וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות אליפות העולם בכדורסל: ישראל הוגרלה עם יוון ואנגליה

הגרלה מאתגרת לכחולים לבנים: היוונים יהיו ללא אנטטקומפו וספאנוליס שפרש, יריבה נוספת תגיע מהבית המוקדם. ישראל תפתח עם משחק בית מול היריבה הנוספת ותסיים עם משחק בבריטניה

עומרי כספי שחקן נבחרת ישראל (שמאל) עם ליאור אליהו. ניב אהרונסון
אם ימשיך ב-NBA, לא יהיה חלק מארבעת המשחקים הראשונים. כספי/ניב אהרונסון

נבחרת ישראל הוגרלה היום (ראשון) לבית H של מוקדמות אליפות העולם, סין 2019, ביחד עם נבחרות יוון ואנגליה ואחת ממנצחות שלב הבתים המוקדם, כך נקבע בהגרלה שנערכה בגואנגז'ו, סין. הנבחרת הרביעית שתגיע מההגרלה תיקבע לאחר השלמת שלב הבתים המוקדם שייערך בין ה-2 ל-19 באוגוסט 2017. את ההגרלה ערכו ארבעה כוכבי כדורסל מיבשות שונות - אנדרו גייז האוסטרלי, יי זי'אנליאן הסיני, סקוטי פיפן ואנדריי קירילנקו. בזכות אליפות אירופה 2015, ישראל הייתה מדורגת בקבוצת האיכות השלישית מתוך שמונה בהגרלה. את איגוד הכדורסל ייצג בהגרלה יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי.

ישראל תפגוש את שלוש יריבותיה במהלך שלושה חלונות שייערכו ב-20 לנובמבר 2017, 19 לפברואר 2018 ו-25 ליוני 2018. בכל אחד מהחלונות תשחק הנבחרת משחק בית ומשחק חוץ. בסיום שלב הבתים הראשון תעפלנה שלוש הראשונות לשלב הבתים השני. בשלב הזה יפגשו שלוש הנבחרות, שלוש נבחרות נוספות מבית מקביל, כשכל נבחרת עולה עם התוצאות שהשיגו מול היריבות שהעפילו ביחד איתה. אם תעלה, תפגוש ישראל את היריבות הנוספות בשלושה חלונות נוספים בשיטה זהה שייערך ב-3 לספטמבר 2018, 26 לנובמבר 2018 ו-18 לפברואר 2019. שלוש הראשונות בכל בית תעפלנה לאליפות העולם, כך שבסך הכל יעפילו 12 נבחרות אירופאיות מתוך 32 נבחרות שיעלו בסך הכל לאליפות.

עד האליפות הנוכחית, הדרך להעפיל לאליפות העולם הייתה דרך אליפות היבשות שנערכה קיץ לפני כן, אך מעכשיו שונו סדר הקיצים של פיב"א, כך שאחד לארבע שנים לא תיערך אליפות כלל, בשנה נוספת תיערך אליפות עולם, שנה לאחר מכן משחקים אולימפיים, ולאחר מכן אליפות יבשות וכך הלאה. בעקבות העובדה שמשחקי המוקדמות ייערכו בחלונות במהלך העונה, הודיעו ב-NBA כי שחקנים שיהיו חתומים בליגה לא יורשו להשתתף, אך לא ברור האם זה תקף גם לגבי חלונות שייערכו לא במהלך העונה, קרי ביוני וספטמבר 2018. המשמעות היא שעומרי כספי, אם ימשיך בליגה הטובה בעולם, לא יהיה חלק מהנבחרת בארבעת המשחקים הראשונים. היורוליג כבר הודיע כי למרות איומי עבר, יישתף פעולה עם השיטה החדשה.

סדר המשחקים:

ישראל - היריבה הנוספת 24.11.17

יוון - ישראל 27.11.17

ישראל - בריטניה 22.02.18

היריבה הנוספת - ישראל 25.02.18

ישראל - יוון 29.06.18

בריטניה - ישראל 02.07.18

שחקן מילווקי באקס יאניס אנטטקומפו מול שחקן טורונטו ראפטורס דמארה קרול. רויטרס
ייעדר. אנטטקומפו בפעולה/רויטרס

נבחרת יוון

יוון נמצאת בעיצומה של סערה. כוכב העל יאניס אנטטקומפו ייעדר ממוקדמות גביע העולם בגלל מחויבתו לקריירת ה-NBA, אבל הוא לא היחיד שיחסר. ואסיליס ספאנוליס וניקוס זיסיס הודיעו על פרישה מהמדים הלאומיים, ומי שאמורים לסחוב את הנבחרת הם יורגוס פרינטזיס וקוסטאס פפאניקולאו מאולימפיאקוס, ניק קלאתיס וכנראה יאניס בורוסיס מפנאתינייקוס וקוסטאס סלוקאס מפנרבחצ'ה.

אלא ששאלת השאלות נוגעת לעמדת המאמן: דימיטריס איטודיס נאלץ לחזור בו מסיכום עם האיגוד היווני, לאחר שלא שוחרר על ידי קבוצתו צסק"א מוסקבה, ועד כה לא מונה מישהו אחר. המועמד המוביל לתפקיד, על פי הדיווחים ביוון, אלמוני בהרבה: דימיטריס פריפטיס, מאמנה של אריס סלוניקי.

נבחרת בריטניה

נבחרת בריטניה כבר הקשתה בעבר על ישראל, וגם אצלה נראה כי רב הנסתר על הגלוי. לואל דנג אינו צעיר, אבל בכל מקרה זמינותו מוטלת בספק רב בגלל ה-NBA. בן גורדון נפלט מהליגה הטובה בעולם ושיחק העונה בליגת הפיתוח בארה"ב, כך שגם עליו לא יודעים אם לבנות בלונדון. מי כן אמור להיות שם? דניאל קלארק, קיירון אקארה, קייל ג'ונסון ודבון ואן אוסטרום היו השחקנים הבולטים שלה בקמפיינים האחרונים. מדובר בשחקנים אלמוניים יחסית בנוף האירופי, ומכאן ניתן להסיק לגבי איכותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully