וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א להתאחדות: נושא הקבוצות מההתנחלויות יורד מסדר היום

27.10.2017 / 12:30

דרישת ג'יבריל רג'וב להשעות את ישראל מפיפ"א עקב חברותן של חמש קבוצות שמעבר לקו הירוק בהתאחדות נדחתה סופית, אחרי שנקבע: "זו מחלוקת פוליטית בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית"

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. קובי אליהו
ניצחון קטן להתאחדות. עופר עיני/קובי אליהו

נשיא אופ"א, אלכסנדר ספרין, עדכן היום (שישי) את יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני ואת המנכ"ל רתם קמר, כי בישיבת מועצת פיפ"א בהודו, הוחלט שסוגיית חמש הקבוצות הישראליות לגביהן טענו ג'יבריל רג'וב וההתאחדות הפלסטינית כי הן משחקות בשטח פלסטיני, היא מחלוקת פוליטית בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית. לכן, הנושא יורד מסדר היום של מועצת פיפ"א.

עופר עיני, יו"ר ההתאחדות, אמר לאחר ההודעה: "מדובר בהישג משמעותי נוסף, שהוא תולדה לעבודה מאומצת של ההתאחדות לכדורגל, המל"ל, משרד התרבות והספורט ומשרד החוץ וכל הגורמים האחרים שסייעו לנו. נפגשתי עם נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, בלונדון בתחילת השבוע והבהרתי כי הגיע הזמן לשים סוף לסכנה ולתסבוכת הפוליטית אליה מנסה רג'וב לגרור את פיפ"א. האמירה של מועצת פיפ"א היום חשובה, נכונה ואמיצה. ההתאחדות תמשיך לעשות הכל לטובת הכדורגל ותבטיח שישוחק בכל מקום. אני עדיין משוכנע שרג'וב צריך ויכול לנצל את הכדורגל כגשר לשלום בין הפלסטינים לבינינו וההצעה שלי למשחק השלום עדיין תקפה. עם זאת, לא אופתע אם רג'וב ימשיך לתקוף וינסה לפעול שוב לנידוי הכדורגל הישראלי, ולכן נמשיך להיות עירנים. חשוב לי לציין לשבח את מנכ"ל ההתאחדות, רתם קמר, ואת עו"ד אפרים ברק, שעשו לילות כימים לטובת העניין ופעלו בחכמה ובנחישות מול כל הגורמים. זהו יום טוב למדינת ישראל ולכדורגל הישראלי".

רג'וב דרש את השעיית ישראל מפיפ"א בעקבות חברותן של אליצור עירוני יהודה, הפועל אורנית, הפועל בקעת הירדן, בית"ר עירוני אריאל, בית"ר גבעת זאב ובית"ר מעלה אדומים - הממוקמות מעבר לקו הירוק - בהתאחדות. פיפ"א דחתה את ההצעה ברוב של 73 אחוזים מול 27, אולם רג'וב הגיש עתירה נוספת. היום, כאמור, גם היא ירדה מסדר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully