וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: פדרר עלה בקושי לסיבוב השני אחרי חמש מערכות

פתיחה מורטת עצבים למדורג 3 בעולם: פרנס טיאפו בן ה-19 כמעט השלים סנסציה גדולה, אך נכנע לבסוף 6:4, 2:6, 1:6, 6:1, 4:6 אחרי שעתיים ו-40 דקות. גם נדאל בסיבוב השני, קרבר הודחה במפתיע

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. AP
נושם לרווחה. פדרר/AP

יום התחרויות השני באליפות ארצות הברית החל אמש (שלישי) ונחתם עם כמעט סנסציה גדולה, כשרוג'ר פדרר צלח מותחן וגבר על פרנס טיאפו האמריקאי. כמו כן, במוקד עמדה ההדחה של אנג'ליק קרבר אלופת העונה שעברה, כאשר המדורג ראשון בגברים רפאל נדאל ניצח את לאיוביץ' ועלה לסיבוב השני. משחקים רבים נוספים היו אמורים להיערך, אבל הגשם בניו יורק ביטל את מרביתם או דחה רבים מאלה שכבר התחילו.

הטניסאי האמריקאי פרנס טיאפו. AP
מתח את פדרר לקצה גבול היכולת. טיאפו/AP

גברים

הדרמה של יומו השני של הטורניר התנקזה למשחק האחרון באצטדיון ארתור אש. רוג'ר פדרר, המדורג שלישי בטורניר ובעולם, עבד קשה מאוד מול פרנס טיאפו האמריקאי בן ה-19, שמדורג במקום ה-70, אולם לאחר מאמץ כביר ומשחק שנגרר לחמש מערכות וארך שעתיים ו-40 דקות, ניצח 6:4, 2:6, 1:6, 6:1, 4:6. טיאפו הצעיר, שנחשב לתקווה האמריקאית החדשה, כמעט הפך הנחיל לשוויצרי הפסד מפתיע מאוד ורשם ניצחון ראשון בקריירה באליפות ארה"ב הפתוחה, אבל בכל מקרה נשאר עם המחמאות. לפדרר, מנגד, יש הרבה סיבות לדאגה למרות שצלח את המותחן. רק פעמיים בהיסטוריה זכה בטורניר מי שנגרר לחמש מערכות בסיבוב הראשון, והאחרון שעשה זאת היה פטריק ראפטר, אי שם בשנת 1998.

רפאל נדאל, המדורג ראשון בעולם ובטורניר, חולם על זכייה שלישית בקריירה באליפות ארצות הברית אחרי שעשה את זה ב-2010 ו-2013 ועל תואר הגרנד סלאם ה-16 בסך הכול. השור ממאיורקה פתח את הטורניר עם ניצחון במגרש המרכזי מול דושאן לאיוביץ' הסרבי (85 בעולם), 6:7, 2:6, 2:6 בתוך שעתיים ו-16 דקות. המשחק הזה לא נפתח טוב עבור נדאל שנשבר ראשון במערכה הראשונה, אבל הצליח לשבור בחזרה ל-5:5 וניצח בשובר שוויון 6:8. בשתי המערכות הבאות נדאל כבר נראה משוחרר וחד הרבה יותר והוא ניצח בקלות בדרך לסיבוב השני שבו צפויה לו משוכה לא גבוהה במיוחד כשהוא יפגוש את המנצח במשחק בין טארו דניאל היפני לטומי פול האמריקאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קרולינה פלישקובה טניסאית צ'כית. רויטרס
פלישקובה טיילה/רויטרס

נשים

אנג'ליק קרבר, אלופת השנה שעברה והמדורגת שישית בטורניר, ממשיכה בשנה המאכזבת שלה. הגרמנייה נעצרה כבר בסיבוב הראשון אחרי תצוגה מאוד לא משכנעת ותבוסה 6:3, 6:1 על ידי נאומי אוסקה היפנית הנהדרת בת ה-19, המדורגת 45 בעולם. אוסקה שלטה לחלוטין בקצב של המשחק, חבטה 22 ווינרים לעומת 9 בלבד של קרבר, בעוד היא ביצעה 17 שגיאות לא מחויבות לעומת 23 של הגרמנייה. קרבר, שהרשימה בווימבלדון והודחה בשמינית הגמר ובתום משחק נהדר על ידי גרבינייה מוגורוסה, משלימה שנה מאוד לא מרשימה בטורנירי גרנד סלאם והודחה אחרי שעה ועוד ארבע דקות בלבד. בעקבות התבוסה, תרד קרבר בדירוג העולמי אל מתחת לטופ 10 העולמי, לראשונה מאז 5 באוקטובר 2015.

קרולינה פלישקובה, הפינליסטית מהשנה שעברה והמדורגת ראשונה בעולם, טיילה אל הסיבוב השני כשבמערכה השנייה היא משחקת תחת הגג הסגור בשל הגשם ומנצחת 2:6, 1:6 את מגדה לינט הפולנייה (72 בעולם). פלישקובה סיימה את המשחק עם 8 אייסים ו-28 ווינרים לעומת 4 שגיאות כפולות ו-19 שגיאות לא מחויבות.

אלופת רולאן גארוס ילנה אוסטפנקו (12) שמטה מערכה כבר בסיבוב הראשון כיאה לשחקנית שמשחקת בצורה הרפתקנית כל כך, אבל הצליחה לנצח 2:6, 6:1, 1:6 במשחק שסופו הועבר אל המגרש המרכזי לאחר שהמשחק של נדאל הסתיים מוקדם יחסית. הלטבית סיימה את המשחק עם 30 ווינרים ו-35 שגיאות לא מחויבות.

משחקים נוספים:
ברבורה סטריצובה (23, צ'כיה) - מיסאקי דוי (יפן) 1:6, 3:6
לסיה צורנקו (28, אוקראינה) - יאנינה ויקמאייר (בלגיה) 6:3, 6:1
מדיסון קיז (16, ארה"ב) - אליס מרטנס (39, בלגיה) - 3:6, 6:7

אנג'ליק קרבר טניסאית גרמנייה. רויטרס
לא סיכנה בכלל את אוסקה. קרבר/רויטרס
נאומי אוסקה טניסאית יפנית. רויטרס
שחקנית מסוכנת מאוד. נאומי אוסקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully