פתחה בטירוף: דוראנט צלף שתי שלשות, קובי הוסיף אחת משלו, ובפיגור 13:0 הניגרים המסכנים לקחו פסק זמן. השניים הללו המשיכו להפציץ מכל כיוון, כשקובי אפילו מצא זמן לרוץ למתפרצת לבדו ולהטביע כדי לקבוע 10:25. כרמלו אנתוני קם מהספסל כדי לתפור שתי שלשות משלו, וההפרש צמח ל-15:38. הרבע הראשון היוצא דופן הזה הסתיים ב-23:49 (!) לארצות הברית, שקלעה באחוזים פשוט בלתי אפשריים בעשר הדקות הראשונות: 11 מ-14 ל-3 (79%) ו-7 מ-8 ל-2 (88%).

רבע שני:

בפתיחת הרבע השני קיבלו יושבי האולם קצת היי-לייטס מרהיבים עם האלי-הופ של קובי-את-דוראנט ודאנק ענק של לברון, שקבע 32:60. שיתוף פעולה נפלא בין דוראנט וג'יימס הארדן המחליף הקפיץ את הקהל ואת האמריקאים ל-36:70, אולם הקצב המטורף עבד משני הכיוונים, וההגנה האמריקאית לא ממש היתה בשיאה. ארצות הברית ספגה 45 נקודות במחצית הראשונה, אותה סיימה ביתרון מפלצתי של 45:78. כרמלו אנתוני סיים את המחצית עם 19 נקודות, קובי הוסיף 16 ודוראנט 14. מנגד, אייק דיוגו הוליך את רשימת הקלעים על הניגרים עם 15.

רבע שלישי:

אנתוני דייויס עלה לדקות ראשונות בפתיחת המחצית השניה, ופתח אותה, איך לא, עם האלי-הופ טיפוסי. כרמלו המשיך את כושר הקליעה המדהים בו הוא מצוי, ועם חמש שלשות רצופות קבע 54:100, כשבשלב הזה הוא עמד על 10 מ-12 מחוץ לקשת (!). הרבע השלישי הסתיים עם 62:119 יוצא דופן לאמריקאים, שקיבלו האלי-הופ מרהיב של קווין לאב לראסל ווסטברוק, ממש לפני הבאזר, שהקפיץ את כל הספסל.

רבע רביעי:

דייויס התכבד לשבור את מחסום 60 ההפרש, ועם ג'אמפ קבע 62:124. איגודאלה צלף שתי שלשות משלו, וזה צמח ל-64:132. רק הבאזר האחרון גאל את הניגרים המסכנים מייסוריהם, בדרך לתבוסה הגדולה ביותר שנבחרת כלשהי נוחלת במשחקים האולימפיים. לא נעים בכלל.

ארצות הברית קלעה ב-81 אחוזים לשתיים (30 מ-37) ו-63 אחוזים מחוץ לקשת (29 מ-46), מסרה 41 אסיסטים, הוסיפה 12 חטיפות וביצעה בסך הכל 12 עבירות.

כרמלו אנתוני קלע 37 נקודות ב-15 דקות, עם 10 מ-12 מחוץ לקשת, ראסל ווסטברוק הוסיף 21, קובי בריאנט 16, קווין לאב 15 וקווין דוראנט 14. אייק דיוגו היה הקלע הבולט של הניגרים עם 27.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן נבחרת ארצות הברית כרמלו אנתוני. Charles Krupa, AP
הצגה נדירה. כרמלו אנתוני/AP, Charles Krupa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully