וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיי מקי: "הפועל תל אביב הרבה יותר משפחתית מהפועל ירושלים"

21.10.2017 / 8:12

מציב מטרות גבוהות: "רוצה להגיע ל-NBA", מתנער מכינוי "הבולדוג", לא מבין מה השתבש בירושלים ושולח מסר ליריבה העירונית. ה"מוח" של הפועל תל אביב כהגדרתו, מוכן למפגש הטעון עם האלופה

one
"כששיחקתי ברוסיה הייתי חיה פרועה, וזה פגע בי. הייתי צעיר ונאיבי, אבל עכשיו מצאתי את אלוהים"

"מאז עזבתי את הפועל ירושלים, שמרתי על קשר עם דני פרנקו. זה קצת מוזר, אבל היינו שולחים אחד לשני ברכות ביום ההולדת, בראש השנה האזרחית, בכריסמס. ככה זה נמשך שנתיים. הייתי קצת מאוכזב ממה שקרה לו בירושלים, וידעתי שלא הייתה לו עבודה בשנה האחרונה, ובתחילת הקיץ הוא התקשר אליי. הוא סיפר שהוא המאמן החדש של הפועל תל אביב ושאל אם אני רוצה לבוא. 'בשבילך אני בא', עניתי".

טיוויין מקי שוב בישראל. שנתיים אחרי שהיה אחד הפקטורים המשמעותיים בזכייתה ההיסטורית של הפועל ירושלים באליפות המדינה, הוא איחד כוחות עם מאמנו מאותם הימים - והערב (שבת, 20:40, שידור ישיר בערוץ הספורט) הם יפגשו את האקסית במדי הפועל תל אביב. "הכל קשור לדני", מקי לא מסתיר את הסיבה המרכזית שהביאה אותו לדרייב אין. "אני שמח שבחרתי לבוא לכאן. כשבאתי לירושלים זה היה לחמישה חודשים, באמצע העונה, כשהקבוצה כבר רצה. עכשיו אני כאן מההתחלה ביחד עם דני, והוא ממלא אותי מבחינה מנטלית. הוא כל הזמן מדבר איתי, שולח לי קטעי וידאו ממשחקים. הקשר בינינו נהדר".

- אתה לא מתחרט על כך שלא חיכית להצעה עם כסף יותר גדול?

"לפעמים כסף זה לא הכל. אם תרדוף אחרי הכסף, הדברים ילכו למקומות לא טובים. יכולתי לחכות לקבוצה עשירה יותר, אבל אני לא אוהב את ההמתנות האלה. הצעתי לעצמי את המיטה, ואני צריך לישון בה. הכסף יגיע. אם נזכה באליפות ובגביע, אקבל הרבה כסף כבונוס. אם נזכה, אז אולי בעונה הבאה אקבל חוזה לשנתיים. אני רוצה לקנות בית. בזבזתי כל כך הרבה כסף בחיים שלי, יש לי בארון עוד בגדים שקניתי ברוסיה. כששיחקתי שם ברוסיה הייתי חיה פרועה, וזה פגע בי. הייתי צעיר ונאיבי, אבל עכשיו מצאתי את אלוהים, יש לי את המשפחה שלי, ויש לי את הכדורסל, בסדר הזה".

כן, מקי מצא את אלוהים. הוא מספר שהוא תמיד האמין בו, אבל האמונה שלו התחזקה בשנה שעברה, כששיחק בטורק טלקום אנקרה, בתקופה לא פשוטה בטורקיה. מאז הוא מאמין בסלוגן, "קודם אלוהים, אחר כך משפחה, ורק אחרי זה כדורסל", עליו חוזר מספר פעמים במהלך הראיון. האמונה נבנתה גם אחרי הרצח של אחיו היחיד בפילדלפיה ב-2012, שמקי אומר עליו כי "הוא משחק בשבילו".

עוד בנושא
גביע המדינה: הפועל תל אביב פירקה את עפולה, גם נהריה וראשון עלו
זה הקול או כלום: מכבי תל אביב ניכסה לעצמה מחדש את הקלישאות העתיקות
אפקט ספאחיה: למכבי תל אביב סוף סוף יש מאמן על הקווים, וזה ניכר

שחקן הפועל תל אביב טיי מקי. ברני ארדוב
"בשבילך אני בא". מקי/ברני ארדוב
"אני לא אוהב שאומרים בולדוגים. אנחנו גלדיאטורים ולא בולדוגים. החיה האהובה עליי היא הזאב, והיא תקרע את הבולדוג בקלות"

ואם מדברים על אמונה, אפשר להבין למה כשמדברים עם מקי על סיכויי הפיינל פור של הפועל תל אביב הוא לא מפחד לכוון גבוה, "אני מכוון לירח, ואם ניפול, אז ניפול לכוכבים. אני מכוון לאליפות, זה יהיה מסע קשה, אבל לשם אני מכוון. גם מבחינה אישית, אני מכוון להגיע ל-NBA, ואם אני אפול, אני עדיין אהיה בסדר. אני ממש מאמין בסיכויים שלנו. אליפות זה האוורסט. אנחנו מטפסים עכשיו על ההר ונגיע לפסגה. אף אחד לא אמר שזה יהיה קל. אם זה היה קל, כולם היו לוקחים אליפויות".

- השבוע, אחרי ההפסד 102:87 בנהריה, צייצת בטוויטר ש"היום הזה לא יחזור על עצמו".
"לא דיברתי על התוצאות שלא יחזרו, אלא על הגישה שלי. הכל תלוי ברצון האל, אבל יש בי אמונה שהוא לא יאפשר לי לשחק שוב ככה. ה-DNA של הקבוצה שלנו זה הלב הגדול. לכולנו יש הרבה תשוקה, אנחנו משחקים חזק. אני חושב שאנחנו כמו גלדיאטורים. לא משנה מי אתה, אנחנו נבוא מולך וננצח עם כוח ואגרסיביות. זה הדבר הגדול".

- אתה ורביב לימונד, אתם כמו שני בולדוגים בקו האחורי. איך ג'רל מקניל משתלב במרקם הזה?
"אני לא אוהב שאומרים בולדוגים. אנחנו גלדיאטורים ולא בולדוגים. החיה האהובה עליי היא הזאב, והיא תקרע את הבולדוג בקלות. ג'רל שיחק ביורוליג, הוא שחקן אולד סקול, שומר על הגוף שלו מצוין, שיחק ב-NBA בכמה קבוצות, הוא מנוסה והוא סוג של מנטור בשבילי. אמרתי לו היום שאני אבוא לאולם יותר מוקדם אם הוא יבוא, אז הוא אמר בטח וכבר יצא".

- מדברים הרבה על רפי מנקו ותומר גינת.
"אני קורא להם The Bash Brothers (כינויים של צמד שחקני הבייסבול חוסה קנסיקו ומארק מגוויר, שהובילו את אוקלנד לזכייה בוורלד סירייס ב-1989; א"ש). הם משוגעים לחיוב. תומר משחק עם הלב, אני אומר לו כל הזמן שהוא חייב לזרוק יותר ושאסור שיהיו לו פחות מעשרה ריבאונדים בכל משחק. רפי הוא רפי, בחור משוגע עם תשוקה, הוא שונא להפסיד, ואני כל כך שמח ששניהם אצלי בקבוצה. הקשר ביניהם מדהים. כמו אחים. אני איבדתי את אחי, אז אני יודע איך זה שיש לך מישהו שאתה יכול לסמוך עליו ולהסתובב איתו".

עוד באותו נושא

הפועל תל אביב נקנסה ב-46 אלף שקלים בשל התפרעות אוהדיה נגד חולון

לכתבה המלאה
טיי מקי שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
מקי בגרסת הפועל ירושלים. מוכן למפגש מול האקסית/מגד גוזני
seperator
"אני לא כועס על ירושלים, לא אכפת לי, זה העסק. אם אני הייתי במקומם וצריך לחכות לישראלי ששיחק ב-NBA, הייתי מחכה לו"

כאמור, הערב פוגש מקי שוב את הפועל ירושלים, אליה הגיע בינואר 2015, בעיצומו של משבר גדול, ועזר לה לזכות באליפות. "זה משחק רגיל, בשבילי זה לא משנה כלום", הוא דוחה את השאלות על המפגש האקסית. "אני תמיד רוצה לנצח. אם אשחק נגדם בבית שלהם, ואראה את האולם שלהם, אז אולי זה יהיה מיוחד. כשהם באים אליי, זה לא אומר כלום. בטח אדבר קצת עם יותם הלפרין, ליאור אליהו ובר טימור, ועם חלק מההנהלה, אלחץ את הידיים שלהם. נילחם כמו גלדיאטורים ואז נשב ונאכל כמו חברים".

- באמת איזנת את דונטה סמית', כפי שאמרו עליך בזמנו?

"כשחקן, דונטה הוא לא ייאמן. הלוואי שהוא היה בא לשחק פה, אולי אני צריך להתקשר אליו ולשכנע אותו. כבן אדם, הוא אפילו טוב יותר. הוא התגורר קומה מעליי. אחרי המשחקים והאימונים היינו הולכים הביתה ומבלים ביחד. היינו רואים וידאו של המשחקים ביחד, ומשחקים NBA2K, הוא היה כמו אחי. כשהמשפחה שלי הייתה פה, הוא היה כמו דוד לבן שלי. דונטה פשוט נהנה מהחיים שלו, הוא עשה הרבה כסף, חסך אותו, ואני מאחל לו כל טוב. אני מקווה לפגוש אותו ולבלות איתו".

- כמעט כל קבוצת האליפות המשיכה לעונה נוספת, ואתה לא. אתה לא כועס עליהם?

"ליותם הייתה פציעה בגב, והם ישבו וחיכו לגל מקל. זה היה חשוב לחוק כאן. זה לקח יותר מדי זמן, הם אמרו לי לחכות ולחכות, והסוכן שלי אמר להם שאני עייף, שאני לא אחכה כל כך הרבה זמן, כי אם מושכים את זה, אז זה אומר שזה לא ייחתם. חתמתי בלה מאן ב-18 או ב-20 באוגוסט, ואי.ג'יי רולנד חתם כאן ב-29 באוגוסט. אני לא כועס, לא אכפת לי, זה העסק. אם אני הייתי במקומם וצריך לחכות לישראלי ששיחק ב-NBA, הייתי מחכה לו. הם לא חיכו לכל אחד, חיכו לשחקן NBA. אחר כך, במהלך העונה בלה מאן, הם ניסו לקנות את החוזה שלי, אבל הקבוצה לא הייתה מוכנה לשחרר אותי. הם רצו אותי למרות שרולנד היה שם".

- אמרו על האליפות שלכם, וגם על זו האחרונה, שזו "אליפות עם כוכבית" בגלל שלא ניצחתם בדרך את מכבי תל אביב.

"לא הגיע למכבי לזכות באליפות, הם חשבו שהם עוברים את הפועל אילת בקלות, ומאז הם הידרדרו כמו במפולת שגלים ולא זכו שוב (מקי דופק על העץ; א"ש). אני מקווה שהם לא יזכו גם העונה. עכשיו יש להם שחקנים ממש טובים. נוריס קול, פייר ג'קסון, אני חושב עליו כבר חודש או חודשיים, הייתי מאוכזב ששיחקנו נגדם והוא לא שיחק. הם יכלו לראות אותי ואני לא יכולתי לראות אותם. יש להם יותר מדי. אני חייב לעבוד קשה עכשיו, כדי שבבוא הזמן אהיה מוכן לקראתם".

שחקן הפועל תל אביב טיי מקי. ברני ארדוב
הדבק של האדומים/ברני ארדוב

מקי הוא הדבק של הפועל תל אביב. לאחרונה, ביוזמתו, החלו שחקני הקבוצה לצאת לבאולינג יחד. "זה משחק קבוצתי, זה לא איגרוף או טניס, אני רק חלק מזה. אני חלק מהגוף. אם הקבוצה היא הגוף כולו, אז אני המוח. הקבוצה הזאת היא כמו משפחה. כל אחד מביא משהו אחר לשולחן. מישהו יביא את העוף, מישהו יביא את היין, מישהו יביא את הרוטב, מישהו יביא מפיות. כל אחד מישהו מביא לשולחן, ואחרי זה הדברים מסתדרים".

- מה ההבדל בין הפועל תל אביב לבין הפועל ירושלים?

"הפועל תל אביב הרבה יותר משפחתית מאשר הפועל ירושלים. הכל קטן וטוב. ירושלים יותר מדי גדולה, יותר מדי דברים קורים שם מסביב. פה אין דברים שקורים. אתה בא לאולם שלנו, בגודל המושלם. כמו ירושלים במלחה, אבל במגרש חדש, עם התחלה חדשה. כאן אני רוצה להיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully