וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינדרלה, החקיין והגניבה הפינית: הגיבורים הלא מוכרים של נבחרת העתודה

21.7.2017 / 17:15

הפורוורד שסומן ככוכב גדול, אלוף ישראל, הג'ינג'י מרעננה, הנציגים של באר שבע והבן של הפרופסור. לא רק בלאט, הובר, זוסמן וקופרברג: שמונה שחקנים נוספים בנבחרת העתודה יכולים להיכנס להיסטוריה

נבחרת העתודה תעלה מחר (שבת) לחצי גמר אליפות אירופה בכרתים לראשונה מזה 12 שנה ותנסה להעפיל לגמר שלישי בהיסטוריה. בשבוע האחרון בלטו וקיבלו כותרות בעיקר ארבעה שחקנים בנבחרת, אלה שסומנו מראש ככוכבים - הקפטן תמיר בלאט, הגארד רועי הובר, יובל זוסמן ממכבי תל אביב והסנטר דניאל קופרברג. אבל בנבחרת של עודד קטש יש 12 שחקנים, והשמונה הנוספים, אלה שלא עומדים בכותרות, אבל חלקם בולטים מאוד, יכולים בקרוב מאוד להיכנס לדפי ההיסטוריה. הנה היכרות קצרה איתם ועם הסיפור שלהם.

עוד בנושא:

עודד קטש: "השחקנים האלה רק מפתיעים אותי, אז למה לעצור את זה?"
ישראל ניצחה את איסלנד 54:74 ועלתה לחצי גמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה
הנבחרת שתחולל מהפכה בכדורסל?

שחקן נבחרת העתודה של ישראל נתנאל ארצי. FIBA, אתר רשמי
נתנאל ארצי/אתר רשמי, FIBA

נתנאל ארצי - חקיין ולוחם

פורוורד, בן 20, שחקנה של מכבי חיפה

עד כה באליפות: 13.6 נקודות ו-6.2 ריבאונדים בממוצע למשחק.

בכמה מילים: כבר כמה שנים מחכים לטורניר גדול של הפורוורד שפותח בחמישייה, ועד כה הוא מספק את הסחורה ומראה שיש גם מעבר לפוטנציאל.

ובקצת יותר: לפני שלוש שנים הודיעה מכבי חיפה על החתמתו של שחקן הבית שלה לחמש שנים, בתקווה שיהפוך מהר מאוד לשחקן מוביל. ארצי הגיע לחיפה אחרי שנתיים באקדמיה של איגוד הכדורסל, ובשלוש עונות עד כה במדים הירוקים, לא קיבל הזדמנות אמיתית בליגת העל. בעונה שעברה החליטה חיפה על שינוי כיוון, וארצי הושאל להפועל עפולה בכרטיס הכפול. פתיחת העונה הייתה יותר ממה שציפו, 21 נקודות נגד רמת גן, 16 נגד רמת השרון ו-13 נגד גליל עליון הראו בדיוק מה הפורוורד המוכשר יכול לתת. אלא שדווקא אז עזב את עפולה, כשעל פי השמועות יחסיו עם המאמן היו המקור לעזיבה. ארצי חזר לשבת על הספסל בחיפה וגמר את העונה מוקדם. בחיפה מספרים על אחד האנשים היותר מצחיקים בחדר ההלבשה, ועל "החקיין מספר 1 בארץ מבין שחקני הכדורסל". בינתיים הוא יצטרך לחקות שחקנים גדולים שהיו לפניו על אותה משבצת, ולעזור לחפות על המחסור בסנטימטרים כדי להגיע לגמר.

המלצה לעתיד הקרוב: עוד עונת השאלה בלאומית, למרות הפיתוי שיהיה מליגת העל, תהפוך אותו לבשל הרבה יותר.

שחקן נבחרת העתודה אריאל נבון. FIBA, אתר רשמי
אריאל נבון/אתר רשמי, FIBA

אריאל נבון - המלחמה, השבר, הפריצה

גארד, בן 19, בעונה הבאה בהפועל עפולה

עד כה באליפות: 8 נקודות, 1.4 ריבאונדים בממוצע למשחק.

בכמה מילים: השחקן המפתיע ביותר בנבחרת העתודה, רשום על כמה מהלכי קלאץ' ונכנס לכל פנקס אפשרי בכדורסל הישראלי.

ובקצת יותר: מעבר לסנסציה שמביא הגארד שרוב אנשי הכדורסל בארץ לא הכירו, הסיפור מאחורי נבון הוא סיפור סינדרלה קלאסי. הגארד החל את דרכו במחלקת הנוער של הפועל באר שבע, וסומן כשחקן מוביל. לקראת סיום העונה בגיל נערים הוקפץ כדי לחזק את קבוצת הנוער מחוזית של המועדון, ובמשחק האחרון של העונה נפל בניסיון חסימה ושבר את שתי ידיו, כשהוא לא יכול להמשיך להתאמן במשך חודשיים אך הדבר לא שבר את רוחו. נבון, מדימונה במקור, קיבל הצעה לעבור לשחק במכבי הוד השרון בגיל הנוער, ובמועדון הדרומי לא התכוונו לשחררו, אלא שבית משפט קבע כי על המועדון לשחרר את הילד למרכז. אחרי עונה אחת בהוד השרון עבר לאקדמיה של הפועל תל אביב והעונה כבר שיחק בקבוצת הבוגרים של רמת השרון עם 6.9 נקודות ו-2.4 אסיסטים למשחק.

לקראת האליפות הנוכחית נבון, שמעולם לא הצליח להכנס לסגל סופי של נבחרת צעירה, לא היה נחשב כמועמד טבעי. אלא שעודד קטש התאהב במוסר העבודה שלו, וראה את היכולת מול עיניו, ובניגוד לעצת כל אנשי האיגוד והנבחרת העדיף אותו על פני מייקל בריסקר. בול פגיעה.

המלצה לעתיד הקרוב: נבון כבר חתם בהפועל עפולה לעונה הבאה, החלטה מעניינת שאיתה הוא יכול לעשות את הצעד קדימה. לא לקפוץ לליגת העל כדי להתייבש על הספסל, אלא רק בתנאים המתאימים.

שחקן נבחרת העתודה של ישראל מירון רוינה. FIBA, אתר רשמי
מירון רוינה/אתר רשמי, FIBA

מירון רוינה - הפיני של גרשון

פורוורד בן 19, בעונה החולפת בהפועל כפר סבא

עד כה באליפות: 3.6 נקודות ו-4.4 ריבאונדים בממוצע למשחק.

בכמה מילים: הגבוה המחליף של דניאל קופרברג עושה עבודה שקטה ואיכותית עם הרבה הקרבה והגנה.

ובקצת יותר: עד לפני כמה שנים מאמניו ואנשי קבוצתו של מירון רוינה, תושב נווה אילן, לא ידעו מה גורם לשחקן המוכשר ממחלקת הנוער של הפועל ירושלים לסבול מבעיות ברכיים. רוינה היה מרבה להתלונן על הכאבים, ובמקביל המשיך לצמוח ולצמוח. הוא כעת נעצר על אזור ה-2 מטרים, ולפי הדיווחים גם הכאבים פסקו. רוינה הוא יליד הלסינקי, ועל פי השמועות הנבחרת הפינית עשתה צעדים כדי לצרף אותו אליה, אך מירון הצעיר העדיף את הנבחרות הצעירות של ישראל. רוינה הוא מהשחקנים הצעירים של הנבחרת, שיש להם שנה נוספת בנבחרת העתודה, ורק לפני חצי שנה היה מנקודות האור של נבחרת הנוער שירדה לדרג ב' של אירופה. העונה היה חלק מהפועל כפר סבא המפתיעה, אבל לא הצליח לייצר יותר מדי עקביות. "הוא ריבאונדר מצוין, שחקן נשמה, נופל על כל כדור, שחקן שמאמן היה רוצה אצלו בקבוצה", מספר מאמנו מהנוער איתן בן אליעזר.

המלצה לעתיד הקרוב: למצוא קבוצה בלאומית בה יוכל לקבל דקות, ולהכין את עצמו בעוד שנתיים לניסיון להגיע לליגת העל.

שחקן נבחרת העתודה של ישראל מיכאל מושקוביץ. אתר רשמי FIBA, אתר רשמי
מיכאל מושקוביץ'/אתר רשמי, אתר רשמי FIBA

מיכאל מושקוביץ' – אלוף ישראל

פורוורד בן 19, בעונה החולפת בהפועל ירושלים

עד כה באליפות: 3.6 נקודות ו-4.4 ריבאונדים בממוצע למשחק.

בכמה מילים: אחרי שפרץ באליפות אירופה לנוער לפני חצי שנה, הפורוורד שזכה באליפות בהפועל ירושלים מראה ניצוצות גם בעתודה

ובקצת יותר: מיכאל מושקוביץ' הגיע באמצע גילאי הנוער להפועל ירושלים, ובאקדמיה של איגוד הכדורסל זיהו את הפוטנציאל והכישרון שיש בו והחליטו לצרף אותו. למושקוביץ' לקח קצת זמן כדי לקבל את ההכרה באקדמיה, אבל לקראת שנתו האחרונה החל לקבל יותר הזדמנויות ובנבחרת החליטו ללכת עליו לקראת אליפות אירופה לנוער שנערכה באיזמיר. זה נגמר עם הצגה יפה ופריצה נוספת של הילד, אך עם ירידת דרג מאכזבת. במקביל הוא היה חלק מהסגל הרחב של הפועל ירושלים ושיחק אצל מאמנו מהמחלקות הצעירות בבירה, איתן בן אליעזר, בליגה הארצית במדי מעלה אדומים: "הוא עשה אצלנו שנה יפה מאוד, יש לו קליעה טובה, ריבאונדר מצוין שזז טוב בלי כדור, יש לו חוש טוב למשחק", מפרגן בן אליעזר.

המלצה לעתיד הקרוב: אליפות זה יפה, דקות משחק זה חשוב יותר. לא כרטיס כפול, השאלה לקבוצה בלאומית.

יונתן רבינוביץ' הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יונתן רבינוביץ'/ברני ארדוב

יונתן רבינוביץ' - הנציג האדום

גארד בן 19, שחקנה של הפועל תל אביב

עד כה באליפות: 0.6 נקודות ו-1.2 ריבאונדים בממוצע למשחק (8 דקות למשחק)

בכמה מילים: הדומיננטיות של תמיר בלאט מאפילה על כל גארד אחר בנבחרת, לרבינוביץ' תהיה הזדמנות לזרוח בנבחרת בשנה הבאה.

ובקצת יותר: יונתן רבינוביץ' ייכנס להיסטוריה של הכדורסל הישראלי כשחקן הראשון שעבר את כל מחלקות הנוער בקבוצת אוהדים בדרך לנבחרת העתודה. רבינוביץ' הוא הגאווה של הפועל תל אביב, שכבר הספיק לרשום במדיה משחק טוב נגד עירוני נהריה עם 8 נקודות, אך מצבור הגארדים והעונה הרעה שעברה על האדומים לא עשו לו יותר מדי טוב. אביו של השחקן הוא פרופסור דני רבינוביץ' חבר בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב, ופרופסור בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה חברתית ב-Central European University.

המלצה לעתיד הקרוב: לא לפחד להתחיל גם מהספסל בליגה השנייה, ולהוכיח את מקומך.

שחקן נבחרת העתודה של ישראל טום ספיר. אתר רשמי FIBA, אתר רשמי
טום ספיר/אתר רשמי, אתר רשמי FIBA

טום ספיר - מהדרום באהבה

גארד-פורוורד בן 19, שחקנה של הפועל חולון

עד כה באליפות: 1.6 נקודות ו-2 ריבאונדים בממוצע למשחק.

בכמה מילים: עולה מהספסל למשימות הגנה, ולא מפחד להרים את הקליעות מבחוץ כשיש הזדמנות.

ובקצת יותר: ביחד עם אריאל נבון הנציג של אזור הדרום, תוצר מחלקת הנוער הבאר שבעית. עד כיתה ו', כשהוא כבר בגובה 1.80, טום ספיר לא רצה לשמוע על כדורסל, והעדיף להתרכז בטניס, אבל שכבר החליט לבצע את המעבר, הוא עשה אותו בגדול. שנתיים בלבד לאחר מכן באיגוד הכדורסל הצליחו לגבור על מכבי תל אביב וצירפו אותו לאקדמיה שלהם, כשהוא משלים את כל המסלול ומשחק גם בנבחרת הקדטים וגם בנבחרת הנוער. בקיץ שעבר חתם על חוזה ארוך טווח בהפועל חולון, אבל כצפוי לא זכה לדקות משחק. אחיו הצעיר עבר לאחרונה מבאר שבע והצטרף לאקדמיה של הפועל תל אביב בכפר הירוק.

המלצה לעתיד הקרוב: השאלה מחולון ללאומית. באר שבע, קרית גת, קרוב לבית ודקות משחק שבהחלט יעזרו.

שחקן מכבי רעננה גיל בני. ברני ארדוב
גיל בני/ברני ארדוב

גיל בני - הג'ינג'י מרעננה

גארד בן 19, שחקנה של מכבי רעננה

עד כה באליפות: 1.3 נקודות בממוצע למשחק (5.2 דקות בממוצע ב-4 משחקים)

בכמה מילים: אחד הילדים המוכשרים בכדורסל הישראלי, נמוך קומה אבל חוצפן ומוכשר מאוד, הזמן שלו עוד יגיע.

ובקצת יותר: הרכז נמוך הקומה הוא מחסן של אופי וכישרון. בגיל צעיר כוון בני בדרכו של אלוף ישראל מלפני שנתיים ניצן חנוכי, ובינתיים כמו הקפטן של ראשון לציון, גם הוא מצליח להפתיע את כולם: "צריך לשים לב איפה ששניהם נמצאים, תמיד קורה משהו טוב", אומר מאמנו בנוער רון נווה, "הוא בחור נבון מאוד, חזק באופי, אמיץ ומשקיען והוא יודע בדיוק על איזו נישה הוא יכול להצליח. מכיר את החוזקות של עצמו ויודע מה החולשות שצריך לשפר, בגלל זה נשאר בבית ברעננה ולא עזב למקומות שהבטיחו לו להיות רכז ראשון". לפני שלוש שנים הוביל את התיכון שלו באליפות העולם לבתי ספר, כשהוא הכי נמוך על המגרש, לניצחון ענק על צרפת. בבוקר שלמחרת העיתונים המקומיים נפתחו עם הכותרת "בני ניצח את צרפת", כשבני הוא אחד מכינויי האלוהים בצרפתית. בחצי הגמר נגד צרפת, אולי בני יהיה זה שינצח שוב את הצרפתים.

המלצה לעתיד הקרוב: לבני יש בית חם ברעננה והוא זוכה לדקות משחק. להישאר ולהוציא מזה את המיטב.

שחקן נבחרת העתודה של ישראל רועי נציה. אתר רשמי FIBA, אתר רשמי
רועי נציה/אתר רשמי, אתר רשמי FIBA

רועי נציה - בדקה ה-90

פורוורד בן 19, שחקנה של הפועל באר שבע בעונה החולפת

עד כה באליפות: 2.1 דקות בשלושה משחקים בהם שותף.

בכמה מילים: ברגע האחרון הוקפץ בגלל הטעות של איגוד הכדורסל, ויכול מאוד להיות שהרוויח כניסה לדפי היסטוריה.

ובקצת יותר: אצל רועי נציה הרבה דברים לקחו זמן, ולא רק ההגעה המאוחרת לנבחרת העתודה בשל הטעות ברישום של עומר כהן מחדרה. נציה מדרום הארץ עבר לאקדמיה של הפועל תל אביב, אך שם לא האמינו בו כל כך, ועל פי אנשי המועדון גם לו לקח זמן לקחת את הכדורסל יותר ברצינות והוא שיחק רק בקבוצת הנוער ארצית של המועדון. נציה לא ויתר, החל לעבוד קשה ואחרי עונה אחת בסגל הרחב של מכבי אשדוד של צביקה שרף, עבר להפועל באר שבע של יניב בורגר. גם בבאר שבע הוא בעיקר עלה מהספסל לדקות ספורות. "רועי הפך לשחקן ליגה לאומית לגיטימי", פרגן לו בורגר, "אתלט מצוין שיתפתח בעתיד להיות שחקן ליגה ראשונה".

המלצה לעתיד הקרוב: לחפש מקום שיאמין בו ליותר מכמה דקות, ולהמשיך לעבוד קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully