וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה הדבר הכי צבוע שיש": הסיפור מאחורי האיום של מכבי תל אביב

ירושלים המומה ("אשתקד הצענו להם לצאת למלחמה, והם סיכמו עם אוחיון"). בליגה לועגים ("אליבי לכישלון"). לאחרונה ראשי מכבי תל אביב מפיצים, גם דרך כתבים, איומים שבעונה הבאה הם יעלו עם שני זרים ולא מעט שחקני נוער, כמחאה על חוקי המנהלת. מאחורי הקלעים של המהלך

one

"מכבי תל אביב תעלה בעונה הבאה עם לא מעט שחקני נוער, מחוזקים בשני זרים בלבד", נכתב במספר כלי תקשורת בעת האחרונה. "למכבי תל אביב אין בעיה שהמדיניות הזו תעלה לה בהפסדים רבים בליגה", היתה רוח המשך הדברים.

אמנם מדובר בינתיים בטפטוף, אבל לפני שזה הופך למבול, כדאי שתדעו מה עומד מאחורי המידע הזה שאולי נתקלתם בו: מדובר בתדרוך שראשי מכבי תל אביב העבירו ומתכוונים להמשיך להעביר למספר כלי תקשורת וכתבים, כולל ארגוני אוהדים. מאחורי הקלעים מכבי תל אביב שולפת את האיום הזה של מלחמת חורמה על הנזק שליגת העל וחוקיה יוצרים למועדון ומבטיחה: הפעם אנחנו הולכים עד הסוף. חשוב לציין, מכבי תל אביב לא מתכוונת להפר את ההסכם שעליו היא חתמה, אלא לפעול בתוכו.

seperator

מי שקצת מופתעת מהאיום החדש של מכבי תל אביב, היא הפועל ירושלים. אמנם מדובר רק באיום, ואין עדיין מעשים, אבל בירושלים זוכרים היטב שבעונה שעברה הם הציעו למכבי תל אביב ללכת איתם למלחמת חורמה אמיתית נגד העיוות שנוצר בליגה, לטענתה. כזכור, בינואר 2017 הכריזה מכבי תל אביב, ביחד עם עוד ארבע קבוצות מליגת העל, על רצון לפרוש ממנהלת הליגה בשל חוסר שוויוניות בעיניה ופגיעה מתמדת בה ובשותפותיה. הן הציבו שורה של דרישות, אחרת יפרשו מהמנהלת, ולאחר חודשים של איומים נקבע הסכם לשלוש שנים. מה שמצחיק הוא שמי שערך את ההסכם היה מצד אחד חיים אוחיון, בעלי גלבוע/גליל, ודיוויד פדרמן, מבעלי מכבי תל אביב.

"ראיתי הרבה דברים בחיים שלי, אבל זה הדבר הכי צבוע שיש", מספר לוואלה! ספורט אחד הבכירים בהפועל ירושלים. "בעונה שעברה אמרנו למכבי תל אביב בואו נלך יחד למלחמה אמיתית נגד הליגה, כולל איום לא לפתוח את העונה. אמרנו למכבי תל אביב בואו נלך הכי עמוק שיש. לא ננסה לשנות את החוקים, אלא נשנה את מנגנון הקבוצות הקטנות ששולטות בענף ונעביר את ההחלטות הגורליות לפורום של אנשים בלתי תלויים בלי רוב מובטח לקטנות. לא נסבול יותר מהרוב של הקבוצות הקטנות. מכבי היתה איתנו, אבל היו קבוצות שאמרו לנו, אתם תראו, מכבי תדפוק אתכם, היא תברח בסוף, וזה מה שהיה בסוף".

אותם מהלכים דרסטיים שמכבי תל אביב מתכננת בליגה בעונה הבאה, אמורים להיות כרגע במסגרת ההסכם הקיים. אותה חשיבה מחודשת, גם על מה שהם עצמם ניסחו בעונה שעברה, כוללת לא רק את הבעיות של הצהובים בליגה ישראלית, אלא בכלל. אוחיון עצמו אמר היום (שני) לוואלה! ספורט כי: "מי שמהלך עלינו אימים ואומר שיעלה את הנוער, אני מציע לו שקודם כל ישתף את הישראלים שלו לפני שמעלים את הנוער. מי שרוצה להשתגע, שישתגע. לנו יש הסכם אחרי הידברות ארוכה. אנחנו יודעים מה יהיה בשנים הקרובות. ההסכם הזה לא הושג בכפייה. לא נכנע לשום לחץ שיבטל את הקבוצות והשחקן הישראלי. בהסכמות שהגענו אליהן לא פגענו ביכולת של הקבוצות במפעלים האירופאיים ושמרנו על הליגה הישראלית. נמשיך לשמור עליה מכל משמר. לא משנה מה יגידו כאלה או אחרים".

"זה מוזר", ממשיך אוחיון, "בגלל זה אני לא מאמין לכל השמועות והדברים שאומרים. אני אחד שמכבד הסכמים וזה מה שיהיה גם. זה קמפיין שבא לבטל את המעמד של הליגה הישראלית והשחקן הישראלי ומנהלת הליגה. לבוא ולהגיד שמפריעים לנו באירופה, אז אנחנו יכולים לבוא ולהגיד שאירופה מפריעה לליגה הישראלית. שלא יאשימו את השיטה בליגה הישראלית בחוסר ההצלחה באירופה, זה לא נכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בעלי מכבי תל אביב שמעון מזרחי עם דייויד פדרמן. לילך וייס, מערכת וואלה! NEWS
בכיר בירושלים: "היו קבוצות שאמרו לנו, אתם תראו, מכבי תדפוק אתכם, היא תברח בסוף, וזה מה שהיה". מזרחי ופדרמן/מערכת וואלה! NEWS, לילך וייס

במהלך הפגישות שמכבי תל אביב קיימה במטרה לפתור את המשבר הדומה שהתרחש בעונה שעברה, נציגיה כל הזמן יצאו וחזרו אל החדר. האנשים איתם נציגיה של מכבי תל אביב נפגשו חשבו שאולי מדובר באישור דברים מול אחד הבוסים הגדולים, אבל לגרסתם לא היה מדובר בדיוויד פדרמן או שמעון מזרחי: מי שקיבל את העדכון, לטענת הנוכחים, היו ארגוני אוהדים של מכבי תל אביב. "לא האמנתי שאותם מעדכנים בדברים כאלה", אומר אחד הנוכחים בפגישה.

אולי לא מדובר באותו ארגון, אבל קשה להיות מופתע שמי שהצטרף לקמפיין החדש של מכבי תל אביב היה ארגון גייט 11, שבערב ליל הסדר פרסם פוסט שתאם לתדריך שראשי המועדון מעבירים בעת האחרונה. "הכל היה מוכן לעונת קאמבק גדולה", נכתב בפוסט, "ביורוליג סיימנו עונה נוספת בלי להגיע לפלייאוף, את גביע המדינה כבר הפסדנו, והאליפות שוב תוכרע במשחק אחד אי שם ביוני. הדומיננטיות של מכבי בליגה לא חזרה לימיה הגדולים. עצרנו את עצמנו ושאלנו - מדוע? כמובן שנעשו טעויות מקצועיות לאורך הדרך, כמו בכל קבוצה, אך מה גורם לקבוצה עם תקציב עתק לעומת יתר קבוצות הליגה, לסיים את הסיבוב במקום השני בליגה? להערכתנו, המכשול העיקרי הוא החוקים והשיטה של הליגה הישראלית שמשפיעים בצורה דרמטית על בניית הקבוצה וניהולה".

אנשי כדורסל ששמעו על הטיעון הזה, לפיו "המכשול העיקרי הוא החוקים והשיטה של הליגה הישראלית", לא יכלו שלא לגחך. אמנם התכנית עליה מדברים במכבי תל אביב בחדרי חדרים נבנית כבר מספר חודשים, אבל העיתוי הוא בעייתי. בשבוע שבו מכבי תל אביב קיפלה את הזנב שלה והודחה מאירופה, זה לא בדיוק הזמן להעביר את האחריות למשבר של הצהובים ביבשת לנעשה בליגת העל. יש שיקראו לזה אפילו ספין שנועד להסית את האש מהמצוקה האמיתית של המועדון.

"אם מכבי כל כך מאמינה שהליגה לא חשובה, ומפריעה לה, אז שיתחילו לתת לנוער לשחק מעכשיו", אומר לוואלה! ספורט אחד מבעלי הקבוצות שכבר ניצחו העונה את הצהובים. "אני מעמיד שכר שחקנים שהוא פחות ממה שמרוויחים אלכס טיוס ופייר ג'קסון ביחד, ומכבי תל אביב מאיימת עליי? שיעלו את הנוער מעכשיו. הרי ברור שהם לא יעשו את זה, והם בסך הכל רוצים לעוור את האוהדים שלהם מול חוסר ההצלחה שלהם. הרי העונה שלהם עד עכשיו היא אכזבה, והם אפילו לא פייבוריטים לזכייה באליפות. די בטוח שאם האליפות הייתה מונחת להם בכף היד, הם לא היו מדברים ככה".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חלק מהאוהדים הצהובים יישרו קו עם המועדון, ואפילו קיבלו עדכונים בלייב מהפגישה בקיץ/ברני ארדוב

בתוך מבול הטענות נגד הליגה, הוזכרה העובדה כי מכבי תל אביב נאלצת לשחק עם שלושה זרים בלבד על הפרקט בשל החוק הרוסי, ולרשום רק חמישה זרים בטופס מתוך שבעה שיש להם בסגל. "הסיבה היחידה שלא רושמים ארבעה זרים בטופס היא כדי שמכבי תל אביב תצליח באירופה", אומר בעל קבוצה בליגת העל. "מה לי ולחמישה זרים עכשיו? אנחנו מאוד מפרגנים להצלחות של מכבי באירופה, ולכן למרות שאין לנו ולרוב הקבוצות אינטרס של להחזיק יותר מארבעה זרים בסגל, הסכמנו למהלך כזה, ומה הם עושים עכשיו? יורקים לבאר".

במסגרת אותו הסכם לשלוש שנים, שמכבי תל אביב היתה שותפה לניסוחו כאמור, הוחלט על מספר בלתי מוגבל של מתאזרחים. המטרה: לעזור בדרך נוספת לאינטרסים של מכבי תל אביב, מה שמאפשר כיום לצהובים להחזיק שלושה מתאזרחים בסגל. יתרה מזו, מכבי תל אביב הפסידה עד היום שישה משחקים במסגרת המקומית - חמישה משחקי ליגה ועוד משחק אחד בגביע המדינה. מתוך ששת ההפסדים הללו, ארבעה הפסדים היו לקבוצה שהציגה שלושה זרים, לא על המגרש, אלא בסגל כולו - שלושה הפסדים להפועל חולון - פעמיים נטולת קורי וולדן ופעם אחת נטולת טו הולוואי, והפסד נוסף להפועל תל אביב ללא ג'רל מקניל. שני ההפסדים הנוספים היו לקבוצות הדי צנועות בלשון המעטה של עירוני נס ציונה וגלבוע/גליל, שניצחו ביד אליהו.

"מכבי מסדרת לעצמה אליבי לכישלון המפואר שלה העונה", מסכם יו"ר אחר בליגה, "יד אחת שלה חותמת הסכמים בשם המועדון, והיד השנייה מאכילה את התקשורת במהלכים עתידיים שלא ברור האם יקרמו עור וגידים ומאשימה את היד הראשונה למעשה. זו דוגמה ומופת להתנהלות".

תגובת מכבי תל אביב: "מכבי תל אביב תמיד עמדה בהסכמים עליהם חתמה, וכך תמשיך לנהוג".

ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
גם הסרת ההגבלה על מתאזרחים נועדה לעזור למכבי תל אביב. דיברתולומאו/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully