וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר ניצח 4:6, 3:6 את רפאל נדאל וזכה בטורניר שנגחאי

הפנומן השוויצרי נראה נהדר, השיג ניצחון חמישי ברציפות מול המדורג ראשון בעולם וזכה בתואר שישי מתחילת השנה. הספרדי לא הצליח להשיג אף אפשרות שבירה. מריה שראפובה זכתה בטיאנג'ין

טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
עלה למקום השני בטבלת התארים. רוג'ר פדרר/רויטרס

רוג'ר פדרר זכה היום (ראשון) בטורניר המאסטרס 1,000 בשנגחאי, התואר השישי שלו מתחילת השנה וה-94 בקריירה, אחרי 4:6, 3:6 מרשים מאוד מול יריבו המושבע, רפאל נדאל. זו הייתה הפעם ה-24 ביריבות הארוכה והמפוארת בין המדורג ראשון לעולם לסגנו, שהם נפגשים למאבק ראש בראש על תואר, וגם אחרי ההפסד הזה נדאל מוביל 10:14 (ו-15:23 בכל המפגשים). למרות זאת, זה היה הניצחון החמישי ברציפות של הפנומן השוויצרי על השור ממאיורקה (ארבעה מהם השנה), הרצף הטוב ביותר שהשיג מולו אי פעם. פדרר זכה בטורניר שנגחאי לראשונה משנת 2014, אותה שנה בה הפסיד בפעם האחרונה לנדאל (באליפות אוסטרליה).

פדרר שלט במשחק ממש מהפתיחה, השיג שבירה כבר במשחקון הראשון ולא עמד מול אף אפשרות שבירה לטובת הספרדי. הוא חבט עשרה אייסים לעומת ארבעה של נדאל, ובסך הכול רשם 28 ווינרים (לעומת 12 של נדאל) ורק 11 שגיאות בלתי מחויבות (לעומת 20). הוא ניצח תוך שעה ו-13 דקות בלבד והתפנה לעשות מה שהוא יודע יותר טוב מכולם, לחגוג תואר נוסף. כעת, הוא השתווה למספר התארים של איבן לנדל (94) ושני רק לג'ימי קונורס, שזכה ב-109 תארים במהלך הקריירה. פשוט אגדה.

* מריה שראפובה זכתה בתואר ראשון מאז חזרה מהשעיה בת 15 חודשים בשל שימוש בחומרים אסורים, בעקבות ניצחון 5:7, 6:7 (8) על ארינה סבלנקה בגמר טורניר טיאנג'ין. זהו התואר הראשון של הרוסייה, המדורגת 86 בעולם, מאז זכתה במאי 2015 בטורניר רומא. יריבתה הבלארוסית (102 בעולם) הוליכה 1:4 במערכה הראשונה ו-1:5 בשנייה, אך בשני המקרים לא הצליחה לשמור על היתרון. זהו התואר ה-36 בקריירה של שראפובה.

טניסאי ספרדי רפאל נדאל. רויטרס
לא עמד בקצב. רפאל נדאל/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: פדרר פתח חזק וכבר במשחקון ההגשה הראשון של נדאל עלה ל-15:40 וייצר שתי אפשרויות שבירה. הספרדי ניסה להימנע מכניסה לפיגור כל כך מהיר, וחזר ל-40:40, אך פדרר המשיך להיות אגרסיבי והשיג שבירה מוקדמת. אחרי שהפסיד גם במשחקון השני, נדאל שמר על ההגשות שלו ועלה על לוח התוצאות, בדרך ל-2:1. שני המשחקונים הבאים חלפו ללא שבירות, כאשר אייס של נדאל צימק את הפיגור שלו ל-3:2. פדרר שוב שמר על ההגשות שלו, הפעם עם משחקון על האפס שנמשך 50 שניות בלבד. המגמה נמשכה והשוויצרי מצא את עצמו מגיש לניצחון במערכה ביתרון 4:5. הוא לא התרגש ולקח עוד משחקון על האפס, בדרך לניצחון במערכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
הוכיח עליונות לכל אורך המשחק. רוג'ר פדרר/רויטרס

מערכה שנייה: גם הסט הזה נפתח עם משחקון הגשה של השור ממאיורקה, והפעם הוא שמר עליו ועלה ל-0:1. פדרר, שעדיין לא נאלץ לעמוד מול אפשרות שבירה לרעתו, רשם עוד משחקון הגשה מרשים ואיזן. שני המשחקונים הבאים נרשמו לטובת המגישים, ופדרר השווה ל-2:2. מיד לאחר מכן הוא השיג את ההזדמנות לה חיכה, כאשר עלה ליתרון מול ההגשות של נדאל. הספרדי הציל את אפשרות השבירה הראשונה, אך נקלע לעוד אחת והפעם נשבר ומצא את עצמו בפיגור 3:2. אחרי שלושה משחקונים בלי שבירות (וגם בלי אפשרות שבירה לטובת נדאל) פדרר עלה ל-3:5, רחוק משחקון אחד מניצחון. הוא המשיך ללחוץ והשיג שבירה נוספת, שהעניקה לו באופן סופי את התואר השישי מתחילת השנה.

טניסאי ספרדי רפאל נדאל, טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
יריבות שלא נגמרת. פדרר ונדאל, בסיום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully