וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אוחנה שוב חוזר להציל את בית"ר ירושלים: על החזרה של אוחנה לבירה

15.5.2017 / 12:06

השיחות עם טביב, הביקורים בטדי כפרשן, חלוקת הסמכויות והמטרות הכלכליות. אלי אוחנה מגיע לבית"ר במטרה להילחם על המותג והתדמית שהוא טיפח כשחקן ולהשלים את המאבק בגזענות שהבעלים החל. ולא, הוא לא חושש מהמחיר האישי שיצטרך לשלם. אופיר סער על הקאמבק שמרגש את האוהדים

1. ההחלטה של אלי אוחנה לעזוב את איזור הנוחות והשקט הנפשי בעמדת הפרשן ולעמוד בפרונט של בית"ר ירושלים, לוותה בהמון אמוציות. כאשר אוחנה החליט לזנוח אימון קבוצות לטובת נבחרת הנוער הוא עשה זאת לא מעט מתוך רצון להתנתק מכל הלכלוך והגועל שמלווה כל איש מקצוע בכדורגל הישראלי. הוא פשוט דאג לבריאותו וחיפש את השקט. אוחנה לא היה חוזר לאמן בליגת העל אלא רק לתפקיד ניהולי עם סמכויות ויכולת להשפיע ולשנות.

בין טביב לאוחנה היו שיחות על חזרה לשיתוף פעולה לאורך הרבה שנים, אך בשנתיים האחרונות כבר אפשר היה לשמוע זאת גם בקולו של אוחנה - הרצון להגיע לבית"ר ולשנות בער בו. היה עליו לחץ מכל פינה לחזור, להביא איתו זהות שכל כך חסרה ובמקביל לנסות לשנות רעות חולות ולהחזיר את המותג בית"ר ירושלים לקדמת הבמה. הרבה יותר מכל עניין מקצועי. גם כאשר אלי טביב נלחם בגזענות בחודשים האחרונים ואוחנה עדיין לא היה סגור, הוא חזר ואמר מעמדת הפרשן: "הרכבת כבר יצאה לדרך". עוד לפני שחזר הוא כבר הרגיש חלק מבית"ר ועם הרבה מאוד רצון לשוב ולהשפיע. אז או-טו-טו אוחנה חוזר לבית וגן אך מצפה לו תהליך לא פשוט ואולי אף מייגע עד שיביא את בית"ר לארץ המובטחת.

עוד בנושא:

אלי אוחנה סיכם את תנאיו לחמש שנים, הודעה רשמית תצא בקרוב
"בית"ר זקוקה לאוחנה יותר מכל שחקן אחר"

מאמן נבחרת הנוער של ישראל, אלי אוחנה. GettyImages
עובר מאיזור הנוחות של כס הפרשן לפרונט בבית"ר ירושלים. אלי אוחנה/GettyImages

2. אוחנה, הן כשחקן והן כמאמן, עבד אצל משה דדש, אצל פניג'ל ומאיר לוי ואצל גאידמק (שגד זאבי בא לשנה אחת הוא נפרד מאוחנה). אצל כל הבעלים הללו העסק הסתיים בחשבון בנק מרוקן, אי תשלום משכורות ועל סף הליכה להקפאת הליכים ( אצל דדש אפילו אוחנה נשאר עם נדוניה של חובות למס הכנסה שלא הוסדרו).

אוחנה יודע שלפחות בכל הקשור לניהול השוטף, מצבה של בית"ר הנוכחית טוב. אלי טביב מביא בממוצע מהבית בכל שנה 4-5 מיליון ש"ח והקבוצה מתנהלת בתקציב צנוע יחסית אך גם בצורה מכובדת. האידיאל תמיד הוא שיבוא איל הון שיעביר 30-40 מיליון ש"ח כל שנה ויהפוך את כל העסק לקל יותר, אך נכון להיום אין אחד כזה בנמצא ועם התדמית של בית"ר גם לא נראה שיהיה מישהו בתקופה הקרובה.

יחד עם זאת, גם אוחנה עצמו יודע שבכדי שהקבוצה תוכל לגרד את מכבי תל אביב והפועל באר שבע, התקציב יצטרך לגדול. אוחנה לא יכול לבקש מטביב להביא בכל שנה עוד 5 או 10 מיליון ש"ח מהבית ולכן הכיוון הוא להגדיל את ההכנסות בכל דרך אפשרית. בית"ר ניזוקה קשות בשנים האחרונות מכל הנופך הגזעני סביבה. הקהילה העסקית נטשה וכבר כמעט ולא נמכרים מנויי כבוד. ספונסרים ברחו או לא רצו להתקרב אפילו במחירי רצפה, ועל הכנסות ממנויים בבית"ר ירושלים לא בונים כבר שנים.

אז אוחנה היה שחקן ולאחר מכן מאמן ופרשן, אך כעת יכולת ההשפעה שלו בצד הניהולי תהיה גדולה יותר מההשפעה בצד המקצועי. הוא יהיה מעורב בבניית הסגל, בחירת הצוות המקצועי ובכל דבר הכי קטן, אך גם הוא יודע כי עתיד בית"ר ירושלים נמצא קודם כל במלחמה על המותג והתדמית. מלחמה שכבר החלה בעונה הנוכחית ותימשך עד אשר בית"ר תוכל להציג פנים אחרות.

לראש עיריית ירושלים ניר ברקת יש יכולת לעזור לבית"ר. אולי לא לגייס תורמים, אבל כן להשפיע על קהילה עסקית ושוחרי ירושלים מהארץ ומהעולם. אם ניר ברקת ואלי טביב זה חתול ועכבר, היחסים בין ברקת לאוחנה מצוינים. ברגע שאוחנה יישב עם ראש העיר לפגישה המון דברים ישתנו. הרבה דם רע יישאר מאחור והצדדים ייצאו לדרך חדשה. זה שווה לבית"ר עוד כסף, עוד הקצבות ועוד עזרה במאבק על התדמית.

מאמן נבחרת הנוער בכדורגל אלי אוחנה. קובי אליהו
ההשפעה של אוחנה על הדור שגדל על שנות ה-80 היא מאגית, עם הידיעות על חזרתו למועדון אוהדים הריצו ברשתות את השלט עם הכיתוב "המוות בידי אלוהים והחיים בידי אלי", משהו שדי הביך את אוחנה בזמנו./קובי אליהו

3. מאיר פניג'ל שהיה בעלי בית"ר סיפר פעם כי בשל המצב הכלכלי הקשה גייס את אוחנה לעשות מספר טלפונים לאנשי עסקים שירכשו מנוי כבוד לטדי. אוחנה לא מת על הדברים הללו, אך הסכים לנוכח המצב. תוצאת השיחות של אוחנה: 100% הצלחה.

ההשפעה של אוחנה על הדור שגדל על שנות ה-80 היא מאגית, עם הידיעות על חזרתו למועדון אוהדים הריצו ברשתות את השלט עם הכיתוב "המוות בידי אלוהים והחיים בידי אלי", משהו שדי הביך את אוחנה בזמנו. דור שלם שכבר הספיק לשנות פאזה בחיים, חיכה לחיבור הזה כדי להתרגש בחזרה. ליהנות מהזהות שהייתה חסרה במיוחד בשנים האחרונות. גם שחקני בית"ר כבר מדברים בחדר ההלבשה על החזרה הצפויה של אוחנה. או כמו שאמר מישהו בבית"ר השבוע: "אם טביב רוצה שאיינבינדר יישאר הוא צריך מחר להושיב את אוחנה איתו, שאיינבינדר יישב עם אוחנה באותו החדר הוא לא ירשה לעצמו לעזוב, זה יהיה חזק ממנו".

אוהדי בית"ר ירושלים. מגד גוזני
איך הם יקבלו את חזרתו? אוהדי בית"ר ירושלים/מגד גוזני

4. קהל- אלי אוחנה לא חסך בביקורת על אוהדי בית"ר ירושלים כאשר עשו טעויות בשנים האחרונות. הוא אפילו הצליח להרגיז לא מעט אחרי אירועי שרלרואה ואירועים נוספים. אבל אוחנה בשלו, הוא הולך עם הקו הברור ולא יסטה ממנו. הוא רוצה להילחם על התדמית של המועדון ולנקות אותו מכל מה שמזיק לו. אולי הוא יסכים לשבת עם אוהדים, אך הוא ימשיך את הקו שהתחיל השנה: שירים בעלי נופך גזעני לא יהיו חלק מבית"ר ירושלים יותר.

והוא צריך לעשות זאת בדחיפות כי בעוד חודשיים בית"ר כנראה משחקת באירופה והרשעה בעקבות קריאות גזעניות שנה שניה ברציפות עשויה לגרום להרחקת בית"ר ממפעלים אירופיים בשנים הבאות. אוחנה היה בטדי כפרשן לא מעט השנה וראה הכל, הוא ראה לאחרונה קומץ מנסה להמשיך עם השירים המזיקים ואצטדיון שלם שורק בוז. הוא ראה את השינוי וירצה להמשיך אותו בכל מחיר. די ברור כי אוחנה צפוי לשלם מחיר אישי גם בהתמודדויות האלה, אך דבר אחד ברור - הוא לא היה מגיע אם הוא לא היה נחוש לשנות את התדמית ולהרים את המותג הנקרא בית"ר ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully