וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן לעשות אקזיט: למה לכריסטיאנו רונאלדו וריאל מדריד כדאי להיפרד

22.6.2017 / 15:00

לכוכב הפורטוגלי לא נשארו אתגרים של ממש בסנטיאגו ברנבאו. לריאל מדריד מסוכן להשאיר אותו עד תום החוזה ב-2021, וזו ההזדמנות האחרונה שלה לעשות קופה גדולה. מיכאל יוכין סבור שהפרידה תהיה מועילה לשני הצדדים דווקא בעיתוי הנוכחי

AP

המלפפון: דני אלבס, שהוכיח בפעם המי-יודע-כמה שהוא אחד מגדולי המגנים הימניים בהיסטוריה, מעוניין לעזוב את יובנטוס, ופפ גווארדיולה חושק להתאחד איתו במנצ'סטר סיטי. הברזילאי יתאים כמו כפפה ליד למערך, וזו עשויה להיות עסקה נהדרת למרות גילו.

הצנון: ההחלטה של אופ"א לאפשר לרד בול זלצבורג ולר.ב לייפציג להשתתף ביחד בליגת האלופות בעייתית באופן קיצוני. כיצד ניתן יהיה לשמור על רוח ספורטיבית אם קבוצות בבעלות אותו קונצרן תוגרלנה לאותו בית? למזלנו, זלצבורג תמיד נכשלת במוקדמות, והפעם כדאי יותר מתמיד שזה יקרה.

עוד בנושא:

יוכין על אוהדי צ'ילה ברוסיה
רונאלדו סידר לפורטוגל ניצחון על רוסיה
דיווח: כריסטיאנו רונאלדו ישלם 14.7 מיליון יורו לרשויות המס

שחקני רד בול זלצבורג חוגגים. AP
רד בול זלצבורג תצטרך להיכשל שוב במוקדמות, אין ברירה/AP

סיפור של קיץ

מאכזב מאוד שסיפור העזיבה האפשרית של כריסטיאנו רונאלדו את ריאל מדריד קשור לסוגיית העלמות מס. איכשהו, שני הכוכבים הגדולים בעולם הכדורגל מסתבכים פעם אחר פעם בפלילים בכל הקשור להתחלקות בהכנסות עם המדינה, וזו עדות לתופעה רחבה הרבה יותר. אבל אנחנו לא מדור משטרתי, ומעדיפים להתרכז בספורט נטו, ולכן השאלה המסקרנת היא האם כדאי לכוכב הפורטוגלי לסיים כעת את הקדנציה בבירת ספרד. והאם מומלץ לנשיא פלורנטינו פרס לומר לו שלום?

התשובה תלויה בשאיפותיהם של שני הצדדים. בפני רונאלדו מונחת האופציה לסיים את הקריירה בריאל בעוד מספר שנים, אך ספק אם הוא יוכל להתעלות על ההישגים בעונה החולפת. המועדון המלכותי זכה לראשונה מאז 1959 באליפות ספרד ובליגת האלופות גם יחד. ריאל נכנסה להיסטוריה כקבוצה הראשונה שהצליחה להגן על התואר האירופי הנכסף. הפורטוגלי הוכתר למלך השערים בצ'מפיונס-ליג בפעם החמישית ברציפות, עם סיומת רצחנית של 10 שערים החל משלב רבע הגמר. האם אפשר לדמיין כי ניתן להתעלות על כך? סביר הרבה יותר להניח שהדרך היחידה היא למטה, ובגיל 32 הזמן לא עובד לטובתו של רונאלדו.

הגיל הזה חייב להוות שיקול גם עבור המועדון. ריאל עדיין תלויה מאוד ברונאלדו, וכל המשחק שלה בנוי סביב יכולותיו הפנומנליות. זה לא ישתנה כל עוד הוא שם, אבל האם המצב יהיה בריא בשנים הקרובות? חוזהו הוארך לא מכבר עד 2021, כלומר עד גיל 36. אם לא יעזוב עכשיו, הוא עשוי להישאר בקבוצה עד תום החוזה המדובר, וייתכן כי הקיץ מהווה הזדמנות אחרונה למכור את כוכב העל תמורת סכום אסטרונומי אשר יאפשר חיזוק משמעותי של הסגל בשחקנים צעירים, במטרה להיבנות בהדרגה מחדש. האם הכסף הזה חשוב לפרס?

עוד באותו נושא

הצבא האדום: אוהדי צ'ילה כבשו את מוסקבה ואת הלבבות

לכתבה המלאה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג זכייה בליגת האלופות. רויטרס
זמן ללכת? רונאלדו/רויטרס

יש לזכור כי רונאלדו הוא לא שחקן בית של ריאל. המקרה שלו שונה מאלה של צ'אבי בברצלונה, סטיבן ג'רארד בליברפול או פרנצ'סקו טוטי ברומא. הוא הגיע לקבוצה כאשר היה בן 24, על תקן סופר-סטאר, והפך לאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה של המועדון. רבים יגידו שהוא הטוב ביותר אי פעם. מקומו בספרי הזהב של ריאל מובטח לנצח, ללא קשר למה שיקרה בעתיד. העזיבה לא תשנה זאת, וגם ירידה חדה בכושר לקראת סיום הקריירה אם וכאשר יבחר להישאר לא תשנה זאת. ואולם, הוא בשר מבשרה של הקבוצה. הוא סמל, אבל לא במובן הטהור של המילה כמו איקר קסיאס. אם תרצו, אין לו חובה מוסרית לשמור אמונים לריאל עד הסוף – עד שירגיש שלא יוכל לתרום עוד.

כל עוד כוחו במותניו, הוא יכול לבחור בפרויקט חדש. החזרה למנצ'סטר יונייטד עשויה להיות מרגשת. המעבר לפריז סן ז'רמן עשוי להפוך אותו לסמל ענק במדינה נוספת. למעשה, הוא ישדרג את מעמדו עוד יותר אם יצעיד קבוצה נוספת לזכיה בליגת האלופות. עם ריאל הוא כבר הגיע לתקרה. שלושה גביעים בארבע שנים מהווים הישג עצום, כמעט בלתי נתפס. עוד גביע לא יוסיף לרזומה יתר על המידה, אבל אם יעשה זאת עם השדים האדומים תהיה כאן תפנית חדה ומופלאה בעלילה.

במידה לא מבוטלת, זה תקף גם לגבי ריאל. כל ההצלחות האחרונות רשומות על שמו של רונאלדו, והוא שם בצל את כל שאר המועדון. קרב האיתנים שלו מול ליאו מסי נמצא בכותרות יותר מהמאבק הנצחי וההיסטורי בין ריאל לברצלונה. יהיה מגוחך לטעון שהדבר הזיק לקבוצה עד כה, אך זה בהחלט עלול לפגום בה בעתיד. אפילו טוטי התקשה לזוז הצידה בגיל 38, והישיבה על הספסל בשנתיים האחרונות תיסכלה אותו עד כאב. רונאלדו לעולם לא יסכים לוותר על מקומו, והמועדון יקח על עצמו סיכון משמעותי מאוד אם יעדיף לשמור אותו בסגל עד תום החוזה החדש. כל הזכיות החדשות בתקופה זו ייזקפו לזכותו של רונאלדו. מנגד, יהיה זה אתגר חדש, מסקרן ומרגש מאוד, לנסות ולזכות בליגת האלופות בלעדיו – ואולי אפילו נגדו.

הפרידה בעיתוי הנוכחי, אחרי אחת העונות הגדולות בתולדות המועדון המפואר הזה, עשויה להועיל מאוד לשני הצדדים. הם לא צריכים להיות מחוברים לנצח. רונאלדו תמיד יישאר מזוהה עם ריאל, וריאל תמיד תהיה מזוהה עם רונאלדו, אבל כעת – כל עוד שני הצדדים בפסגה – יהיה זה הזמן הנכון לשמור על הקיים ולהיפרד כידידים. עבור האוהדים הנייטרלים, יהיה זה סיפור נפלא, אבל לא פחות חשוב – בטווח הבינוני והארוך זו עשויה להיות ההחלטה האופטימלית גם עבור אוהדי ריאל. חלקם מבינים זאת כבר עכשיו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully