וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספין המושלם: התקרית בסיום עשתה שירות טוב להפועל תל אביב

למזלה של הפועל תל אביב הכותרות התרכזו באזיקים של תמוז, בהיאבקות עם דגני ובפניו של רמי הפיזיותרפיסט, ולא בשורה התחתונה: האדומים הגיעו למשחק הכי קריטי שלהם ב-28 שנים, בבית, כשגורלם בידם, ולא הצליחו להכניע את אשקלון. יוסיפוביץ על כדורגל שכואב יותר ממכות

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

לגליון זה מצורפת שקית הקאה.

אז ככה: בהפועל תל אביב טוענים שהכל התחיל מבן דודו של טוטו תמוז, שבכלל ניסה להתיז מים על החלוץ. מפה לשם טוטו, שהוחלף הרבה קודם לכן, נראה בקרב אגרופים מול אנשי יס"מ; אוראל דגני - שגמר את העונה בגלל פציעה בלסת ולא נכלל בסגל - נצפה עושה מהלכים של 1-2-3 קיד, והפנים של פיזיותרפיסט רמי אינגל מלאות חבלות, והוא בכלל בהלם.

במשטרה טענו שמהיציע נזרק חפץ לעברם, ומשם הכול החל. תמוז הראשון שהשתמש באלימות, כך אמרו, ואת הווידאו שמתעד את טוטו - אזוק ומובל לתשאול - בטוח ראיתם.

לפי גורמים בהנהלת הפועל גם אמו של תמוז, אורית, חטפה מכות הגונות. וכן, היה גם הבלגן לפני המשחק, סביב מאמן הפועל אשקלון יובל נעים ואוהד הפועל - שמו המלא שמור באיזושהי מערכת; אנחנו נקרא לו "אשכים".

פרשנות זריזה: אין פה צד נקי, אבל בטוח שזו דרך ארורה לפתור פלונטר כזה. בין אם נזרק חפץ מהיציע ובין אם זה בקבוק שבן דוד מוסר לבן דוד אחר, אין שום היגיון בהשלכות כאלו. בבריונות כזו. לא יודע מי מפקד הכוח, אבל אם בתום משחק כדורגל בליגת העל אחד השחקנים מובל באזיקים - כנראה שהיתה דרך חכמה יותר לטפל בו…

אבל רגע! באמת? בזה אנחנו עוסקים הבוקר?! זה הסיפור?! כל כך מהר תשומת הלב שלנו זזה מהעניין המרכזי שלשמו נתכנסנו?

איזה כיף להפועל תל אביב.

עוד בנושא

מתקרבת ללאומית: הפועל תל אביב סיימה ב-0:0 עם אשקלון
מהומה בסיום: תמוז נעצר ושוחרר לאחר שהתקוטט עם שוטרים
איך הפועל תל אביב תינצל? תרחישי המחזור האחרון בפלייאוף התחתון
"שחקן שיורד באזיקים, זה מה שהיה חסר לנו": הפועל תל אביב המומה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
צילום מסך

וזה הזכיר לי משהו.

על "נמלטים" בטח שמעתם. Prison Break זה השם האמריקאי ועל קצה המזלג והספוילר מדובר על סדרה בת חמש עונות במהלכה חבר'ה חכמים בורחים מכלא כדי להיכנס לכלא אחר ולברוח גם ממנו. זהו התקציר. העונה חמישית שוחררה לא מזמן אחרי הפסקה בת כמעט עשור, אבל ענייננו נוגעים לסצנה מהעונה השנייה.

פרק 15, למען הדיוק. בקצרה: הברחנים סקופילד ובורוז מצלמים קלטת וידאו שחושפת את כל האמת על תיאוריית קונספירציה ממשלתית. הם מספרים כיצד הופללו, נוקבים בשמות של סוכנים כפולים ורקובים ומאשימים אפילו את נשיאת ארצות הברית. הקלטת משודרת בחדשות "FOX", ואז המצלמה עוברת אל אחד הנבלים הראשיים, ביל קים שמו. "בקרת נזקים!", הוא צווח, "לפני שזה יגיע לכותרות".

"זה כבר משודר", אומר בן שיחו, וקים צורח: "תצית שריפה בפלורידה! תמצא תא טרור בפלורידה!". כן, אלה חבר'ה רציניים מאוד. כל ההאשמות של סקופילד ובורוז היו נכונות, אחד לאחד, אבל אותם לא מעניינת האמת אלא האמת שהם רוצים שתדעו עליה.

קים הרשע לא התרכז באיך הופצה הקלטת אלא באיך למזער את השלכות השידור. ואכן, ברדיו, זמן קצר לאחר מכן, הכותרות עסקו בתא טרור אגבי ולא בתיאוריית הקונספירציה שחשפו האחים הבורחים. המשימה הושלמה.

מוטי ברשצקי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
קיבלו את הסיטואציה המושלמת, ופישלו/ברני ארדוב

וכן, יכולתי להשתמש בשלל דוגמאות כאלה מ"לכשכש בכלב" או מ"בית הקלפים" וכו' וכו', אבל "נמלטים" זה מה שמשודר בטלוויזיות ביתי 24/7, אז תסתפקו בזה. ולא שאני מאשים את בכירי הפועל בספין הנוכחי; לא הם גרמו לכך שהבוקר כולם עוסקים באלימות ואזיקים. אבל חדשות היום עושות חסד עם הפועל תל אביב.

כי אף אחד כמעט לא מדבר על זה: במשחק הכי חשוב של המועדון מאז 1989, הפועל תל אביב חילצה בקושי 0:0 עלוב מול הפועל אשקלון.

עוד תהיה לנו הזדמנות לעסוק במה שהביא את הפועל תל אביב עד הלום, אבל את הספדי הירידה נשמור לעת הנכונה, עת עגומה שצפויה להגיע בדיוק בעוד שבוע. הפעם אנחנו מדברים על משחק כדורגל. משחק אחד. מול הפועל אשקלון - אחת הקבוצות החלשות בליגת העל במילניום הנוכחי. ולא שהפועל תל אביב נפלאה, ממש לא, אבל אתמול, האדומים קיבלו את כל מה שרק יכולים היו לחלום עליו ביום ניכוי תשע הנקודות ממאזנה. משחק מכריע מול יריבה ישירה לתחתית, בבית, לעיני 11 אלף אוהדים.

אפילו שפישלו כהוגן באשדוד בשבוע שעבר, גורלם נותר בידם. רק לנצח את אשקלון. רק לכבוש שער אחד מול רביעיית הגנה של אבי מלכה, ברניסלב יובאנוביץ', טל מכלוף ושניר משען. רק להכניע את דלה איינוגבה.

והם לא הצליחו לעשות את זה. ברוב שלבי המשחק הם אפילו לא היו קרובים.

מנחם קורצקי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אין טעם להגיע עם טרנזיסטורים לנתניה בשבת. אפשר להסתפק באת חפירה. מנחם קורצקי/ברני ארדוב

עזבו כמות איומים לשער, עזבו 2-3 כמעטים; הפועל תל אביב שוב לא סיפקה את הסחורה. יש המון סיבות למצב הנוכחי של האדומים, אבל אתמול זה היה משחק כדורגל מול אשקלון נטולת חלוץ פותח. אין תירוצים ואין נסיבות מקלות. להוציא את אביחי ידין שהפגין את אחד ממשחקיו הטובים ביותר - עד כדי כך - אף שחקן אדום לא תפקד כראוי. היו צ'אנסים, של תמוז ושל גוטליב ושל אלטמן, אוי, אלטמן, אבל בסופו של יום זה 0:0 מול אשקלון.

0:0 שיכול היה להיות טוב, אם רק האדומים לא היו מתבזים באיצטדיון הי"א בשבת האחרונה. 0:0 גרוע מאוד, שכן עתה גורלה של הפועל רחוק מאוד מידה.

בנאום הקבורה שעתיד לבוא האשמים העיקריים יהיו הראל, טביב, רמון, כבירי ודומיהם, אקזקוטיבים כושלים שדרדרו אימפריה לפי תהום. אבל אתמול, ל-90 דקות, להפועל תל אביב לא היו בעיות ניהוליות. אתמול זה היה רק כדורגל, ומי שקבר את העסק לא היה בוס בחליפה אלא כדורגלנים בחולצה אדומה ומאמן כדורגלן שנמצא בדרך הבטוחה לירידת ליגה שלישית ברציפות.

והיום בבוקר ידברו על אלימות ועל יס"מ ועל חלוץ באזיקים. ומי אמר למי, ומי התחיל, ומי היה הכי פחות בסדר. היום בבוקר צריך לדבר על זה שהפועל תל אביב הגיעה למשחק הכי גורלי שלה ב-28 שנות כדורגל, ולא הצליחה לשים כדור אחד ברשת. ועבור האדומים האומללים זה היה הספין המושלם, כי אין מושלם מספין שלא אתה יצרת.

קורצקי סיפר בסיום על כך שהשחקנים נלחמו, רצו, נתנו הכול. הוא אפילו הוסיף ש"אם קרית שמונה תגיע טוב למשחק באשקלון…", אבל לא היה טעם להקשיב לסוף המשפט.

כי אם קבוצה שנותנת הכול משיגה 0:0 מול אשקלון, בבית, במשחק הכי חשוב לעתידה, אין טעם להגיע עם טרנזיסטורים לנתניה בשבת. אפשר להסתפק באת חפירה.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully