וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל על החזרה לפסגת הדירוג: "יום מיוחד, אני שמח מאוד"

הספרדי חזר למקום הראשון בעולם לראשונה אחרי שלוש שנים והודה לאוהדים על התמיכה: "אחרי כל מה שעברתי בשנים האחרונות, זה לא ייאמן". כל המספרים של אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה

רפאל נדאל. רויטרס
אחד הגדולים אי פעם. רפאל נדאל/רויטרס

אחרי תקופה קשה של התמודדות עם פציעות וגעגועים לימים הגדולים, רפאל נדאל חזר אתמול (שני) לפסגת הדירוג העולמי אחרי מעט למעלה משלוש שנים. הוא נישל את אנדי מארי מהמקום הראשון מבלי לחבוט אפילו בכדור אחד, בזכות הפרישה של רוג'ר פדרר מטורניר סינסינטי, בו היו אמורים להיאבק השניים על המקום הראשון. הוא יחזיק בו לפחות בשלושת השבועות הקרובים, ובאליפות ארצות הברית הפתוחה ינסה לשמור עליו מפני פדרר ומארי שיארבו לנפילה שלו.

עוד בנושא

לראשונה בקריירה: גריגור דימיטרוב זכה בטורניר מאסטרס, בסינסינטי
גרבינייה מוגורוסה זכתה בטורניר סינסינטי אחרי ניצחון מול סימונה האלפ

"להיות במקום הראשון אחרי כל מה שעברתי בשנים האחרונות זה פשוט לא ייאמן", אמר נדאל ולאחר מכן גם פרסם סרטון באינסטגרם, בו הודה לאוהדיו של התמיכה שהעניקו לו: "זה יום מיוחד, אני שמח מאוד".

נשיא ה-ATP, כריס קרמוד, הרעיף מחמאות על מוליך הדירוג החדש-ישן: "אין לזה תקדים. רפא שובר שיאים לאורך כל הקריירה שלו וההישג הזה מרשים לא פחות מהאחרים. זה מראה מסירות מדהימה והצטיינות לאורך זמן".

מספרי החזרה של נדאל לפסגה:

* זו תהיה התקופה הרביעית של נדאל במקום הראשון, הוא שהה בפעם הראשונה מ-18 באוגוסט 2008 עד 5 ביולי 2009, בפעם השנייה מ-7 ביוני 2010 ל-3 ביולי 2011 ושוב מ-7 באוקטובר 2013 ל-6 ביולי 2014.

* מאז הפעם האחרונה שהיה בפסגה, נדאל לא יצא מהעשירייה הראשונה בדירוג,. למעשה הוא נמצא בטופ 10 מאז אפריל 2015, כאשר היה בן 18.

* נדאל פתח כעת את השבוע ה-142 שלו בפסגה (46 שבועות בתקופה הראשונה, 56 בשנייה ו-39 בשלישית).

* רק שישה טניסאים בהיסטוריה מקדימים את נדאל מבחינת כמות השבועות שבילו בפסגת הדירוג: רוג'ר פדרר (302), פיט סמפראס (286), איבן לנדל (270), ג'ימי קונורס (268), נובאק דגו'וקוביץ' (223) וג'ון מקנרו (170).

* נדאל העפיל לשבעה גמרים ב-2017, יותר מכל אחד אחר. הוא זכה בארבעה טורנירים (רולאן גארוס, מונטה קרלו, ברצלונה ומדריד) וסיים שלוש פעמים כסגן (אליפות אוסטרליה נגד פדרר, אקפולקו נגד סם קוורי ומיאמי שוב נגד פדרר).

* הרצף של ארבעת הגדולים נמשך: השבוע הוא ה-707 ברציפות שבו נדאל, פדרר, דג'וקובית' או מארי נמצאים במקום הראשון (מאז פדרר אייש אותו לראשונה, ב-2 בפברואר 2004).

  • עוד באותו נושא:
  • רפאל נדאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully