וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליקוי מאורו: הבגידה הגדולה של מאורו סראטה מסעירה את ארגנטינה

21.7.2018 / 6:30

האח/סוכן האשים ("הוא תקע לי סכין בגב, בגד במשפחה"), צ'ילאברט חימם ומחאת האוהדים גלשה לאיומים ברצח והתרעה על פצצה בגן ילדים. מאורו סראטה, שנשבע שילבש בארגנטינה רק את מדי ולס, ערק לבוקה ביום בו אמור היה לחתום בקבוצת נעוריו ויצר טלנובלה משפחתית קורעת לב

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: שניר דבוש

זה אמור היה להיות יום חג עבור ולס סארספילד. מאורו סראטה, הבן האהוב של המועדון ומי שחזר בינואר כמושיע וסייע לקבוצה להינצל מירידה בקדנציה השלישית שלו, הגיע למשרדים כדי לחתום לשלוש שנים בעקבות סיכום שהושג עם ווטפורד שהחזיקה בכרטיסו. אחרי שגם השחקן וגם הקבוצה פרסמו תמונות ברשתות החברתיות שמאשרות את המשך ההתקשרות, כל שנותר הוא לחתום על החוזה. סראטה אכן הגיע למשרדי המועדון ב-2 ביולי, אבל רק כדי לבשר לתדהמת כולם שהחליט לחתום בבוקה ג'וניורס. סוכנו המיואש התראיין לתחנת הרדיו של "פוקס ארגנטינה" ואמר בכאב: "מאורו תקע לי סכין בגב. אני פשוט מרוסק, אני רוצה לבכות".

בסיפור הזה, הסוכן הוא קודם כל האח של השחקן.

לסוכן קוראים רולאנדו (רולי) סראטה. גם הוא שחקן ולס לשעבר, שאפילו שיחק בנבחרת ארגנטינה ולבש את מדי ריאל מדריד, והוא לא יכול היה לשלוט בעצמו לאחר ההודעה של מאורו. "הוא בגד בכל המשפחה ובכל ההיסטוריה המשותפת שלנו עם המועדון", זעם רולי. "כולנו נולדנו כאן, גדלנו עם ולס ואבא שלי עבד במועדון 40 שנה. מי שבגד בנו זה מאורו האח, לא הכדורגלן. אני בתחושת אבל. ההחלטה הזו לא הייתה על דעתנו, לא דיברנו במשך 10 ימים. אנחנו לא נייצג אותו".

סיפורי חורחה סמפאולי וכישלון נבחרת ארגנטינה תפסו כמובן את הכותרות לאחר ההדחה מהמונדיאל, אבל במקביל התפתחה גם הטלנובלה המטורפת של משפחת סראטה. טלנובלה שהחלה עם בגידה ספורטיבית ונתק משפחתי, נמשכה עם מחאת אוהדים חסרת תקדים ועברה כל גבול עם איומים ברצח והתרעה על פצצה בגן ילדים.

ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

מאורו סראטה במדי ולס סארספילד 2013. AP
היהלום שבכתר, במשפחה הכי מפורסמת של ולס סארספילד. מאורו סראטה/AP

כדי להבין את הטירוף סביב המהלך של מאורו, צריך להכיר את המשפחה הכי מפורסמת בהיסטוריה של ולס. הסבא שיחק בנבחרת צ'ילה והאבא הגיע במהלך הקריירה שלו לאינדפנדיינטה, התמקם בבואנוס איירס ושלח את ארבעת בניו לשחק כדורגל במדי ולס סארספילד. ראשון היה סרחיו, ששיחק גם בבונדסליגה בשנות ה-90' ורשם הופעה אחת במדי הנבחרת ב-1992. אחריו עלה אריאל, שלא זכה לשחק בקבוצה הבוגרת ועבר בין קבוצות במקסיקו וספרד. השלישי היה רולי, שהגיע אפילו לריאל מדריד וכבש שער אחד בשתי הופעות במדי נבחרת ארגנטינה. אבל היהלום שבכתר היה מאורו. הנציג הכי מוכשר והכי אהוב של השושלת.

המשפחה כולה התאגדה למען הצלחת הבן הצעיר, שב-2007 כבש את שער הניצחון של ארגנטינה בגמר המונדיאל עד גיל 20, בו כיכב לצד סרחיו אגוארו, אנחל די מריה ומקסי מוראלס. מאורו סומן על ידי דייגו מראדונה כמי שעתיד להצטרף לנבחרת הבוגרת, אבל קבלת החלטות איומה במהלך הקריירה (מעבר לקטאר בגיל 20, השאלות כושלות לאנגליה ומעבר בלתי פוסק של קבוצות, בין היתר בגלל האחים הסוכנים) לא אפשרה לו להגשים את החלום הגדול. הוא עשה שתי עונות יפות בלאציו, אבל רק בוולס באמת הרגיש בבית. ב-2013 חזר לקדנציה שנייה והצטיין, אבל אז נרכש על ידי ווסטהאם וחזר לטייל, לפני ששב למועדון נעוריו בינואר האחרון כמושאל מווטפורד.

יותר מ-6,000 אוהדים הגיעו כדי לחזות באליל שעזב את מנעמי החיים בדובאי לטובת מלחמת ההישרדות בארגנטינה. סראטה זכה לתשואות רמות והצטלם עם אוהדים שקעקעו את דמותו על גופם. "כל המועדונים הגדולים פנו אליי, והשבתי לכולם שזה כבוד גדול, אבל בארגנטינה אשחק רק בוולס", ריגש החלוץ. "אמרתי את זה כי אני אוהד המועדון, כי אני רוצה להגן על הצבעים שלו וכי לא אתרגש משער בשום מקום אחר כפי שאני מתרגש כשאני כובש עבור ולס. לא אשכח את זה לעולם, לא אשכח את האנשים שעשו קעקוע שלי. האהבה שאני מקבל כאן מדהימה אותי".

עוד באותו נושא

"אנחנו לא סומכים עליך יותר": נחשפה השיחה המדהימה בין מסי לסמפאולי

לכתבה המלאה

סראטה אכן כבש, התרגש וריגש. החלוץ בן ה-31 רשם קאמבק מוצלח עם שמונה שערים ב-13 משחקים, סייע לקבוצתו לעמוד במשימה ושוב היה מחוזר. בוקה ניסתה פעם נוספת ונתקלה בסירוב, בעוד ולס התקרבה לסיכום עם ווטפורד על רכישת 100 אחוזים מהכרטיס. ב-28 ביוני, השחקן פרסם תמונה דרמטית בשחור-לבן כשהוא במדי ולס, והמועדון הגיב עם תמונה בטוויטר. מבחינת התקשורת בארגנטינה, זה היה הכי רשמי שיש. "אולה" הכריז על הישארות של סראטה בשכונת פלורסטה וגם האוהדים חגגו. כולם המתינו למעמד החתימה, שנקבע ל-2 ביולי.

אלא שאז הטיל מאורו את הפצצה, והיום הזה הוגדר על ידי אוהדי ולס כ"יום הבגידה העולמי". הכוכב שהבטיח להם פעם אחר פעם כי לא ילבש חולצה של קבוצה אחרת בארגנטינה, ערק לטובת חוזה טוב יותר לשלוש שנים בבוקה ג'וניורס.

מחאת הרשתות החלה, האח/סוכן רולי הכריז על בגידה וגם האח אריאל הצטרף: "אף אחד מאיתנו לא היה מעורב בהחלטה הזו, היא הייתה שלו בלבד. מפריע לי שאנשים אומרים שהם לא רוצים לראות אותנו בוולס. מאורו הפתיע גם אותנו, הוא חשב רק על עצמו".

והציוץ המקביל של ולס

בזמן שהאוהדים שרפו חולצות של MZ9, המועדון הוסיף עוד שמן למדורה עם הודעה רשמית בוטה. "אחרי שהושג הסכם כספי עם ווטפורד על רכישת 100 אחוזים מכרטיסו, וכן הושג הסכם בנוגע לחוזהו האישי", נכתב שם, "מאורו סראטה החליט, במעמד החתימה על החוזה, שלא להמשיך את הקריירה הספורטיבית שלו בוולס". מיד לאחר מכן, הוסרו התמונות של סראטה מהאתר הרשמי, מהפוסטר שמקדם את מכירת המנויים ואפילו הורדו מקירות האצטדיון כרזות בהן הופיע.

הקפטן בן ה-39 פביאן קוברו, שקיבל את מאורו כשעלה לבוגרים, סיפר כי החלוץ "נכנס בדמעות כבר בבוקר והסביר לנו שהחליט לעזוב, לכן אנחנו רק חצי מופתעים. עד הבוקר, כולם כאן הבינו שהוא נשאר. גם אני דיברתי איתו והבנתי שהוא ממשיך. זה כמו דלי של מים קרים, לא ציפינו לזה. היה לו קשה לדבר וברור שקיבל החלטה קשה. אני לא יודע מי פיתה אותו לעשות את הצעד הזה". חוסה לואיס צ'ילאברט, אחד מסמלי המועדון, היה פחות סלחן וחימם את האוהדים עם ציוץ בטוויטר: "יש לוולס שחקנים טובים ממאורו. מאורו, אתה לא זכית בכלום. בואו נתמוך בגבי היינצה ובשחקנים שאוהבים את ולס".

מחול השדים נמשך כאשר לאנדרו דומינגס, אחד האוהדים שקעקע את דמותו של סראטה בינואר והצטלם איתו לאחר הקאמבק, החליט להסיר את הקעקוע ותקף: "בוגד, איפה האהבה שלך למועדון? זרקו לך כמה שטרות ועזבת. אל תחזור לכאן יותר". אוהד אחר שעשה קעקוע של MZ9 על רגלו לכבוד סראטה, עיתונאי בן 46 בשם חואן פאבלו מוציו, החליט להשאירו למרות המבוכה. "אני לא מתחרט, לא מתכוון להסיר את הקעקוע בלייזר כמו אחרים וגם לא לכסות אותו עם קעקוע חדש", אמר בראיון. "זו הייתה דרך להודות למאורו על שהגיע להיאבק איתנו נגד הירידה. אין בי חרטה, אבל אני מקווה להיתקל בו בקרוב ולהגיד לו בפנים שהוא בוגד".

בזמן שהאוהדים סברו כי הכול עניין של כסף, נשיא ולס סרחיו רפיסארדה טען כי סראטה אמר לו שהוא עובר לבוקה רק בגלל הבטחה שמשם יגיע לנבחרת. הרמז היה לכיוון דניאל אנג'ליסי, נשיא בוקה שמשמש במקביל כסגן נשיא ההתאחדות, והוא מיהר להכחיש: "איזה נשיא מועדון יכול להבטיח לשחקן מקום בנבחרת? בכלל לא דיברתי עם מאורו לפני שחתם". גם החלוץ עצמו הכחיש את עצם קיומה של הבטחה כזו. הוא הסביר שזו הייתה החלטה שקיבל עם אשתו, ובניגוד לעצת האחים שלא היו מעורבים במהלך.

בפוסט באינסטגרם, ניסה סראטה לבקש מחילה מהאוהדים: "רק לכם מגיעים ההסברים. אמרתי פעמים רבות בעבר שלא אשחק במועדון אחר בארגנטינה. היום, בפעם הראשונה, אני לא עומד במילה שלי ולבי כואב כי אני מאכזב אתכם. אני יודע שרבים ישכחו את כל מה שעשיתי עבור המועדון. אני אוהב את ולס ומי שמכיר אותי גם יודע מה עברתי בתקופה הזו. שובר את לבי להפסיק לשחק במועדון של חיי, וזה כואב עוד יותר כי לא עמדתי במילה שלי. אני לא מצפה שתבינו, כנראה שגם אני לא הייתי מבין אם הייתי בצד שלכם".

ההודאה בטעות לא עזרה. מחאת האוהדים גלשה תוך זמן קצר למישור הפלילי. 10 ימים לאחר המעבר המפתיע, גילתה הדוגמנית נטלי וובר, אשתו של סראטה, כי המשפחה התמודדה עם איומים ברצח ונזקקה לסיוע מצד השרה לביטחון פנים של ארגנטינה, פטריסיה בולריץ', ושר הביטחון של בואנוס איירס, כריסטיאן ריטונדו. "שלחו תמונות של מאורו עם כלי נשק לצדו, שלחו לי הודעות מורבידיות על דברים שיעשו לילדים שלי", סיפרה וובר ל"טלשואו" והמשיכה: "האיום הכי רציני היה של פצצה בגן של הילדה. הגיעה שיחת טלפון ונאלצו לפנות את כל בית הספר. לא חשבתי שזה יגיע לממדים כאלה. הם איימו שיהרגו את הילדים שלי".

וובר, שהתגברה על מחלת סרטן השד והייתה היחידה שידעה על הצעד של בעלה, ניסתה להסביר את המהלך: "מאורו הבטיח שיחזור אם ולס תזדקק לו, וזה מה שקרה בינואר. הוא חזר בלי היסוס, למרות החיים הנפלאים והתנאים הנהדרים שהיו לנו בדובאי. הוא ויתר על הצעות מריבר ובוקה, נלחם נגד הירידה, ולס אמרה תודה לאל. הוא היה נאמן למילה שלו ועכשיו ממשיך הלאה. הוא טעה כשהצהיר בעבר שישחק רק בוולס, אבל אף אחד לא אמר פעם משהו ואז שינה את דעתו? ראשי ולס ידעו על ההצעה שבועיים לפני כן, זה שקר שהם הופתעו. בגלל אמירות כאלה של אנשים מסביב, האוהדים מדברים על בגידה".

חוסה לואיס צ'ילאברט לשעבר שוער נבחרת פרגוואי. AP
תרם את חלקו בהלהטת הרוחות. חוסה לואיס צ'ילאברט/AP

עכשיו כולם מנסים להתאושש מהשבועיים הדרמטיים שליוו את "אחת ההעברות המסעירות שידע הכדורגל הארגנטינאי". וובר הצטרפה ברגע האחרון לעונה החדשה של "רוקדים עם כוכבים" המקומית ואילו מאורו מתכונן עם האלופה בוקה ג'וניורס לשמינית גמר גביע ליברטדורס בחודש הבא. ולס כבר חזרה לשחק בלעדיו והודחה מהגביע באמצע השבוע על ידי קבוצה מהליגה הרביעית, אבל כולם התרכזו במחאות ביציעי האצטדיון של טמפרליי ובשירת "מי שלא קופץ, בוגד", ותהו מה יקרה כאשר סראטה יגיע עם בוקה לאצטדיון חוסה אמלפיטני.

אך זה כבר לא יקרה העונה. מכיוון שבמתכונת הנוכחית של הליגה הארגנטינאית משחקים רק פעם אחת מול כל קבוצה, בוקה מיהרה לנצל את ההזדמנות והגישה בקשה לארח את ולס בעונה הקרובה, בטענה כי התארחה אצל יריבתה בכל שלוש השנים האחרונות. הבקשה התקבלה וכך סראטה ניצל לפחות לעת עתה ממלתעות האוהדים ב"מצודה". מהשולחן המשפחתי, לעומת זאת, גם הקשרים של בוקה לא יצליחו לחלץ אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully