וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: דוידזאדה ואצילי צפויים לפתוח מול טיראנה

28.6.2017 / 17:00

מכבי ת"א מתכוננת למשחק הראשון של העונה, מול טיראנה במוק' הליגה האירופית (ה', 21:00, ספ'1), שחקני הרכש צפויים לפתוח כמו גם שלומי אזולאי ושגיב יחזקאל. קרויף: "הייתי מנהל מקצועי יותר ממה שחשבתי"

מכבי תל אביב קיימה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים לקראת המשחק הרשמי הראשון שלה העונה, בו תפגוש מחר (חמישי, 21:00, ספורט 1) באצטדיון בנתניה את טיראנה האלבנית בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. הצהובים יתחילו את העונה האירופית שלהם מוקדם, וינסו לשחזר את ההגעה לשלב הבתים מהעונה שעברה, ואולי אף להתקדם רחוק יותר במפעל.

דור מיכה ואוסקר סקאריונה יעדרו ממשחקה של מכבי תל אביב מחר מול טיראנה בשל פציעות. אבי ריקן שחזר להתאמן מלא רק באחרונה עשוי גם הוא לא להיכלל בסגל של ג'ורדי קרויף. עומר אצילי ואופיר דוידזאדה צפויים לפתוח ולערוך הופעת בכורה. מבין המושאלים שחוזרים נראה ששלומי אזולאי יקבל את חולצת ההרכב וגם דור פרץ מועמד לעלות באחד עשר. טל בן חיים הגיע לפני האימון להיפרד מחבריו לשעבר, לפני המעבר לספרטה פראג. הוא שוחח בקצרה עם ג'ורדי קרויף ועזב.

הרכב משוער מכבי תל אביב: פרדרג ראייקוביץ', אלי דסה, טל בן חיים, ייגור פיליפנקה, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, אייל גולסה, שלומי אזולאי, עומר אצילי, שגיב יחזקאל, וידאר קיארטנסון.

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
משחק ראשון כמאמן. קרויף במסיבת העיתונאים/קובי אליהו

ג'ורדי קרויף פתח ואמר: "לא הרבה השתנה בקיץ. אני מרגיש בדיוק כמו בעונה שעברה כשאימנתי את מכבי תל אביב. אנחנו מתכוננים למשחק באותה הדרך. שוחחתי עם הבעלים, וחשבנו שזה המהלך הנכון עבורי לעבור לעמדת המאמן. הייתי מנהל מקצועי זמן ארוך יותר משחשבתי וממה שאתם חשבתם שאהיה. אני והבעלים חשבנו שזה מהלך נכון ללכת לכיוון הזה".

המאמן הוסיף: "אנחנו עובדים עבור תארים. כדי להתחרות בבאר שבע צריך לשנות יותר מדבר אחד או שניים. הדבר החשוב מבחינתי הוא שנהיה קבוצה אינטנסיבית ומלאת תשוקה שרוצה לנצח משחקים. אנחנו לא מדברים על שמות בתקשורת. אם יש מה להודיע, אנחנו עושים זאת בצורה רשמית".

על הסיבה שהוא לא קיבל את ההצעות מברצלונה ואייאקס: "לא הלכתי לברצלונה ואייאקס כי אני רוצה לאמן. ברצלונה לא הציעה לי לאמן. הראש שלי מרוכז ב-100% במכבי תל אביב. אני לא חדש כאן. אני יודע מה צריך כדי לזכות בתארים בליגה הישראלית. אנחנו לא צריכים לשנות הרבה, אבל כמאמן אני צריך להתרכז במה שקורה על המגרש ובאימונים. 80% מהסגל יהיה זהה לסגל שהיה בעונה שעברה".

לגבי המשחק מול טיראנה: "מדובר במשחק ראשון. הייתה לנו הכנה מסובכת כי כמעט ולא הייתה לנו מנוחה, אבל ככה זה. מדובר בעונש על כך שלא ניצחנו בגביע בעונה שעברה, ואנחנו צריכים לקבל את זה ולהתרכז בלשחק כדורגל".

על עומר אצילי: "אם הוא היה משחק באופן קבוע בספרד, סביר להניח שהוא לא היה מגיע לכאן. הוא עבר עונה קשה, הוא שחקן בעל מוטיבציה ואנחנו מקווים שתהיה לו עונה טובה. אנחנו מחכים לעוד כמה שחקנים שיגיעו במהלך חלון ההעברות. נראה איך הכל יתקדם, יש לנו מספיק זמן להתחזק. אנחנו ננסה לא לשלם בצורה מוגזמת לשחקנים ישראלים".

בן מנספורד מנכ"ל מכבי תל אביב. קובי אליהו
מתחיל לעבוד. המנכ"ל מנספורד/קובי אליהו

לגבי יונתן כהן ודור פרץ: "התהליך שיונתן כהן עבר היה טוב, הייתה לו עונה נהדרת בעונה שעברה בבני יהודה והוא מרשים באימונים. דור פרץ הוא שחקן עם DNA של מכבי. הוא חלק מהסגל ויש לו הזדמנות להילחם על מקומו. אני לא מאמין ב-11 שחקנים קבועים לאורך כל העונה. חלק מהשחקנים שלנו שיחקו קרוב ל-70 משחקים בעונה שעברה ומדובר בנתון מהגבוהים באירופה ונצטרך לתת להם מנוחה".

שרן ייני דיבר על עזיבתו של טל בן חיים: "טל שחקן מוכשר, שאנחנו מאוד מעריכים. עשה את ההבדל בהרבה משחקים והיה חשוב בפן החברתי של הקבוצה. הוא ייחסר לנו מאוד, כמו אחרים שעזבו. היו המון אנשים שהיו פה והלכו".

ייני התייחס למחנה האימונים: "נהנינו מאוד במחנה האימונים. היה לי כיף להכיר צעירים שהם פוטנציאל טוב לקבוצה הבוגרת, היה להם אופי של מכבי כזה. חבר'ה קשוחים, מושאלים שהיה לי נחמד לדבר איתם ולהכיר. אני רואה עתיד טוב למועדון מהבחינה הזו. כרגע קשה לשחקני בית לעלות מהנוער לבוגרים משום שאנחנו רוצים להתחרות על אליפות ותארים. אני רואה הרבה עתיד לצעירי המועדון".

על היריבה האלבנית: "אנחנו לא מזלזלים באף יריבה. בכל משחק אנחנו מגיעים בשיא הרצינות. אנחנו בכושר יחסית טוב בשלב הזה. אני זוכר את המשחק באנדורה שהפסדנו בו בעבר. יש לנו ניסיון ואנחנו יודעים שאנחנו צריכים להגיע מוכנים לכל משחק".

עומר אצילי מכבי תל אביב עם אופיר דוידזאדה. קובי אליהו
שחקני הרכש החדשים. אצילי עם דוידזאדה/קובי אליהו

טיראנה, מחזיקת הגביע האלבני שירדה לליגה השנייה בארצה, הגיעה לישראל עם סגל צעיר במיוחד שמודע לסיכוייו הקלושים להפתיע. יונוס סנטאמו, החלוץ האוגנדי שהגיע מפינלנד, יערוך בכורה ויהיה אחד משלושה זרים בהרכב. הילד בן ה-18 אלבי ברישה יפתח בכנף שמאל, במשחקו הראשון בבוגרים.

המאמן זה מריה, מגן העבר של נבחרת ברזיל, פארמה ואינטר, אמר לקראת המשחק: "אנחנו נפגוש קבוצה מצוינת. מעולם לא שיחקתי בישראל, אבל אני מודע לכוח של מכבי תל אביב. הם רגילים לשחק בליגת האלופות ובליגה האירופית, ואנחנו מגיעים אחרי חצי עונה רעה וירידה. אני מאמין שלמשחק הזה תהיה חשיבות גדולה כי נתמודד עם יריבה מעל הרמה אליה נהיה מורגלים העונה".

הרכב משוער: איליון ליקה, דוריאן קרצ'יקו, מרווין טורטולי, דויד דומג'וני, אריון הוג'לארי, אלבי דוקה, ראובן אקווה, ארנדו קראבצ'י, אלבי ברישה, מרביי נדוקיט, יונוס סנטאמו.

שרן ייני עם ארון שוינפלד מכבי תל אביב. קובי אליהו
עונה חדשה בפתח. שחקני מכבי תל אביב באימון/קובי אליהו
שרן ייני מכבי תל אביב. קובי אליהו
מוכן לעונה. שרן ייני/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully