וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 1 מ-4: מה עומד מאחורי הסירוב לקבל את תיקוני שופטי הוואר?

26.8.2019 / 13:30

החשש הגדול מפגיעה בציון, המאבקים על התג הבינלאומי וסערת חכמון. כעס באיגוד השופטים בעקבות אירועי המחזור הראשון והתעקשות רוב השופטים לא לשנות החלטות לאחר סיוע ה-VAR: "משהו כאן לא הגיוני. יש כאן בעיה בסיסית ואי הבנה של המערכת"

VAR - חצאי גמר גביע המדינה/וידאו: באדיבות ההתאחדות לכדורגל

בווידאו: הסבר להחלטת VAR במשחק חצי גמר גביע המדינה בין מכבי תל אביב לבני יהודה

מרמור וכעס באיגוד השופטים וגם אצל שופטים בכירים, על כך שמתוך ארבע קריאות של שופטי ה-VAR במהלך ששת המשחקים ששוחקו עד כה במחזור הראשון בליגת העל, רק החלטה אחת שונתה על ידי שופט המשחק. האירוע המשמעותי שזכה להתייחסות נרחבת התרחש כמובן אתמול (ראשון) במשחק בין בני יהודה לעירוני קרית שמונה בבלומפילד. כזכור, שופט המשחק אלי חכמון החליט לשלוף כרטיס אדום לאמיר בן שמעון בגין עבירה שנראתה לו ככזו שמחייבת כרטיס אדום. שופט ה-VAR אוראל גרינפלד קרא לחכמון בטענה כי הוא צריך לבטל את ההחלטה ולוותר על הכרטיס האדום, אבל חכמון העדיף, גם אחרי צפייה באירוע בווידאו, להישאר עם החלטתו המקורית ולא לבטלה.

במחזור הפתיחה, שעדיין לא הסתיים, היו עוד שלושה אירועים בהם נקראו שופטי המשחק על ידי שופטי ה-VAR כדי לשנות החלטות אבל רק במשחק בין סקציה נס ציונה למכבי תל אביב, הלך שופט המשחק דניאל בר נתן עם ההחלטה של שופט ה-VAR זיו אדלר ופסק על פנדל לטובת מכבי תל אביב אחרי הכשלה על אלירן עטר. "לא יכול להיות שמתוך ארבע קריאות של שופטי ה-VAR, רק פעם אחת שופט המשחק ישנה את החלטתו", אמרו הבוקר גורמים באיגוד השופטים.

"שופט VAR חייב לקרוא לשופט הראשי רק אם הוא משוכנע ששופט המשחק טעה. שופט ה-VAR יושב וצופה באירועים בהילוכים חוזרים כמה וכמה פעמים, ואם הוא קרא לשופט הראשי זה אחרי שהוא החליט שיש מקום ודאי לשנות את ההחלטה. אם השופט הראשי בא למסך ולא מקבל את ההחלטה של שופט הווידאו, יש כאן בעיה בסיסית ואי הבנה של כל המערכת הזו שעלתה ועולה בכל מחזור הרבה מאוד כסף לקבוצות. שופט VAR לא קורא לשופט הראשי כדי לקשקש איתו על כוס קפה ולדון אם ההחלטה שגויה. אם הוא קרא, סימן שהוא מבין ללא ספק שההחלטה שגויה וצריך לתקנה".

השופט אלי חכמון שולף כרטיס אדום לעבר אמיר בן שמעון שחקן עירוני קרית שמונה. קובי אליהו
נשאר עם החלטתו המקורית. אלי חכמון מרחיק את אמיר בן שמעון/קובי אליהו

גורמים באיגוד וגם בקרב השופטים טענו הבוקר בפני וואלה! ספורט כי בתוך מערכת קבלת ההחלטות של השופטים קיים גם עניין עקרוני שלא שמים אליו לב. "שופט שמשנה את החלטתו באמצעות ה-VAR מאבד אוטומטית 5 נקודות בציון שלו", סיפר היום שופט ליגת על. "אם שופט בא למסך והחליט לשנות את ההחלטה שלו, ירדו לו אוטומטית 5 נקודות מהציון. אם נרצה ואם לא נרצה חלק מהשופטים יעשו לזה חשבון. אם שופט בא למסך ורואה אירוע שיכול להתפרש לכאן ולשם, הוא עשוי להחליט להיצמד להחלטה שלו ולא לשנותה כי אם הוא מודה בטעות שלו ומשנה את ההחלטה, הוא מאבד 5 נקודות בציון. יש כאן מאבקים בין שופטים על תגים בינלאומיים וכל דבר כזה נספר. אלה דברים שצריך לתת עליהם את הדעת כדי להימנע מעירוב של שיקולים זרים בהחלטות".

באשר לגרינפלד, שהיה כאמור אתמול שופט ה-VAR במשחק בין בני יהודה לעירוני קרית שמונה, אמר היום גורם באיגוד: "גרינפלד נחשב לשופט מספר אחת של ישראל. אם הוא קורא לשופט הראשי ואומר לו שצריך לשנות החלטה, אז הוא כנראה יודע מה הוא אומר. בפועל כבר היו שלוש פעמים, עכשיו ופעמיים בפלייאוף של העונה שעברה, שגרינפלד קרא לשופט הראשי וזה העדיף לא לקבל את הפנייה שלו ונשאר על ההחלטה שהוא קיבל במגרש. משהו כאן לא הגיוני וצריך לעשות סדר. זה אבסורד שבשלושה מקרים מתוך ארבעה במחזור הזה שופט ראשי לא קיבל את דעתו של שופט ה-VAR".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully