וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הקוון שאישר את "יד האלוהים": "דייגו מראדונה הרס את חיי"

מאז שפספס את נגיעת היד האיקונית, חייו האישיים והקריירה של בוגדן דוצ'ב השתנו לחלוטין. אמש הוא מת עקב בעיות בריאותיות שלטענתו נגרמו לו בגלל החרדה שליוותה אותו מאז: "נותרתי מצולק"

תזכורת לגול המפורסם

"יד האלוהים" של דייגו מראדונה היה ויישאר אחד הרגעים האיקונים והמפורסמים בתולדות הכדורגל. הקורבנות הישירים של אישור השער הלא חוקי של כוכב נבחרת ארגנטינה ברבע גמר מונדיאל 1986 היו שחקני נבחרת אנגליה, אולם מתברר שלימים הצלקת הזו ליוותה גם את שופטי המשחק עד סוף חייהם.

אמש (חמישי) מת אחת הדמויות היותר שנויות במחלוקת בפרשה, הקוון הבולגרי בוגדן דוצ'ב, שאישר את השער על אף ההפצרות של שחקני נבחרת אנגליה לבטל אותו עקב נגיעת יד. הוא מת בשל בעיות בריאותיות בגיל 80, וסיפר כי ההידרדרות במצבו הרפואי נבעה בין היתר מאותו רגע דרמטי ששינה את חייו.

דוצ'ב, מצד ימין, עם מראדונה לפני פתיחת המשחק המפורסם

עד מונדיאל 1986, עד אותו רגע שנוי במחלוקת למעשה, נחשב דוצ'ב לשופט מבטיח. הוא ניהל את גמר גביע אופ"א בין בנפיקה לאנדרלכט ב-1983, ומעמדו בקרב איגוד השופטים העולמי עלה בהדרגה. מיותר לציין שמאז השער הלא חוקי של מראדונה, שנעלם מעיניו, דוצ'ב לא נותר כשהיה. ברבות השנים דוצ'ב ספג לא אחת איומים על חייו, והופצו תיאוריות קונספירציה שונות ומשונות על כך שאישר את בשער בכוונה, מתוך ניסיון להטות את המשחק לטובת ארגנטינה.

"הגול הזה הותיר אותי מצולק לכל החיים. האשימו אותי בדברים איומים, למרות שהייתי חף מפשע", סיפר בראיון בבולגריה לפני כמה שנים, כשמצבו הבריאותי כבר היה בכי רע. דורצ'ב נחשב ל"אשם" מרכזי בפרשה מבחינת האנגלים, בין היתר משום שבהילוכים החוזרים של המהלך נראה שופט המשחק, הטוניסאי עלי בין נאסר, מסתכל לעברו ומחכה למוצא פיו, אולם הוא נאלם ומותיר את הדגל למטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

במרוצת השנים דוצ'ב ונאסר הסתכסכו על רקע הגרסאות השונות שהציגו להתנהלותם סביב אותו שער מפורסם. כשהזדקן, דוצ'ב הביע רצון להתפייס עם נאסר והאשים את דייגו מראדונה בהתנהלות "מבזה ושפלה". כמעט במקרה, דוצ'ב נתקל במראדונה במהלך ביקור בטוניסיה ב-2015, ועל פי עדי ראייה סירב לדבר איתו. "דייגו מראדונה היה כדורגלן מבריק, אבל איש קטן. הוא גרם לי נזק עצום, הוא הרס את חיי", אמר כשנה לפני מותו.

לימים, גם דייגו מראדונה הסכים להודות במה שצילומי הווידאו והסטילס מהאירוע הוכיחו ללא צל של ספק: הכדור נגע בידו, והשער ההיסטורי לא היה צריך להיות מאושר. "היום אני יכול לומר מה שלא יכולתי לומר אז. בזמנו קראתי לזה "יד אלוהים". פתפותי ביצים שהייתה זו יד אלוהים, הייתה זו היד של דייגו! וההרגשה הייתה כמו לכייס את האנגלים", כתב באוטוביוגרפיה שלו בשנת 2002.

צפו במראדונה חוזר לרגעי המחלוקת בראיון ל-BBC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully