וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקחי מכבי תל אביב מ"תיק עלי מוחמד"

21.11.2017 / 13:30

יותר עסקאות רכישה והשאלה, יותר זרים צעירים, דגש על החתמות של שחקנים "רעבים". העניין הגובר בשחקן נתניה שחמק מהרדאר של מכבי תל אביב למרות ששיחק בקבוצת הבת שלה, גרם לחשבון נפש אצל הצהובים

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: תום זואילי

עלי מוחמד שסיכם על חוזה חדש במכבי נתניה, היה כבר יעד מסומן אצל מרבית הקבוצות הגדולות בארץ לקראת חלון ההעברות הקרוב. גם מכבי תל אביב הייתה בתמונה, אבל ספק אם היא הייתה הולכת עליו בכל הכוח ולו רק בשל העובדה שלפני שנתיים הוא היה ברשימות שלה, אבל שום דבר לא קרה. "אם מכבי תל אביב לא הייתה מגישה הצעה על עלי מוחמד זה היה בעיקר בשל שיקולי אגו", ניסה להעריך גורם המצוי בפרטים. "הם היו הכי קרובים אליו ולא הבינו עד כמה השחקן הזה טוב".

מוחמד היה פוטנציאל טהור כבר בגיל 17. אחרי אליפות אפריקה עד גיל 17, בורדו הצרפתית קנתה את האופציה עליו לשלוש שנים. הקשר מניז'ר היה בדרך לצרפת, אבל בסופו של דבר זה לא הסתייע ומוחמד הגיע לישראל. הוא חתם אצל פטריסיו סייג בבית"ר תל אביב/רמלה לפני שנתיים כשהוא בסך הכל בן 20. באמצע העונה הפתיע סייג רבים במועדון כשהודיע שהוא מתפטר. זו הייתה כבר אז הקבוצה אליה שלחה מכבי תל אביב את מיטב הכישרונות הצעירים שלה וכדי להשלים את החבילה, הוחלט לסיים את דרכו של עמיר תורג'מן כראש מערך הסקאוטינג של מכבי תל אביב ולשלוח אותו לאמן את הקבוצה מהלאומית במקום סייג.

עוד בנושא

עלי מוחמד החליט להישאר בנתניה, שכרו ישודרג ב-50 אחוזים
סוכנו של עלי מוחמד: "כל הגדולות רצו אותו, גם באירופה התעניינו"
אייל גולסה: "הרעב לחזור מוקדם יותר פגע בתהליך ההחלמה שלי"

עלי מוחמד שחקן בית"ר תל אביב/רמלה מול יובל שבתאי שחקן הפועל רעננה. מגד גוזני
מכבי תל אביב מסיקה מסקנות. עלי מוחמד במדי בית"ר תל אביב/רמלה/מגד גוזני

תורג'מן ועוזרו ארז בלפר חתמו בחודש ינואר ורשמו חצי עונה טובה מאוד. הדגש היה לפתח את השחקנים שהגיעו מקבוצת הנוער של מכבי תל אביב, אבל עלי מוחמד היה שם מתחת לרדאר. ג'ורדי קרויף הגיע כמעט לכל משחק, גם אחרים ממכבי תל אביב באו לצפות בקבוצה. אף אחד לא חשב לרגע להמר על מוחמד, בעיקר בשל גילו הצעיר והמחשבה שהוא לא מספיק טוב עבור מכבי תל אביב. גורם במכבי תל אביב סיפר השבוע שקרויף רצה בעיקר להתמקד בזרים מוכחים ולא בכאלה שצריך "לבשל" אותם. אלא שסיפור עלי מוחמד, שכבר הפך בפי אנשים שונים במכבי תל אביב לתיק עלי מוחמד, לימד בזמן האחרון לא מעט לקחים. סוכני שחקנים שמשוחחים עם מנכ"ל מכבי תל אביב בן מנספורד סיפרו השבוע כי הוא הבהיר להם שאם יש בידיהם שחקנים צעירים בעלי פוטנציאל גדול, כפי שהיה בדיוק בסיפור של עלי מוחמד, מכבי תל אביב תהיה מעוניינת מאוד. רכישת כרטיס והשאלה הם הנוהל כמעט בכל מועדון גדול בעולם ואין שום סיבה שמכבי תל אביב לא תפעל כך.

"מכבי תל אביב הראשונה שפספסה את עלי מוחמד", אומר גורם המעורה בפרטים. "הם היו שם לפני שנה וחצי בכל המשחקים של בית"ר תל אביב/רמלה והיו צריכים לראות את הפוטנציאל שיש על הדשא. מה היה בסך הכול צריך לעשות? לרכוש חצי כרטיס ב-100 אלף דולר כפי שעשה אייל סגל ממכבי נתניה, להשאיל אותו לקבוצה מהלאומית כדי שישתפשף ולהרוויח אותו. במקום זה מכבי נתניה קנתה אותו כי סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה ידעו מה יש בשחקן הזה מכיוון שהוא התאמן אצלם שנה קודם כנבחן ובסופו של דבר, הגענו למצב שכל הקבוצות הגדולות ולבטח גם מכבי תל אביב היו מוכנות עכשיו לשלם את סעיף השחרור שלו בגובה של מיליון דולר".

יש כאלה במכבי תל אביב שמודים כי צריך לשנות את כל החשיבה באשר לשחקנים הזרים שמגיעים לקבוצה. לא עוד חוזים מפוצצים לשחקנים זרים שבאים הנה כתחנה בדרך ליעד נוצץ יותר, אלא דווקא לחפש את השחקנים הרעבים להצלחה. אלה שעבורם לשחק במכבי תל אביב, זה פסגת החלומות. עלי מוחמד הוא דוגמא מצויינת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מכבי תל אביב לשעבר האריס מדוניאנין. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
האריס מדוניאנין נפגש עם החברים/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

בעניין אחר, היום (שלישי) הגיע לבקר באימון שחקן העבר של המועדון ושחקנה של פילדלפיה מה-MLS, האריס מדוניאנין. הבוסני אמר: "אני בחופשה. כיף לחזור ולהיות כאן. אני שמח לראות את כולם. יש לי המון כבוד למועדון הזה ולשחקנים, קיבלתי כאן הכל. היה נחמד לשחק עם מכבי באירופה, אני אצפה במשחק שלהם ביום חמישי ואני מקווה שהם ינצחו. אני עוקב אחרי כל המשחקים אם מתאפשר לי. אני מכיר את השחקנים אז הרבה יותר קל לעקוב. אני מקווה שהם יצליחו ויסיימו את העונה עם אליפות".

משחק חצי גמר גביע הטוטו בין הצהובים לעירוני קרית שמונה שיתקיים ביום רביעי ה-29.11 ייערך באצטדיון בעכו בשעה 20:30 בעקבות שזרוע באצטדיון המושבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully