וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועכשיו לסיפור האמיתי

16.2.2006 / 23:08

מכבי ת"א והפועל ירושלים ייפגשו בגמר גביע המדינה. הצהובים טיילו ל-63:88 קליל בחצי מול גליל, וירושלים נזקקה ליכולת קלאץ' של אוסטין כדי לגבור 77:85 על בני השרון. אדלשטיין: "הקבוצה קפואה"

הפועל ירושלים הצליחה לשמור על 100 אחוזי הצלחה במעמד חצי גמר גביע המדינה עם ניצחון 77:85 מורט עצבים על בני השרון העקשנית ומלאת ההתלהבות. הכרטיס לגמר הגיע רק אחרי לא מעט תהפוכות לכאן ולכאן, כולל יתרון 7 נקודות לבני השרון ברבע הרביעי, ופלוס 3 דקה וחצי לסיום.

אלא שטרנס רנצ'ר וחבריו איבדו את הראש בסיום, קלעו רק 24 מ-41 מהקו (58 אחוז), אבל הקרדיט מגיע ללב הגדול של ירושלים שהיתה אגרסיבית בהגנה בסיום, ליד הרכה של רוג'ר מייסון מרחוק, ולביצי האבן של מאיר טפירו ומריו אוסטין. הראשון התעורר בסיום עם ניהול משחק נבון, והשני קלע 6 נקודות בקלאץ', כולל עוד שלשה מפתיעה ומכרעת, ולקח את קבוצתו על הגב.

על "המשחק" השני אין הרבה מה להגיד. מכבי תל אביב הגיעה לבושה בצהוב, הגליל באו באדום, הזרקורים פעלו והשופטים היו מוכנים. אלו היו הרגעים האחרונים של כדורסל. כבר מהשניות הראשונות גליל עליון נראתה בהלם, כשהרבע הראשון נגמר בתוצאה מביכה של 8:26. הערך הספורטיבי לא התאושש, למרות ניצחון 34:36 של האורחים אחרי ההפסקה. נגמר 63:88 לאלופת אירופה מול היציעים הריקים של היכל נוקיה.

הרגע המעניין במשחק הגיע פחות מדקה לסיום. אורן עמיאל לקח פסק זמן ועודד את חניכיו על כך שנלחמו במחצית השנייה ולא התפרקו. זה עיצבן את פיני גרשון, שלקח מיד פסק זמן משלו רק כי איחרו לו את החזרה הביתה בעוד 60 שניות. הדבר המעניין היה שאף שחקן של הגליל לא ירד במחאה לשכיבות סמיכה.

הפועל ירושלים - בני השרון 77:85

מחצית ראשונה: 37:39 לירושלים

ירושלים פתחה טוב, אבל משחק מפוזר והחטאות טיפשיות מתחת לסלים איפשרו לטרנס רנצ'ר וחבריו לאזן את היכולת המצוינת של מריו אוסטין. האגרסיביות של עוסמאן סיסה ואוגונה אוניקווה אל מול האנרכיה בקבוצה של אדלשטיין הפכו את התוצאה ל-25:30, אבל הכשרון בצד של ירושלים השכיחו את כל המאמץ של בני השרון בדרך ליתרון ירושלמי במחצית.


מחצית שנייה: 77:85 לירושלים

הרינגטון קלע את סל השדה הראשון שלו 2 דקות לתוך הרבע, וכמה התקפות מאוחר יותר קבר שלשה על הפנים של מתן נאור. בדיוק כשנראה שירושלים מאבדת הראש, רוג'ר מייסון הפגיז 2 מטר מאחורי הקשת, פניני ביצע עבירת תוקף ואוסטין הטביע אחרי אסיסט נאה של ג'נקינס, שגם מוסיף סל, והנה הפער גדל ל-47:55. בדיוק כשנראה שהמשחק בורח, ההגנה האדומה התפוררה ורנצ'ר החזיר את קבוצתו לעניינים.

7 דקות לסיום, אחרי חטיפה בני השרונית, הרינגטון דהר אל הטבעת בזמן שסליי נכנס בו עם הגוף, מה שלא הפריע לכדור לצלול פנימה. השופטים שרקו לעבירה בלתי ספורטיבית וסל, והתוצאה אחרי כל הסיפור הזה הייתה בור של 63:71 אליו נפלה ירושלים (סל נוסף של סיסה).

אבל אז הציגו השחקנים של אדלשטיין לב גדול והעבירו ארבעה הילוכים בהגנה, מה שאיפשר להם להחזיק את בני השרון על יותר מ-4 דקות ללא סל שדה. טפירו, שבמשך שלושה רבעים לא היה קיים, החל לנהל את המשחק ביעילות, דפק שלשה ענקית והוסיף חטיפה, והפלא ופלא ירושלים עלתה ליתרון 73:74, 3 דקות לסיום. תוצאת לוואי נעימה פחות של ההגנה האגרסיבית הייתה בעיית עבירות רצינית של יותר מדי שחקנים באדום, וג'נקינס סיים את תפקידו 2:11 דקות לסיום, וירד לספסל בעצבים, כנראה בעיקר על עצמו. דקה וחצי לגונג הגיעה חסימה ענקית של סיסה, שהדף לקרש ניסיון רפה של סליי והשאיר את הרינגטון לדאנק שקבע 74:77 לבני השרון, ונראה היה שהמומנטום עטה גופיה לבנה מעכשיו ועד הסיום.

אבל אוסטין חשב אחרת. הפורוורד המצוין השווה בזכות סל ועבירה, מייסון גיגג את ירון להט, רנצ'ר איבד את הראש, ואז שוב הופיע אוסטין וסגר את הסיפור עם שלשה לא נורמלית מהפינה, תחת לחץ ועם קשת גבוהה גבוהה.

קלעו לירושלים: מייסון 24, אוסטין 22, ג'נקינס 16, סליי 12, קוז'יקרו 5, טפירו 5, נאור 1.

קלעו לבני השרון: רנצ'ר 19, סיסה 18, הרינגטון 14 (1 מ-6 לשלשו), אוניקווה 9, פניני 8, להט 6, רוקני 3.


המאמן המפסיד, יעקב ג'ינו, ידע לפרגן למנצחים. "זה משחק של מומנטומים. לירושלים יש שחקן שאני נהניתי ממנו לפני שנתיים וזה טפירו. הוא שחקן שיודע לסיים משחקים", אמר. "הזריקה של אוסטין מהפינה היתה בידי שמיים. טרנס מנהיג אמיתי ואני גאה בשחקנים שלי".

טפירו היה מרוצה מהקומפלימנטים של המאמן לשעבר. "אם ג'ינו החמיא לי, הוא כנראה יודע למה. באופן כללי אנחנו צריכים לשחק יותר טוב ויותר נכון. יש לנו המון כישרון שבזכותו ניצחנו אבל זה לא מספיק. אנחנו צריכים להבין יותר טוב מה אנחנו רוצים מעצמנו, משהו שכבר עשינו לפני כמה חודשים ואנחנו צריכים לחזור לזה. העיקר שעמדנו במשימה הראשונה שלנו".

גם המאמן המנצח ארז אדלשטיין ידע לפרגן. "הייתי רגוע מאוד, ולא הופתענו מבני השרון", אמר. "יש להם 4 זרים, וטרנס רנצ'ר לא נופל מהרכזים הגדולים. סיסה ואוקינווה סגרו את הצבע, וכל הכבוד להם והיה משחק קשה. הם באו עם המון המון ביטחון ואנחנו באנו ביכולת לא טובה - היינו ב-50 אחוז מהיכולת. הקבוצה קפואה ומאופקת. ב-9 הפרש, במקום לגמור את המשחק, מחזירה את היריבה למשחק, וזה כל ההבדל".

מכבי תל אביב - הפועל גליל עליון 63:88

מחצית ראשונה - 27:54 למכבי ת"א

גליל הגיעו למשחק בלי רוח חיים, ומכבי ת"א פשוט טיילה לה שוב ושוב במתפרצות, בחדירות עד הטבעת ואיך לא בדרך ליתרון אסטרונומי עוד לפני שבלוטות הזיעה נכנסו לפעולה. סולומון, פארקר, וויצ'יץ', ואפילו הישראלים מהספסל השתתפו בחגיגה.

מחצית שנייה - 88:63 למכבי ת"א

גליל לא ויתרה, שיחקה חזק והצליחה לנצח במחצית השנייה בתוצאה 34:36 ב-20 דקות של גרבאג' טיים.

מאמן הגליל אורן עמיאל ניסה להסתכל על חצי הכוס המלאה. "בחצי השני נשארנו חיוביים", אמר. "הסברתי לשחקנים שהם הגיעו לכאן בשביל לשחק את המשחק שלהם, שלא יסתכלו על לוח התוצאות, שיהנו וישמרו אגרסיבי וירוצו. בחלקים מסוימים זה הצליח. עם הצד המנטלי נצטרך להתמודד בהמשך. ניצחנו את החצי השני ואת זה אני אקח".

להבדיל, פיני גרשון הגיע לעמדת הראיונות זחוח כהרגלו. "אנחנו עושים משחק קל או קשה", הסביר. "הגענו מוכנים וזה היה קל. משחקים כאלה תלויים במכבי ועשינו את זה כמו שצריך". ומה לגבי פיאסקו פסקי הזמן? "לא כל כך פרקטי לקחת טיים אאוט ב-27 הפרש", טען גרשון. "אם הוא רצה לדבר עם השחקנים, אז אמרתי לו שאני אקח 4 פסקי זמן, למה לא, שידבר איתם 4 דקות".

קלעו למכבי ת"א: טל בורשטיין 18 נקודות, וויל סולומון 16, אנתוני פארקר ומייסיאו באסטון 12 כ"א, ניקולה וויצ'יץ' 10, דרק שארפ ושרון ששון 7 כ"א, יניב גרין 6.

לגליל: סאשה בראטיץ' 18 נקודות, יוגב אוחיון 15, אוצ'ה אנסונוו ויורדאן בוזוב 11 כ"א, ליאור אליהו 8.


* ללא קשר למשחקי הגביע, גליל עליון סיכמה עם ליאור ליפשיץ (21, 1.78 מטר), רכז מכבי פ"ת מהלאומית, שהחל את הקריירה במכבי ראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully