וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחיה: שיא עולם לפרנקלין, עוד זהב לפלפס

האמריקאית בת ה-17 ניפצה את השיא ב-200 גב ב-75 מאיות. פלפס פתח רע, אבל ניצח ב-100 פרפר. מאנודו ניצח ב-50 חופשי

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו בתקצירי הגמרים באדיבות הערוץ הראשון

אחרי שבוע מלא ברגעים אולימפים בלתי נשכחים ובגיבורים חדשים וישנים, הבריכה האולימפית עומדת לסיים את תפקידה באולימפיאדה הנוכחית. הערב (שישי), ייערך ערב התחרויות הלפני אחרון, עם עוד ארבע אלופים אולימפיים וחצי גמר מסקרן מאוד. מיסי פרנקלין פתחה את הערב עם שיא עולם נהדר ב-200 גב ומייקל פלפס לקח עוד זהב ב-100 פרפר. פלורן מאנודו הפתיע עם ניצחון ב-50 מטר חופשי עם תוצאת השנה.

מייקל פלפס שחיין אמריקאי. רויטרס
אין כמוהו. פלפס/רויטרס

מייקל פלפס האחד והיחיד פתח את משחה הגמר ל-100 מטר פרפר בצורה איומה ונוראה ואחרי בריכה אחת הוא היה רק במקום השביעי. זה לא הפריע לספורטאי האולימפי הגדול בהיסטוריה, שפתח מבערים בבריכה השנייה, סגר פער של כמעט שנייה ממילורד צ'אביץ', אותו סרבי שהפסיד לו במילימטרים האחרונים בגמר בבייג'ינג, עקף גם את צ'אד לה קלוס הדרום אפריקאי, שגבר עליו בקצות האצבעות במרחק הכפול ולקח את הזהב עם 51.21 שניות. זהב שלישי בלונדון, מדליה חמישית שלו באולימפיאדה הנוכחית ו-21 בסך הכל. אין מילים. במקום השני הגיע לה קלוס, שחווה אולימפיאדה נהדרת וסיים עם 51.44, אותו זמן בדיוק כמו יבגני קורוטישקין, שהגיע שלישי. צ'אביץ' סיים רק רביעי.

* מיסי פרנקלין פתחה את הערב בבריכה עם מדליית זהב שלישית שלה באולימפיאדה ורביעית בסך הכל ועם שיא עולם מטורף ב-200 גב, 2:04.06 דקות, שיפור אדיר של 75 מאיות מהשיא הקודם שהיה שייך לקירסטי קובנטרי. הילדה האמריקאית בת ה-17 הובילה בסיום הבריכה הראשונה, השנייה והשלישית, כשהיא מהירה יותר משיא העולם בפער ניכר וסיימה בנינוחות ועם תוצאה יוצאת דופן, כשהיא מקבעת את עצמה כאחת מכוכבות האולימפיאדה הזו.

* במשחה ל-800 מטר נשים, קייטי לדאקי, בת 15 בלבד, נתנה הצגה יוצאת דופן. הילדה האמריקאית הדהימה עם קצב מסחרר כבר מהפתיחה, כשהיא משאירה מאחור את רבקה אדלינגטון, התקווה המקומית והאלופה האולימפית המכהנת בכמעט שתי שניות ונאבקת בשיא העולם, אותו הקדימה לאורך רוב הדרך. לבסוף, לדקי נותרה ללא השיא ו"הסתפקה" ב-8:14.63 נהדר, למעלה מארבע שניות לפני מייריה בלמונטה גרסיה, שהביאה לספרד את הכסף ואדלינגטון, שזכתה בארד.

* פלורן מאנודו הצרפתי, אחיה הצעיר של לור, שזכתה בזהב בבריכה באתונה, הפתיע את כל מתחריו וניצח בספרינט ל-50 מטר חופשי עם 21.34 שניות, תוצאת השנה בעולם. 20 מאיות אחריו הגיע קולין ג'ונס ושלישי בלבד, עם 21.59, סיים האלוף האולימפי היוצא סזאר סיילו מברזיל.

* בחצי הגמר במשחה המקביל לנשים עלתה ההולנדית רנומי קרומדג'וג'ו מהמקום הראשון עם 24.07 שניות מרשים, מאיה פחות מהשיא האולימפי. שנייה העפילה לגמר אליכסנדרה הרסימניה מבלארוס עם 24.45 ושלישית עוד הולנדית, מארלין ולדהויס, עם 24.50.

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully