וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: ילנה אוסטפנקו תפגוש את סימונה האלפ בגמר הנשים

הלטבית המפתיעה (43 בטורניר) חגגה יום הולדת 20 עם 6:7 (4), 6:3, 3:6 על באשצ'ינסקי. תפגוש בגמר הגרנד סלאם הראשון שלה בקריירה את המדורגת 3, שגברה 4:6, 6:3, 3:6 על פלישקובה

טניסאית לטבית ילנה אוסטפנקו. רויטרס
ככה חוגגים יום הולדת. ילנה אוסטפנקו/רויטרס

חצי גמר טורניר הנשים ברולאן גארוס התקיים היום (שישי). במשחק הראשון ילנה אוסטפנקו עשתה היסטוריה ועלתה לגמר אחרי ניצחון על טימאה באשצ'ינסקי, במשחק השני בפיליפ שאטרייהסימונה האלפ גברה על קרולינה פלישקובה וקטפה את הכרטיס השני לקרב על התואר.

ילנה אוסטפנקו (47, לטביה) - טימאה באשצ'ינסקי (30, שוויץ) 6:7 (4), 6:3, 3:6

קרב חצי הגמר המסקרן בין שתי שחקניות שחוגגות את יום ההולדת שלהן היה גם המפגש הראשון בין השתיים, ואוסטפנקו (חוגגת 20) יצאה עם ידה על העליונה ועלתה לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה בתום משחק צמוד והפכפך שארך כמעט שעתיים וחצי. באשצ'ינסקי (חוגגת 28), שהופיעה בפעם השלישית בחצי הגמר בפריס וחיפשה גמר ראשון, שיחקה נהדר לאורך הטורניר וניצחה את ונוס וויליאמס ואת קיקי מלאדנוביץ', חביבת הקהל, אך סיימה את דרכה מול הלטבית המפתיעה. אוסטפנקו המשיכה את המומנטום מהניצחון המרשים מאוד נגד קרוליין ווזניאקי, ותנסה להמשיך עד התואר. בגמר תפגוש את המנצחת בין האלפ לפלישקובה.

המערכה הראשונה בישרה על המתח שעתיד להגיע, כאשר בכל פעם שאחת מהטניסאיות שברה את ההגשות של יריבתה, היא מיד נכשלה בעצמה בשמירת ההגשות. אחרי שלושה מקרים כאלה, המערכה נגררה לשובר שוויון, ובסופו אוסטפנקו עלתה ליתרון. גם המערכה השנייה נפתחה עם שבירות עוקבות, אך הפעם השוויצרית הרגישה את החבל על הצוואר והתעלתה כדי להגיע למערכה מכרעת. המשחק ההפכפך נמשך, אבל ברגעי הסיום הייתה זו אוסטפנקו שלחצה על הדוושה, וניצחה שלושה משחקונים רצופים כדי לעשות היסטוריה.

קצת נתונים על ההישג של אוסטפנקו: המדורגת 47 בעולם הפכה ללא מדורגת הראשונה שמעפילה לגמר בפריס מאז 1983 וללטבית הראשונה בגרנד סלאם כלשהו אי פעם. היא גם הצעירה ביותר בגמר גרנד סלאם מאז ווזניאקי, בארצות הברית 2009. דרך לא רעה בכלל לחגוג יום הולדת. אם תזכה, אוסטפנקו תהיה הראשונה להניף תואר ראשון בקריירה דווקא בגרנד סלאם מאז שגוסטבו קוורטן עשה זאת, גם הוא בפריס, בדיוק לפני 20 שנה (ביום בו אוסטפנקו נולדה).

טניסאית רומנייה סימונה האלפ. רויטרס
חזרה לגמר אחרי שלוש שנים. סימונה האלפ/רויטרס

סימונה האלפ (3, רומניה) - קרולינה פלישקובה (2, צ'כיה) 4:6, 6:3, 3:6

אחרי שיצאה מבור עמוק מאוד מול אלינה סביטולינה ברבע הגמר, האלפ צלחה גם את המפגש מול פלישקובה, עלתה לגמר גרנד סלאם שני בקריירה ותקווה לכפר על ההפסד למריה שראפובה לפני שלוש שנים, גם אז בפריס. שבירה אחת הספיקה לרומנייה לזכות במערכה הראשונה, ובמשחקון שלאחר מכן היא הצילה שתי אפשרויות שבירה של פלישקובה. הצ'כית עוד הצילה שלוש אפשרויות מערכה, אך בפעם הרביעית נכנעה ונקלעה לפיגור. הסט השני היה דומה מאוד לראשון, אך הפעם לטובת פלישקובה, שבמצב של 2:3 השיגה שבירה ראשונה בהתמודדות והחזיקה בה עד למערכה המכרעת.

בחמישה מפגשי עבר בין השתיים, פלישקובה ניצחה רק פעם אחת (וגם זה בגביע הפדרציה), וזה היה גם המשחק היחיד בו לקחה להאלפ מערכה. סימן טוב? לצערה של הצ'כית, התברר שלא. האלפ עלתה חדה יותר למערכה השלישית ועלתה ל-1:4. פלישקובה אמנם לא ויתרה והשיגה שבירה, אך מיד לאחר מכן לא הצליחה לשמור על ההגשות שלה, ומז כבר לא הייתה יכולה לחזור. הצ'כית אמנם חבטה 45 ווינרים לעומת 14 של האלפ, אך גם ביצעה 55 שגיאות בלתי מחויבות, לעומת 14 בלבד של יריבתה.

טניסאית לטבית ילנה אוסטפנקו. רויטרס
היסטוריה לטבית. אוסטנפקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully