וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי הגיע ל-100 שערים באירופה: "תנו לו את כל הפרסים בעולם"

בברצלונה חוגגים את ציון הדרך של הפרעוש: ברתומאו ובוסקטס מהללים, ואלוורדה מציב רף חדש ("רוצה שיגיע ל-200 שערים כבר העונה"). וגם: תעלומת הגלולה של מסי, למוריניו נמאס מהביקורות

רויטרס

המחזור השלישי בשלב הבתים של ליגת האלופות ננעל הערב (רביעי), כאשר המשחק המסקרן ביותר נערך בסטמפורד ברידג' שם צ'לסי ורומא נפרדו ב-3:3 מרתק. מנצ'סטר יונייטד השיגה את ה-0:1 האהוב על מוריניו עם 0:1 בחוץ מול האקסית בנפיקה. באיירן מינכן מינכן, פריס סן ז'רמן וברצלונה טיילו ויובנטוס המשיכה לקרטע אבל חילצה 1:2 על ספורטינג ליסבון, בעוד שצסק"א הפסידה 2:0 בביתה לבאזל.

ליאונל מסי ברצלונה. רויטרס
שער 100 באירופה. ליאונל מסי/רויטרס

בית א', מספרים וציטוטים

* שוער בנפיקה מילה סבילאר בן ה-18 ו-52 ימים הוא השוער הצעיר ביותר שפותח בליגת האלופות אי פעם.

* לפני המשחק הערב ז'וזה מוריניו הפסיד בכל שלושת משחקי החוץ הקודמים שלו מול אקסיות שלו.

* איגור אקינפייב ספג בפעם ה-42 ברציפות בשלב הבתים בליגת האלופות.

ז'וזה מוריניו אמר על ה-0:1 על בנפיקה: "שלטנו, לדה חאה לא היתה הזדמנות לטעות אפילו. לעתים אני מרגיש שלהיות טובים מבחינה הגנתית זה פשע, אבל זו דרך להשיג תוצאות. אנחנו נקודה אחת מהעפלה".

נמניה מאטיץ' סיכם: "היו לנו עוד הזדמנויות, שיחקנו היטב במחצית השנייה והגיע לנו לקחת שלוש נקודות. היה קשה, אבל הצלחנו לנצח".

חברו לקבוצה ויקטור לינדלוף, שפגש את האקסית, הוסיף: "זה הרגיש טוב. ביליתי כאן חמש שנים ואני שמח על הניצחון, פשוט שמח שעזרתי לחברים שלי לנצח".

מגן צסק"א מוסקבה אלכסיי ברזוצקי אחרי ההפסד הביתי לבאזל: "במחצית השנייה כשלנו. שום דבר לא עבד לנו ולא הצלחנו להחזיק בכדור. במחצית השנייה השתפרנו אבל זה לא עזר. עדיין יש לנו אפשרות להעפיל, אבל אם נמשיך לשחק כמו היום, אין לנו שום סיכוי מעשי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אדינסון קבאני שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
שבעה שערים רצופים באלופות. אדינסון קבאני/רויטרס

בית ב', המספרים והציטוטים

* אריאן רובן רשם את ההופעה ה-100 שלו בליגת האלופות: 59 בבאיירן מינכן, 11 בריאל מדריד, 19 בצ'לסי ו-10 בפ.ס.וו איינדהובן.

* רובן הוא ההולנדי עם כמות ההופעות השנייה בליגת האלופות. היחיד שמקדים אותו הוא קלארנס סיידורף עם 125 הופעות, לאדווין ואן דר סאר יש 98, פרנק דה בור (81), פיליפ קוקו (79).

* סבסטיאן רודי פתח בהרכב באיירן מינכן ולראשונה זה 2,885 ימים פתח בהרכב של קבוצה בליגת האלופות. הפעם הקודמת הייתה ב-0:2 של שטוטגרט מול ריינג'רס אי שם ב-2009.

* אדינסון קבאני הוא השחקן השלישי בלבד שמבקיע בשבעה משחקים רצופים בליגת האלופות. קדמו לו כריסטיאנו רונאלדו ורוד ואן ניסטלרוי.

מאמן באיירן מינכן יופ היינקס סיכם: "שיחקנו טוב, אבל היו לנו הרבה מאוד מצבים והיינו צריכים לכבוש שערים נוספים. החשיבות העליונה הערב הייתה לשמור על רשת נקייה. סוון אולרייך היה טוב. זה היה רק הצעד הראשון. המשחקים הקרובים כבר יהיו קשים ומגיעים בקרוב מאוד. אנחנו צריכים להיות מוכנים".

מגן באיירן מינכן יוזואה קימיש אמר: "התחלנו את המשחק טוב והראינו מהשנייה הראשונה שאנחנו רוצים לנצח. עכשיו אנחנו יוצאים להמבורג למשחק חוץ ואז יש לנו שני משחקים מול ר.ב. לייפציג. הולך להיות קשה אבל אנחנו רוצים לנצח בכל המשחקים".

דויד לואיז שחקן צ'לסי. רויטרס
אוהב לכבוש באירופה. דויד לואיז/רויטרס

בית ג', המספרים והציטוטים

* דויד לואיז הבקיע בחמש משש העונות האחרונות שלו בליגת האלופות.

מאמן הבלוז אנטוניו קונטה הודה: "זה היה הוגן. היה משחק קשה נגד קבוצה טובה. לא היה קל במחצית הראשונה, על אף שני השערים. שינוי השיטה לא היה טוב, אבל כשאתה במצב לא נוח, אתה צריך לשנות ולאלתר".

קשר צ'לסי אדן הזאר אמר אחרי המשחק: "זו תוצאה טובה לשתי הקבוצות, אבל כשאתה ב-0:2 בבית אתה חייב לנצח. אדין דז'קו הוא חלוץ פנטסטי. מה שחשוב שנשארנו ראשונים בבית. עכשיו אנחנו צריכים לשחק ברומא וננסה לנצח שם. לא קל לחזור לעצמך וליכולת טובה אחרי שני הפסדים ברציפות".

כלי תקשורת באזרבייג'ן חגגו את התיקו המאופס של קראבח מול אתלטיקו מדריד וציינו כי מדובר ב"משחק היסטורי" עבור הכדורגל האזרי. מאמן קרבאח גורבן גורבאנוב אמר לאחר המשחק: "לקחנו נקודה ראשונה בשלב הבתים. בסוף כמעט נגמרו לנו הכוחות אבל מצאנו עוד קצת אנרגיה כדי לסיים את המשחק בצורה ראויה. תודה רבה לאוהדים שהיו איתנו עד הסוף. הנקודה הזאת מאוד תעזור לנו". גורבאנוב ביקר את החלטת השופט להרחיק את דינו אנדלובו בשל התחזות ואמר: "השופט שגה. גם אם לא היה פנדל על אנדלובו לא מרחיקים שחקן על דבר כזה".

מנגד מאמן אתלטיקו דייגו סימאונה אמר: "מדובר בתוצאה לא צפויה. במחצית הראשונה היו לנו כמה הזדמנויות ובחצי השני נכנסנו ללחץ. קרבאח זו קבוצה שיודעת לעבור טוב מהגנה להתקפה וגם השוער שלהם נתן משחק טוב".

שחקן ברצלונה ג'רארד פיקה מורחק. רויטרס
הרחקה ראשונה באלופות. ג'רארד פיקה/רויטרס

בית ד', המספרים והציטוטים

* ג'רארד פיקה הורחק לראשונה בקריירה שלו בליגת האלופות אחרי 92 הופעות.

* השער של מסי הערב היה ה-100 שלו באירופה במדי ברצלונה.

רבים מהצופים שראו את המשחק תהו לגבי מעשיו של מסי בדקה העשירית, כאשר זיהו את הפרעוש שולף גלולה מתוך הגרב שלו ומכניס אותה לפיו. בסיום, דווח ברדיו קטלוניה כי מדובר בסך הכול בגלולת גלוקוז ללעיסה, שנועדה להעניק לו בוסט של אנרגיה. "לפני שמשלימים 15 דקות של מאמץ פיזי, זה הזמן הכי טוב לחזק את השרירים בצורה הזו", הסבירו ברדיו. כנראה שזה עזר.

סרג'י רוברטו אמר על ה-1:3 של ברצלונה על אולימפיאקוס: "התחלנו חזק מאוד והצלחנו להבקיע, אבל היינו צריכים לסגור את המשחק. שלטנו במשחק, וזה חשוב. יש לנו שחקנים טובים מאוד, אבל צריך להמשיך לעבוד כדי להשיג את המטרות שלנו. מסי? זה תענוג לשחק לצידו. הוא הגדול בהיסטוריה, כבר שנים הוא מוכיח שהוא הטוב ביותר וכולנו ברי מזל להיות לצידו".

מאמנו, ארנסטו ואלוורדה, הוסיף: "רציתי לראות יותר ריכוז ב-0:1, היינו צריכים לגמור את המשחק ועם עוד קצת ריכוז יכולנו להבקיע. אני שמח שבסוף הבקענו את השני והשלישי. ההרחקה של פיקה? אין לי מושג מה קרה שם, אני רוצה לראות את זה בטלוויזיה. הופתעתי".

בברצלונה המשיכו לחגוג עם הפרעוש את ציון הדרך המרשים. באתרי הספורט השונים בקטלוניה עשו פילוח של 100 השערים שלו, ומצאו ש-82 מהם נכבשו באמצעות רגל שמאל, 14 ברגל ימין ו-4 בנגיחות, כמו כן, 11 שערים נכבשו בפנדלים, 16 בבעיוטת מחוץ לרחבה ו-5 בבעיטות חופשיות.

נשיא ברצלונה ז'וספ מריה ברתומאו הפליג בשבחים לכוכב הגדול, שגם בגיל 30 לא מראה סימני האטה. "הייתי נותן לו את כל הפרסים שמחולקים בכדורגל העולמי, במכה אחת. אף אחד לא יכול להתחרות איתו. הוא יצר רמה משל עצמו, הוא נשגב ומרומם מעל כולם", אמר לערוץ הטלוויזיה של ברצלונה.

כמו כן, שיבח ברתומאו את ואלוורדה: "ידענו כמה הוא טוב כשהחתמנו אותו. הוא אינטליגנטי, הוא מנהל משחק מצוין. אנחנו מאוד מרוצים ממנו, כי הוא נותן לנו את כל הסיבות לתת בו אמון. הוא נותן לנו שלווה, וכיף לראות איך הקאמפ נואו כבר התאהב בו".

ואלוורדה אף הציב יעד חדש וגבוה למדי בפני מסי: "המספרים שלו הם בסך הכל המשך למה שאנחנו רואים מדי יום באימונים. עכשיו אני מקווה שהוא יגיע ל-200 שערי העונה".

ואלוורדה הוסיף בנוגע לאוהדים: "לא יודע אם הם התאהבו בי. התוצאות טובות והם ממשיכים לעודד אותנו, אבל הכל יכול להשתנות אחרי משחק אחד לא טוב. לא נותר לי אלא להחזיק אצבעות שזה ימשך".

החגיגה של מסי הופרעה בעקבות הכרטיס האדום המשונה שספג ג'רארד פיקה, אחרי שהדף בידו כדור לעבר השער של אולימפיאקוס. לרוע מזלו, השופט הבחין בנגיעת היד והרחיק אותו מיידית, למרות שמחה נמרצות על כר הדשא. אגב, השער כבר זכה בספרד לכינוי "יד האלוהים 2017". "עוד לא ראיתי את ההילוכים החוזרים, אבל ממה שראיתי, מה שהוא עשה היה אינסטינקטיבי לחלוטין", אמר ואלוורדה.

העיתונים בקטאלוניה חוגגים עם מסי

פיקה מצא קריירה שנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully