וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי בפלייאוף: ירושלים תשלים את המהפך על חשבון נהריה?

7.6.2017 / 16:50

אחרי שחזרה מפיגור 2:0 ל-2:2 בסדרת רבע גמר הפלייאוף, תנסה הקבוצה של סימונה פיאניג'ני להשיג את הכרטיס לפיינל פור נגד הקבוצה הסגולה (21:05, ספורט 5), שמחכה להתעלות מצד שחקניה. ג'נטילה לא שב לישראל

one

רבע גמר הפלייאוף לעונת 2016/17 יגיע מחר (חמישי) לסיומו עם משחק מספר 5 בסדרת רבע גמר הפלייאוף בין הפועל ירושלים לעירוני נהריה (21:05, ספורט 5, שופטים: עומר אסתרון, דודי רומנו וכפיר מועלם). נהריה זכתה ביתרון הביתיות כבר במשחק הראשון בסדרת רבע הגמר עם ניצחון 85:86 בירושלים מסל ניצחון של סקוטי הופסון. הסגולים עלו ל-0:2 בזכות ניצחון 64:77 בעין שרה, כשירושלים חוזרת לתמונה במשחק השלישי בארנה עם ניצחון 75:84. במשחק שנערך ביום שני האחרון החזירה ירושלים את ההכרעה לביתה עם ניצחון דרמטי 72:74.

קרטיס ג'רלס שחקן הפועל ירושלים (ימין) מול סטו דגלאס שחקן עירוני נהריה. אדריאן הרבשטיין
הקאמבק יושלם? ג'רלס מול סטו דגלאס/אדריאן הרבשטיין

ירושלים יכולה להיות השלישית בתולדות הפלייאוף העליון בליגת העל שחוזרת מפיגור 2:0 לניצחון 2:3, כשקדמו לה מכבי ראשון לציון שעשתה זאת על חשבון עירוני אשקלון ב-2012 והפועל אילת שעשתה זאת לפני שנתיים נגד מכבי תל אביב. האדומים הגיעו 4 פעמים בעבר למשחק חמישי בפלייאוף והמאזן שלהם עומד על 2:2. בשנת 1993 הפסידו במשחק החמישי בחצי הגמר להפועל תל אביב בחוץ 78:96. שנה לאחר מכן הפסידו באותו המעמד שוב להפועל תל אביב בחוץ 83:85. בשנת 2013 רשמה ירושלים ניצחון ראשון במשחק חמישי, כשגברה ברבע גמר הפלייאוף בחוץ על ברק נתניה 68:79. בעונה שעברה השלימה ניצחון נוסף, הפעם ברבע הגמר על הפועל תל אביב 84:86. נהריה הפסידה פעמיים במשחק חמישי עד כה, בפעם הראשונה היה זה לאליצור אשקלון בסדרת רבע גמר הפלייאוף ב-2005 70:69. ב-2010 ירדה נהריה ללאומית במשחק החמישי של סדרת הירידה נגד הפועל חולון עם הפסד ביתי 75:64.

הפועל ירושלים מגיעה למשחק כשהרבה מאוד לחץ ירד מעליה אחרי שחזרה מפיגור 2:0 ל-2:2 בסדרה. הקבוצה של סימונה פיאניג'ני לא הבריקה במשחקים השלישי והרביעי, כשאיבדה יתרון משמעותי בשניהם, אבל בירושלים מתרכזים כעת בעיקר במטרה - עלייה נוספת לפיינל פור שיתקיים כבר ביום שני ביד אליהו. האדומים הצליחו לעצור במחצית השנייה של המשחק הרביעי את סקוטי הופסון, בתוספת משחק חלש של סטו דגלאס שכבר רשם כמה משחקים טובים מאוד נגד ירושלים, וכעת ינסו לעצור את הופסון בשנית. מי שצפוי לקבל את המשימה הוא טרנס קינזי, שראה איך הופסון חוגג על האדומים במחצית הראשונה ביום שני. אלסנדרו ג'נטילה, שהמריא לאיטליה ביום שבת האחרון, לא חזר לישראל אמש כפי שהיה צפוי שיעשה.

הרבה מאוד כעס ותסכול הוציאה עירוני נהריה בסיום המשחק הרביעי בסדרה. הקבוצה של אריק אלפסי הפכה פיגור משמעותי ליתרון בדקות הסיום נגד הפועל ירושלים, אבל שריקה גבולית של השופטים החזירה את היתרון לקבוצה האדומה, מה שגרם לאנשי נהריה לכעס רב. בנהריה יודעים שיצטרכו לרשום משחק מצוין ושכמה שחקנים יתעלו כדי שיהיה להם סיכוי אמיתי לקחת את הכרטיס לפיינל פור, ובעיקר יהייו חייבים משחק שלם מסקוטי הופסון, שנעלם במחצית השנייה של המשחק הקודם. כ-200 אוהדים סגולים צפויים לעשות את הדרך מנהריה לירושלים כדי לדחוף את קבוצתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully