וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיורא אנטמן: "אני חי במציאות של הכדורגל. בעולם הזה אין הפתעות"

4.6.2017 / 17:20

מאמן השוערים שנפרד ממכבי חיפה מדבר על עזיבתו: "הודיעו לי שהמנהל הספורטיבי החדש החליט שלא אמשיך. מתוך כל הקשיים שהיו בשנים האחרונות, חוליית השוער תפקדה בצורה הטובה ביותר"

עריכה: מתן חדד

בווידאו: גיא לוזון מדבר על העונה שחלפה ולקראת העונה הבאה

לפני כשבועיים החליטו במכבי חיפה לערוך מהפכה ארגונית במועדון, במסגרתה זומנו מספר עובדים לשיחות במשרדים. כמה מהם כבר לא יהוו חלק ממכבי חיפה בעונה הבאה, כאשר השם הבולט ברשימה הוא של מאמן השוערים גיורא אנטמן, שהיום (ראשון) הודיע המועדון רשמית כי מי שיחליפו בתפקיד הוא ניר דוידוביץ'. אנטמן, מספרים במועדון, פגוע כבר זמן רב מההתנהלות של מכבי חיפה. בחודשים האחרונים החלו שמועות בנוגע לעתידו במועדון ואנטמן בחר להתעלם, עד הרגע בו קיבל את ההודעה על זימונו למשרדי המועדון יחד עם עובדים נוספים. בראיון לוואלה! ספורט תיאר אנטמן על הרגעים שהובילו לעזיבתו.

"זומנתי לשיחה במשרדי המועדון אחרי שקודם לכן הודיעו לי שבקרוב יוחלט על עתידי בהתאם להחלטת המנהל הספורטיבי", סיפר אנטמן. "ביקשו שאגיע למשרד כדי לדון על זה. לא קרה בפגישה שום דבר מיוחד. הודיעו לי שבהתאם להחלטה של המנהל הספורטיבי החדש הוחלט שלא אמשיך בקבוצה".

עוד בנושא:

מכבי חיפה מינתה את ניר דוידוביץ' למאמן השוערים במקום גיורא אנטמן
בחמישי פרסמנו: גיורא אנטמן עוזב, ניר דוידוביץ' צפוי להחליפו
מכבי חיפה הודיעה לגילי ורמוט על מימוש האופציה. יחתום לשנתיים

גיורא אנטמן רפי אוסמו מכבי חיפה. ברני ארדוב
שוב על מזוודות. גיורא אנטמן/ברני ארדוב
"הדברים נעשו בצורה עניינית. אין בי מרירות, אבל יש לפעמים מצבים בכדורגל שצריכים להסתיים בצורה כזאת. אני חלק מהסיום הזה. זה היה ויישאר הבית שלי"

הרגשת את זה מגיע?

"אני חי בעולם של כדורגל, ובעולם הזה אין הפתעות. הכול יכול לקרות. זה לגיטימי. הדברים נעשו בצורה עניינית. אין בי מרירות, אבל יש לפעמים מצבים בכדורגל שצריכים להסתיים בצורה כזאת. אני חלק מהסיום הזה. זה היה ויישאר הבית שלי. אני יודע מי אני בדיוק. לא היה בי צורך להיות חרד".

קראת על המהפכה הארגונית שמתכננים במועדון. חשבת שזה קשור אליך?

"אני חי במציאות של כדורגל, 22 שנה במכבי חיפה. אני יודע איך הדברים עובדים. חוויתי החלפת מאמנים ועובדים, הייתי חלק מכל מני שינויים שהיו במכבי חיפה בתקופות שונות. הכול היה בסדר, רק שהפעם חלק מהשינוי הזה היה אני. יכולותיי והמקצועיות שבי ידועות לכולם. אני ממשיך הלאה. זאת לא הפעם הראשונה שאני עוזב. כשעזבתי להפועל באר שבע הגיע ראובן עטר והחליט להביא צוות משלו. המועדון החליט לתת לו את ברכת הדרך, אז זזתי הצדה. גם היום זה בסדר. כל מה שמעניין אותי עכשיו זה עתידי, מה אני יכול לעשות לטובת קידום שוערים".

במועדון טענו בחודשים האחרונים שאתה מינוי של יעקב שחר, שאין סיכוי שתעזוב. שחר מאוד העריך אותך. אז מה גרם להם להחליט שלא תמשיך?

"יענקל'ה אמר שבשבילי זה בית, והבית תמיד פתוח. מבחינתי, כמו שהוא אומר כך אני מרגיש. אני חלק מהבית הזה, אני חתום על 80 אחוז מההישגים של מכבי חיפה, הן ברמה האישית והן ברמה הקבוצתית. מדובר ב-25 שנות ניסיון כמאמן ושחקן. חצי מחיי".

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר. יוסי ציפקיס
"תמיד אמר שמכבי חיפה בשבילי זה הבית". יעקב שחר/יוסי ציפקיס
" מתוך כל הקשיים שהיו בשנים האחרונות, החוליה של השוערים תפקדה בצורה הטובה ביותר. עשיתי את חלקי בצורה הטובה ביותר. עם זה אני ממשיך"

בוא נדבר על ההישגים שלך במכבי חיפה. אוואט, דוידוביץ', תכנית החומש לגבי גלזר.

"דוידוביץ' החל אצלי את דרכו, כשבמקביל ראיתי את נושא קידום השוערים במחלקות הנוער. ניר גדל אצלי, אבל מהמועדון הזה יצאו גם תום אלמדון ואמיר אדרי. הם שירתו את הבוגרים כשהיה צריך והיו שותפים לאליפויות. בהמשך היו שוערים שנתנו גיבוי בעת הצורך. בדרך הצלחתי עם שוערים כמו אוואט, שעזר בכניסה לצ'מפיונס והצליח למצוא את מקומו בחו"ל אחרי שעבר דרכי. סטויקוביץ', שוער נבחרת סרביה והאחרון הוא עומרי גלזר, שהגיע למעמד בכיר בכדורגל הישראלי".

אני מניח שכואב לך בשביל גלזר. עכשיו הוא צריך להתחיל תכנית שונה.

"גלזר קיבל בסיס מצוין, הוא נמצא במדרגה גבוהה וטובה. הבסיס מצוין להמשך הדרך שלו. אני רוצה להאמין שהוא יידע למצות בכל דרך את היכולות שלו ולהגיע הכי גבוה שאפשר. העבודה מתחלקת לכמה פרמטרים - גופנית, טכנית, טקטית ומנטלית. בכל פרמטר שמנו דגשים מה יש, מה חסר ואיך מתקדמים. בצעדים נכונים, זה הגיע לנקודה שהוא שוער נבחרת. עכשיו צריך להעצים אותו".

כמי שהיה בפנים, מה הבעיות של המועדון? למה מכבי חיפה תקועה כבר חמש שנים? לאנשים קשה לענות על זה.

"אני מרוכז בתחום העובדה שלי, אבל אני יכול לומר שהחוליה הזאת הייתה שקטה לכל אורך הדרך. מתוך כל הקשיים שהיו בשנים האחרונות, החוליה של השוערים תפקדה בצורה הטובה ביותר. עשיתי את חלקי בצורה הטובה ביותר. עם זה אני ממשיך. עברתי אצל שפיגל, רוני לוי, סטנוייביץ', בנאדו, גרנט, אלישע לוי, בלבול, מולנסטיין, השריף אלי כהן, דושאן אוהרין. כל כך הרבה מאמנים. ועדיין, אני אדם פרגמטי ומתאים את עצמי לכל מאמן תוך כדי התקדמות. בנאמנות והמסירות שלי, ובעיקר במקצוענות שלי, בסופו של דבר הגעתי למקומות הכי טובים ביחסי עבודה בתוך המערכת, עם כולם. בחלק מהמקרים, מכל מיני סיבות, יש קשר קצת יותר קרוב בגלל גיל וקרבה. אבל מה שחשוב זה העבודה היום-יומית וסביבת עבודה נכונה שנוצרה תוך כדי".

גיורא אנטמן עם בנו אופק אנטמן. קובי אליהו
"חשוב לי ללוות שוערים". גיורא אנטמן עם בנו אופק/קובי אליהו
"באר שבע בהתהוות של מועדון גדול, אבל יש עוד דרך ארוכה כדי להפוך ולהיות מועדון בסדר גודל של מכבי חיפה. כמועדון, הם עדיין לא שם"

בשנים האחרונות מכבי חיפה השתנתה. כבר לא הקבוצה הגדולה של פעם.

"נוצרה תחרות, ותחרות היא דבר בריא וטוב ואמורה ליצור אתגרים. אחד הדברים הטובים של מכבי חיפה הוא שכל שנה הם מכוונים גבוה, רוצים לעשות את זה טוב יותר. מגיע שאפו ליענקל'ה על היכולת לעמוד בזה ועל התשוקה שיש לו. בכל הזדמנות שרואים את שחר, הוא כולו בתוך הדבר הזה. כשעבדתי בהפועל באר שבע, גיליתי שהם היו מלאי תשוקה להצליח. בבאר שבע רוצים ללמוד כל הזמן, עושים הכל כדי ללמוד כל הזמן. תוך כדי התקדמות, עלו על מדרגה ועוד מדרגה. הם בהתהוות של מועדון גדול, אבל יש עוד דרך ארוכה כדי להפוך ולהיות מועדון בסדר גודל של מכבי חיפה. כמועדון, הם עדיין לא שם.

בקרוב אתה מתחיל קורס לקבלת תעודת פרו למאמני שוערים, שיתקיים בישראל. מה השלב הבא?

"יש כמה כיוונים. יותר חשוב לי לחשוב על כיוון של לעזור לשוערים ולהיות להם לכתובת. חשוב לי ללוות שוערים, יש לי עניין שיתקדמו ויצליחו. אני מקווה שאוכל לתרום לכל מי שירגיש שהוא רוצה לחוות משהו אחר. מכבי חיפה? הדלת לא סגורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully