וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת'יו לה טיסייה חוגג 50: השערים הגדולים של הכדורגלן האגדי

הקפצה מעל שמייכל, טיל לחיבורים של בלקבורן, חגיגה מול ניוקאסל ופצצות נגד ווימבלדון ואסטון וילה. השחקן האגדי חוגג יובל וזו הזדמנות לטעימה מרפרטואר השערים הבלתי נשכחים שלו

מת'יו לה טיסייה, שחקן סאות'המפטון, בשנת 1998. GettyImages
כל גול בצבע. לה טיסייה/GettyImages

"בקטלוניה הייתה מדי יום שני תכנית כדורגל שבה הראו את השערים הכי יפים מסוף השבוע בפרמיירליג. לה טיסייה תמיד היה שם. בבית שלי היינו באובססיה אליו". אלפי מילים נשפכו לאורך השנים על מת'יו לה טיסייה. מדוע אף פעם לא עבר לקבוצה גדולה, איך לא קיבל הזדמנות ממשית בנבחרת אנגליה, כיצד הפך לסמל בלתי מעורער בסאות'המפטון ועוד. אבל הציטוט הנ"ל, מפיו של צ'אבי האגדי, הוא התמצית של הכל. מעבר למילים והניתוחים, LE GOD (אלוהים) כפי שכינו אותו לפעמים אוהדי הסיינטס, היה שחקן של שערים יפים.

לה טיסייה חוגג היום יום הולדת 50 וזו הזדמנות טובה להיזכר בכמה מהשערים הנפלאים שהוא כבש. יותר מ-200 כאלו היו לו במדי סאות'המפטון, וכל כך הרבה מהם בצבע.

נגד ניוקאסל, 1993

נגד בלקבורן, 1994 (נבחר לשער העונה בפרמיירליג)

נגד ווימבלדון, 1994

נגד מנצ'סטר יונייטד, 1996

נגד קובנטרי, 1997

נגד נוריץ', 1990

נגד אסטון וילה, 1994

נגד ליברפול, 1993

נגד נוטינגהאם פורסט, 1991

נגד גטבורג, 1994

נגד ארסנל, 2001 (השער האחרון באצטדיון דל)

וגם: מה אמרו עליו

"אף כדורגלן אחר באנגליה לא עשה את מה שהוא עשה בשביל המועדון הזה. הוא עורר השראה בקרב דור שלם של שחקני ואוהדי סאות'המפטון. ילדים בני 11-12 חלמו להיות מאט לה טיסייה". מיק שאנון - שחקן נבחרת אנגליה לשעבר ומלך שערי סאות'המפטון בכל הזמנים.

"הכישרון שלו פשוט היה יוצא דופן. הוא היה מסוגל לעבור 7-8 שחקנים למרות שהוא לא היה שחקן מהיר. הוא היה כדורגלן סנסציוני". צ'אבי

"יכולת הבעיטה של לה טיסייה כל כך טובה, שהוא יכול לשים את הכדור איפה שהוא רוצה, באיזו מהירות שהוא רוצה". הווארד ווילקינסון בימיו כמאמן לידס.

"PLEASE HOD...PICK LE GOD!". שלט מפורסם של אוהדים במשחק בו אנגליה ב' ניצחה את רוסיה ב' 1:4 בלופטוס רואד ב-1998. LE GOD (אלוהים) היה אחד הכינויים של אוהדי סאות'המפטון ללה טיסייה.

"אם תאהבו את זה או לא, מאט הוא השחקן הכי טוב בסאות'המפטון בפער עצום. השערים שלו ישאירו אותנו בליגה. הוא לא מסוגל לרוץ ולתקל כי הוא פשוט חסר תועלת בזה. אבל חייבים לתת לו את הכדור". אלן בול האגדי - שחקן נבחרת אנגליה וסאות'המפטון לשעבר, כשאימן את הקבוצה ב-1995.

"הוא היה פנומנלי, הוא היה אמיץ, היה לו לב של אריה. זה משהו שאף אחד לא ידע. הוא השאיר את סאות'המפטון בפרמיירליג לבדו לאורך שנים". אלן בול.

"אנשים יגידו שמאט לא עבד מספיק קשה, אבל זאת התעלמות מדבר אחד חשוב: הוא היה גאון". דייב מרינגטון, מאמן המילואים של סאות'המפטון.

"אפשר להגיד שלה טיסייה הוא מראדונה של סאות'המפטון. כמו שלנאפולי היה את מראדונה, פה יש את לה טיסייה". מנולו גביאדיני, שעבר מנאפולי לסאות'המפטון ב-2017:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully