וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל אנטבי: "שחקנים כמו גוזלן אפילו לא היו מוכנים לבוא לראות את המתחם"

"שחקנים כמו אבוחצירא או שבתאי לא היו מוכנים לשמוע עלינו. קורצקי ויתר לשחקנים כי היה לו סגל קצר ונראה שכל אחד עושה מה שהוא רוצה. זה נראה כאילו לא אכפת להם. לא הבינו את גודל המועדון". יגאל אנטבי, עוזר מאמן הפועל תל אביב, פותח את הלב. כולל "הקומץ" האדום

צילום מסך

בווידאו: המשדר המיוחד באולפן וואלה! NEWS בעקבות הירידה

לפני ארבעה חודשים, כשיגאל אנטבי קיבל טלפון ממנחם קורצקי שהציע לו להיות עוזרו בהפועל תל אביב, הוא לא האמין שבכך יצטרף לאלו שחתומים על אחד מרגעי השפל הכי גדולים של המועדון. "את האמת, לא חשבנו אז בכלל על תסריט כזה. לא באנו לנסות לשרוד, אלא היינו בטוחים שאנחנו באים להשאיר את המועדון הזה בליגה. זה לא נתפס בכלל שהמועדון הזה ירד ליגה בכלל. האמת אני עדיין לא מעכל את זה. זה נשמע לי מוזר להגיד הפועל תל אביב בליגה הלאומית. זה לא נשמע הגיוני. הפועל וליגה לאומית לא הולך ביחד".

בוא נחזור ליום שבת, לרגע השריקה ולבשורה שירדתם ליגה. מבחוץ זה נראה שרק לך ולעוד מספר מועט של שחקנים ממש אכפת.

"אני ממש לא מסכים. לכולם היה אכפת. אנשים שבוכים והולכים עם הראש למטה ממש לא עושים הצגות. לרדת ליגה זו מכה קשה. כזו שקשה לך להתאושש ממנה. להגיד שלא אכפת להם או שזה עבר לידם, זה פשוט לא נכון. גם אני קיבלתי איזשהו בום פתאום. איזה דאון מטורף כזה. לא האמנתי שזה נגמר והפועל בליגה הלאומית".

ומה עובר לך בראש מאז?

"זה רגע מאוד קשה, אבל אני משתדל לקחת את זה בפרופורציות. חייבים להרים את הראש ולהסתכל קדימה ולהחזיר את המועדון הזה לאיפה שהוא צריך להיות. אני מאמין שכבר בסוף השנה הקבוצה תחזור לליגת העל".


עוד בנושא

עומרי אלטמן: "הפועל תל אביב אימפריה, ותחזור מהר למקומה"
מכבי נתניה החדשה: חמי אוזן על הבעיה האמיתית של האדומים
צפו ב-"הלוויה" של אוהדי מכבי תל אביב להפועל תל אביב

מנחם קורצקי מאמן הפועל תל אביב (שמאל) עם יגאל אנטבי עוזרו. ברני ארדוב
"גם אני קיבלתי איזשהו בום פתאום. איזה דאון מטורף כזה. לא האמנתי שזה נגמר והפועל בליגה הלאומית". יגאל אנטבי/ברני ארדוב
אם נוציא את אביחי ידין שהלך וחזר ואת אוראל דגני וגל שיש שאפשר להגיד שהם כן מזוהים עם המועדון. לפני כן היו כאן שחקנים שהיו הבסיס של המועדון לאורך שנים, היום זה הרבה פחות".

אם נחזור לתקופה שלך כשחקן ולהצלחות שלכם עם דרור קשטן, אז היה נראה שלמועדון יש זהות, בניגוד להיום.

"זה שונה. אז שיחקו כמה וכמה שחקנים לאורך שנים בהפועל. לפני שלוש שנים נעשה השינוי במועדון, וכל סמל שהיה הועזב, עד שבאמת נראה שאין שחקנים שמזוהים עם המועדון. אם נוציא את אביחי ידין שהלך וחזר ואת אוראל דגני וגל שיש שאפשר להגיד שהם כן מזוהים עם המועדון. לפני כן היו כאן שחקנים שהיו הבסיס של המועדון לאורך שנים, היום זה הרבה פחות".

אתם מסכים עם האוהדים שיש תחושה שהשחקנים לא מבינים איפה נמצאים?

"לגבי חלקם זה נכון. זה כאילו לא אכפת להם. הם באים לעשות את העבודה שלהם, ברור שעל הצד הטוב ביותר, אבל לא קולטים את גודל המועדון ומה המשמעות של להיות בהפועל תל אביב. זה מועדון שכל השנים היה בצמרת, אליפויות, גביעים, אירופה. אני לא מדבר רק על התקופה האחרונה, אלא על כל השנים האחרונות. כאילו זה עובר לידם".

בשבועות האחרונים הרגשת את זה שוב או שזה רק היה נראה מהצד? כמו טוטו שהתעסק בעצמו או גוטליב ואלטמן שרצו ללכת, ועוד שחקנים עם בעיות משמעת.

"קודם כל, לגבי אדי ועמרי, גם אם זה נראה מבחוץ שהם לא רצו, הם הכי רצו. אלטמן למשל לא פספס אימון אחד. נכון שזה נראה מהצד שלא אכפת לו, אבל הוא נתן מעצמו הרבה. גם בהתחלה עם כל הסיפור של הביטוח, הוא המשיך להתאמן ושיחק את כל המשחקים. לגבי אדי, זה לא סוד שהיו אתו בעיות, אבל כשהוא החליט לחזור הוא נתן את הכל. אולי פה ושם היו בעיות משמעת, כי למנחם היה מאוד קשה שהסגל היה מאוד קצר ולא היה לו עומק ולא הייתה תחרות אמתית על ההרכב. אז הוא פה ושם ויתר להם ונראה היה מהצד שכל אחד עושה מה שהוא רוצה".

יגאל אנטבי שחקני הפועל תל אביב כדורגל חוגגים. עמי שומן
"לפני שלוש שנים נעשה השינוי במועדון, וכל סמל שהיה הועזב, עד שבאמת נראה שאין שחקנים שמזוהים עם המועדון". אנטבי בימיו כשחקן/עמי שומן
"שחקנים היו עצבניים אחרי התיקו מול אשקלון וכל אחד היה כבר במחשבות על הירידה, רק חסר ברגע כזה שמשהו אחד קטן ידליק אותם ותוך רגע מתחיל בלגן"

בשבוע האחרון התעסקתם בעיקר עם אלימות. טוטו ודגני והמשטרה, האוהדים שפרצו לאימון והקטטה עם האוהדים. מה חשבת באותם רגעים שזה קרה?

"אסור שדברים כאלה יקרו, אבל אני מבין מאיפה זה בא. יש אנשים עצבניים ויש אמוציות וברגעים האלה, כל גפרור קטן מדליק מדורה. מכלום נהיה שם בלאגן בסוף המשחק. למרות שאסור שתהיה כזאת התנהגות מצד השחקנים, אני מניח שכל העצבים של המשחק התפרצו באותו רגע. שחקנים היו עצבניים אחרי התיקו מול אשקלון וכל אחד היה כבר במחשבות על הירידה, רק חסר ברגע כזה שמשהו אחד קטן ידליק אותם ותוך רגע מתחיל בלגן".

ומה עם קטטת האוהדים, חשבת שכזה דבר יכול לקרות?

"האמת שלא האמנתי שכזה דבר יכול לקרות בהפועל. יכול היה לקרות אסון יותר גרוע, ואם היה למישהו חפץ ביד, לך תדע מה היה עושה. אסור שיקרה דבר כזה. לצערי יש כזה קומץ בכל קבוצה שמחליטים לעשות מה שהם רוצים ולקחת את החוק לידיים, ואת זה חייבים להוקיע ולהוציא".

הבנת את השחקנים שלא התקרבו לקהל בסיום?

"קשה לי לשפוט. יש כל כך הרבה מחשבות בסוף של מה יגידו ומה יהיה והכל מתערבב ביחד. אני הכי מצטער בשביל האוהדים. הם באמת באו בכל משחק ועודדו בצורה מדהימה. עצוב לי ממש שאכזבנו אותם".

עומרי אלטמן שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מהבולטים בהפועל תל אביב. עומרי אלטמן/ברני ארדוב

הייתה לא מעט ביקורת על קורצקי במהלך העונה ובעיקר במשחקים האחרונים. הרגשתם שהקבוצה הגיעה מוכנה למשחקים האחרונים?

"עשינו הכול לפני כל משחק. לפני כפר סבא נסענו למלון וזה עשה את שלו, ואז מול אשדוד באנו מוכנים והתאמנו כמו שצריך. כנראה שהלחץ היה גדול מדי. ככל שהתקרבנו לסוף, הלחץ גבר וזה השפיע על השחקנים. זה התחיל באשדוד כי המשחק שם לא היה טוב ואז באה אשקלון ששלטנו במגרש, אבל לא השכלנו להבקיע וזה נגמר עם רעננה. היו לנו כמה שחקנים עם ניסיון, אבל כנראה שלא מספיק בשביל לשרוד. היה לחץ כבד מאוד בסוף הליגה, וניסיון היה עוזר לנו. יכול להיות שאם היו לנו עוד כמה מאמנים על המגרש, זה היה נראה אחרת. זה היה בעוכרינו".

אני חוזר לנקודה מקודם. יכול להיות שבגלל שהבלגתם על עבירות משמעת מצאתם את עצמכם בליגה הלאומית בסופו של דבר?

"כן, בהחלט יכול להיות שטעינו. אמרתי למנחם בהתחלה: 'איך שאתה בוחר להתנהג בהתחלה, ככה זה יהיה עד הסוף. אתה לא תוכל לשנות את זה באמצע'. יכול להיות שההתנהלות הייתה צריכה להיות אחרת איתם, אבל אני לא יודע אם בגלל זה ירדנו ליגה. זו אחת הסיבות".

אולי מלכתחילה כשראיתם באיזה בלגן המועדון, עשיתם טעות שלא הנמכתם ציפיות?

"אני דווקא חושב שעשינו נכון. כשאני ומנחם הגענו, האמנו באמונה שלמה שאפשר להשאיר את הפועל בליגה. נכון שלא היה סגל, אבל חשבנו שאם נחבר קבוצה נצליח להשאיר אותה. חשבנו שבגלל שזו הפועל תל אביב שחקנים ירצו להגיע, אבל טעינו בהערכה הזו. היו שחקנים שמנחם דיבר איתם כמו שמעון אבוחצירה, יובל שבתאי, שובל גוזלן ואמר להם: 'בואו, תראו רק את המתקן', וגם לזה הם לא הסכימו. לא רצו בכלל לשמוע. הם חשבו שהבלגן עם המשכורות עדיין קיים. מה שהיה לפני זה הרתיע שחקנים להגיע".

מי לדעתך האחראי הכי גדול לעונה הכושלת הזו?

"זו השתלשלות של דברים. יש הרבה מאוד אנשים שפעלו בחוסר אחריות".

עד כמה האחריות היא שלכם?

"ברור שיש אחריות, אפילו אם היא קטנה, אני לא בורח ממנה. באנו לכמה חודשים ומנחם הוא המאמן ואני העוזר ויש על שנינו אחריות לירידה הזו. כל מי שהיה קשור בסיפור הזה אחראי על המצב, וזה לא משהו שאני מחפש לברוח ממנו".

הייתה התערבות מצד הבעלים בצד המקצועי?

"לא הייתה שום התערבות ברמת ההרכב או בחילופים. היו לנו הרבה שיחות על שחקנים והם ייעצו לנו, אפילו גם בקטע של התקשורת, והם אמרו מה הם חושבים, אבל אף פעם לא ניסו לקבוע לנו כלום. זה היה יותר בקטע של צוות ושל שיתוף פעולה".

מנחם קורצקי מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שילם את המחיר על הירידה. מנחם קורצקי/ברני ארדוב

מה הבעלים החדשים צריכים לעשות כדי להחזיר את הזהות של הפועל תל אביב שהלכה לאיבוד העונה?

"כדי להחזיר את הפועל למה שהיא הייתה, קודם כל צריך חשיבה וראייה נכונה. חשוב לעשות כמה שפחות טעויות ובחירת שחקנים נכונה, וכמובן, כמובן, כמובן שצריך כסף. זה בשביל לחזור לליגת העל ולהתמודד על תארים. בשביל להחזיר את זהות, צריך שאנשים וגם שחקנים יהיו מספר שנים במועדון הזה. אם עובדים או בעלים או שחקנים יגיעו לשנה או שנתיים, זה לא ישנה שום דבר".

אם הייתי מספר לך לפני שנתיים שמהלך השנתיים הבאות עומדים לחתום בהפועל 77 שחקנים, איך היית מגיב?

"שאתה הוזה. כבר בעונה הראשונה שכבירי הגיע הוא החתים שלושים ומשהו שחקנים, זה באמת טירוף. אם אתה רוצה לעשות שינוי, זה מבורך, אבל תעשה את זה בהדרגה. אנשים חייבים להבין שהפועל זה לא עוד מועדון בנוף שלנו, זו הפועל תל אביב. אנשים לא מבינים מה המשמעות של זה בכלל. לא מבינים מה זה להיות שחקן במועדון כזה ומה להיות חלק ממנו".

אתה רואה עוד ימים יפים למועדון הזה?

"אם תהיה חשיבה לטווח ארוך ויהיו דרך וניהול נכון ובחירת שחקנים נכונה, אז ברור. רק שיעשו את הדברים בחוכמה".

יגאל אנטבי שחקן הפועל תל אביב לשעבר. יוסי ציפקיס
רואה ימים יפים בעתיד. יגאל אנטבי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully