וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: המנהל ספורטיבי של היידוק ספליט מריו ברנקו מועמד

3.4.2017 / 16:30

הירוקים בוחנים את מועמדות הקרואטי. עשוי להחליף את קרלסן, שנחת לפגישה אחרונה עם שחר וקיבל הודעה כי לא ימשיך. במועדון מגוננים על ואליינטה ("חווה אירועים שלא קשורים לכדורגל")

טור כריסטיאן קרלסן, מנהל ספורטיבי מכבי חיפה. ג'יני
יחזור לנורבגיה עוד לפני סיום העונה. טור כריסטיאן קרלסן/ג'יני

מכבי חיפה הודיעה לטור כריסטיאן קרלסן כי היא החלה בחיפושים אחר מנהל ספורטיבי אחר. המשמעות: כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ספורט, הנורבגי יסיים את עבודתו ויחזור לארצו עוד לפני סיום העונה. קרלסן לא נכח במשחק האחרון של הקבוצה לאחר ששהה לצד משפחתו בימים האחרונים. הוא נחת רק אתמול בתל אביב וייפגש עם שחר כדי להפוך את ההודעה שניתנה לו לרשמית.

אחד המועמדים להחליפו הוא מריו ברנקו, המנהל הספורטיבי של היידוק ספליט הקרואטית. ברנקו בן ה-42 עבד באשטוריל הפורטוגלית, לפני שחתם בקיץ האחרון בהיידוק, המדורגת רביעית בליגה הקרואטית. באמצע שנות ה-90' עוד שימש ברנקו כעיתונאי ב"או ז'וגו" הפורטוגלי, בין השנים 1999-2004 עבד בסוכנות השחקנים פרופוספורט ולאחר מכן היה סקאוט של פונטבדרה מהליגה הספרדית השנייה ושל ויסלה קרקוב הפולנית. ב-2006/07, עדיין בפולין, היה הסקאוט הראשי של זגלבי לובין ומשם קיבל קריאה לסטיאווה בוקרשט, אצלה עבד מדצמבר 2007 ועד מאי 2009. קבוצתו הבאה הייתה ליישואס הפורטוגלית, בה שימש כמנהל טכני עד 2011, לפני שעזב את מולדתו שוב לטובת רומניה ועבר לתפקיד המנהל הספורטיבי של אסטרה ג'ורג'ו.

יש לציין כי לירוקים יש מספר מועמדים, אך קיימת אפשרות שאם לא יימצא מחליף מתאים, תפקיד זה לא יאוייש. גיא לוזון לא מתנגד למינוי מנהל ספורטיבי אחר, אם כי בחיפה היה מי שסיפר כי היה מעדיף לפקח על נושא הרכש בעצמו. לוזון מתכנן גם שינויים פרסונליים בצוות שלו. מאמן הכושר אורי הראל יהיה אחראי על מערכת ה-GPS, ואדם אחר יתמנה כמאמן כושר במשרה מלאה. לוזון רוצה את שלמה ישינובסקי, שעובד כעת בחצי משרה, אך עדיין לא ברור האם הדבר יקרה. גם עוזרי המאמן גוסטבו בוקולי ומיק פריסט, ממנו דווקא מרוצים במועדון, עשויים לעזוב. אסף נימני יישאר כעוזר הבכיר של לוזון.

מריו ברנקו המנהל הספורטיבי של היידוק ספליט. האתר הרשמי של היידוק ספליט, אתר רשמי
צפוי להיפרד מהיידוק בכל מקרה. מריו ברנקו/אתר רשמי, האתר הרשמי של היידוק ספליט

בחיפה יצאו אתמול להגנתו של הבלם מארק ואליינטה, שספג ביקורת בתקופה האחרונה. הבלם הספרדי חזר מפציעה, אבל זו לא הסיבה העיקרית שבגללה הוא מתקשה לתפקד לאחרונה. "מארק הושפע מכך שחווה דברים שלא קשורים לכדורגל", הסבירו במועדון. "אביו נפטר במפתיע בחודש ינואר השנה. זה היה אירוע טרגי שהשפיע על כל המשפחה. במקום לבקר אותו, צריך לעודד. הוא נראה טוב באימונים האחרונים. צריך להבין שיש כאן סיבות שלא קשורות ליכולת". ואליינטה התבשר על מותו הפתאומי של אביו יומיים לאחר שהורחק במשחק בבאר שבע, וחזר למגרשים רק בסוף החודש. העובדה שדקל קינן ייעדר מהמשחק הקרוב (צהובים) עשויה להחזיר את הספרדי להרכב, כשגם האפשרות שגארי קגלמאכר יתוקפד כבלם ואיאד אבו עביד יחזור לעמדת המגן נלקחת בחשבון.

בנושא אחר: החלוץ מוחמד עוואד, שכבש ובישל מול בית"ר ירושלים, דיבר על מצב הקבוצה. "אני שמח על הגול הראשון בבוגרים אבל אני יותר שמח מהניצחון. אני רוצה להגיד תודה ענקית לקהל שעודד אותי ואת כל הקבוצה, זה מאוד חשוב. האוהדים דחפו אותנו לאורך כל המשחק", אמר עוואד ל"גרין קאסט", הרדיו האינטרנטי של מכבי חיפה. "אנחנו שמחים אבל ממשיכים הלאה לעבר המשחק הבא נגד מכבי תל אביב. מדובר במשחק קשה ונצטרך לבוא ולעשות את העבודה". בהמשך, נשאל על הקשר עם לוזון וענה: "יש לנו יחסים טובים, הוא מעודד אותנו כל הזמן, משפר כל שחקן ובכלל את כל הקבוצה ואנו שמחים על כך. גיא לא מפסיק לכוון אותנו, אנו מרגישים את זה וזה עוזר לנו להשתפר".

מכבי תל אביב הקצתה כ-1,000 כרטיסים לאוהדי מכבי חיפה לקראת המשחק ביום ראשון. המועדון יערוך הגרלה בין רוכשי המנויים. ההרשמה תסתיים ביום שלישי בבוקר (הודעה על התוצאות תתקבל במייל בשעות אחר הצהריים, האפשרות למימוש הזכיה: עד יום שישי בצהריים) ומחירי הכרטיסים יהיו 105 שקלים למבוגר, 55 לשאר הסקטורים. שחקני הקבוצה קיבלו יום חופש ויחזרו מחר לאימונים, אז יגבירו את הקצב לקראת המשחק בראשון (נתניה, 21:00).

(עדכון ראשון: 10:14)

עוד באותו נושא

לידיעה הראשונית: קרלסן צפוי לעזוב את מכבי חיפה

לכתבה המלאה
גיא לוזון מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
לא מתנגד למינוי מנהל ספורטיבי אחר, אם כי בחיפה היה מי שסיפר כי היה מעדיף לפקח על נושא הרכש בעצמו. לוזון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully