וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בגמר היורובאסקט: היסטוריה סלובנית או הפתעה סרבית?

החבורה התוססת של לוקה דונצ'יץ' וגוראן דראגיץ', שתהנה מתמיכת 5,500 אוהדים באיסטנבול, תנסה לזכות לראשונה בתולדותיה. הסרבים, שהגיעו בלי הכוכבים הגדולים, רוצים תואר ראשון מאז 2001 ורביעי אי פעם (21:30, ספורט 5)

גוראן דראגיץ' שחקן נבחרת סלובניה. רויטרס
הטורניר יישאר מושלם עד הסוף? דראגיץ'/רויטרס

רק חמש שעות נסיעה מפרידות בין לובליאנה לבלגרד ומחר (ראשון, 21:30, ספורט 5), שתי הבירות הללו יעצרו את נשימתן כאשר בגמר יורובאסקט 2017 יתמודדו שתיים ממדינות יוגוסלביה לשעבר, סלובניה וסרביה, על התואר היוקרתי בכדורסל האירופי.

סלובניה, שהגיעה לגמר אחרי תשעה ניצחונות רצופים ובמאזן מושלם, היא הסיפור הכי מרתק של הטורניר. עם כוכב ה-NBA גוראן דראגיץ' ובעיקר עם ילד הפלא לוקה דונצ'יץ', שבשבועיים האחרונים קיבע סופית את מעמדו ככישרון העל הבא של היבשת הישנה, הסלובנים פתחו עם כמה ניצחונות דחוקים, אך התחממו ככל שהטורניר התקדם. הם הביסו את איסלנד ואת צרפת בשני משחקי הסיום של בית א' ואז דרסו את אוקראינה בשמינית הגמר, לפני דרמה ברבע נגד לטביה במשחק הכי טוב של האליפות ו-20 הפרש אדיר בחצי על האלופה היוצאת ספרד, במשחק בו דונצ'יץ' התקרב לטריפל דאבל.

בוגדן בוגדאנוביץ' שחקן נבחרת סרביה. AP
מי צריך כוכבים כשיש ניסיון? בוגדאנוביץ'/AP

מנגד, הסרבים, שהגיעו לטורניר ללא שמונה מהכוכבים הבולטים שלהם ובראשם מילוש תאודוסיץ', הפתיעו את כולם עם עצם ההעפלה לגמר ולמרות שהם ללא ספק המדינה הבכירה מבין השתיים שייפגשו באיסטנבול לקרב על התואר ולמרות שיש להם הרבה יותר ניסיון, הם גם מגיעים כסוג של אנדרדוג. סרביה פתחה עם ניצחון דרמטי ומרשים על לטביה ולאחר מכן הפסידה לרוסיה, אך משם והלאה ניצחה את כל משחקיה, כאשר היא לא מבריקה בשמינית מול הונגריה, אך משייטת מול איטליה ברבע ועוברת בקרב עיקש את רוסיה בחצי הגמר. לצערה, היא גם מגיעה אחרי יום אחד פחות של מנוחה.

בעוד שעבור הסלובנים מדובר כבר עכשיו בהישג השיא בתולדותיהם והם צפויים להביא כ-5,500 אוהדים למשחק הגמר, הרי שסרביה תנסה להניף את התואר בפעם הרביעית כמדינה עצמאית והראשונה מאז 2001. היא חוזרת לגמר לראשונה מאז 2009, אז הובסה בגמר מול ספרד. מתוך חמישה מפגשי עבר ביורובאסקט, סלובניה ניצחה בשלושה וסרביה רק בשניים, אולם במפגש האחרון ביניהם, משחק ידידות ב-2015, ידם של הסרבים הייתה על העליונה עם 70:79.

* בשעה 17:00 תפגוש ספרד את רוסיה לקרב על הארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully