וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסייף האולימפי אלי דרשביץ ישתתף במשחקי המכביה ה-20

28.6.2017 / 15:18

האמריקאי בן ה-21, שמדורג במקום הראשון בארצות הברית וה-10 בעולם, יקח חלק בתחרויות הסיוף שייערכו בין ה-9 ל-11 ביולי בעכו. גם אלופת אירופה לנוער בסגנון דקר, ורה קנבסקי, תשתתף

הסייף האמריקאי-יהודי אלי דרשביץ. GettyImages
מגיע למכביה. אלי דרשביץ/GettyImages

הסייף האולימפי האמריקאי בן ה-21, אלי דרשביץ, אשר מדורג במקום הראשון בארצות הברית וה-10 בעולם, ישתתף במשחקי המכביה ה-20. דרשביץ ייצג את ארצות הברית במשחקים האולימפיים בריו בקיץ שעבר, והיה לאלוף ארצות הברית הצעיר ביותר בתולדות הסיוף האמריקאי כשעשה זאת בשנת 2014. כמו כן, דרשביץ היה אלוף העולם עד גיל 20 ב-2015, ובסך הכל זכה 5 פעמים בקטגוריות צעירות באליפותה עולם. תחרויות הסיוף במכביה ייערכו בין ה-9 ל-11 ביולי בעכו.

מתחרה בולטת נוספת אשר תשתתף במשחקי המכביה היא ורה קנבסקי ממעלות, אלופת אירופה הטריה לנוער בסגנון דקר. קנבסקי זכתה השנה במקום הראשון באליפות שנערכה בבולגריה ובה השתתפו 87 סייפות. ניקול גברילקו שדורגה במקום ה-6 באליפות אירופה לנוער, ויעקב פיזנברג שדורג במקום ה-6 במקצה הבנים באליפות אירופה לנוער בדקר, יתחרו אף הם.

למשפחת חטואל כמובן יהיה ייצוג מכובד - כאשר מתן צוקרמן חטואל (הבן של לידיה, שייצגה את ישראל במשחקים האולימפים) יתחרה בקטגוריה הפתוחה ברומח. הוא עשוי להתחרות מול בן הדוד מאור חטואל (הבן של חיים, מאמן הסייף). ברשימות הסייפים שמגיעים מחו"ל, צפויה להשתתף גם סייפת צעירה, לאה לוי, בת 14, שזכתה באליפות סייף לגילה בטורקיה, וממשיכה את דרכה בארה"ב, במקביל ללימודי פסנתר במנהטן.

הסייפת ורה קנבסקי. איגוד הסייף, מערכת וואלה! NEWS
אלופת אירופה. ורה קנבסקי/מערכת וואלה! NEWS, איגוד הסייף

שופט בכיר בתחרות הוא האלוף בדימוס מאוקראינה ולדימיר לילוב, שנחשב למאמן מוביל בעולם במשך עשרות שנים. לילוב "עלה" מברית המועצות לארה"ב בשנות התשעים, אחרי שעבד כמאמן בנבחרות ברית המועצות ובהמשך אוקראינה. הוא בעל תואר מאסטר של ספורט, הסיווג הגבוה ביותר שהיה בברית המועצות, ושימש בתפקידים ניהוליים במשחקים האולימפיים במוסקבה ובאטלנטה. הוא הוביל את את האמריקאי בריאן ולטר לזכייה במדליית זהב נוער אולימפית ובאליפות ארה"ב, ואת ניקול מוסטילי לזכייה באליפות עולם.

מנהל אגף הספורט וסמנכ"ל המכביה רואי הסינג אמר: "תחרויות הסייף שייערכו בעכו במסגרת המכביה צפויות להיות ברמה גבוהה מאוד. אנחנו מברכים על הגעתם של ספורטאי על מהעולם, לצד סייפי העל שלנו. זו הזדמנות להזמין את הציבור לצפות בתחרויות, להתרשם וליהנות מענף איכותי כמו הסייף".

המכביה ה-20 תצא לדרך כבר באמצע השבוע הבא (תחרויות הרוגבי יחלו כבר ביום שלישי), וביום חמישי הבא ייערך טקס הפתיחה באיצטדיון טדי בירושלים. קרוב ל-10 אלף ספורטאים ישתתפו במשחקי המכביה, מ-80 מדינות, ב-43 ענפי ספורט.

וואלה! NEWS בשיתוף המכביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully