וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב ב-DVD: צפון קוריאה פגשה את דרום קוריאה בלי אוהדים, בלי שידור ובלי שערים

השתיים נפגשו בפיונגיאנג לראשונה זה 30 שנה ונפרדו ב-0:0 מוזר שהדיווח היחיד לגביו היה: "שני צהובים לכל צד". אינפנטינו נכח והתאכזב: "הופתענו שלא היה קהל". בדרום מאמינים: "בקרוב נקבל DVD של המשחק"

בלי קהל, בלי שידור וגם בלי שערים - כך התנהל היום (שלישי) הדרבי בין צפון קוריאה לדרום קוריאה במוקדמות המונדיאל של יבשת אסיה. שתי המדינות נפגשו לראשונה זה 30 שנה בצפון קוריאה, אבל קהל לא הורשה להגיע לאצטדיון בפיונגיאנג והמארחים דחו אפשרות להעביר את המשחק בשידור ישיר. מבחינת הצפון מדובר בשיפור, אחרי ההפסד 1:0 במפגש הקודם בסיאול לפני 10 שנים, אז גם האשימו את הדרום בהרעלת האוכל של שחקניהם טרם המשחק.

שתי המדינות נמצאות מבחינה טכנית במצב מלחמה עדיין, זכר למלחמות האזרחים בין השנים 1950-1953, אבל בכל זאת נוגנו שני ההמנונים וגם דגל דרום קוריאה התנוסס באצטדיון. על פי נציגי הדרום, אנשי צפון קוריאה הבטיחו לספק DVD של המשחק בקרוב: "אנשינו יוכלו לצפות במשחק, למרות כל מני עיכובים". עד כה, הדיווח היחיד שסיפקו המארחים לגבי המשחק, היה על כך ש"שני שחקנים בכל צד ספגו כרטיסים צהובים".

מי שנכח באצטדיון היה נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו, שבהודעתו הביע אכזבה מכך שלא היה קהל במשחק. "הופתענו מזה ומעוד כמה נושאים הנוגעים לשידור המשחק ולבעיות עם הוויזות והאישורים של עיתונאים זרים", כתב אינפנטינו בהודעתו. "ציפיתי לראות אצטדיון מלא במשחק כה היסטורי, אבל זה היה מאכזב לראות שאין קהל ביציעים".

קים ג'אנג סאן מזכ"ל התאחדות הכדורגל של צפון קוריאה עם ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א. AP
התחיל מחויך, סיים מאוכזב. ג'אני אינפנטינו עם מזכ"ל ההתאחדות הצפון קוריאנית/AP

בשנה שעברה נפגשו ראשי שתי המדינות, כשמנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און אף דיבר על כך שניתן יהיה לארח את אולימפיאדת 2032 יחד. מאז היחסים שוב התקררו, והפעם גם נחסמו כלי תקשורת מדרום קוריאה שרצו לסקר את המשחק וצוות הנבחרת האורחת הוגבל ל-30 אנשים בלבד.

אחד מאוהדי דרום קוריאה תהה ברשת: "איך נארח יחד את המשחקים האולימפיים אם אנחנו אפילו לא מסוגלים לצפות במשחק מוקדמות אחד?".

יונג מין סון שחקני דרום קוריאה עם שחקני צפון קוריאה. GettyImages
היו גם לחיצות ידיים. יונג מין סון מוביל את שחקני דרום קוריאה מול צפון קוריאה/GettyImages
תוצאות הסיום: נבחרת צפון קוריאה מול נבחרת דרום קוריאה. GettyImages
תוצאת הסיום הרשמית, לפחות עד העדכון של קים ג'ונג און/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully